Daten met een handicap

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Nelly » wo 23 april 2014, 23:46

Misschien zou ik er duidelijk over zijn dat ik, voor het ontmoeten van de persoon, niet mijn hele doopceel ga lichten (=banksaldo, kinderen, whatever) & dat ik dat van hem ook niet verwacht.
Je kunt vanalles ontdekken als je iemand live ontmoet - ik zou het ok. vinden als daar ook bijhoort dat iemand in een rolstoel zit.

Gebruikersavatar
koklikoo
Berichten: 332
Lid geworden op: di 21 december 2010, 20:39

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor koklikoo » do 24 april 2014, 0:09

Misschien zou ik er duidelijk over zijn dat ik, voor het ontmoeten van de persoon, niet mijn hele doopceel ga lichten (=banksaldo, kinderen, whatever) & dat ik dat van hem ook niet verwacht.
Je kunt vanalles ontdekken als je iemand live ontmoet - ik zou het ok. vinden als daar ook bijhoort dat iemand in een rolstoel zit.
Ok als de bedoeling van die ontmoeting meer is dan een kopje koffie of een lunch?
Want daar gaat het hem net om.....het niet weten van die rolstoel terwijl je een date maakt om meer dan een kopje koffie.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Nelly » do 24 april 2014, 7:33

@Koklikoo - ik ben wat 'meer dan een kopje koffie' betreft niet zo snel als sommige anderen & heb toch echt een aantal 'tussenstappen' nodig om te zien of er een goede klik is.
Ik doe dan ook nooit de toezegging dat ik in iemands bed zal eindigen en verwacht dat, omgekeerd, van andere mensen ook niet.
Als ik date kan ik zien of ik zin! in iemand krijg en of het omgekeerde ook het geval is - daarna ontstaat er vanzelf wel een plan.

Gebruikersavatar
koklikoo
Berichten: 332
Lid geworden op: di 21 december 2010, 20:39

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor koklikoo » do 24 april 2014, 7:42

Nelly,

Niemand beweert dat er na of bij de 1e date onmiddellijk in bed moet gedoken worden.
Beweer ik zelfs ook niet.
Maar wel dat als je in een rolstoel zit, met krukken moet lopen of whatever die als beperking aanzien word, dit meld voor je die date hebt.
Er is een verschil met iemand te leren kennen op straat, feest of in een café dan via het internet waar je je kan profileren zoals je wil.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Nelly » do 24 april 2014, 20:30

Maar misschien heeft de persoon een gezin met 10 plakkerige kinderen, herpes, pijn in de portemonee of whatever else dat ook als belemmerend ervaren kan worden & heeft ie dat ook niet vermeldt...
Waarom zijn een rolstoel (of krukken) dan toch een 'moetje' volgens jou??

Gebruikersavatar
koklikoo
Berichten: 332
Lid geworden op: di 21 december 2010, 20:39

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor koklikoo » do 24 april 2014, 21:03

Maar misschien heeft de persoon een gezin met 10 plakkerige kinderen, herpes, pijn in de portemonee of whatever else dat ook als belemmerend ervaren kan worden & heeft ie dat ook niet vermeldt...
Waarom zijn een rolstoel (of krukken) dan toch een 'moetje' volgens jou??
Omdat ze net evenveel een "moetje" zijn als het verzwijgen dat hij/zij 10 kinderen heeft (plakkerig of niet), schulden heeft of aids, herpes of give it a name....
Waar het mij om gaat is dat als ik iemand wil leren kennen, ik niet alleen de kleur van de ogen, grootte en zijn status wil weten maar ook de kwetsbare dingen, de persoonlijk dingen.
Als ik iemand oppervlakkig wil kennen dan blijft het bij grollen en grappen en algemeenheden.
Wil ik die persoon echt kennen dan zal ik meer vragen en verwacht ik of een antwoord of een goodbey.
Het internet is een makkelijke wereld waar je je kan afschermen of "mooier" voordoen dan je feitelijk bent. Daar doe ik niet aan mee en zou me bedrogen voelen als dit wel zo zou gebeuren.

Nelly,

Stel je voor dat je al geruime tijd via internet met een man spreekt.
Als jullie dan eens afspreken voor een koffie of een lunch, zegt hij je doodleuk dat hij getrouwd is. terwijl jij single bent en net hoopte dat dit misschien wel kon lukken tussen jullie 2.......
Vind je dan dat je dit voeger mocht geweten hebben of niet?

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor boku » do 24 april 2014, 21:09

Maar misschien heeft de persoon een gezin met 10 plakkerige kinderen, herpes, pijn in de portemonee of whatever else dat ook als belemmerend ervaren kan worden & heeft ie dat ook niet vermeldt...
Waarom zijn een rolstoel (of krukken) dan toch een 'moetje' volgens jou??
Omdat ze net evenveel een "moetje" zijn als het verzwijgen dat hij/zij 10 kinderen heeft (plakkerig of niet), schulden heeft of aids, herpes of give it a name....
Waar het mij om gaat is dat als ik iemand wil leren kennen, ik niet alleen de kleur van de ogen, grootte en zijn status wil weten maar ook de kwetsbare dingen, de persoonlijk dingen.
Als ik iemand oppervlakkig wil kennen dan blijft het bij grollen en grappen en algemeenheden.
Wil ik die persoon echt kennen dan zal ik meer vragen en verwacht ik of een antwoord of een goodbey.
Het internet is een makkelijke wereld waar je je kan afschermen of "mooier" voordoen dan je feitelijk bent. Daar doe ik niet aan mee en zou me bedrogen voelen als dit wel zo zou gebeuren.

Nelly,

Stel je voor dat je al geruime tijd via internet met een man spreekt.
Als jullie dan eens afspreken voor een koffie of een lunch, zegt hij je doodleuk dat hij getrouwd is. terwijl jij single bent en net hoopte dat dit misschien wel kon lukken tussen jullie 2.......
Vind je dan dat je dit voeger mocht geweten hebben of niet?

Ik kan jouw redenering volgen Koklikoo, maar déze vergelijking vind ik toch wel een beetje mank. Als je met iemand gedurende langere tijd op internet chat of mailt, en je maakt uiteindelijk een afspraak voor koffie of lunch, dan impliceert dat de mogelijkheid dat er meer dan een vriendschap in zou kunnen zitten. En voor de meeste mensen is het hebben van een relatie of huwelijk strijdig met het aangaan van een nieuwe 'vriendschap'. Ik vraag me ook af: als je al geruime tijd met elkaar spreekt, dan wéét je toch of iemand getrouwd is of een vaste relatie heeft?

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Nelly » do 24 april 2014, 22:37

Ik geloof hel sterk in 'live' en ga dus vrij snel met iemand afspreken & op die manier op onderzoek uit. Lang mailen oid. met een onbekende geeft me niet echt een goed gevoel.

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » vr 25 april 2014, 9:35

Het lijkt mij ook dat als je een tijd met iemand kletst je weet of iemand getrouwd is, maar sommige kunnen zo onwijs goed liegen...

Ik zelf vind het nu normaal om gelijk van mijn beperking te vertellen, als iemand mij dan ECHT wilt leren kennen zal hij dat ook moeten accepteren.
I'm not perfect. I'm original.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Nelly » vr 25 april 2014, 21:45

En toch Marjanna26 - ik heb een goed vriendin die in een rolstoel zit, maar ze heeft me nog nooit 'over haar beperking verteld' & ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat dat nodig was. Juist haar eigen gemak en vanzelfspekendheid creeeren voor anderen enorm veel ruimte. Ik 'hoef' met die handicap niets.

Gebruikersavatar
koklikoo
Berichten: 332
Lid geworden op: di 21 december 2010, 20:39

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor koklikoo » vr 25 april 2014, 23:16

@ Boku en Nelly,

Boku

Denk je echt dat iedereen op internet zo eerlijk is? Het geheim houden dat je getrouwd bent/niet is net het grootste item die verzwegen word op internet ivm daten.
Ik kan perfect een tijdje mailcontact hebben met een vrouw zonder dat ze ooit zal weten of ik getrouwd ben.....
Ja ik verwacht in een mailcontact dat de andere persoon eerlijk is....naïef ...ja misschien... alhoewel als ik een date wil en ze is getrouwd, is dat haar probleem. In zo verre dat ik geen lange relatie met haar wil.

Nelly,

Mariejanna doelde op een mailcontact om te daten.....dus ja die eerlijkheid is dan belangrijk.
Als jij wil daten met je vriendin zal het weten van haar handicap wel belangrijk zijn....


Hier word gereageerd op details van postings terwijl de vraag van de TS word genegeerd.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor boku » za 26 april 2014, 8:16

@ Boku en Nelly,

Boku

Denk je echt dat iedereen op internet zo eerlijk is? Het geheim houden dat je getrouwd bent/niet is net het grootste item die verzwegen word op internet ivm daten.
Ik kan perfect een tijdje mailcontact hebben met een vrouw zonder dat ze ooit zal weten of ik getrouwd ben.....
Ja ik verwacht in een mailcontact dat de andere persoon eerlijk is....naïef ...ja misschien... alhoewel als ik een date wil en ze is getrouwd, is dat haar probleem. In zo verre dat ik geen lange relatie met haar wil.

Nelly,

Mariejanna doelde op een mailcontact om te daten.....dus ja die eerlijkheid is dan belangrijk.
Als jij wil daten met je vriendin zal het weten van haar handicap wel belangrijk zijn....


Hier word gereageerd op details van postings terwijl de vraag van de TS word genegeerd.
Ik zit lang genoeg op internet om te weten dat het er zéker niet altijd eerlijk aan toe gaat. En je slaat hier de spijker op z'n kop: als het over doelbewust verzwijgen gaat (van een kudde irritante kinderen, een huwelijk of een andere beperking) dan is dat kwade opzet. Daartegen helpt helemaal niks. Ik vind zelf ook dat ik eerlijk ben: ik heb een 'opmerkelijke' levensstijl, verder ben ik een klein, ietwat te dik, onzeker mannetje en lijk ik in de verste verte niet op George Clooney (hoewel mijn vader er wel trekjes van had...) Al deze eigenschappen komen vroeg of laat aan de orde. Zou ik getrouwd zijn en dat verzwijgen sla ik de plank mis: mijn punt is namelijk dat dat voor de meeste mensen zó strijdig is met het daten op zich, dat je dat niet kunt vergelijken met het missen van een been of het afhankelijk zijn van een rolstoel of zoiets. Met iemand in een rolstoel kun je namelijk wel dégelijk daten, een avondje uit gaan en meestal ook seks hebben of zelfs een relatie aangaan. Is iemand getrouwd dan is dat toch wel een héél ander verhaal.

Volgens mij is de vraag van de TS door diverse mensen beantwoord. Voor de volledigheid: als ik een date heb en de klik is er, is een rolstoel of andere beperking wat mij betreft géén beperking om met elkaar naar bed te gaan.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor EstherC » za 26 april 2014, 10:16

Als ik voor mezelf praat is het helemaal niet zo onmogelijk gebleken om een relatie te krijgen met iemand die getrouwd is hoor...

En ik ben het in het geheel eens met Koklikoo. Een lichamelijke beperking vind ik minstens net zo belangrijk om te weten op voorhand als of er kinderen zijn om rekening mee te houden. Overigens zijn kinderen voor mij net zo goed een reden om niet met iemand te gaan daten als een handicap. Je kunt wel zeggen bijv dat een beperking niet echt uitmaakt als je van iemand houdt, maar in praktisch opzicht zou dat voor mij echt niet opgaan.

Hele basic dingen als hoe krijg ik een man in mijn huis in bed als hij bijv in een elektrische rolstoel zit? Mijn slaapkamer is boven.
En even samen spontaan last minute naar een museum aan de andere kant van het land? Iets dat ik graag doe. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en dat zal je toch echt van tevoren moeten regelen.

Er zijn gewoon meer dingen om rekening mee te houden als er sprake is van een ernstige beperking. Net als als er kinderen zijn. En ik heb niet voor niks voor mezelf heel erg bewust de keuze gemaakt om geen gezin te willen. Egoïstisch? Dat mag je vinden. Voor mij is het een keuze hoe ik het liefst mijn leven inricht.
Dream it. Wish it. Do it!

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » za 26 april 2014, 11:27

Iets dat JIJ graag doet kun je aanpassen. So what als je dingen moet regelen voor vervoer naar het museum? So what als je moet verhuizen naar een aangepaste woning omdat je van iemand houd en diegene bij je wilt?

En wat als jij, EstherC, een ongeluk krijgt en JIJ zit in een rolstoel?
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Anwen » za 26 april 2014, 11:30

Ga je nu Esther bekritiseren en bevragen omdat zij geen seks/relatie wil met iemand in een rolstoel?

Seriously?
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten