Mannen en castratie.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

amstelboy
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 23:26

Overwegingen voor castratie.

Berichtdoor amstelboy » za 11 januari 2014, 1:13

Graag wil ik ingaan op de reactie die op mijn topic zijn gekomen. Allereerst dit:
Wij zijn een echtpaar dat in verband met mijn werk een paar jaar in de VS heeft gewoond. Een van de de dingen die ons daar opvielen was de enorme medische consumptie. Kinderen op de school van mijn zoontje die hele schoenendozen vol medicijnen tegen van alles en nog wat meebrachten. De schoolarts benaderde ons of wij onze zoon niet zouden moeten laten besnijden. Een medische noodzaak hiertoe was er niet maar ja, de andere jongens zijn het ook en nu valt hij uit de toon. Bij vrouwen in de overgangsleeftijd die ook maar de minste klachten hebben is men gauw genegen de baarmoeder e.d. te verwijderen. Zoals opgemerkt wordt castratie van mannen toegepast bij ook maar de minste symptomen van prostaatkanker.
Hoewel persoonlijk zit ik in de risicogroep, veel mannen in mijn familie van vaderskant zijn aan deze ziekte overleden. Dus voor mij een punt van overdenking. Dus met het onderwerp castratie waren wij niet onbekend.
Dan hebben we het punt dat mijn vrouw aan een steeds ernstiger vorm van endometriose is gaan lijden. Zij is daar een paar keer voor behandeld. Geslachtsgemeenschap waarbij ik haar penetreer werd steeds moeilijker en op het laatst een dusdanig pijnlijk getob dat we daar maar mee gestopt zijn. Gelukkig hebben wij een andere invulling aan ons sexleven weten te geven waarin wij onze bevrediging vinden.
Blijft het feit dat mijn libido hoger is dan het hare. Met een bevriende arts besprak ik de mogelijkheid om libido-remmende medicijnen te gaan gebruiken maar hij wees me op de onaangename bijwerkingen hiervan. Thans maakt mijn geilheid het noodzakelijk dat ik zo'n 3 à 4 keer per week masturbeer, soms gewoon even op het werk tijdens toiletbezoek.
Voortplanting is thans niet meer aan de orde dus toen kwam de castratie in beeld.
Uit Amerikaanse websites citeer ik:
*
Castration is a relatively simple procedure. According to a few examples given by women that had their husbands castrated for medical reasons or to control his disproportionate libido.
*
Any general surgeon can castrate (cut) your husband. Preferably, it should be a female general surgeon, since male general surgeons don't really like to castrate men. My husband had an extra high sex drive and I finally found a female general surgeon,who agreed to and did castrate my husband. It achieved amazingly instant results. Before being castrated, he insisted on sex whenever he wanted it, sometimes once per day. Now, the health of my husband and myself are safe.
*
Being in control of his sexual urges seems to be a very common reason for castration. Men (or couples) who dislike being enslaved to a sex drive, are seeking to control it instead of being controlled by it.
*
Getting your husband fixed will make him more sensitive to your emotional needs. He will find that it can be more fun to give pleasure, than to receive pleasure. Many men who have been castrated or have a low testosterone level for some other reason, are appreciated by their wives or partners because it takes a special person to realize that the emotional value of sex is more important than the physical value.
*
Medically, castration is an effective treatment for prostate cancer and that has created quite a number of "involuntary" eunuchs.

Toch word op Nederlandse websites zo her en der ook nog wel wat aangetroffen:
• Patrick
Ik ben als getrouwde man heel geïnteresseerd in dit onderwerp. Mijn vrouw en doen het niet vaak met elkaar omdat mijn vrouw geen zin er in heeft. Ik wil haar niet teleurstellen door mijn aandrang en behoefte. Een castratie is dan ook voor mij een realistische optie.
• Jaap
Ook wij vinden dit een interessant onderwerp dat wij serieus overwegen.
Hoe is dit echter in praktijk te brengen, via de huisarts, of zijn er andere wegen?
• Marcel
Castratie onder de vorm van vasectomie is inderdaad een praktijk die steeds meer aan populariteit wint. Ook bij mij is de ingreep enkele jaren geleden uitgevoerd. Veel keus had ik niet, het moest gewoon van mijn vrouw. Ook de dokter die de ingreep heeft uitgevoerd, was trouwens een vrouw. De sterke groei van mannelijke sterilisaties is ongetwijfeld een duidelijk teken van de historische machtswissel die aan de gang is. Uit een onderzoek in Nederland is gebleken dat de beslissing tot vasectomie in 80% van de gevallen wordt genomen door de vrouw. De man legt zich bij deze beslissing neer. Het bewijst dat vrouwen de macht hebben overgenomen: zij zijn baas over de ballen van de man en als zij het beter vinden dat hij gecastreerd wordt, dan gebeurt dat. Van de kant van de mannen komt er geen verzet. Zij lijken hun onderwerping te aanvaarden en er zich bij neer te leggen dat het sterke geslacht nu de baas is.
• Jaap
Ook ik ben gesteriliseerd via deze ingreep en wel op onze trouwdag.
Binnen onze cuckold relatie had dit eigenlijk de symboliek van een castratie.
Sinds de sterilisatie heb ik vaak pijn aan mijn ballen, iets wat vaker voor schijnt te komen. Om dit te verhelpen zou het misschien toch nog tot die werkelijke castratie gaan komen.
• André
Sinds kindsheid ben ik niet echt blij met mijn ballen. Heb er 0ngeveer 10 jaar geleden een operatie aan gehad en sindsdien doen ze pijn wanneer ik enigermate opgewonden ben, zelfs zo erg dat ik tijdens werktijd de “spanning”eraf moet laten omdat ik anders niet meer kan werken van de pijn. Mijn Partner heeft het ondertussen geaccepteerd dat ze eraf moeten, maar heeft wel graag dat ik aan de hormonen kan zodat we wel gemeenschap kunnen hebben. Nu is de vraag hoe we een juiste dokter vinden die er ook positief tegenover staat en ook de hormonen voorschrijft.
• Corina
Ja Linda ik heb er ook wel over gehoord dat mannen zich vrijwillig laten castreren door een vrouw. Mijn vriend vindt het nogal opwindend om erover te fantaseren om door mij te worden gecastreerd, niet dat we dat werkelijk zouden doen want ik speel graag het ballenspel met hem mee door in zijn oor te fluisteren dat ik zijn ballen af ga bijten. ik hoorde dat in de SM scene er wel eens mannelijke slaven worden gecastreerd om nog onderdaniger te zijn aan hun meesteres, tja een beetje vrouw hoeft haar man niet te castreren om te weten dat zij superieur is aan hem en dat zijn ballen een perfect instrument zijn om die vrouwelijke superioriteit af en toe eens te benadrukken.

Duidelijk is dat ik blijkbaar niet de enige ben die hierover nadenkt. Wij proberen gewoon uit te vinden wat voor ons het beste is en dan komt natuurlijk de de vraag waar en hoe gaat een en ander plaatsvinden.
Zoals gezegd schijnt in Nederland op het onderwerp castratie een taboe te rusten, dat is in Amerika veel minder getuige de vele websites op dit gebied. Gecastreerde mannen schamen zich daar niet voor hun situatie.
Als bij een man de blinde darm verwijderd wordt blijft hij een man, als bij een man de ballen verwijderd worden zou hij dan opeens
geen man meer zijn? Natuurlijk, hij is definitief onvruchtbaar maar dat zijn gesteriliseerde mannen toch ook. Dus waar dat idee in zit?
Ook deze mannen vrijen en masturberen.

Als lichamelijk motief kan ik voor mijzelf nog aanvoeren dat ik het soms niet prettig vind om met die twee hardgekookte eieren rond te lopen vooral als ze een gevoel van irritatie of ontsteking uitstralen en mij soms knap in de weg zitten.

Sommige websites belichten ook de verschillende methoden waarop de castratie uitgevoerd kan worden. Naast de normale manier waarbij de ingreep in een ziekenhuis of in een privé-kliniek verricht wordt zijn er ook de zogenaamde „cutters”, in het Nederlands zou je het dierensnijders kunnen noemen, die de ingreep ( ja, zowel in de USA als in Nederland ) uitoefenen. Uiteraard is dit onbevoegd medisch handelen en dus onwettig, vandaar dat de activiteiten van deze lieden in het ondergrondse circuit plaatsvinden.

Indien wij tot het besluit komen dat ik mij laat castreren dan zal dat gewoon poliklinisch in een ziekenhuis moeten gebeuren. Als het in Holland niet mogelijk is dan gaan we naar een privé-kliniek in de VS, op internet hebben we er al een paar gevonden.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Overwegingen voor castratie.

Berichtdoor Iago » za 11 januari 2014, 11:32

*
According to a few examples given by women that had their husbands castrated
*
Preferably, it should be a female general surgeon, since male general surgeons don't really like to castrate men.
*
Getting your husband fixed
*
Veel keus had ik niet, het moest gewoon van mijn vrouw.
*knip*
Het bewijst dat vrouwen de macht hebben overgenomen: zij zijn baas over de ballen van de man en als zij het beter vinden dat hij gecastreerd wordt, dan gebeurt dat. Van de kant van de mannen komt er geen verzet. Zij lijken hun onderwerping te aanvaarden en er zich bij neer te leggen dat het sterke geslacht nu de baas is.
*
Zoals gezegd schijnt in Nederland op het onderwerp castratie een taboe te rusten, dat is in Amerika veel minder getuige de vele websites op dit gebied. Gecastreerde mannen schamen zich daar niet voor hun situatie.
*
Uiteraard is dit onbevoegd medisch handelen en dus onwettig, vandaar dat de activiteiten van deze lieden in het ondergrondse circuit plaatsvinden.
Ik heb eens een selectie uit je tekst gehaald, waarmee je eigenlijk antwoord op je eigen vraag geeft.
Als een vrouw de man als hond door het huis heeft lopen en hem laat 'helpen', mag duidelijk zijn dat er bij die vrouw een aantal stevige steken los zitten.
Daarbij blijkt uit de weerstand uit de medische wereld, dat de gevolgen te groot zijn. Hierdoor ben je overgeleverd aan charlatans of inderdaad aan onbevoegd medisch handelen.
Op zich moet je dat zelf weten, maar wees dan ook zo flink dat je de maatschappij niet op laat draaien voor de kosten die er uit voortvloeien.

Ik weet niet wat je denkt te bereiken met dit soort topics op verschillende plaatsen, maar mij overtuig je er niet mee.
Inhoudelijk reageer je nergens op, ik vermoed dat ook deze tekst ergens anders te vinden is.

Iago

EstherC
Berichten: 5132
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor EstherC » za 11 januari 2014, 12:15

Nu beschouw ik mezelf toch echt wel als open minded. En ik vind niet snel dingen raar, of afkeurenswaardig Maar dit vind ik echt akelig.
Binnen mijn huwelijk was ik absoluut de dominante partij. En ik had veel te vertellen en beslissen. Echter het idee om voor een man te beslissen dat hij zich moet laten castreren....brrrr. Heel, heel naar voelt dat.

Nee, dit onderwerp voelt voor mij echt als heel ver van mijn bed en daar mag het wat mij betreft ook blijven.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor droomvlinder » za 11 januari 2014, 13:59

Voor mij gaat het hier niet meer om dominantie maar om een extreme vorm van iemand tot voorwerp herleiden en tot z'n bezit maken .
Ik denk vaak terug aan het tragische verhaal van een eunuch( ook gecastreerd en met zijn initieel akkoord, het was soms een eer) die naderhand verliefd werd en op schrijnende manier zijn onmogen vertelt.W
Wat kan het genot zijn van iemand te domineren die toch niet meer kan genieten?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Peter50 » za 11 januari 2014, 15:10

Je ziet hier een van de gevaren van internet geïllustreerd. Mensen die een ernstige afwijking hebben, kunnen op internet gelijkgestemden vinden en daardoor het idee krijgen dat hun afwijking gewoon is, ze worden hierin bevestigd.
Het komt voor dat mensen die mishandeld zijn, op internet contacten opdoen die hen opnieuw mishandelen. Castratie is mishandeling. Ook als het slachtoffer hiermee akkoord is gegaan. Uit de hier naar voren gebrachte argumenten spreekt een verwrongen wereldbeeld. Je kunt je afvragen wie er het meest psychologische begeleiding nodig heeft, de (potentiële) daders of de (potentiële) slachtoffers.
Ook zonder internet komt het voor dat mensen (meestal vrouwen) relaties aangaan met, kennelijk aangetrokken worden tot, mensen die hen mishandelen. Een gevaar van internet is, dat heel extreme gevallen elkaar makkelijker weten te vinden.
Ergens ligt de grens tussen normale SM en mishandeling. En dan gebeurt het dat artsen geconfronteerd worden met de ongelukken als gevolg van extreme seksuele spelletjes.
Het heeft niet zoveel zin om in te gaan op de argumenten die mensen hebben om zich te laten mishandelen, bijvoorbeeld castreren. Ga praten met een psycholoog.
  Echte liefde is niet blind.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Thomas_K » za 11 januari 2014, 19:33

Je ziet hier een van de gevaren van internet geïllustreerd. Mensen die een ernstige afwijking hebben, kunnen op internet gelijkgestemden vinden en daardoor het idee krijgen dat hun afwijking gewoon is, ze worden hierin bevestigd.
Dat lijkt me te kort door de bocht. Om te beginnen; amstelboy heeft z'n oude openingstopic van twee jaar geleden (door middel van zelfplagiaat!) het net opgegooid. Dat geeft aan dat hij de afgelopen twee jaar dus juist niet die bevestiging heeft gevonden die hij (misschien) zocht.

Hou er ook rekening mee dat amstelboy het leuk vindt om te provoceren. Als het zo was dat er veel vrouwen rondlopen die hun man vanwege hun libido willen castreren en dat ook doen, dan was het bij amstelboy al gebeurd. Tenminste, als zijn veeleisende vrouw niet net zo virtueel was als de beschrijving van de Amerikaanse gewoonte om de man te castreren als hij wat te veel last van zijn libido krijgt.

Kortom, dit lijkt mij niet meer dan een fantasie.

Maar nu ik dit schrijf. Was er niet een man die wenste dat zijn penis werd opgegeten en dat dit inderdaad via een vriend op internet gerealiseerd is?

Internet brengt vraag en aanbod bij elkaar...... Hmmmm.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Mar » za 11 januari 2014, 19:53

Je ziet hier een van de gevaren van internet geïllustreerd. Mensen die een ernstige afwijking hebben, kunnen op internet gelijkgestemden vinden en daardoor het idee krijgen dat hun afwijking gewoon is, ze worden hierin bevestigd.
Nou, niet hier of door mij hoor :DD
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Jippie » zo 12 januari 2014, 21:11

Je ziet hier een van de gevaren van internet geïllustreerd. Mensen die een ernstige afwijking hebben, kunnen op internet gelijkgestemden vinden en daardoor het idee krijgen dat hun afwijking gewoon is, ze worden hierin bevestigd.
Wat is een ernstige afwijking?
We hebben hier mensen gehad die zich aan vleeshaken lieten ophangen of zo' n sub/dom relatie hadden dat zelfs de gemiddelde hond het nog beter had in een gezin. Er zijn mensen die anaal voorwerpen naar binnenschuiven ter grootte van een brandblusser. Het is blijkbaar normaal om met allerlei ijzerwerk in je geslachtsdelen rond te lopen, om je door zoveel mogelijk mannen te laten neuken, om het met dieren te doen. `kortom, ik voel me vaak abnormaal dat ik een gewone monogame op-en-neer relatie heb.
Dus wat is een ernstige afwijking van dag de dag.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Jippie » zo 12 januari 2014, 21:21

Maar nu ik dit schrijf. Was er niet een man die wenste dat zijn penis werd opgegeten en dat dit inderdaad via een vriend op internet gerealiseerd is?

Internet brengt vraag en aanbod bij elkaar...... Hmmmm.
Denn du bist, was du isst
Und ihr wisst, was es ist...

Das ..ist Mein Teil.

Heute treff' ich einen Herrn
Der hat mich zum Fressen gern
Weiche Teile und auch harte
stehen auf der Speisekarte

-------

Ist doch so gut gewürzt
und so schön flambiert
und so liebevoll auf Porzellan serviert
Dazu ein guter Wein
und zarter Kerzenschein
Ja da lass ich mir Zeit
Etwas Kultur muss sein

Lariks
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 02 maart 2012, 1:49

Re: Overwegingen voor castratie.

Berichtdoor Lariks » di 14 januari 2014, 10:20

Als lichamelijk motief kan ik voor mijzelf nog aanvoeren dat ik het soms niet prettig vind om met die twee hardgekookte eieren rond te lopen vooral als ze een gevoel van irritatie of ontsteking uitstralen en mij soms knap in de weg zitten.
Heb je al eens overwogen dat dat echt niet normaal is? Als je klachten hebt, zou je eens naar de oorzaak van die klachten kunnen kijken. Zomaar een idee hoor.

Los daarvan, alles wat je schrijft en citeert straalt een denken over man/vrouw-relaties uit dat ik vrij letterlijk zum kotzen vind. Als jij je daar wel echt gezond bij voelt moet je dat natuurlijk volledig zelf weten. Zelfhaat is niet verboden, maar in mijn ogen wel grond voor psychologische hulp.

Lariks
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 02 maart 2012, 1:49

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Lariks » di 14 januari 2014, 10:26

We hebben hier mensen gehad die zich aan vleeshaken lieten ophangen of zo' n sub/dom relatie hadden dat zelfs de gemiddelde hond het nog beter had in een gezin. Er zijn mensen die anaal voorwerpen naar binnenschuiven ter grootte van een brandblusser. Het is blijkbaar normaal om met allerlei ijzerwerk in je geslachtsdelen rond te lopen, om je door zoveel mogelijk mannen te laten neuken, om het met dieren te doen. `kortom, ik voel me vaak abnormaal dat ik een gewone monogame op-en-neer relatie heb.
Dus wat is een ernstige afwijking van dag de dag.
Niets van de dingen die je noemt (buiten de gewone monogame op-en-neer relatie) is normaal. Dat het abnormale meer aandacht krijgt dan het normale is niet zo gek. Mensen hebben vooral interesse in wat ze niet kennen. Maar het zou een misvatting zijn te denken dat iedere rariteit en afwijking dus maar normaal is.

We leven in een land waar relatief grote groepen (maar nog steeds kleine minderheden) redelijk tolerant zijn en de echte afwijkingen de kans geven zich te uiten. Maar "getolereerd" is iets heel anders dan "blijkbaar normaal".

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Mannen en castratie.

Berichtdoor Peter50 » di 14 januari 2014, 17:00

Wat is een ernstige afwijking? Dat is een lastige vraag. Ik heb eens virtueel contact gehad met een SM-dame, Cassandra WanderingSpirits, die verzuchtte: Het zal wel nooit zo geaccepteerd worden als homoseksualiteit. Je kunt niet bij meerderheid van stemmen vaststellen wat een ernstige afwijking is. Ik denk dat mensen zelf wèl kunnen beoordelen of ze een ernstige afwijking hebben, maar mogelijk zien ze dat zelf later pas, soms als het al te laat is.

Mijn opmerkingen over gevaren van internet heb ik uit de krant, een artikel een paar jaar geleden waarin een voorbeeld beschreven werd van iemand die een borrelglaasje in zijn anus had. Dat was kapot gegaan en de arts op de eerste hulp moest alle splinters er weer uit peuteren. Artsen ergeren zich er aan als mensen zichzelf zoiets aan doen. Er zitten daar veel haarvaten, je bloedt zo dood.

Amstelboy wil misschien provoceren, maar het zou ook kunnen dat hij op zoek is naar serieuze tegenargumenten. Mijn antwoord heb ik al gegegeven: Als je je laat castreren, laat je je mishandelen en ik zie er geen nut in om in te gaan op de argumenten die mensen hebben om zich te laten mishandelen.

Verder sluit ik mij aan bij Lariks, met klachten als gevoel van irritatie en ontsteking moet je naar de huisarts gaan.
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten