Vermoeidheid/ziekte & seks

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Nelly » zo 21 juli 2013, 11:55

Hi Stoel,

Je bent nog jong en in ieder geval goed bezig om oplossingen te vinden!
Verder heb ik je hele topic zorgvuldig doorgelezen - maar nog niet echt een antwoord op mijn laatste opmerking gezien.

jwbr
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 01 januari 2010, 21:40

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor jwbr » ma 22 juli 2013, 9:51

Hi,
Het blijft toch een lastige situatie, in het algemeen, als twee partners niet ongeveer dezelfde behoefte hebben aan seks. Als dat behoefteverschil echt heel groot is, dan is dat probleem inderdaad het werkterrein van professionals. Misschien iemand als Astrid Kremers? Hier heb je haar link: http://www.seksuoloog.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf ben ik tekstschrijver bij http://www.lustvol.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , een site met veel tips & tricks op gebied van seksualiteit, dus ook als het gaat om andere dingen als de penetratie. Het is maar een idee...
Veel succes!

Guy
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 0:53
Locatie: Gent

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Guy » ma 22 juli 2013, 22:22

Stoel:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar sex moet plezier betekenen en geen moeten..
Ik ben blij dat er toch wat vooruitgang in zit ten aanzien van jouw vaginisme maar forceer niks . Doe het kalm aan.
Zie mijn onderschrift.
Onderzoekt alles doch behoud het goede.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Laars » di 23 juli 2013, 9:16

Keurig bericht, Stoel!

Mja, Nelly.. ik plemp ook niet zomaar masturbatiepraktijken en clitorisverhalen op het forum, misschien vindt stoel dat lastig openbaar te delen..?
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Nelly » di 23 juli 2013, 17:27

Hi Laars, ik kan net zo goed gissen als jij - maar met 'voor anderen invullen' is nog nooit een gesprek verder gekomen. Ik heb het daarom gewoon aan Stoel zelf gevraagd & het staat haar vrij al dan niet te antwoorden. Ik hou rekening met de mogelijkheid dat ze dat niet gaat doen. Maar ook met het gegeven dat ze op heel veel mensen 'antwoord' gegeven heeft & dat mijn vraag in die hoeveelheid misschien gewoon niet aan bod gekomen is.

Ik (persoonlijk) vind de vraag heel relevant voor de topic: Is het fijn en ok. voor Stoel als 'meneer Stoel' in haar bijzijn opgewonden is & all the way gaat?? En yep - dit is zowel voor mij als voor 'meneer Nelly' soms een prima oplossing als de een zin heeft en de ander niet.

Als dat, op de een of andere manier, niet zo is - kan ook dat een bijdrage leveren.
Doet 'meneer Stoel' zo bij zo aan masturbatie, of kan hij zich seks zonder zijn vriendin niet voorstellen?
Komt het van de kant van 'meneer Stoel', die de vermoeidheid van mevrouw toch als afwijzing van zijn seksuele behoefte ziet?
Of komt het van Stoel zelf??
Of nog ergens anders vandaan (bijvoorbeeld gewoon niet aan gedacht, whatever).
Laatst gewijzigd door Nelly op wo 24 juli 2013, 9:32, 1 keer totaal gewijzigd.

raoul
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 02 mei 2008, 10:13
Locatie: Amsterdam

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor raoul » di 23 juli 2013, 22:43

Bij vermoeidheidsproblemen denk ik vaak meteen aan het ontbreken van CHI....energie.... De westerse geneeskunde benadert het lichaam ook maar op een bepaalde manier....er wordt weinig gekeken naar het gehele functioneren van het lichaam en het kunnen doorstromen van de energie...
De Chinese geneeskunde benadert het lichaam op een andere manier. Als de energie geblokkeerd raakt in het lichaam of er een gebrek is aan energie dan wordt er geprobeerd te kijken waar dat mee te maken heeft. Via kruiden en acupunctuur kan je het een en ander beïnvloeden. Ook seksualiteitsproblemen kunnen te maken hebben met een onderliggend energieprobleem.
Als ik je verhaal lees raak ik onder de indruk van alles wat jullie al gedaan hebben. Van jezelf eisen dat je nog meer doet is veel gevraagd...je kunt jezelf niet forceren. Ik zou je aanraden eens te googlenen op Chinese geneeswijze en seksualiteit....en kijken of het je aanspreekt.....wens je veel sterkte met alles...
De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen.

Stoel2013
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 10 juli 2013, 16:35

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Stoel2013 » do 25 juli 2013, 15:37

Hoi Allemaal,
tja, ik ben niet zo slim van mezelf geloof ik, ik dacht dat er niets meer geplaatst was, maar er bleek zelfs al een pagina 2 te zijn!

Eerst Nelly: sorry, helemaal over het hoofd gezien. of ik het wel een fijn idee vind dat hij naast mij masturbeert. hmmm, in eerste instantie niet. Maar, het is natuurlijk wel het proberen waard, hij kan snel genoeg stoppen en ergens anders verder gaan. :P Al lijkt het mij heel gek. Andersom zal die het geweldig vinden, haha.
Verder masturbeert hij wel regelmatig, en ook wel als hij bij mij wegkomt. ik vind het natuurlijk niet prettig dat ik gewoon weet als hij weg gaat wat hij gaat doen, omdat ik het niet kan... Maar van zijn kant in mijn ogen wel logisch. En een redelijke tussenoplossing (beter dan dat hij zijn plezier ergens anders zoekt ). Zo heb ik in elk geval aandeel in het opgewonden maken en weten we beiden dat daar niets aan mankeert. En in het begin is er wel begrip voor de vermoeidheid, en de daarbij gepaarde klachten waardoor ik geen seks kan hebben of hem niet altijd kan bevredigen, maar nu, natuurlijk begrijpt hij het wel, maar is het voor hem en zijn mannelijkheid heel lastig om het niet als persoonlijke afwijzing te ervaren.

Guy: Bedankt voor de reactie! en ik zal op onderzoek uit gaan. ;)

jwbr: je site en Astrid Kremer, ik ga er binnenkort na kijken, nu niet zoveel tijd. :)

raoul; dankje, zelf zet ik wel altijd wat vraagtekens achter sommige kruiden/chinese geneeskunde. De kruiden zelf en de chinese geneeskunde 'geloof' ik op zich, maar tegenwoordig zijn er in mijn ogen zoveel mensen die niet echt zijn en er een slaatje uit willen slaan. Wel zie ik steeds vaker dat deze methodes ook wetenschappelijk ondersteund worden en heeeeeeeel lang gebruikt worden.

Laars: ja, ik vind het lastig zo openbaar, nu is het wel anoniem, maar toch... dat ik hier een bericht heb geplaatst vind ik al heel wat. haha.



Dit keer duurt het waarschijnlijk ook wat langer voordat ik reageer! Iedereen fijne vakantie :)

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Vermoeidheid/ziekte & seks

Berichtdoor Laars » vr 26 juli 2013, 14:49

Hej die Nelly, over en aannames en invullen heb je helemaal gelijk natuurlijk, ik vind ook wel dat je het mag en kan vragen, maar ehm.. het kwam misschien iets dwingend over, door het nóg een keertje te 'stellen'. Er moet wel een keuze blijven voor de topicstarter om iets te willen/kunnen vertellen..
Aan de andere kant.. je legt wel een uitdaging bloot voor Stoel ;) mede door de vraag krijgt Stoel ook weer dingen duidelijk.. dus... heee.. jah.. ;)

Stoel, ik heb eigenlijk nog maar één opmerking, kap met het harmoniemodel, wordt stout, daag uit, maak wat mij betreft eens een knetterende ruzie.. fuck de comfortzone :D durf te leven, zoek naar het grote genieten ( voor jou) en dan zou ik niet met seks beginnen, schuif dat gezamelijk in de onderla van de koelkast.. komt wel weer..!
Ga gezamelijk leuke dingen doen, om het vuur warm te houden.. maar ook alleen, vooral alleen... ontwikkel de hedonist in je, en neem afscheid van de perfectionist :D1
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten