NY-eve wel of niet doorbrengen met vakantieliefde?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » do 25 november 2010, 21:15

Tja, als ik jullie zo lees lijkt er een duidelijk verschil tussen ervaringen na het op zoek zijn via date-kanalen en het spontaan iemand ontmoeten uit/in die contreien.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » do 25 november 2010, 21:37

@FrankPolder:
De Europese Unie is niet het buitenland.
Nog eens: sterke voorkeur voor een drietalige (Engels, Russisch en een Baltische taal) schone uit het Balticum of een Amerikaanse (fiancé-visum voor de VS).
Ondanks de slechte economische toestand heb je daar het voordeel wie niet bij de pakken blijft zitten er nog op mijn leeftijd kan aan beginnen.
----
Bij de E.U. krijgen de personen, die slagen in de examens voor vertalers/tolken en een Oosteuropese taal kennen een premie. Hoe leer je nou Ests of Litouws of Lets? Stom van me, ik had destijds ook contacten met een mooie blondine uit Tallinn. Ik had die moeten kiezen. Ook binnen de E.U. is er armoede. Neem Slovakije, Roemenië of Bulgarije. Maar er is niet zo'n gevecht tegen de bureaucratie als je iemand ontmoet, die het wel goed meent en enkel een goede man zoekt.

Hoe moet je nou "familia" uitleggen. De dames ginds hebben een sterk ontwikkelde familiegevoel, een soort band met de familie, die je hier minder vind.

-*--*-*-
Spontaan ontmoet je niemand die persoon 6000 km van je deur woont (Novosibirsk). In vergelijking met Russische afstanden is van Gent naar Venlo een boogscheut. Een angsthaas ben ik niet. Ik kick op het avontuur. Zeker als je gratis de wereld kunt rondvliegen of met ID90 (90% discount) dan kom je soms nogal "stoten" tegen. Gelukkig nieuwjaar, maar de luchthaven is toe. Of een vlucht hebben geboekt, maar uit de vliegtuig worden gezet. Als je gratis vloog, moest je dat en nog veel meer erbij nemen. Soms waren dat positieve dingen, soms moest je veel geduld oefenen.

Natuurlijk heeft P.geprobeerd om er eentje naar hier te halen en dat ging als een fluitje van een cent, zonder bureaucratie???
Als onze vriend D. met zijn vakantierelatie verder wil gaan, kan ze al beginnen lopen achter een boel papier en hij ook. Als ik mij niet vergis, is het minimumloon dat je aan de Nederlandse regering moet kunnen bewijzen om iemand uit die contreien uit te nodigen hoger (1500 euro per maand-dankuwel Rita Verdonk) als in België (vandaar de Belgieroute onder immigranten bekend is).

Die drinkgelagen, daar heb ik ook aan meegedaan.
Er is nog altijd een verschil tussen ginds ouwehoeren en relatievorming.
Rond nieuwjaar zou ik niet gaan. Met pasen of in het late najaar wel.
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » vr 26 november 2010, 0:24

Je volharding blijft bewonderenswaardig, TW. Wat drijft je ertoe na zo veel onaangename ervaringen toch weer je geluk te zoeken bij inhalige armoedzaaiers in het verre buitenland? Is Ukkel echt zo klein?
:wink:

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » za 27 november 2010, 23:22

Ik vind er nogal een verschil zitten in benaderd worden via een datingsite van een russische dame (die de mail niet zelf heeft geschreven) of IRL ontmoeten EN!! dat ze naar je toe is gekomen

Hemel, wat een vooroordelen over baltische dames in het algemeen zeg.

Op je geld en spullen passen in het buitenland als toerist geldt overal, Amsterdam, Antwerpen, Parijs, Barcelona.........

Ze is jouw kant op gekomen, nou dat vind ik al heel wat en leuk. Je hoeft niet met haar te trouwen he? Kom op, het is gewoon leuk! Have fun en til er niet te zwaar aan.
Heb een leuk oud en nieuw in een ander land, ervaar dat, niemand die je dat meer kan afnemen.

Neem je gewone voorzorgsmaatregelen in acht, zorg dat je niet beroofd wordt van essentiele zaken (kopieen maken scheelt al), condooms mee etc, maar dat geldt altijd en overal.

Als NL vrouwen standaard zouden worden gezien als hoeren net als alle Russische vrouwen als 'bruiden' zou ik er ook geld voor vragen, om te zieken.

Nogmaals, je bent haar IRL tegen gekomen, ze is naar je toegekomen, dit is IMHO something else. Kan nog steeds niets worden maar die kans is er altijd, ook met autochtone dames

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Ten aanval.

Berichtdoor thisWaltz » di 30 november 2010, 11:55

Ze hebben weer TW gezien en dus ten aanval.
Eerst leren lezen, dan reageren.
Ik heb alle vrouwen beschreven in mijn antwoord IN REAL LIFE ontmoet, ook die die me een centje lichter hebben gemaakt.
Destijds had je geen dating-sites.
Kan ik er wat aan dat ik op een advertentie reageerde en een van de adverteerders een huwelijksbureau in Moskou was, waaraan de dames een kleine som moesten betalen om de gegevens van de mannen te krijgen op de lijst die dat bureau rondstuurde. Mijn profiel+foto heeft 2 jaar de ronde van Rusland gedaan. Niet bepaald een klein land.
--*-*-
Vooroordelen tov het Balticum: neen. Feiten.
Het Balticum is lid van de Europese-Unie.
Dat wil zeggen dat een Estse, Letse of Litouwse naast je deur kan komen wonen en zich gewoon bij de gemeente laat inschrijven. Het wil ook zeggen dat ze dezelfde rechten heeft als jij qua ziekteverzekering en andere sociale zekerheid.
Geen geloop en geen gevecht met de dienst voor de Vreemdelingen.
Ik wou Russisch leren en met wat geluk vind ik daar iemand die nog Russisch kent, naast haar moedertaal. Hoewel de meeste leren nu Engels.
Vanuit Londen zijn er met Ryanair/Easyjet goedkope vluchten richten de hoofdsteden van die landen. Zelf ook geen geloop om een visa te halen.
-*-*-
versus:
Een Russische of Oekraïnse heeft een visum nodig dat geldig is voor drie maand.
Daarvoor moet ze een bepaald inkomen bewijzen dat ze zelden haalt of moet iemand hier haar ten laste nemen, ttz, bij ziekte of ongeval verbindt die persoon er zich toe de kosten van opname en die lopen hoog op te betalen. Geen ziekterverzekering betekent dat je in een Brussels hospitaal 2500 euro borg moet neertellen alvorens ze wordt toegelaten. Je hebt wel verzekeringen, die deze kosten dekken, maar die zijn niet goedkoop. Verder teken je een papier dat na verloop van verblijf alhier je er persoonlijk op toeziet dat juffrouw terug naar huis gaat. Dat wil zeggen zonder een heen-en terugbiljet kan ze naar haar visa fluiten.

Zelf al eens in Rusland geweest, Suzette. Veel geluk bij het in de massa staan wachten gedurende twee tot drie uur voor je door de douane geraakt. Als ik mij goed herinner waren er langs die zijde van de luchthaven geen toiletten.....
De temperatuur is er maar -14, hoewel ik uit ervaring weet dat dat aanvoelt als -24C.
Ooit die temperatuur al eens meegemaakt, ervaringsdeskundige S.?
Van Gent naar Venlo is niet hetzelfde als Amsterdam-Moskou. Hoop maar dat je ze op Sjeremjetva niet mist en dat ze/moeder Engels verstaan. Dat geluk had ik bij Era nog.
Spreek je Russisch? Moskou is een stad met 12 miljoen inwoners.
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 30 november 2010, 23:41

TW, terug in je mand!

Mijn post was de laatste in rij en misschien de minst kritische tov de TP. Want daar sta ik nog steeds achter, hemeltje wat discrimerend kunnen we zijn over Russische dames.

er is echt wel een verschil of je ze ontmoet via een site /IRL daar versus het feit dat iemand hierheen komt. Bedonderd worden kan altijd, weet jij maar al te goed, toch TW?

Als TP er een goed gevoel over heeft moet hij vooral gaan, wat is er te verliezen behalve een saaie jaarwisseling hier? Oppassen moet je overal en hij is nog niet getrouwd of vader geworden daar.

Volledig offtopic maar toch, ja, ik ken de oostelijke landen. Van OostDuitsland, Hongarije,Roemenie, Bulgarije tot Moskou, Omsk en zelfs Vladiwostok (ach, vriendje op de grote vaart).

Zoonlief heeft zelfs een Russische naam, ex kwam uit Siberie,

Alle Russische dames zijn uit op een huwelijk met een West-europese man, alle Nederlanders gebruikers drugs en alle Belgen kunnen geen nee zeggen

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » wo 01 december 2010, 17:59

Omsk ken ik ook. Lieve Nelly woonde daar en dus heb ik daar in een late zomer ooit eens rondgelopen, een nieuw gebit laten steken en geouwehoerd (vodka slurpen tot een stuk in de nacht).
-
Warm weertje in Amsterdam vandaag. Vind je niet?
Althans volgens Russische normen.
In Moskou is het nog veel kouder.
Als D gaat, inderdaad condooms meenemen (van veel sex krijg je het ook warm) en kleine slokjes vodka drinken,die worden al gauw een hele fles, om op te warmen.

Uit op een huwelijk?
Neen, ze willen uit Rusland weg, want de verlokkingen van het Westen, o.a. beter loon, zijn nog altijd groter dan die van moedertje Rusland.
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 03 december 2010, 17:38

@Suzette
Ja natuurlijk scheren we hier alle Russische vrouwen over een kam, maar laat ons zeggen dat de vrouwen op internet wel degelijk zij zijn die dus naar het westen willen.
@TW
Verwissel je nu een Interline niet met een AD ? Ik ken nml geen AD's van 1%
Blijkbaar heb jij geen al te goede seks ervaringen met je dates gehad, toch is de manier waarop Russen tegen seks aankijken heel anders dan bij ons (meestal), ik bedoel veel vrijer in de zin van niets mis mee voor de meeste Russische dames.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » za 04 december 2010, 14:38

@Tissot: Wat is IL en AD?
Het had hier niets met sekservaringen te zien. Wel met relatie-en koppel/paarvorming. Als je met elkaar in een huwelijksboot wil stappen, ga je niet moeilijk doen over het feit dat je toekomstige je in je lingerie of naakt ziet of betrekkingen met je heeft?
Het had ook te maken met karakter en omgeving.
Lieve Nelly liep in kamerjas rond met d'r volupteuze borsten voor mijn neus.
Ze was echter een ingetogen type. Je hebt zo vrouwen, die je moet nemen en die zich pas dan laten gaan. Maar ja, d'r neefje was er altijd bij.
Lena haar famile was voortdurend erbij en die hanteerden een preutse moraal. Hoewel ze een privé-sauna hadden, moesten mannen en vrouwen apart de sauna/banya in.

En de laatste die ik ontmoet heb: Svetlana: bij de eerste vrijpartij door het versleten bed gevallen :D . Daarna was het hek van de dam: ochtendsex, avondsex, soms twee uur 's nachts sex met daarbij vele kilometer wandelen en een paar kilometer zwemmen met zondags pauze om daarna weer aan hetzelfde ritme door te doen. Svetlana ging van mij een mooie man maken (op haar manier). Was een echte fat-burner.
We zagen het beiden wel zitten, maar door mijn schuld-het feit dat ik niet na drie maand ben teruggegaan richting Oekraine is de verhouding uitgeblust na een aantal jaar correspondentie.
Dat ze daar een lossere moraal hebben, weet ik wel.
---
Ik heb geen vooroordelen, maar wil als ik nu nog eens een relatie zoek, geen "bureaucratische marathon" lopen of die vrouw met wie ik het zie zitten een bureaucratische marathon laten lopen om met de vrouw waarmee ik samenleefde in haar land-ook seksueel-te kunnen samenwonen of in een huwelijksboot te stappen. Svetlana had een Russisch paspoort, maar woonde bij haar moeder in de Oekraïne. Vol moed richting Belgische ambassade in Moskou, die ze naar de Belgische ambassade in Kiev verwees, die ze naar Moskou verwees...

Als je met iemand van binnen de EU- trouwt, is dat niet het geval. Met iemand uit Rusland of Oekraïne wel.

Daar ging het topic niet over. Dyonisos wou weten of ie nieuwjaar bij zijn vakantievriendinnetje in Moskou zou doorbrengen.
Dat moet ie zelf weten. De gemiddelde temperatuur is er min 24°C. Als ik naar Moskou zou gaan, dan ga ik liever met pasen.
---------------------------------------------------------------------------------
Het was airline discount van 90% met Austrian, United Airlines en nog een aantal maatschappijen, die ik mij niet meer herinner. Austrian vloog voor mij al ver genoeg. Met de maatschappij waar ik destijds werkte (IATA-code FX) was het in de rest van de wereld met 100% discount ofte gratis. Dat voordeel is een vijftal jaar geleden afgeschaft.
Laatst gewijzigd door thisWaltz op za 04 december 2010, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » za 04 december 2010, 15:31

@TW

Interline
Agents Discount

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » do 23 december 2010, 19:56

Nieuwsgierig of Dyonisos bij zijn vakantielief is geraakt? Met een paar luchthaven, die platliggen, niet zo evident.
Dus alvorens een hele topic te wijden aan gaan/niet gaan, eventjes de locale weersomstandigheden van de laatste drie jaar in acht nemen.
In Rusland is het natuurlijk nog "warmer". Hopelijk hebben ze genoeg de-icing producten of het wordt een lange oud/nieuw aldaar. :D
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

eenaardigevent
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 december 2006, 15:22
Locatie: iets ten oosten van Amersfoort

Berichtdoor eenaardigevent » ma 27 december 2010, 21:28

ik ken nu een heeeel groot nadeel van altijd thuiswerken ..... mmmmmmm dan toch eens het fileleed voor lief nemen. Lastig dilemma, dat zeker :P

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 28 december 2010, 1:09

@TW, nou echt wel nieuwsgierig en zonodig ook het vervolg........

ik ken nu een heeeel groot nadeel van altijd thuiswerken ..... mmmmmmm dan toch eens het fileleed voor lief nemen. Lastig dilemma, dat zeker :P
Ik-nie-snap-nie
wat heeft fileleed te maken met Russische dames en winterweer aldaar?

eenaardigevent
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 december 2006, 15:22
Locatie: iets ten oosten van Amersfoort

Berichtdoor eenaardigevent » di 28 december 2010, 13:04

ik snap het ook niet. Had dit gepost onder topic "... op het werk "

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 28 december 2010, 15:12

:lol: :lol: De ondoorgrondelijke wegen van Shespot 8)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten