* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

DeJut
Berichten: 117
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 21:17
Locatie: Friesland

biertje

Berichtdoor DeJut » wo 11 mei 2011, 15:38

Mag ik een biertje met Elfri meedrinken?

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

nadat ik wakker werd met mijn kop in de voerbak ...

Berichtdoor gurley » wo 11 mei 2011, 16:14

zag ik mijn vrouwtje op het terras zitten, toch ook maar eens een kijkje nemen daar...
wat hoor ik veel geluiden? mijn kop draait alle kanten op om ze allemaal op te vangen en te begrijpen ... gelukkig is het vrouwtje nogal een babbelkous en legt ze me alles uit

het terras heeft allemaal heerlijke luchtjes en ik probeer van van alles wat te proeven ... uh! is een woord dat ik regelmatig hoor, direct erna komt er iets voor mijn neus waar ik wel aan mag knabbelen en dan hoor ik: goed zo! dat is braaf :) en krijg ik een aai over mijn bol ... nou, ik weet wel wat ik dan kies hoor :P

ik kijk omhoog en zie mijn vrouwtje een mok, zo~een waar ze ook mijn voer mee in het bakje doet, dus dat weet ik :) naar haar mond brengen (er hangt een geel fliebertje buiten maar dat is uh!) ze zucht tevreden ... ik ga er lekker bij liggen, want van al die indrukken wordt ik moe, en zucht ook maar eens ... ik hou haar wel in de gaten hoor soms verdwijnt ze zomaar voor een tijdje en daar snap ik nog helemaal niks van =):

groets enzo van zwabber
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » wo 11 mei 2011, 16:22

@ Gurley: Ik smelt!

Zo lief!

Geef je zwabber 'n kus?
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » wo 11 mei 2011, 16:27

gedaan :) ~dank~
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Elfri

Re: biertje

Berichtdoor Elfri » wo 11 mei 2011, 16:29

Mag ik een biertje met Elfri meedrinken?
Hulde, We maken er gewoon twee biertjes van.
In het zonnetje uit de wind.. met een hondje aan onze voeten.

Wat doe ik hier eigenlijk? Ohjah het is mijn vrije middag. Ik waan mij vrij van zorgen, vol goede moed en nog betere zin.

weet je nog? Ons bier!

Fijn, die slapeloosheid...

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » wo 11 mei 2011, 16:49

@Elfri: Betere zin, leuke plannen?

Vanavond 'n welverdiend vondje kroeg in het echie! zin an!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » wo 11 mei 2011, 18:33

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 11 mei 2011, 21:08

Brrrrrrrr, Liesbeth, mijn afgelopen 8 uren waren niet om naar huis te schrijven.

Pffffff, hoe ver kun je gaan in (of met) je controlezucht?

U wilt een bijstandsuitkering?
Waar woont u dan?
Woont u daar ècht? Woont u niet ergens anders?
Gaan we even controleren. Wij nodigen u uit voor een afspraak bij de Sociale Dienst, daar mag u ons vertellen wat er allemaal in uw huis staat en wat voor persoonlijke spullen u heeft. Dat schrijven wij allemaal lekker op.
Vervolgens gaan wij bij u op huisbezoek.
U vertelde dat uw sokken in de wasmand lagen, maar we constateren dat ze in uw kast liggen! U stelde dat uw dekbedhoes wit was met bloemen. Dat ligt niet op uw bed. U vertelde dat u twee kussens op uw bed had liggen, er ligt er maar één. U woont dus niet waar u zegt dat u woont. Dat hebben wij op grond van bovenstaande feiten geconstateerd. Er bestaat dan ook géén recht op een bijstandsuitkering.
En dan is dit een kleine bloemlezing uit een rapportage van 4 A4tjes.

En nee Annne, ik ben 'liberaal' en niet 'links', maar toch een beetje 'links-liberaal' :wink: . Maar ik vind dat er hier wordt 'doorgedraafd', dat je zo niet met mensen omgaat. Dat je niet zonder meer van de 'kwade trouw' van mensen uit mag gaan.
Nogmaals Pffffffffff, ik schaam me voor mijn collega ('s); soms.

Dus Liesbeth, doe mij een bak droge witte wijn en gooi er een grote mok cappuccino doorheen. De smaak zal te vergelijken zijn met hoe ik me momenteel voel.

Gelukkig heb ik heerlijk kunnen genieten van zwabber. Wat een lieffie. Ik denk zelfs dat Bram en Coos met hem overweg zullen kunnen.
Wat dacht je Liesbeth, tijd voor een kroeghond?
Zo eentje die lief is voor de stamgasten en die kwaad volk buiten houdt?
Gurley, wat denk je er van?

O ja, en ik neem graag een glaasje van Nymph, in de hoop dat haar heerlijke afgelopen 24 uur een beetje op mij uitstralen, opdat ik mijn afgelopen 8 uur kan vergeten.

Nu ga ik lekker in mijn nestje naast de haard zitten en hopen dat ik in deze kroeg weer heerlijk rust kan vinden.

Proost!
(O ja, doe Elfri een biertje en vertel haar, Liesbeth, dat ze net als Laars, al bierdrinkend, zich niets moet aantrekken van al die wijndrinkers hier.... :wink: Van Laars weet ik dat ze lak heeft aan 'wijnconventies'...... :lol: )
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Martin1973
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 15:06

Berichtdoor Martin1973 » wo 11 mei 2011, 23:36

Oei, Fuutje toch, wat een onwaardig gedoe, dat rapport. Liesbeth! Nee wacht, net als Nymph steek ik zelf even de handen uit de mouwen. Een fles erbij halen moet lukken.

Meer onzaligs en onwaardigs dan over datingwebsites kan ik niet verhalen. Het leed van mijn verbroken relatie is nog niet geheel verwerkt, maar langzaam gaan mijn ogen weer open, waarom ik besloot mijn portret en profiel te www te plaatsen. Gelukkig merk ik wel dat ik niet zo vast zit in mijn liefdesverdriet als een eerdere keer, toen ik te lang bezig bleef met vragen waarop ik geen antwoord kon vinden. Dat ik nu niet vast zit, daar ben ik blij om! Ik leer mijn lessen, over de complexiteit en diepte van een relatie, van een ander en met haar omgaan, bijvoorbeeld.

Over het gebrek aan etiquette en een normale omgang met elkaar op de datingsite zal ik me dus maar niet te druk maken, net zomin als over de eisenpakketten van de dames. Maar, really.... Het is me wel een paar gin tonics waard. Alstublieft, Liesbeth.

(edit: schrijffout)

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » do 12 mei 2011, 9:26

Heb je iets sterks voor mij Liesbeth?
Of kan ik beter maar een dubbele espresso nemen om te proberen die watten uit mijn hoofd te krijgen?

Ik heb vannacht nauwelijks geslapen, ben mijn fijne vakantiegevoel kwijt en weet gewoon niet wat ik met mijn gevoelens aan moet!
Moet ik voor mijzelf kiezen en haar loslaten? Ik weet dat wat ze doet en ervaart niets af doet voor haar gevoelens voor mij, maar kan ik dit wel??
Ik weet het gewoon niet!
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-

DeJut
Berichten: 117
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 21:17
Locatie: Friesland

Re: biertje

Berichtdoor DeJut » do 12 mei 2011, 11:01

Mag ik een biertje met Elfri meedrinken?
weet je nog? Ons bier!
Ja, zekers! Dat zal ik nooit meer vergeten....

Ons bier = altijd 4 bier!! :kiss:

Elfri

Berichtdoor Elfri » do 12 mei 2011, 11:28

Wat een heerlijkheid zo vroeg op de ochtend.
Het doet mij genieten van de zonnestralen en lachend laat ik de (bier-) fles nog even staan.

De rumoer zo vlak voor mijn dubbele espresso, liefste neem er ook eentje en bekom!
Aan ervaringen geen gebrek, van de goede genieten we zo lang mogelijk na, van de minder fijne leren en groeien we.

Zolang je je ogen ophoudt, zie je altijd waar de match vandaan komt....

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 12 mei 2011, 21:58

Aaaaaah! Samenspel! En alles vol goddelijk vertrouwen in the open, daar houden we van.
Wel ja, Liesbeth. Dubbele espresso, bier, wijn, of gin tonic, whatever; het leven is goed.
Ik ga in de hangmat.
Hier nog een tip voor Martin 1973 :wink:

Never give all the heart.

Never give all the heart, for love
Will hardly seem worth thinking of
To passionate women if it seem
Certain, and they never dream

That it fades out from kiss to kiss;
For everything that's lovely is
But a brief, dreamy. Kind delight.
O never give the heart outright,

For they, for all smooth lips can say,
Have given their hearts up to the play.
And who could play it well enough
If deaf and dumb and blind with love?

He that made this knows all the cost,
For he gave all his heart and lost.

W.B. Yeats.
Panta rhei.

Elfri

Berichtdoor Elfri » do 12 mei 2011, 22:20

De eersten zullen de laatsten zijn lieve Liesbeth,

Geef Martin een dikke borrel van me, Ik zit te denken aan een single malt scotch whiskey. Doe maar Islay, die bijt in je tong maar piest in je keel :wink:. Sorry Lies, ik weet het.. behoort een vrouw wel verstand van whiskey te hebben?! Laten we zeggen dat ik er een studie van gemaakt heb.

Martin, geniet van het engeltje, niet die op je tong maar die via je keel de diepte in duikt. Scherp als je haar proeft maar zo'n fluweelzachte nasmaak dat je er verliefd op wordt. Precies zoals we de vrouwen graag hebben.

Ik ga zelf voor het vurige vocht van een rosé. Goede gewoonten moet je behouden, heeft mijn pleegmoeder me geleerd. Zou het bosje rozen van moederdag er nog staan Liesbeth? En laat dit tijdstip al moeilijke vragen toe? Ik stel hem gewoon... ik kan hem zelf niet beantwoorden en misschien is jouw volgende gast wel zo slim om het antwoord voor ons op te schrijven.
Is onze karaktervorming voltooid als we de wettelijke volwassen leeftijd hebben bereikt?

Lastige zaken om je op een donderdagavond af te vragen, zo vlak na het werk... Het lijkt me tijd voor een gedachteloos aaien van Zwabbertje, het voelen van een warme vacht, het proeven van een vurig vocht.

Nu Nymph even de plantjes water is gaan geven, mag ik vast haar hangmat wel weer even lenen. Tabee lieve mensen.

Martin1973
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 15:06

Berichtdoor Martin1973 » vr 13 mei 2011, 10:35

Dank voor de whisky, Elfri (Aberlour is trouwens ook erg fijn; zacht), en nu ben ik even niet in de kroeg, want ik ga naar de bibliotheek om Yeats te lezen. Concentratie. Dank je wel Sehnsucht, ik heb nog nooit zo'n mooie tip gehad.

OK, nog een kopje koffie voordat ik ga dan. Jullie ook?


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast