Hoe staan jullie over travestie?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » di 09 oktober 2012, 17:55

Nav. je opmerking over de badjas: Ik heb, vroegah, een vriend uit Afrika gehad & die droeg soms ook traditionele kleding. Is: een soort kaftan-achtig ding, aan de bovenkant geborduurd:
http://www.africastyles.com/Men/men_fas ... /532.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets dus, maar dan zonder zo'n broek & tot op de grond.

Elfri

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Elfri » wo 10 oktober 2012, 9:54

Ah, ein ganz geile gozer! :P

Maar stel dat we in onze geschiedenis andere culturele ontwikkelingen hadden gekend. Wie weet hadden we allemaal naar de bakker gefietst met voortdurende natuurlijke airconditioning.
Uiteraard! ik doe het toch zeker niet met een ongeile gozert :P :mrgreen:

In Nederland is een paar jaar geleden door Frans Molenaar een mannenrok op de markt gebracht... het was maar zeer beperkt een succes. Aanvullend is er door de modewereld een onderzoek uitgebracht waarom het geen dóórslaand succes was geworden. En wat bleek? Niet zo zeer het feit dat het rokken of jurken waren was het punt maar het feit dat mannen er niet van houden hun 'záákkie' te hebben hangen!

Het was grotendeels onwennig/onplezierig, die natuurlijke airconditioning :wink: waar wij dames blijkbaar geen enkele moeite mee hebben. Maarjah, wij zwaaien dan ook niet rond met onze deeltjes als er geen broekje omheen zit.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » wo 10 oktober 2012, 11:15

Behalve de Schotse mannen dan - die willen juist niet anders....
Als de dan toch onderzoek gaan doen mogen ze best onderzoeken of de Schotten verder ook anders met de edele delen omgaan...

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Spot the difference » wo 10 oktober 2012, 12:37

Vreemde conclusie toch. Zolang ik als man ondergoed draag is toch alles mooi verpakt?

Eigenlijk, een man met een handdoek rond zijn middel gebonden wordt vaak als sexy ervaren. Misschien moet er een mode-designer eens iets ontwerpen dat daarop lijkt, voor alledaags gebruik? :)

Afbeelding

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » wo 10 oktober 2012, 17:21

Inderdaad - nu mogen ALLE mannen mij eens gaan vertellen waarom het bij een handdoek om niet erg is dat 'het zaakje' hangt!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Laars » vr 12 oktober 2012, 8:41

Ik heb veel mannen in een sarong gezien (over traditie gesproken), en eerlijk gezegd viel dat me niet eens op. Het 'mannelijk' zijn heeft niets te maken met 'de jurk' an sich vond ik toen.
Ik vond 'de gemiddelde' man er gelijk wel meer ontspannen uitzien en dan wordt hij juist aantrekkelijk ( na driedelig en je werk gaan douchen en in de sarong).. géén idee waar dat mee te maken heeft, nu ja in ieder geval hadden ze de broek niet meer aan :mrgreen: Het lijkt me best wel lekker als man zijnde, beetje de boel uit laten waaien... enzo.

Maar ... is travestie dan niet toch een soort fetish? Of vloek ik dan in de kerk?
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Elfri

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Elfri » vr 12 oktober 2012, 10:23

Och lekkere dame, zolang je god's naam niet onnodig gebruikt mag jij vloeken wat je wil hoor :wink:.

Ik zit als vrouw zijnde toch een beetje met het idee in mijn maag, dat wij ALLES kunnen aantrekken zonder die gekke sticker 'fetish'. Terwijl de mannen het wel aan hun... eh.. noujah niet-broek krijgen.

Tuurlijk is mijn eigen leren pakje een soort van fetish voor zowel mij als liefje.. Als ik DAT aan heb, oei berg je maar! Dat brengt een soort van extra geile vrouwelijkheid in mij naar boven.

Zou het voor Dame Edna ook zo werken?? Je zou het bijna denken he?!

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor junglelife » vr 12 oktober 2012, 15:47

Heb over deze vraag eens een paar dagen moeten nadenken wat het voor mij zou betekenen.
Travestie in zijn algemeenheid heb ik geen problemen mee.

Mijn eigen vriend of man daar in tegen zou ik wel problemen mee hebben.
In dit opzicht als hij dat als een sexueel iets zou ondervinden, dat dus nodig heeft op opgewonden te worden of daar uberhaupt opgewonden van zou zijn.
Dat ''hoort'' niet in mijn gevoel wat ik als opwinding in een man kan vinden, ik wil een man die ook man is en niet een man die opgewonden wordt van als hij zich vrouwelijk voelt.
Dat is mijn gevoel en het zou voor mij zeker een afknapper zijn.

En dat staat buiten de cultuur verschillen wat een man draagt, iemand die een sarong/schotse rok draagt omdat het traditie is in dat land heeft niets te maken met sexualiteit, die is voor mijn gevoel nog steeds ''mannelijk''.

Echte Travestie zie ik toch als iets met een sexuele lading, een voorkeur waar iemand zich prettig in voelt.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Amada » za 13 oktober 2012, 1:26

Ik vind er niets raars aan.
Er is ook veel meer openheid over tegenwoordig.
Ik heb er zelf niets mee.
Maar gelukkig is iedereen anders.
Dus geniet er vooral van zou ik zeggen.
Maar wel fijn dat je vriendin het ook wel opwindend vindt.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor droomvlinder » za 13 oktober 2012, 10:34

Zou Francina met vakantie zijn ? :mrgreen:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Tommy
Berichten: 134
Lid geworden op: do 15 april 2004, 19:36
Locatie: België

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Tommy » zo 14 oktober 2012, 15:40

Ik vind dat je lekker moet doen wat je zelf leuk/lekker vind, zolang anderen er maar geen schade van ondervinden.
God gave men perfect brains......but then the devil added testosterone.

Niara
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 12:59

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Niara » zo 14 oktober 2012, 17:31

Ik vind dat je lekker moet doen wat je zelf leuk/lekker vind, zolang anderen er maar geen schade van ondervinden.
Leuk dat getheoretiseer, maar wat doe jijzelf?

Elfri

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Elfri » zo 14 oktober 2012, 18:04

Niara wat gaat jou dat aan?
Dit is de tweede keer dat ik ongenuanceerdheid in jouw postings terug vindt. Er gaat in mijn beleving totaal geen interesse uit naar de persoon zelf maar je wil wel graag alle details? Misschien moet je eerst even bij jezelf te rade gaan wat je van dit forum verwacht voor je dit soort berichtjes plaatst!

Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening zonder enige verantwoording. Of een persoon eventueel extra informatie weggeeft is geheel aan die persoon zelf.

Tommy
Berichten: 134
Lid geworden op: do 15 april 2004, 19:36
Locatie: België

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Tommy » zo 14 oktober 2012, 18:29

Ik vind dat je lekker moet doen wat je zelf leuk/lekker vind, zolang anderen er maar geen schade van ondervinden.
Leuk dat getheoretiseer, maar wat doe jijzelf?
Wat ik zelf doe? Wat ik leuk en lekker vind ;) Ik heb er zelf weinig behoefte aan om in vrouwen kleren rond te lopen als je dat soms bedoelt, maar ik vind het niet raar als een ander die behoefte wel heeft. Gewoon lekker je eigen ding doen en je niks van anderen aantrekken dat is mijn motto.
God gave men perfect brains......but then the devil added testosterone.

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor junglelife » zo 14 oktober 2012, 20:28

Ik vind dat je lekker moet doen wat je zelf leuk/lekker vind, zolang anderen er maar geen schade van ondervinden.
Leuk dat getheoretiseer, maar wat doe jijzelf?
Wat ik zelf doe? Wat ik leuk en lekker vind ;) Ik heb er zelf weinig behoefte aan om in vrouwen kleren rond te lopen als je dat soms bedoelt, maar ik vind het niet raar als een ander die behoefte wel heeft. Gewoon lekker je eigen ding doen en je niks van anderen aantrekken dat is mijn motto.
Denk dat de vraag meer was hoe zou jij dat in een relatie zien als je vriendin graag in een herenonderbroek zou lopen en zich graag als man zou willen verkleden, denk dan ook aan een bijv. noem maar wat i.pv make-up ( zoals een man zou doen ) een snor of baard willen dragen, zou jij daar dan nog opgewonden van worden, zou jij dat kunnen accepteren in je relatie zoals TO dat stelt.
Ben daar wel benieuwd naar :D


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 22 gasten