Inspiratie Daddydom gezocht

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Inspiratie Daddydom gezocht

Berichtdoor NachtVlinder » vr 24 augustus 2012, 15:33

In de hoop dat mijn vraag hier iets oplevert :)
Ik ben opzoek naar inspiratie, in de vorm van Daddydom regels, afspraken en/of contracten.
De meeste info die ik kan vinden op het net is te basic :(

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Daddydom

Berichtdoor Suzette » ma 27 augustus 2012, 14:45

In de hoop dat mijn vraag hier iets oplevert :)
Ik ben opzoek naar inspiratie, in de vorm van Daddydom regels, afspraken en/of contracten.
De meeste info die ik kan vinden op het net is te basic :(

NV

Denk dat je het hier ook niet gaat vinden, daarvoor is het hier toch vaak wat te 'breed'.

Heb je al op bdsm-sites gekeken? Die hebben hier vaak wel ruimte voor ingeruimd.

Goed (door)googlen en je vraagwoorden helder zetten helpt denk ik ook wel.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Daddydom

Berichtdoor Anwen » ma 27 augustus 2012, 20:11

Mmm, lastig, omdat ik niet precies weet waar je naar zoekt?
Echt Daddydom of ook de ageplay variant?

Lastig te beantwoorden omdat ik niet goed weet wat je verlangens in deze zijn.
Geborgen en veilig voelen, of ook gedisciplineerd worden (meer BDSM)? Als je weet wat je wil kan je misschien wel kijken of dat je dat bepaalde afspraken kan gieten.

Daddydom regels doet niet direct een belletje rinkelen eerlijk gezegd. In mijn ervaring zit het meer in de karakters en de verlangens van twee mensen dat ervoor zorgt dat je beiden dat stuk van jezelf naar boven kan halen.

Oh, ik bedenk me net dat ik laatst wat informatie over heb gelezen, maar dat was ook wel vrij algemeen. Als ik de link nog kan vinden zal ik je even pm'en, misschien heb je er toch iets aan.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Daddydom

Berichtdoor NachtVlinder » di 04 september 2012, 13:44

Dankjewel voor de replies. Ik vind wel contracten via BDSM sites of via google, maar TE basic en weinig leerzaam. Een tijdje terug ben ik een heeeele uitgebreide tegengekomen van een koppel die een Daddydom lifestyle hanteren, maar vergeten op te slaan en ik kan m nergens meer terugvinden :(
Ik blijf wel gewoon zoeken en kom ook aan informatie op andere manieren, om ons spel uit te breiden.

@ Anwen; ik kan eigenlijk geen antwoord geven op je vragen, omdat wij allebei aan het begin staan van onze ontdekkingsreis. De veiligheid/geborgenheid, discipline, spelregels, etc., alles is welkom. Ik vind wel contracten voor subs, of bijv. pets, maar Daddydom heeft toch weer zijn eigen specifieke dynamiek. Ik zoek inspiratie door te leren van de regels van anderen, om ons eigen spel uit te kunnen breiden.
Kortom ik zoek meer inspiratie :)

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Elfri

Re: Daddydom

Berichtdoor Elfri » wo 12 september 2012, 16:30

Ik heb even van http://www.mrs-marsha.nl/Nederlands/Spe ... rdelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false; het stukje over daddydom gepikt.. hopelijk vergeeft mr-marsha me :wink:

"Een Daddy Dom is een volwassen man die de Dominant is in een rollenspel waarbij hij de macht heeft over een volwassen vrouw die zich gedraagt als een meisje.

Voor de Daddy Dom is het belangrijk dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat voor zijn meisje, Hij zal in al haar behoeftes voorzien, hij zal haar opvoeden, beschermen en leiden. Hij zal haar vormen zoals hij graag zijn meisje ziet en zal van niemand een kwaad woord over haar accepteren. Dit spel word alleen gespeeld tussen 2 mensen die buiten een spelrelatie ook een liefdesrelatie hebben. Voor een Daddy Dom is het buitengewoon belangrijk om zeker te weten dat zijn meisje met allerlei mannen kan omgaan maar altijd weer naar hem terug zal keren zonder de andere mannen wat toe te staan.wij ondernemen samen (swingen) OF hij geeft me weg (trio) Bij een Daddy Dom is seksuele trouw belangrijker dan in vele andere SM relaties, en vaak zijn ze daarom ook strenger voor hun subjes dan andere Dominanten.

Een Daddy Dom heeft een groot respect voor zijn meisje, ook omdat ze de pijn door hem gegeven doorstaat en hij daarmee zijn vertrouwen en zijn geloof in haar verzilverd ziet worden. Het verdragen van de pijn maakt hem trots op zijn meisje, maar hij bedenkt daarbij wel dat zij het kon verdragen omdat hij haar helpt.

Misvatting is dat Daddy Dom's soft zijn......Daddy Dom's zijn vaak juist strenger of straffen vaker en/of harder dan gemiddeld, straf wordt gebruikt om dingen bij te schaven/brengen. Hij moet strenger blijven om zijn meisje het respect voor hem te laten behouden."


Dit is voor Liefje en mij dan ook exact de invulling die wij eraan geven.
Een aantal vet gedrukte woorden zijn voor ons belangrijk.. Wij hebben vanaf dag 1 deze relatie gehad maar wisten pas dat het "anders" was toen wij binnen het swingen duidelijk zágen dat we "anders" waren dan onze swingpartners.
Eigenlijk is het swingen wat wij nog steeds doen een beetje haaks van het daddydom omdat de mannen die dit in zich hebben geen enkele vorm van vreemdgaan accepteren.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Daddydom

Berichtdoor katarine » wo 12 september 2012, 17:52

Hey Elfri ... ik wil niet afdwalen of het topic afleiden, maar er gaat iets zo sterk door me heen ... ik vraag me af in welke mate onze eigen relatie met onze vader of grootvader daarin onbewust meespeelt ... ?
Wij zijn met drie dochters thuis en eigenlijk was geen van ons een 'papa's meisje'. Maar nu mijn papa (78) steeds dementer wordt en daarnaast ook zieker door zijn longkanker ging er door me heen dat ik naast verdriet ook heel veel ontroering en blijdschap doormaak met hem deze laatste maanden. En dat dat heel veel in beweging brengt in mij en iedereen rond hem.
Bewustwording en levensvragen die de kop opsteken en zich niet laten wegduwen.
En het bewustzijn hoe veilig ik me voelde in zijn armen. Die sterke stoere alleswetende man die voor me zorgde. En hoe ik nu pas zie dat het dat is dat ik mis bij mijn huidige partner (iemand bij wie autonomie en onafhankelijkheid hoog aangeschreven staat).
Terwijl mijn papa helemaal geen 'papapapa' was en ik al helemaal niet 'papa's kleine meid'.
Ik weet niet of Daddydom iets voor mij zou zijn, ik heb er niets mee, het prikkelt mijn fantasie niet. Maar wel het kleine meisje in mij dat aseksueel sterke beschermende armen rond haar wil.
Ik vraag me af of je er iets in herkent ...
Liefs, Katrijn.

Elfri

Re: Daddydom

Berichtdoor Elfri » do 13 september 2012, 11:37

Ik zal proberen er niet een te grote zijsprong van te maken...

Een deel ervan herken ik wel Katarine.
Mijn vorige partner was ook iemand die zelfstandigheid en zelfs onafhankelijkheid (van elkaar) hoog in het vaandel heeft staan. Ikzelf ben liever geborgen en in grote mate afhankelijk van mijn liefdespartner. Overigens is mijn partner daarmee net zo afhankelijk van mij :wink:.

VWB het aseksuele aspect kan een ouder verzorgen best wel een trigger zijn naar het verlangen zelf ook weer klein te mogen zijn. Bij niet iedereen zal dat doorgaan naar een wens om zo een relatie in te richten.
Ikzelf heb zowel mijn pleegvader als mijn pleegmoeder verzorgd tot ze overleden en merkte toen ook dat ik de muren die ik jarenlang had opgebouwd zachtjes aan liet vallen. Mijn ex zegt nog steeds dat ik vanaf dat moment ´lief´ ben geworden :D. De combinatie van kúnnen zorgen (dienen en lief zijn) en het verlangen geborgen te zijn maakt mij submissive (onderdanig) bij de man die mij het gevoel geeft dat hij sterk genoeg voor mij is.
Maar binnen die verklaring kan ik me niet vinden in het seksuele aspect. Ik vind oudere mannen (+10 jaar ongeveer) gewoonweg aantrekkelijker dan mannen van mijn leeftijd of jonger.

Of vaders/grootvaders echt een rol spelen in Daddydom blijft zeer persoonlijk. Ik geloof er zelf wel heilig in dat de indrukken vanaf klein meisje af aan vormend zullen zijn. Mijn biologische ouders ontbraken en pas met 15 jaar werden daar pleeg-exemplaren tegenover gezet. Het is geen optelsom maar zal ongetwijfeld z'n invloed hebben gehad.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Daddydom

Berichtdoor katarine » do 13 september 2012, 21:33

Dank je voor je antwoord Elfri ... :kiss:

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Daddydom

Berichtdoor Anwen » vr 28 september 2012, 0:24

Nachtvlinder, ben je al wat verder in je zoektocht?
ben benieuwd...

Ben zelf op het moment ook nogal op zoek naar houvast, regels, inspiratie (niet alleen Daddydom). Dus als je wilt delen wat er van is geworden, graag!
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Daddydom

Berichtdoor NachtVlinder » vr 28 september 2012, 9:49

Ja en nee. Ik vind hier en daar wel wat, maar nog niet in de vorm van een contract helaas. Het napluizen van andermans blogs(en re-bloggen) levert me qua inzichten en inspiratie wel veel op. (Als je interesse hebt kan ik je per PM mijn www-adres doorsturen).

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Daddydom

Berichtdoor Savanne » vr 28 september 2012, 9:58

Lieve Nachtvlinder,

Het meeste heb je er toch aan om zelf te gaan zitten en te bedenken wat JIJ wil. Welke dingen wil jij bereiken , welke dingen wil jij voelen.... Hieruit komen voor jou regels en omgangsvormen die het beste bij jou passen..

Het is niet zo dat wat anderen doen automatisch ook bij jou gaat passen. Zet voor jezelf op papier waar jouw punten liggen die je aangeraakt wil voelen... Leg die bij hem neer, en praat samen welke dingen er vervolgens in een contract moeten komen..

Daddy situaties zijn zo specifiek voor een koppel dat het zo moeilijk is om generiek dingen te kunnen noemen die voor jullie zouden kunnen werken..

Wat wel veel helpt is om te lezen over ervaringen van Daddy koppels... Als je wil kan ik wel eens voor je op zoek gaan naar een aantal verhalen van mensen die ik ken die een soort van Daddy relatie hebben... of je vertellen over mijn view op die koppels..

Je weet me te vinden meis xx
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Daddydom

Berichtdoor Anwen » vr 28 september 2012, 10:11

Nachtvlinder en Savanne;
ik ben op het moment ook op zoek naar een aantal uitgangspunten en ook echt specifiek regels die ik voor mezelf wil hebben (ik moet ze zelf opstellen).
Ik probeer daarbij inderdaad heel erg uit te gaan van wat IK wil voelen en nodig heb, wat mij prikkelt en uitdaagt.
Ik wil absoluut geen dingen klakkeloos van anderen overnemen, veelvoorkomende regels binnen BDSM (niet aankijken bijvoorbeeld) kan ik juist niets mee....

Ervaringen van anderen om mijn eigen fantasie te prikkelen kan ik altijd gebruiken.
Dus als jullie willen ontvang ik per pm graag wat links van jullie.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Daddydom

Berichtdoor NachtVlinder » vr 28 september 2012, 12:00

Lieve Savje, wat fijn om ook van jou te horen :)
Dankjewel voor je lieve tip, en die kant van samen uitwerken is ook zeker actueel.
Wij zijn samen erg zoekende, ook naar mogelijkheden, en lezen/leren van anderen geeft me nog de beste houvast nu. Alles wat je me kan sturen is welkom :), evenals je view over dit soort koppels.
Ik zal ook de boeken eens halen die Dragah in een ander topic al eens noemde.

Hiervoor heb ik enkele jaren over het internet gestruind, zoekende, lezende, op websites. Echter het dogma wat aan BDSM vast lijkt te zitten werkte erg remmend op me, om de een of andere reden. Qua gevoel wrong er altijd iets, iets wat niet paste, en mijn partner had hetzelfde. BDSM is in lichte mate altijd wel aanwezig geweest in ons sexleven, en hoe dat qua natuurlijke omgang zich ontwikkelde bleek later naadloos aan te sluiten op Daddydom. Heel fijn om een stukje herkenning te vinden. Er is echter stukken minder over te vinden dan bijv. M/s.
Laatst gewijzigd door NachtVlinder op vr 28 september 2012, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Daddydom

Berichtdoor NachtVlinder » vr 28 september 2012, 12:01

@ Anwen, ik stuur je een PM. :)
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Daddydom

Berichtdoor Savanne » vr 28 september 2012, 12:51

@ Nachtvlinder .. ik ga proberen er vanavond nog voor te gaan zitten ....maar heb momenteel een nierbekkenontsteking dus doe het heel rustig aan..

@ Anwen ... ik zal proberen te kijken of ik jou ook wat dingen kan sturen, maar nu moet ik zeggen dat dat voor nachtvlinder wat makkelijker is omdat ik haar en haar partner erg goed ken...
En zij mij zodat dat ietsje eenvoudiger is..
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten