Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Massie » wo 13 maart 2013, 20:24

Ik ben een poosje hier niet meer geweest, waarom? geen idee, misschien omdat erotiek iets minder belangrijk werd in mijn leven, of omdat er in mijn leven weinig te delen viel, of omdat er weinig zinnige dingen te zeggen waren, of omdat ik me niet meer zo thuis voelde met bepaalde onderwerpen.
Maar soms komt er iets op je pad wat je graag wilt delen, maar wat niet zo makkelijk te delen valt.
Ik deel momenteel veel op mijn Facebook, maar dit soort dingen zal ik er niet op zetten, daar is het veel te gevoelig voor.
Maar daar hebben we good old Shespot weer, daar kan ik dit soort dingen wel kwijt!
En nee het heeft niets met erotiek te maken.

Enkele van jullie zullen zich mijn verhaal van een paar jaar geleden nog wel herinneren, de ruzie met mijn buren, het stalken, het pesten en de narigheid die daar uit voort vloeide doordat ik uiteindelijk midden op straat door mijn buurman in elkaar ben geslagen en daar permanente schade aan mijn rug aan heb overgehouden.
Het is toen een heel nare tijd geweest en eigenlijk gebleven.
Er hebben zich geen incidenten meer voorgedaan, (althans niet in de zin van bedreigingen of dat soort dingen, wel lawaaioverlast etc.) maar mijn angst bleef.
Ik heb heel lang niet langs hun huis gedurfd, was continu bang dat er toch acties zouden volgen, het beïnvloedde heel erg de sfeer hier in huis, we hebben een paar heel zware jaren gehad.
En natuurlijk de schade aan mijn rug, die is niet meer uit te wissen, ik heb continu pijn, mijn rug is stuk en ik zal nooit meer de oude worden.
Maar wat is nu het geval..waar slaat de titel van dit topic op..

Mijn buurman ligt op sterven.
Die grote enge militair, die walgelijke vent, mijn grote angstbron van afgelopen jaren, gaat dood, hij is er binnenkort niet meer.
Enige tijd geleden hoorde we dat hij maagkanker had, en gisteren is hij op de slaappomp aangesloten, het is een kwestie van uren, dagen??

Man, wat geeft dat een raar gevoel!
Ik ben een gevoelig mens, ik denk ook een heel eerlijk mens en mijn eerste reactie toen ik het hoorde was dat ik ging giechelen en dacht..zo das je verdiende loon, see you in hell!
Een fractie van een seconde daarna dacht ik..nee, zo mag ik niet denken!
Hij is nog jong, hij heeft 2 kleine kinderen.
Wat betreft mijn gevoelens over zijn naderende dood ben ik zo warrig, er ligt 30 meter bij me vandaan iemand te sterven, iemand waar ik een gruwelijke hekel aan heb, iemand waardoor ik ptss heb opgelopen en die er voor gezorgd heeft dat mijn leven een redelijk ongelukkige warboel werd. iemand die me lichamelijk kapot heeft gemaakt waardoor ik veel aspecten van mijn geliefde hobby fotografie niet meer kan uitvoeren, iemand die me geestelijk heeft teruggeworpen in de tijd, en mij en Jippie heel veel leed heeft berokkend.
Maar aan de andere kant zie ik een man van mijn leeftijd, met 2 kleine kinderen en een vrouw die in een onafgemaakt huis wonen en waarvan de vrouw het binnenkort zonder man moet stellen met die 2 kleine kinderen en dat onafgemaakte huis.
Vind ik het erg dat hij dood gaat? nee. alhoewel het wel raar voelt.
Vind ik het erg voor zijn vrouw en kinderen? ja.
Zal ik me bevrijd voelen als hij dood is? ja.

Ben ik door deze gedachten een slecht mens, of ben ik slechts menselijk?
Ik vraag het me iedere keer weer af.
Het voelt heel raar!

En toch, er vallen dingen op z'n plek, een tijdje al, alsof deze man ons in een soort ban heeft gehouden, alsof er een soort vloek rustte.
het klinkt misschien heel raar, maar deze man was in mijn ogen het kwaad zelve.
Er hangt een diep donker iets om deze man heen.
Hij hield zich ook bezig met vreemde zaken op spiritueel gebied en had vreemde opvattingen..hij zei ook dat hij met de doden kon praten, en ze spraken terug!
Het hele stomme is dat vanaf het moment dat deze man ziek werd het met mij in opwaartse richting ging.
Jaren ging het slecht, heb ik ettelijke keren mezelf moeten tegenhouden om geen gekke dingen te doen als je begrijpt wat ik bedoel en opeens ging het beter.
Ik heb een grote nationale fotowedstrijd gewonnen, en toen nog een fotowedstrijd, dat ging al lekker!
En..ons droomhuis kwam op ons pad.
Ons eigen huis staat te koop, ook al jaren, oa vanwege die buren.
Alleen er gebeurde maar niks..
En toen kwam er een huis te koop op de plek waar wij graag kwamen als we rust wilde hebben aan ons hoofd vanwege de buren.
Dat was een teken, en we zijn ervoor gegaan (we zitten nu midden in het aankoop- proces)
Men zegt wel, maar als de buurman toch dood gaat hoeven jullie toch niet meer weg?
Jawel, we willen weg, we willen opnieuw beginnen, ook al is hij er niet meer, er rust een smet op deze plek, het voelt niet goed meer, er is te veel gebeurd, we willen opnieuw gaan leven!
Het lijkt wel alsof alles samen valt, alsof het leven een puzzel is en de stukjes vallen opeens op z'n plek.
Ik heb gezegd toen ik hoorde dat de buurman ziek was, als hij dood gaat zal je altijd zien, dan verkopen wij opeens ons huis, alles valt samen.
En ik denk ook dat dat gaat gebeuren.
We hebben momenteel veel bezichtigingen van enthousiaste mensen en het loopt goed.
22 april is als alles loopt zoals het moet lopen de overdracht van ons nieuwe huisje.
Het puzzeltje valt in elkaar.

Maar toch..het voelt dubbel.
Soms kunnen je ergste nachtmerries in dromen veranderen doordat het creatuur uit je nachtmerries verdwijnt, maar als dat in het echte leven gebeurt is dat toch wel even slikken.
Ik voel me bevrijd en bedroefd tegelijk..

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Savanne » wo 13 maart 2013, 20:42

Ben er stil van en volg je tweestrijd, maar wel heel blij dat er een einde aan een hoofdstuk voor je komt..

Knuffel van mij
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 09 januari 2004, 13:34

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Shadow » wo 13 maart 2013, 20:45

Ik heb destijds inderdaad jouw/jullie verhaal met angst, beven en boosheid mee gelezen.

Voor mij klinkt dit niet anders dan menselijk. Ja, vreselijk voor vrouw en kinderen, maar wat een opluchting voor jou. Ik kan me voorstellen dat ik me precies zo zou voelen.

Mooi ook dat alles op zijn plek valt, het leven maakt soms bijzondere kronkels..

Ik wens jullie (ondanks het donkere pitje in de hoek) heel veel geluk. Geniet..
How do you spell 'love'?" - Piglet
"You don't spell it...you feel it." - Pooh

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor patrick » wo 13 maart 2013, 21:19

Tja...wat een verhaal Massie, wat veel gevoelens tegelijk, verwarrend en tegelijkertijd allemaal zo menselijk en logisch....

Je ziet het menselijke stuk van je buurman en zijn familie...het feit dat een mens aan het eind van dit aardse leven staat en zich daaraan moet overgeven of die wil of niet....
Tegelijkertijd is zijn dood inderdaad een bevrijding, een verlossing van het kwade wat op jouw pad zo langdurig aanwezig is geweest.
Ik denk dat je het goed ziet, dat die man met het kwaad verbonden was en zeer destructief naar een ander was.
En met die destructieve kant heeft hij zoveel stuk gemaakt in jouw leven, zowel psychisch als fysiek.
Eindelijk is er dan licht aan het eind van die donkere tunnel...en vallen stukjes op zijn plek.
Fijn dat je nu een ander perspectief hebt...ook jullie nieuwe huis.
Je kunt nu veel achter je laten....
En met compassie jezelf in je armen nemen...beseffend wat je allemaal doorgemaakt hebt... Verdiep je maar niet in het proces van je buurman...dat alles, zo dichtbij, is van hem en zijn familie. Zo gevoelig als jij bent zal dat misschien moeite kosten....en al die gedachten van "het is zijn verdiende loon" mag je allemaal denken....ook dat is menselijk...je boosheid en je onderliggende verdriet moeten ook een plaats hebben.
Ik ben hier al lezend soms nog eens op She...maar naar jou toe wil ik wel zeggen dat ik blij voor je ben met zoals het nu gaat. Eindelijk verlost...
En al die tegenstrijdige, soms verwarrende emoties...laat het maar stromen....ingeslikte tranen gaan roesten...dus laat die ook maar gaan.
En veel geluk toegewenst voor jullie samen in jullie nieuwe toko.
AANRAKEN........raakt je

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor fuutje » wo 13 maart 2013, 21:44

".....en met compassie jezelf in de armen nemen....."

Doe dat vooral Massie en houdt je vooral niet al te veel bezig met de compassie waarvan je vind dat je die voor anderen zou moeten hebben.
Compassie komt uit het hart, stroomt, is een gevoel. Dat is niet iets dat moet.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor 230volt » wo 13 maart 2013, 22:00

Qoute: 'Vind ik het erg dat hij dood gaat? nee. alhoewel het wel raar voelt.
Vind ik het erg voor zijn vrouw en kinderen? ja.
Zal ik me bevrijd voelen als hij dood is? ja.

Ben ik door deze gedachten een slecht mens, of ben ik slechts menselijk?
Ik vraag het me iedere keer weer af.
Het voelt heel raar!'

Hallo Massie,
Ik ben hier nog maar kort, dus ken je oorspronkelijke verhaal niet, maar je beschrijft veel leed en narigheid, ervaren door het gedrag van de buurman.
Dat je het dan niet erg vindt dat hij dood gaat, lijkt mij menselijk en vind ik geen vreemde gedachte. Daarentegen hoef je ook weer niet de vlag uit te hangen.
Maar door de vragen die je jezelf stelt, die ik hierboven aanhaal, blijkt m.i. dat je een goed mens bent en zeker niet slecht, inderdaad 'menselijk'.
Hopelijk ga je weer volop genieten van het leven op een nieuwe woonplek en ik hoop voor je dat je lichamelijke ongemak herstelt danwel je niet zal beperken in het beleven van levensvreugde. Het ga je goed!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Carina » wo 13 maart 2013, 22:20

Lieve Massie,
Wat ben ik blij voor je dat het de goede kant op gaat. Heb al het een en ander voorbij zien komen, dus wist al van de wedstrijd en je nieuwe huis.

Dat het allemaal dubbel voelt, lijkt me niet meer dan logisch. Je bent een mens met een goed hart (dat is mijn idee na je al die jaren gelezen te hebben). Dat je een ander geen narigheid gunt, is dan ook geen verrassing voor me.

Ik hoop dat je het positieve voor jezelf erin kan zien. Dat je je niet laat beïnvloeden door het feit dat z'n vrouw alleen achter blijft.
Denk aan jezelf. Geniet van het moois dat je overkomt. Probeer het los van elkaar te zien. Jij bent niet gelukkig omdat hij dood gaat, jij bent gelukkig omdat het leven je weer toelacht. En dat is je van harte gegund. :kiss:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Massie » do 14 maart 2013, 11:18

Dank jullie wel voor jullie fijne woorden, het geeft ook een beetje inzicht in mezelf, ik zal ze onthouden, het doet me goed!

Ik hoorde net dat hij is overleden..

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Massie » do 14 maart 2013, 14:24

Heel vreemd..de man die ik ken als degene die heeft gezegd jij zult nooit meer rust kennen, die een hekel had aan homo's, wiens lievelingkreet was: arbeit macht frei, de man die zijn dreigmails aan mij ondertekende met Adolf, de man die zijn hond tegen me ophitste en de man die uiteindelijk z'n hond een kogel door de kop heeft gejaagd, de man die me opwachtte als ik langs moest lopen, de man die me uitschold en bedreigde en de man die op me heeft staan schoppen toen ik op de grond lag, is toch een heel ander mens dan zoals zijn broer hem beschrijft..
Die man is een man die een borst vol onderscheidingen heeft, heel veel goeds heeft gedaan in het buitenland als zijnde militair, een eerlijke rechtschapen man die met militaire eer begraven zal worden.
Vreemd dat er 2 personen in 1 lichaam kunnen zitten..

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Puppie » do 14 maart 2013, 14:38

Ik denk dat je héél menselijk bent, met alle verwarde, dubbele gevoelens die daarbij horen.
Goed om te lezen dat jullie het zelf weer op de rails hebben.

Zelf ben ik er van overtuigd dat er in en in slechte mensen bestaan. Niet dat ik zelf goed ben hoor :wink: , verre van dat, maar niet in en in slecht, daar ben ik wel van overtuigd.
Sommige zijn dat, hebben iets duivels. Ook al hebben ze hun goede kanten, want die heeft iedereen.
Geniet van de plannen in jullie toekomst! Het is jullie gegund.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Mar » do 14 maart 2013, 14:50

Massie, ik wens jou en Jippie alle geluk van de wereld in je nieuwe huis. Zo'n terreur is afschuwelijk.

Maar omdat ik te veel verhalen ken vanuit de positie van je boosaardige buurman roept dit bij mij een tweede reactie op.
Dat is een reden van de edits. Zo te lezen is zijn jong overlijden een nare zegen. Mijn sterkste gevoel gaat dan ook uit naar hem, zijn vrouw en zijn kinderen. Vooral zijn kinderen.
Laatst gewijzigd door Mar op di 19 maart 2013, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor patrick » do 14 maart 2013, 15:00

Eindelijk kan er rust ontstaan...
Je bent nog bezig om het plekje te kunnen geven.
Wat je schrijft over die man is misschien niet zo vreemd als je buiten het gewone denkkader treedt.
Ik kan hoogstens hypothetisch denken...wat mogelijk kan...
Wat je schrijft is die man in het buitenland als militair dus een andere persoon geweest....of kwamen er andere kanten naar voren. Veel uitgezonden militairen hebben ook een PTTS opgelopen, vaak niet onderkend....er zijn erbij die alles wat ze meegemaakt hebben geen plek hebben kunnen geven en hier verward zijn geraakt in stemmingswisselingen en impulsdoorbraken....naast datgene wat er al was.
Je noemt ook dat hij met spirituele zaken bezig was en open stond om met geesten te praten... As je gevoelig bent en je negatief gericht bent, dan sta je ook open voor die negatieve sferen....die datgene versterken wat er in je is....
Gelijke trillingen trekken elkaar aan....
Daarom kan een depressie ook zo zwaar zijn, omdat je de connectie met het Licht kwijt bent of daar niet bij kan zijn.
Die zware, donkere, gewelddadige, destructieve sfeer die je voelde is wellicht ook de sfeer waarop die man afgestemd was.....misschien uit onmacht....uit macht....?

Je ziet vaak dat mensen binnen verschillende situaties verschillend zijn. Het contrast tussen wat jij hebt meegemaakt en dat wat een ander nu zegt is groot....ook het contrast van met militaire eer begraven worden...
Bedenk dat dat allemaal maar buitenkant is.....franje......
Soms zijn dingen, gebeurtenissen, mensen niet te begrijpen, omdat wij allemaal beperkt zijn in het kunnen zien en voelen...
Soms is er alles tegelijk....en voel je alles tegelijk.
En misschien weet jij intuïtief dingen, van zo zit het, terwijl je er als mens niet bij kan....als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor jou is het belangrijk dat jij nu energie aan jezelf kunt besteden en alles een plek moet geven....dat is al lastig genoeg voor je met de blijvende kwetsuren die je opgelopen hebt.
AANRAKEN........raakt je

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Massie » do 14 maart 2013, 15:11

Ik geloof dat ook Puppy en Patrick, en voor mij was deze man dat.
Ik wist ook precies wanneer hij wel of niet thuis was, ik voelde het, op een of andere manier viel er dan een soort zwaarte weg.
Als ze op vakantie waren hadden wij even geestelijke rust.
Die man had een bepaalde macht over ons, er was niet aan te ontkomen.

Het voelt nu ook heel raar..ik ben er behoorlijk emotioneel onder.

Dank jullie wel!

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor Spelfje » do 14 maart 2013, 15:19

Lieve Massie,
Allereerst en dikke kus voor jou en even zeggen dat ik het toch fijn vind dat je met je gevoel en je verhaal hier (terug) komt! :kiss:

Wat een lastige tijd voor je zeg! Ik kan me voorstellen dat je je er naar bij voelt. Maar hard gezegd: Dit is de weg die de buurman doorloopt. Ik kan me jouw reactie ook heel goed voorstellen. Het maakt je JUIST mensch!

Lieverd, het komt GOED! Jij gaat straks lekker met je Jippie in dat nieuwe (overigens Geweldige!) huis wonen en jullie leven nog héél lang en héél gelukkig!

:love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Bevrijd en toch een beetje bedroefd...

Berichtdoor erofun69 » do 14 maart 2013, 15:46

Lieve Massie,
Ik herinner me dat ellendige drama van destijds nog goed. En de rotsituatie die voor jou (en ook Jip!) ontstond.
Ik ben blij voor jullie. Omdat jullie nu definitief van deze vreselijke man verlost zijn. Ik hoop, dat de rotherinneringen heel snel vervagen en plaatsmaken voor prachtige nieuwe ervaringen !
... we willen opnieuw gaan leven!
Doe dat ! Met volle teugen en nooit met mate ! :D
Niets is blijvend, alleen de verandering


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten