Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jippie » za 21 april 2012, 18:01

Ik geloof werkelijk dat het zo in zijn hoofd zit. Ikzelf denk niet dat het een fase is, ik denk dat hij nooit bindingen aan zal gaan. Zeker niet met mij want dat is veel te moeilijk allemaal met die afstand, blabla.
Je denk in ieder geval weer helder. Als je met 40 jaar nog met een "rukzakje" loopt dat je niets los kan laten (want dat is volgens mij zijn probleem; het ene vast willen pakken terwijl hij het ander niet los wil laten) dan hij loopt daar de rest van zijn leven ook mee.
Wat denk je wat er gebeurt als na een aantal jaren de vonk uit het seksleven weg is... ach, denk er ook maar niet aan, kijk maar vooruit naar andere dingen. 8)
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » za 21 april 2012, 18:11

:D thanks Jip :kiss:

(btw: eeeuh.. ruKzakje ??? :lol: )

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jippie » za 21 april 2012, 22:20

:mrgreen: dat moest natuurlijk rugzakje zijn... maar ik vind het ook wel weer komisch.

.dus no edit .. in het kader van nobody is perfect :D1
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Nelly » za 21 april 2012, 23:44

Ik bedoel niet 'het foute mannen syndroom' - ik bedoel dat sommige mensen je gewoon veel meer zeggen & veel meer bij je los maken dan andere. De compleet onverklaarbare 'wauw' factor - waardoor je bloed sneller gaat stromen & je zelf geïnspireerd raakt. En dat kan helemaal los staan van wat iemand anders daarin voelt of doet.
Voor mijzelf kan ik enkel zeggen dat ik dat gevoel niet zo heel vaak heb & dat ik de mensen die mij dat gevoel geven dus koester.

Maar ik ben een behoorlijk voorzichtig typje en bouw juist met mensen die zo makkelijk bij mijn gevoel kunnen komen heel langzaam op (nadeel: het worden vaak vriendschappen in plaats van relaties).

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Nelly » zo 22 april 2012, 19:58

Ik merk dat ik er nog niet helemaal klaar mee ben en behoefte voel om een soort 'advocaat van de duivel' te spelen. Wat is er mis mee dat hij je (juist) over sex schrijft?? komt dat 'mis' niet uit een cliché manier van nadenken??

Namelijk - (angst voor cliche's & om 'gebruikt' te worden) hij schrijft niet specifiek 'aan jou' maar meer aan 'een vrouw' = hij kan opgewonden raken van iedereen & dus is het eigenlijk niet bijzonder, niet ok. etc.
Maw. het is een soort van ordinair ipv. dat het ook met zich geven of kwetsbaarheid te maken heeft?? Maar is dat wel zo??
Als de sex tussen jullie bijzonder is - waarom het schrijven dan niet??

Ik vind verder je 'analyse' over wat er met hem aan de hand zou kunnen zijn heel plausibel - maar heb je met de man zelf gechecked of het klopt??

En in de long run - Stel dat het wel allemaal ok. zou zijn - hoe zou de ideale bv. er voor jou dan uit hebben gezien?? Zou je daar zijn gaan wonen? Zou je zelf voor geld hebben kunnen zorgen?? Wil je kinderen en hoeveel en op welke termijn?? Is er ooit een praktisch plan geweest dat haalbaar leek (=je hebt de realiteit serieus genomen). En natuurlijk horen daar allemaal stadia etc. voor , maar die zijn wel veel moeilijker als het 'eindconcept' never nooit niet haalbaar is.....

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » zo 22 april 2012, 22:26

Nelly, bedankt dat je me die vragen stelt.

Wat seks betreft snap ik je redenatie en dat is nou het het euvel bij mij. Het is de reden waarom ik toch steeds weer over mijn grens stap en mee ga doen met dat seksding. Het is namelijk wel zo dat ik het zelf ook leuk vind. De man windt mij op (lichamelijk dus ook ;) ). We hebben tot zekere hoogte wel dezelfde dirty mind en hij heeft idd ook meerdere malen gezegd dat hij het zo fijn vindt dat ik datzelfde heb (en hij zich dus niet hoeft te schamen ofzo). Aan het begin was dat een openbaring en opluchting, zo zonder schaamte te kunnen praten..

Echter, er is een tijd voor dit soort gesprekjes. En er mag best balans zijn, dat er net zo leuk over andere dingen gesproken kan worden. Dat laatste blokt hij nu zowat weg. Het balans is weg. Daarbij komt dat ik me alleen zo kan laten gaan en genieten als ik me veilig voel, weet dat de ander mij kent en rekening houdt met mijn gevoel (voor je het gaat vragen: dit heb ik vaker aangegeven bij hem).

Dat laatste is niet het geval. En dan houdt het een beetje op voor mij.

Daarnaast is het natuurlijk ook wel wat gemakzuchtig (heb je weer dat ego ;) ), om MIJ met mijn emoties en gevoelens maar te willen parkeren (tot wanneer hij er wel 'uit' denkt te zijn), maar zijn lusten wel naar me toe te gooien. You cant have it both ways.

(OVERIGENS!!!! Wat dus het rare is aan het sekstopic: op afstand gaat het haast alleen daarover!! :? Wat ik dus altijd al lastig vond, dat balans is altijd een beetje weggeweest... -maar als hij hier was, ging het helemaal niet daarover. Seks was zowat het minst belangrijke. Dan ging de 'obsessie' (ja zo was het haast) over samen koken, boodschappen doen, ouders zien, samen films kijken.. niets geen harde kinky seks op het aanrecht ofzo (ik noem maar wat). -blijf ik nog steeds vreemd vinden eigenlijk.. Jeckyll & Hyde bijna.. -was ik DAAR weer confuus over :? )

Wat betreft 'wat er met hem aan de hand is'. Ik heb daar niet veel over hoeven analyseren.. hij heeft het meeste zelf gezegd. Ik heb alleen moeten invullen of achterhalen HOE dat dan zit, en belangrijker, of het WAAR is wat hij zegt. (Hij 'verschuilt' zijn emotionele kant).

Long run. ja ik heb daar over nagedacht. En eerlijkheid gebied te zeggen: ik heb geen idee hoe ik me gevoeld zou hebben daar in zijn wereld. Dat moet je aftasten.. hij heeft mijn wereld gezien.. kan zien hoe ik leef en ben, vrienden en familie, etc. Ik ken zijn wereld niet. Natuurlijk was er een reeële kans dat ik hem in zijn wereld had meegemaakt en ineens zag: hier wil ik niet zijn. Dit werkt niet.

Qua werk en geld.. kinderdromen.. etc.. spoorde alles verder wel.. dat heb ik gechecked ;). ik heb serieus naar het plaatje gekeken zegmaar..

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Nelly » zo 22 april 2012, 22:43

Saluut voor je harde werk - soms wil iemand anders gewoon niet "give what it gets"
Wel jammer....

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » zo 22 april 2012, 23:11

Sja.. het is ergens juist een geruststelling dat ik weet dat ik alles heb geprobeerd (geduld, slikken, vergeven, de volwassene proberen te blijven, niet vervallen in spelletjes terug spelen of uitschelden). Ik voelde dat ik dat wel moest door de afstand. Je moet duidelijkere keuzes maken daardoor (je gaat het echt proberen of niet). Ik deed ogen dicht en sprong (met Shespot als steun ;) -"doe ik het goed, zie ik het goed??").

Ik heb geleerd dat ik weer lief kan hebben (heb ik lang geblokt)
Ik heb geleerd dat ik 24/7 samen met iemand kan zijn zonder para te worden :lol:
Ik heb geleerd dat ik nog steeds dapper ben (mensen die me hier van vroeger kennen weten denk ik wat ik bedoel)
Ik heb geleerd dat ik mag toegeven dat ik niet voortdurend alles moet kunnen handelen (grenzen; ik heb ze toch)
Ik heb geleerd dat het moeilijk is dichtbij jezelf te blijven terwijl je alles zou willen geven voor een ander...

Ik vind mezelf best leuk :lol: -die moet ik de volgende keer niet kwijtraken anders wordt het allemaal zo.. stom.

Gracie, Nelly.. Maarreh.. nog een woord naar jou: als je weer zo'n bijzonder persoon tegenkomt.. wees minder voorzichtig. Ik was het eerst ook, van te korte duur wellicht.. -het balans tussen ons zou mooi zijn.
Voorzichtigheid kan remmend zijn. Je weet niet wat je afremt.
Ik ben hier nog niet uit geloof ik.. en het is allemaal heel naar en verwarrend.. maar ik heb geen spijt dat ik me hierin heb gegooit.. om wat ik hierboven schrijf..

Mag ik een beetje voorzichtigheid van jou? Dan krijg jij een beetje.. eeeh... blindheid van mij! :lol:

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Nelly » ma 23 april 2012, 11:05

Hi Jess - toch nog een vraag over 'the guy': Heeft ie het niet voor elkaar & staat ie er niet 'zomaar niet'. Of komt het door een er achter liggende aarzeling/ onzekerheid - misschien zelfs wel een gebrek aan vertrouwen (in de liefde) & vertrouwen in zichzelf (als goede deelnemer in een relatie)??. Hoe zie jij hem - als iemand die het eigenlijk 'wel kan' (maar zichzelf daarin te laag inschat) of iemand die 'het nooit/ of nu nog niet zal kunnen'??

@Blindheid vs. voorzichtigheid - ik heb mijn voorzichtigheid nu, omdat ik vroeger veel roekelozer was. Ik liet grenzen los, terwijl mijn tegenspelers hun eigen grenzen/ belangen wel goed in de gaten bleven houden - dat heeft me een aantal keren 'hoge emotionele rekeningen' opgeleverd.

In mijn rustige gepruts van nu gebeurt genoeg om me fijn te voelen, om te leren & om ook uit de zoeken welk spel iemand anders precies speelt en waarom. Ik geloof wel in de theorie dat je het diepste valt voor iemand die eigenschappen heeft die je zelf op dat moment ook wel zou willen hebben. Dat uitzoeken etc. levert me veel inzicht op over mezelf en daagt me ook uit om sterker te worden.

Bovendien maakt - bizar genoeg - juist de zekerheid dat ik met bepaalde gevoelens niets doe of zal doen, het ook mogelijk om ze in hun totaal te voelen/ te onderzoeken. Het voelen/ onderzoeken maakt me namelijk niet gelijk afhankelijk (en dat krijg ik bij interactie/ seks wel snel - die enorme 'honger' naar iemand anders en de onzekerheid die daar weer bijhoort).

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » ma 23 april 2012, 21:44

Hmmm weet je.. het boeit me eigenlijk steeds minder.. waarom hij doet wat hij doet.
Ik weet dat hij me slecht behandeld. Dan kan ik vanuit hem gaan denken waarom dat zo is. Feit blijft dat hij dat gewoon niet moet doen.


Ik zie dat je wat meer jaartjes ervaring hebt dan ik Nelly. Jij bent vroeger dus ook wel blind gegaan. Dit is voor mij de tweede keer, in de tussenjaren heb ik het meer aangepakt zoals jij nu doet. Ik herken het wel een beetje, wat jij schrijft..
Na mijn lange periode van (zoals jij het schrijft) 'rustig gepruts' en beschouwen.. onafhankelijk voelen...
voelde ik dat ik me weer kon en mocht laten gaan.

Ik ga nu ook weer even een tijdje prutsen :wink: maar niet te lang.. haha

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Mar » di 24 april 2012, 1:00

Methode Nelly - is het niet een patent waard?! :st:

@Nelly, je hebt het over sterker. Sterker worden. Is niet óók: rijker?
Dat voelt voor mij toch net een tikkie anders.


*grin* prutsstand. Wij? Shevrouwen? Standje pruts...
dacht het niet hoor! :D5
Samen lopen door omstandigheden

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Laars » di 24 april 2012, 12:58

Sja.. het is ergens juist een geruststelling dat ik weet dat ik alles heb geprobeerd (geduld, slikken, vergeven, de volwassene proberen te blijven, niet vervallen in spelletjes terug spelen of uitschelden
Geprobeerd...

Je kunt uiteindelijk toch alleen maar jezelf meenemen? Wat is proberen?
Geduld? > eigenlijk was je ongeduldig,
Slikken? > Wat heb je geslikt dan?
Volwassen proberen te blijven? > terwijl je eigenlijk iets anders dacht?
Wie heb je laten zien? Jessebel of iemand anders?
Is er sprake geweest van wie je nu echt was of wat je echt voelde?
Welke signalen geef je dan?

Nu staat alles op de helling en misschien ben je wel weer down to earth...? .. en dús weer jezelf, puur en naakt en dús weer aantrekkelijk en dús weer contact... :D1

Ik geloof ook niet in het etiket 'mannen' het zijn gewoon mensen, dat is iets wat ik niet fijn vind in dit topic... net of hebben ze universele reacties? Kunnen we via andere mannen in zijn hoofd kijken? Ik weet niet.. misschien heb ik geen recht van praten, ik heb per slot van rekening geen vaste relatie :mrgreen: : 'k snap misschien wel geen ruk van het mannelijke geslacht.. :DD

Dat vind ik een fijn idee, dat het niet vast is... dat ik niet hoef te denken "owwww.... het moet een relatie worden!" (dominee Gremdaat) maar gewoon, een prachtig mooi mens leren kennen, ontmoeten, voelen, gekke nachten en wie weet... misschien wel moeten loslaten...kijken welke koers het schip vaart. Geen idee!

Laars, een giga-prutser
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 25 april 2012, 9:12

oh neehoor. Ik snap wat je bedoelt maar zo ging het niet.
Was altijd gewoon Jessebel (nouja, ikke dus). Verliefde Jessebel is wat gevoeliger. Maar dat was ik ook gewoon.
Als ik was gaan schelden en schoppen had dat niet bij mij gepast.

Nu weer contact? Nee sterft steeds verder af. Bij mij sowieso.
Ik ben niet naakter.. trek juist mijn kleren weer aan ;)
Andere soort aantrekkelijkheid.

Leuk dat je het zo kan aankijken, een losse relatie. Ik sta gewoon in een andere levensfase -???- (mwah, komen ook losse flings voorbij ;) -maar daar ben ik niet verliefd ). En de afstand maakte dat ik wel iets minder vrijblijvend kon 'prutsen'. Tenminste, dat vind IK.

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor princess » di 04 september 2012, 11:56

Ha Jessebel, zomaar ineens nieuwsgierig hoe het met je is. Hoor je nog wel eens iets van Mr Sexy of heb je hem helemaal achter je gelaten?

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Spelfje » do 27 september 2012, 17:23

Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe het nu met je gaat Jessebel.
"Women are made to be Loved
....not understood"


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten