* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » di 20 december 2011, 17:30

Als je in de vorige post (van Elfri) het woord 'kaars' nu eens zou vervangen voor 'laars'...
Zou dat toepasselijk zijn?
Vast wel :wink:
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » wo 21 december 2011, 11:24

Ja, Lies. :D , zo is dat.

Ja. Dat zie ik ook zo.
Kaars en (een) Laars staan ergens op en in.
Iets met zuurstof.

Onmisbaar, ja.

Nou, ik ben weer weg hoor!

Ja.

Nee.

Weet ik nog niet.

Vergeet je de kransjes niet?

Okay.

Dag!


Mar, nu zonder tijd
Samen lopen door omstandigheden

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor sehnsucht » do 22 december 2011, 3:42

Staat u mij toe in, al deze fake-zooi, eens wat klaarheid in de zaak te brengen!
Ja, dat vind jij ook leuk Liesbeth, ik zie dat je een beetje in verwarring bent, maar dat mag. Verwarring mag er ook zijn.. Leven in het Nu en alles mag er zijn. :roll:

Dus! Liesbeth! Ja, zet je bril maar op, die staat je! (niet, maar dat zeg ik ziet) (fake-zooi it is nietwaar) Lekker Brillerig!
En pak hier eens die agenda. Zie je dat? ~Eenentwintig december~.

Ja dat zeg ik, de kortste dag. MAAARR! ....ook de langste nacht..


Hoezo geldt dat voor jou niet.
Annne? Annne wie?

Ja meid, weet IK het?

Tuurlijk, in deze donkere dagen is een stichtelijk woordje gepast.

Schoen? Oh, dat. Of die.

Nee, dank je, Liesbeth ik moet gaan. Before the shit hits the fan weet je wel :)
Panta rhei.

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » do 22 december 2011, 11:27

Lies, heb je nog wat van die heerlijke espresso?
Och jee, iedereen heeft haast en is onderweg. Ik even niet hoor. Het is heerlijk om momenten van bezinning binnen te laten komen. Vurige liefde die zich na jaren nog niet heeft laten temperen stroomt door mij heen. Het is een week vol heldere momenten en prachtige gesprekken.

:mrgreen: Nu snap ik Sehn. Het heeft even geduurd maar het kwartje is gevallen in mijn telefooncel. Dat beltegoed had Sehn nodig voor de inbelverbinding...
Kop op, die langste nacht vond Lies heerlijk maar het is weer tijd voor de dagelijkse dosis koffie.. NU graag :D5 .

Kijk jij ook naar darts Lies?
We moeten een dartbord hebben in de kroeg vind ik!
Lekker even je frustratie van je afgooien, legaal biertjes drinken terwijl je sport enneh... vergeet de toeloop van mannen niet. Een win-win situatie!

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor sehnsucht » vr 23 december 2011, 2:41

Dit komt allemaal via de Whatsapp, Elfri, kost niks ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1GVp3tLk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Panta rhei.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Laars » vr 23 december 2011, 17:21

Ja, Liesbeth... die schoen ja, trek ze niet steeds aan en uit!
Ja, doe effe normaal, natuurlijk doe ik mijn klompen uit
Als jij je schoenen uitdoet, doe ik de klompen uit..
Ik moet eerst mijn klompen uitdoen, en jij dan jouw schoenen...
Klaar...
eindelijk
Oww...
Dat is niet erg, nee geen darts, gewoon lekker hangen aan de toog, 't blijft leuk!
Oh, maar..., natuurlijk probeer ik die schoen, maar hij past (soms) niet..
Mijn klompen? Eehm.. maat 38, ja hoor. tuurlijk mag je ze even lenen...
Je schoenen terug?
Ik mijn klompen...
Biertje? :D1
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » zo 25 december 2011, 16:54

Kerstmis is er weer, zonnig en zeer mild. het doet de mensheid geen goed, want ze zijn allemaal ziek, zwak en misselijk. Vooral oudere dames hebben het te kwaad. Gelukkig zijn er mensen, die hun vrije dagen opofferen ( tegen riante betaling) om hen beter te maken.

Daarna spoed ik mij naar de kroeg om te genieten van de gluhwein, de gezelligheid, de warmte en de verholen en onverholen erotiek.

Zet maar klaar Liesbeth, gelukkig jouw CAO geen vrije dagen. het is dan ook een spookCAO.

Mooie kerst allemaal, ik geniet straks met jullie mee

Annne, ook met kerst het haasje

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » di 27 december 2011, 1:01

Annne U bent niet de enige (over-)werkte ziel met kerst.. Ook ik heb mijn beste beentje voor gezet dit jaar. En ik kan melden dat het een drukke kerst was. :D6 Hoe gek is dat?

Bovendien kan ik melden dat ik een soort van hersenschim voorbij heb zien komen... schimmen zijn er vast voor een reden en daarom mogen ze blijven. De schim van past-christmass kwam voorbij, die van present christmass en ik wacht nog op die van future christmass. Of zou Scrooge die gestolen hebben?
Is de toekomst van eenieder niet onzeker en schimmig... Ja daar heb je geijk in! Maar soms vinden mijn hersentjes het dolfijn om een klein stukje inzicht te hebben in wat andere mensen denken te komen doen in mijn wereldje :wink: .

Lieve Lies.. zo op 2e kerstdag.. mijn eerste vrije dag van deze vorige week en mijn laatste vrije dag van 2011. Doe mij een genot en schenk een bailey's in!! Daar geniet ik zo van. Of nee.... laat het een Ouzo zijn, mijn recept is verandert in de loop van dit jaar. Net zoals ik in het afgelopen jaar zo ontiegelijk veel van mezelf heb geleerd. Luisteren naar jezelf Lies, doe je dat soms nog wel eens?!
Het is zo ontzettend belangrijk! En ik heb het idee dat mensen die mij na staan, het trucje ook ook eindelijk ontdekt hebben. Ze luisteren naar zichzelf, mooi he! Daar kan ik zó van genieten!!

Lieve papa en mama, we wilden jullie er zo graag bij hebben. Wat gaat het nieuwe jaar zonder jullie brengen?!
Op naar oudjaarsavond. Het is mijn vriend niet, niet zoals kerstmis in de loop der jaren is geworden. Ik mag je toegeven Lies, er zijn mensen die hebben meegewerkt aan het verfraaien en vereenvoudigen van kerst! Voornamelijk vorig jaar was een er een engel om onze kerst te verblijden. Zij is nooit vergeten. Dit jaar is kerst simpeler maar evenzo mooi geworden... 31 december is het zwaard van damocles.

We overleven het wel he?! Jij en ik. Jawel Lies,... dit redden wij. We nemen er alvast een Ouzotje op :wink:.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » do 29 december 2011, 8:47

En alweer spoedt het jaar zich ten einde. Het wordt alweer 2012. Vroeger had ik me niet gedacht dat ik nu hier zou zijn. Ik had mij in deze periode van het leven een warme en ontspannen plaats op de wereld toegedacht, waar ik in dolce far niente zou mogen leven.

Het ergste is dat ik het leuk vind om hier te mogen zijn en alle mensen in hun kleinheid en zwakke momenten te mogen ontmoeten. Heerlijk om ook mijn eigen kleinheid en broosheid tegelijk te mogen ervaren.

Heerlijk ook dat ik liefde voor Liesbeth mag beleven. Dat mens maakt daar onbeschaamd gebruik van. Ze jaagt mijn hormonen helemaal op hol met haar onvolprezen decollete. Maar meer kan niet en mag niet van haar. Ik voel de spottende ogen van de andere kroeggangers in mijn rug. Ogen waar ik ook voor kan smelten. Sterker nog daar ga ik van blozen en smelt ik als sneeuw voor de junizon. Prachtige ogen als die van Mar en Fuutje. Zachte handen als van Elfri, die met mij de last van kerst heeft gedragen. Idd: het was akelig druk die dagen. En mooie voeten als van Laars. Gelukkig heb ik een fetisj voor voeten en monden. Ach Mar, jij betovert me al zo lang met je zwoele blik.

Het nieuwe jaar is weer uitdaging. Jaren heb ik geroepen dat ik nooit naar Italie zal gaan en nu plots word ik alsnog uitgenodigd naar San marino of all places.

Zullen jullie voorzichtig zijn met vuurwerk? Een sterretje mag nog. En dan die oliebollen...................................

Het is stil buiten, iedereen slaapt nog. Deze dagen zijn een soort van interbellum, waarin iedereen zich in slaap laat wiegen. Volgend jaar de crisis? Crisis, welke crisis?

Annne,

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Laars » do 29 december 2011, 9:47

De kerstboom versieren is hartstikkene leuk :mrgreen: , maar dat ding weghalen is nog leuker! Ik denk dan altijd aan de zomer, de Waddenzee, Terschelling, Oerol en leuke muziek!!!...
Tjeem Lies, ik ben hier vroeg vandaag, miniLaars moet vandaag vuurwerk verkopen en dat begint al om half 8. Om half 8 het bestelde vuurwerk komen halen, wie doen dat????
Net een hele preek gehad over klanten, hoe je je als klant dient te gedragen, een les in personeelvriendelijkheid in plaats van klantvriendelijkheid. Zo is het zeer irritant als iemand uitgebreid zijn beurs gaat herschikken terwijl er 10 klanten, met elk een begerig pakketje vuurwerk, staan te wachten. Een praatje over het weer moet je dan gewoon niet willen als klant, doe maar bij de schillenboer vandaag.
Ze fantaseerde over een hendel en een haak die de klant in kwestie meteen zou meenemen zodra hij zijn euro's had betaald en dan toch zijn mond open doet over Piet Paulusma. Of een lopende band met daarop aarzelende klanten ("krijg ik mijn geld terug voor vuurwerk wat niet afgaat? want... want....") die ZIJ mocht bedienen.
Zeg Lies, waarom ben jij nooit op Oerol?? Een grote She-tent :mrgreen: Zulke feesten zijn zo leuk maar hebben het zwaar, alle losbandigheid op een stokje, een beetje tegenwicht kan Rutte goed gebruiken, het recht(s)e pad van dit kabinet weten we nu wel, als ze niet oppassen blowt de hele wereld straks alles weer bij elkaar, veel leuker dan de saaie trekkracht van de broekriem... :D2

Ik was effe verdwaald Lies, zat in een andere kroeg.. ;) aleen maar rode wijn en droog brood.. pfieuww niks voor mij
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor organic » za 31 december 2011, 23:30

Goed weer even uit de schimmigheid te voorschijn te komen, om bij de geliefde nachtkroeg gasten te vertoeven, tijdens deze overgang van oud naar nieuw. Zeker nu die zo verloopt als dit jaar, maar dat even terzijde.

Niet alleen voor degenen die inmiddels door drank beneveld zijn is 2012 nog in nevelen gehuld, maar ook voor anderen is het de vraag wat het nieuwe jaar gaat brengen. Dat het zijn mag wat je er van verlangd of hoopt en gaat het al best zo, dan dat zien vast te houden en op de oude voet verder. Hoe dan ook :cheers:

Zeg, Liesbeth, gaat het een beetje met dat afsteken? Als vanouds even lekker van je afschieten (in de goede richting), zodat je er weer een jaar tegen kunt? Ben benieuwd of de nachtkroeg er nog staat, dit keer, als ik zie wat je de afgelopen tijd gefabriceerd hebt in het pakhuis.

Laatste ronde voor het oude jaar!

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Savanne » zo 01 januari 2012, 0:27

Op het randje van 2011 wens ik de mensen die hier nog even kijken een fijne jaarwisseling..
Voor 2012 wens ik iedereen zoveel goed en zoveel geluk ...
Organic kan dat zoveel beter dan ik dat kan.. maar toch mijn poging..

mijn wensje voor 2012

I should be so lucky
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » zo 01 januari 2012, 0:40

Liesbeth, houd je in meisje....
Ja ik weet het, Organic was weer even in de kroeg. Ik begrijp je opwinding.
Maar Liesbeth, wellicht is hij er in 2012 weer vaker. Lost hij de kroegbaas i.o. weer af (hoewel.... of hij er veel was :D4 )
Maar wat fijn, Organic, om je weer tegen te komen in de kroeg. En op zo'n betekenisvol moment. Op het scheiden der jaren..... :kiss:
Medekroeggangers, ik wens jullie het allerbeste voor het nieuwe jaar.
Ik ga mijn vleugeltjes oppoetsen voor het feestje dat hier over een klein half uurtje uitbreekt in het Oosten.
En ja, dan maak ik een tochtje op het witte ros, verkleed als wit wief (toch, Annne?)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Leeuwtje
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:22
Locatie: Groningen - Doktersassistente

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Leeuwtje » ma 02 januari 2012, 3:06

Hey Lies,
Ik kon niet slapen...en zag nog licht branden...na oudjaarsnacht, ook nog door tot in de late uurtjes van nieuwjaarsnacht?
Kon er niet minder blij om zijn. Doe mij maar een choco-amaretto- en wees niet te zuinig met de amaretto. Misschien dat ik er nét rozig genoeg van word, om straks toch lekker na een frisse neus in slaap te vallen.

Het jaar is alweer voorbij, Lies. Ja wat je zegt: voorbij gevlogen. Het lijkt wel steeds sneller te gaan. Tijd. Het staat niet meer als een vriend standaard aan mijn zijde. Moet er moeite voor doen, haar te vriend te houden. Tijd nemen voor grote dingen, maar ook voor kleine dingen. Heb jij eigenlijk goede voornemens? Niet? Ik ook niet, die heb ik jaren geleden al afgeschaft. Elke dag zou een nieuwe dag van goede voornemens moeten zijn, vind je ook niet? Lig te woelen en te denken. Nee, niet van de zorgen. Misschien juist wel niet.
Ik hoop dat 2012 mij ook een hoop mooie ("nieuwe en oude") mensen gaat brengen. http://www.youtube.com/watch?v=bLltt5cP ... re=related Eigenlijk zegt dat het wel. Zijn dat de dingen waar het om gaat, vind je ook niet? Het troost en helpt je in het NU te houden en (makkelijker) te accepteren dat het is wat het is. Het maakt je cirkel van invloed duidelijker, vind je ook niet?

Ja, ik weet dat jij menigeen onder invloed ziet. Maar je snapt me wel. Hé, die choco amaretto was heerlijk. Dank je. Het is de hoogste tijd inderdaad. Tot gauw Lies, maak memorabele momenten dit jaar, beloof je dat?
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » vr 06 januari 2012, 8:49

En het is weer een jaar verder in de tijd. Voor zover ik dat niet al in een intiemere sessie heb gedaan: allemaal een GELUKKIG NIEUWJAAR. Van daag kan het nog Liesbeth.
Inderdaad die naalden van de kerstboom geven behoorlijk veel rotzooi, Zullen we volgend jaar maar een kunstboom nemen. Een wiite dan maar met rode ballen of zijn die nu weer uit?

Heb je het nieuws uit het watersnoodsgebiedgezien? Burgum is ondergelopen. Nooit hoor je wat van dit prachtige Friese dorp en plots is het wereldnieuws omdat het net niet is ondergelopen. Moeten wij ons nu zorgen maken over de inwoners en gaan breien omdat ze warme sjaals nodig hebben en zullen het gironummer 555 openen?

Gaan we weer gewoon doen Liesbeth. Iedereen weer naar school en kantoor en de oliebollenkater verwerken.

Kom hier heerlijk mens. Laat me je driewerf zoenen met het nieuwe jaar. Heb je voldoende Hoegaarden in huis gehaald. En Chardonnay en witte wijn voor de dames en stiekum een fles oude jeneer voor de stille snoepers onder ons. Ja hoor gooi al die oude saucijzenbroodjes maar weg en die harde oliebollen. Daar hebben ze in de door watersnood getroffen gebieden nu niets aan. Het lijkt wel ontwikkelingswerk, daar sturen we ook alles heen waar we hier niets aan hebben of wat over de houdbaarheidsdatum is.

Annne, fris geluimd


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten