Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Dolce Vita » zo 27 oktober 2013, 1:02

Beste shespot ladies, een aantal van jullie hebben al een redelijke ervaring met meerdere lovers/bedgenoten. Wat maakt als je terugkijkt een minnaar tot een minnaar die ver boven het gemiddelde uitsteekt volgens jullie ervaringen?

Liefs en thanks van Dolce Vita
Geluk is een geschenk voor hen die het durven uit te pakken.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor fuutje » zo 27 oktober 2013, 9:44

...
Laatst gewijzigd door fuutje op do 31 oktober 2013, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Suzette » zo 27 oktober 2013, 21:45

Aandacht voor elkaar!

Dit, aandacht en opletten

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Jippie » ma 28 oktober 2013, 0:38

Dit, is voor mij geheimtaal :?

Ik heb aandacht voor haar borsten, en natuurlijk let ik op.
Maar waarschijnlijk op heel iets anders dan wat jullie bedoelen.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor EstherC » ma 28 oktober 2013, 0:44

Een goede minnaar zorgt ervoor dat ik uit mijn hoofd raak en in mijn lichaam kom. Hij stopt het denken en start het voelen. Er zijn er maar weinig die dat echt gelukt zijn. Maar als het dan eenmaal lukt dan is het fantastisch.
Dream it. Wish it. Do it!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor fuutje » ma 28 oktober 2013, 20:19

Pfff, Esther, wat weet jij het mooi te verwoorden en ja mee eens.
Jippie, kun je hier wat mee?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Jippie » di 29 oktober 2013, 1:11

In zoverre......................

Er is geen standaard recept voor.....
Het gaat er niet om wat ik opwindend en lekker vind, maar wat haar in extase brengt.
En niet zoals ik het in films heb gezien en in boekjes heb gelezen, maar zoals zij het wil beleven. En daar moet je dus een extra dimensie aangeven.

Dus komt het er voor mij op neer dat je, door jezelf ondergeschikt te maken en op te gaan in haar genot, zoveel geluksgevoel terug krijgt dat het volmaakt wordt. Waarbij je de triggerpunten moet ontdekken waar haar zenuwuiteinden de hormonen opjagen. Waar je feilloos moet aanvoelen of ze vermogen van je wil of uitgebalanceerde aanrakingen.

Op zich gaat zij dan wel vanuit haar hoofd in haar lichaam maar is het evenwel een soort geestelijk orgasme. Een explosief formateren van de grijze massa waarbij de wereld rondom even niet meer bestaat.

* :roll: zware kost voor een recht-op-en-neer-ganger*

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Twijg » di 29 oktober 2013, 2:44

Een goede minnaar bestaat bij de gratie van een bij hem passende beminde. Als twee mensen bij elkaar passen is het beminnen en bemind worden iets wat zondermeer goed is volgens mij, juist omdat het er dan minder toe doet welke technieken je gebruikt en veel meer om de chemie gaat. Als de chemie (een breinmirakel) tussen 2 mensen goed is, volgt het lichaam vanzelf. Dan is het beminnen geen 'kunstje', maar een natuurlijke perfectie die ook overeind blijft zonder vermeende benodigde technieken en tactieken.

Oftewel, een goede minnaar is iemand die goed kan kiezen in wie zijn geliefde mag zijn, zodat er geen gebruiksaanwijzing meer nodig is die zich richt op iets moeten presteren.

Liefdevolle seks noem ik dat.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Massie » di 29 oktober 2013, 18:09

Ik ben momenteel zover in mijn leven dat ik zeg: de goede minnaar is diegene die van je houdt, niet meer en niet minder!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor droomvlinder » wo 30 oktober 2013, 9:05

De definitie van Esther ligt voor mij het dichtst bij wat ik ervan denk en wat ik zelf ervaar. Of het nu over sex met een geliefde gaat of over een sexuele ontmoeting met iemand die daarom niet noodzakelijk van je houdt ( met houden van bedoel ik in een liefdesrelatie zijn )
Compliciteit, respect en aandacht spelen de hoofdrol en ik denk dat wanneer je een goede "gelegenheidsminnaar" wil , je de ontmoeting echt wel moet kunnen voorbereiden opdat hij een goede minnaar voor je zou kunnen zijn.Ik ben namelijk ook iemand met een gebruiksaanwijzing, en dat moet je op het moment zelf kunnen loslaten zoals Twijg het goed zegt .
Verder denk ik dat je pas echt een goede minnaar kan zijn als je dezelfde sexuele voorkeuren kan delen, en dit moet op lange termijn wederzijds kunnen blijven.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Dolce Vita » wo 30 oktober 2013, 10:24

Iemand waarop je verliefd bent hoeft natuurlijk geen goede minnaar te zijn en vice versa natuurlijk. Verliefdheid helpt wel (heel erg) om seks fijn en intiem te vinden.

De opmerkingen dat spanning en aandacht belangrijke zijn, zijn wel zaken die ik herken. Meer dan 20 standjes kennen, een hele grote of hele dikke hebben etc. zijn zaken die naar mijn idee sterk "over rated" zijn. Een vrouw het gevoel geven dat het om haar gevoelens en het fijn vinden gaat. Ipv om geilheid en na snel erop er weer binnen 5 minuten eraf. Dat eerste itt het tweede lijkt mij inderdaad wel iets "that makes the difference". De dames wijzen er terecht op dat een goede minnaar er niet alleen voor zorgt dat er vanonder wat gebeurt maar met name dat er iets in je hoofd gebeurt. Geen rampetampen maar zachtjes vervoeren naar intimiteitsland.

Ik dacht dat dit erop en binnen 5 minuten klaar en er weer af niet veel meer voorkwam, maar mijn minnaressen vertellen/vertelden andere verhalen.

Vandaar ook de vraag, hoewel de mensen die op dit forum hun zegje doen bovengemiddeld geïnteresseerd /ervaren/belezen zullen zijn vergeleken met de doorsnee (on)gehuwde Nederlander. Die kennelijk toch nog vaak maar wat aanklooit in slaapkamer nadat de eerste verliefdheid (en geilheid) over is?
Geluk is een geschenk voor hen die het durven uit te pakken.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Twijg » wo 30 oktober 2013, 13:54

Ik weet niet of je die conclusie zomaar kunt trekken. Dat de doorsnee minnaar, al dan niet in relatie, maar wat aanklooit. Het zijn de ervaringen van vrouwen die jij kent, meer niet. Het is niet persé representatief voor de gemiddelde minnaar daarmee toch?

Het zegt hoogstens iets over die mannen in combinatie met die vrouwen en dat dat niet geweldig was. Seks is ook niet altijd geweldig en daar is op zich niks mis mee. Het wordt vervelend als het altijd als mislukt voelt. We leren van elkaars goede en minder goede skills daarin denk ik ook, wat eigenlijk best mooi is. Zo leer je waarderen wat verschil maakt en leer je af wat voor iemand een afknapper is, maar dat is bij iedereen anders, op wat duidelijke zaken na die voor iedereen not done zijn, zoals het niet kunnen of willen aanvoelen/invoelen van de ander als iemand die meer is dan een lustobject voor de persoonlijke bevrediging, in plaats van de (seks)partner mee te nemen in het avontuur van de gezamenlijke bevrediging.

Ik denk dat veel relaties een ingedut seksleven hebben, of wellicht heel standaard zonder franjes, maar dat kan perfect bevredigend zijn voor die mensen in hun omstandigheden en behoeftes.

Mensen die heel bewust in een minnaarschap stappen naast of in plaats van een vaste relatie, dus zonder een liefdesaspect in de zin van elkaars vaste partner te willen zijn, zijn denk ik ook wat meer bezig met bevrediging exclusief via het minnaarschap, en dus komt daar een nadruk op te liggen als iets wat helemaal moet kloppen, waar in een relatie de liefde tussen mensen weer een heel andere dimensie toevoegt aan seks. Relativerender wellicht, omdat er wat minder verlangd en verwacht wordt en er veel compensatie is middels andere vormen van intimiteit.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Dolce Vita » wo 30 oktober 2013, 14:42

@ Twijg: goede opmerkingen en generalisaties zijn inderdaad bijzonder hachelijk omdat iedereen dat weer anders ervaart. Een goede minnaar is natuurlijk wel een ander topic dan bent u tevreden met uw sexleven, ook al is dat wat sleetse sex. De opmerking dat sex zonder gevoel niet kan vind ik een heel terechte. Sex zonder relatie misschien ook niet want gevoel tussen twee mensen geeft ook een relatie denk ik. Dat is wat anders dan één vaste relatie. Maar ook dat is voor iedereen anders. Wat mij triggerde was een boek van Roos Bachelier:

***http://www.bol.com/nl/p/beminnen-als-be ... 010224276/

Zou je verwachten dat voor een prostituee een klus, een klus was en toch waren er kennelijk mannen die als minnaar (of lees sexpartner) in bed indruk maakten zónder dat er een vaste relatie was of deze maar tijdelijk was. Mannen die niet voor hun eigen plezier gingen maar bedoeld of onbedoeld ook de prostituee uit hun dak lieten gaan op en manier die zij zich nog jaren later herinnerde. Vandaar mijn misschien beter geformuleerde vraag: wat maakt een man tot een bedpartner die zich onderscheidt van de massa in jullie beleving en ervaring. Oprechte aandacht is al genoemd en een heel belangrijk denk ik. Ruim de tijd ervoor nemen? De ander willen behagen plezieren. Of gewoon alleen een hele dikke/lange ...vul maar aan..

***Wie dit boek in ebook vorm wil lezen moet me even een pm sturen.

PS Alvast iedereen hartelijk bedankt voor hun reacties, vond ze allemaal leerzaam en welgemeend overkomen.
Geluk is een geschenk voor hen die het durven uit te pakken.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor Twijg » wo 30 oktober 2013, 14:51

Een goede minnaar is natuurlijk wel een ander topic dan bent u tevreden met uw sexleven, ook al is dat wat sleetse sex.
Dat is waar. Ze zijn wel verbonden, maar niet noodzakelijkerwijs elkaars afhankelijke, zondermeer of altijd.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat maakt een man tot een goede minnaar?

Berichtdoor EstherC » wo 30 oktober 2013, 17:59

Tijd is voor mij lang niet altijd belangrijk. Met mijn favominnaar heb ik soms hele korte explosieve en zeer bevredigende seks. Dus hij hoeft echt niet per se veel tijd te nemen. Voor mij geldt ook dat het voorspel vaak helemaal niet belangrijk is. In veel gevallen vind ik het veel fijner om bijvoorbeeld direct ergens overheen gegooid te worden en hard geneukt te worden dan dat er eerst uitgebreid gelikt, gestreeld en geknuffeld wordt. Met hem knuffel en zoen ik zelfs helemaal nooit, maar onze seks is elke keer weer helemaal te gek.

En ja, waar zit dat dan in? Wist ik het maar?
Dream it. Wish it. Do it!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten