"Mannen van mijn leeftijd"

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » di 12 oktober 2010, 21:49

Fuutje, die posting heb ik wat impulsief verwijderd, spaar je zoektocht.

Mijn lief is ruim 20 jaar ouder, en ja aan sommige dingen kan ik het verschil merken, maar verder: wat is leeftijd nu eigenlijk?
Mijn liefde is niet aan jaren gebonden, al heb ik nooit vooraf bedacht dat ik een partner zou vinden die ouder is dan ik.
Wij zijn elkaars gelijke :)

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 12 oktober 2010, 22:22

Gave topic

Ik heb niet alles gelezen maar wel een hoop
Doe een duit in het zakje met kans op mosterd zijn, soit dan maar.

een jong mens (m of v) ziet er over het algemeen gewoon mooi uit, dan is er toch niets mis mee om daar je nek voor om te draaien? Je hoeft er toch verder niks mee? Hemel, als ik iets zou willen van alle mannen naar wie ik verlekkerd keek.........

dan is deels ook nog gewoon biologisch verklaarbaar, ook al aangehaald. Maar pur de looks, wat is daar mis mee? Om naar te kijken,ik zie het probleem niet hoor

Iets met iemand willen is wat anders. en ook daar verschillen we in. Waar de een gaat voor same age, valt de ander op rijpheid (bijna braakwoord maar goed), de ander op jonger
Ach, dan kunnen we heel flauw terugdenken aan de conference van Youp met zijn jongere vriendin en de mislukte oliebollen maar soms gaat het wel, en soms valt het tegen.
Inderdaad,omdat iemand je vaaaaaaaaag aankijkt als je het hebt over U2, de antikernwapenn-demonstratie. Voor iemand anders boeit het niet en zijn er andere klicks

Ik heb niets met jongere mannen maar hemel, de trainer van mijn dochter is echt wel een lekker ding. Ik hoef het niet in bed, ik hoef er nisk mee maar kijk er graag naar.

Zelf ben ik 40+ en krijg soms aandacht van jongere mannen. Ik heb allang afgeleerd om direkt te zeggen dat ik x kinderen heb enzo, het doet er niet, het is een flirt, en flirten is aandacht geven en krijgen , meer niet.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 12 oktober 2010, 23:15

Ook als ik het niet op deze manier 'mag' replien, ik doe het toch.
Want de topic-titel roept het spontaan op.


Mannen van mijn leeftijd zijn tegen de zestig, of nog ouder.
Als ik ze ontmoet, werkelijk ontmoet, ontmoet ik vaak veel geschondenheid. In levens die al wat langer lopen is dat haast onvermijdelijk. Bijna net zo vaak ontmoet ik veerkracht, ergens opgediept, om verder te gaan. Die mannen, van iets meer dan mijn leeftijd, zijn mijn inspiratoren.


Mar - achterna gezeten door schimmen uit het verleden

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 13 oktober 2010, 1:51

In de periferie van mijn zicht zie ik vaag een vrouw naderen met prachtige rondingen...geïnteresseerd kijk ik haar kant op om haar gezicht goed te zien.

Onmiddellijk verdwijnt de interesse: ik mis de kraaiepootjes, de kleine lachrimpeltjes bij de mondhoeken, de sporen van het leven. The face is bland (geen goed nederlands woord voor: mix van leeg, uitdrukkingsloos, onnozel en nog veel meer).

Ik kijk weer weg.

Zo gaat het meestal bij mij: de aandacht wordt even getrokken door de naderende jonge vrouw en onmiddellijk verlies ik de aandacht weer. Meestal: want soms zie ik een jonge vrouw met wijsheid, karakter, ervaring, pijn of iets anders in haar gezicht waardoor ze volwassener overkomt.

Ik ben nu 49 en ik vind vrouwen van ca (heel erg circa) 37, 38 t/m 50, 55... het mooist. Maar vooral: het interessantst. Bij deze vrouwen kijk ik niet weg; ik bestudeer hun gezicht, probeer het te lezen en probeer contact met ze te maken.

Een uitzondering: ik heb een hele goede vriendin, zij is 31 en (volkomen los van het feit dat ze echt knap is) zij is heel erg wijs. Ze praat, voelt, voelt mee, troost, denkt en analyseert als een vrouw van mijn leeftijd. Tijdens mijn laatste crisis was zij mijn grootste steun.

Voor mij is zij de aantrekkelijkste vrouw van de wereld.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 13 oktober 2010, 1:56

Weinig cougars op shespot overigens :)
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
@Lily
Berichten: 6722
Lid geworden op: di 06 juli 2010, 17:21

Berichtdoor @Lily » wo 13 oktober 2010, 14:13

@Deco, mijn opmekring maakte ik in het kader van 'flirten op een parkeerplek', zoals Spelfje het neerzetten. Tot het uiteten ging mijn gedachte niet! :D (sinds wanneer is er niet met mij geflirt??)

@Spot, blij dat je (onder andere posters, sorry topic beetje lang geworden...) mijn theorie van de vruchtbaarheid bevestigd! Ik geloof dat onze hormonen en feromonen zoveel invloed hebben op ons en onze leven... Maar zoals ik in dit topic veel gelezen heb, kan het een eerste indruk, impuls zijn en onze eigen geest, persoonlijkheid heeft toch (meestal) het laatste woord.

Wat een mooie bijdragen heren en ook dames! Maar dit is hier ook al gezegd, :wink:
:D

...PS: Frank, in welke cafés of restaurants moet ik als serveerster gaan solliciteren zodat je én in een décolleté mag duiken én dat je (misschien :shock: ) kans hebt dat de serveerster je geflirt begrijpt?
Paniscus, Spot, waar kan ik (of kunnen wij, vrouwen van onze leeftijd) jullie pad kruisen? :lol:
Euh... Ero IK HEB AL TWEE KINDEREN!!!! :wink:
♥ humor is the saving grace ♥

eenaardigevent
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 december 2006, 15:22
Locatie: iets ten oosten van Amersfoort

Berichtdoor eenaardigevent » wo 13 oktober 2010, 20:38

Jouw leeftijd is voor mij een geweldige leeftijd. Vrouwen van achter in de dertig/begin veertig. Geweldig. Jonger? Dan vaak (zeker onder de 30) een geweldig lijf. Lenig, slank etc. Maar oh die uitstraling .... Veels te meisjesachtig. Jonge volwassen (zie boven) vrouwen, diie mag ik heel graag tegenkomen.

Elfri

Berichtdoor Elfri » do 14 oktober 2010, 10:10

Ik laat het, als jong hertje in dit waardige gezelschap, echt aan jullie zelf over of jullie vinden dat ik iets interessants te melden heb. Ik laat het aan een select gezelschap over, of ik ook een mooi lijf heb. In ieder geval wel mooie lingerie :wink:.

Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik al snel heb geroepen hoe oud mijn lichaam is. Te meer omdat ik mij eigenlijk niet zo aangesproken voel door de postings dat jongere mensen er bland uit zouden kunnen zien. Ik schaar mijzelf heel eigenwijs onder de garde die echt méér uitstraling heeft, dan hier wordt gesteld.
Toegegeven: Ik mis de lachrimpels, de kraaienpootjes en de sporen van het leven in mijn gezicht. Wat je ziet is een straling in mijn ogen en de glans van een gladde huid. Maar durf eens verder te kijken... Lees die ogen eens en kijk wat ze je vertellen! Wat kunnen veel mensen je dan opeens als een ander persoon voorkomen.

Ik zei al; ik ben eigenwijs. Ik wil de theorieën wel staven aan mijzelf.
Ik ben het met Akelei eens: Het lichaam kan een bepaalde leeftijd niet ontkennen, dat is het gewoon. Maar de geest, de ziel zo je wil, is een ander verhaal. Mijn geliefden zijn 10, 14 en 16 jaar ouder dan dat ik ben. Zij nemen mij zoals ik ben en niet omdat mijn lichaam jonger is dan die van hen. Zou de theorie hierin dan betekenen dat ik redelijk weinig hormonen uitgeef? Of juist zij voor hun leeftijd nog heel veel? Aan de vruchtbaarheids gedachte kan ik me ook al niet meer confirmeren want ik kan geen kerel meer aan kindjes helpen, een andere vrouw of mezelf ook niet trouwens.

Het lijkt er toch op dat de enige verklaring in persoonlijke voorkeur te vinden is. Of misschien chemie? Of een combi van beiden?

*denkt graag over dingen na en hopelijk ook een beetje met jullie mee*

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » do 14 oktober 2010, 12:01

Ik behoor al bijna 10 jaar niet meer tot de doelgroep “mannen van mijn (=Spelfje) leeftijd”.
Maar omdat de Alzheimer nog steeds niet grondig heeft toegeslagen, herinner ik me wel uit die tijd dat ik mega last begon te krijgen van ’n midlife crisis. Sportwagens, jonge vriendinnen etc.
Geen meisjes van 15 tot 23, overigens. Die meisjes heb ik alleen maar leuk gevonden, toen ik zelf tot die leeftijdscategorie behoorde.
Uit mijn tienertijd ken ik nog steeds drie vrouwen. M’n ex, en m’n twee beste vriendinnen. Die drie vond ik toentertijd bloedmooi en onweerstaanbaar. En vandaag de dag is daar eigenlijk niets aan veranderd. En ik ben ervan overtuigd, dat dat zo zal blijven. Misschien zou je zelfs kunnen zeggen: Age becomes them. En in elk geval geldt m.i. : werkelijke schoonheid is tijdloos en onvergankelijk. Het openbaart zich slechts anders in de loop der tijd.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
@Lily
Berichten: 6722
Lid geworden op: di 06 juli 2010, 17:21

Berichtdoor @Lily » do 14 oktober 2010, 12:38

Wat heb je dat mooi geschreven Ero!!!

Onweerstaanbaar de impuls om hier een 'plaatje' van mijzelf te plaatsen...


Afbeelding

...vind je mij mooi???


Lily die verwacht een zeer serieuze reactie Afbeelding
♥ humor is the saving grace ♥

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » do 14 oktober 2010, 14:29

En in elk geval geldt m.i. : werkelijke schoonheid is tijdloos en onvergankelijk. Het openbaart zich slechts anders in de loop der tijd.
Zucht... Mooi! :)

=):
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » do 14 oktober 2010, 20:25

Ik behoor al bijna 10 jaar niet meer tot de doelgroep “mannen van mijn (=Spelfje) leeftijd”.
:wink: Maar daardoor wel weer tot de doelgroep waar ik schaamteloos mee kan flirten en waarbij ik dan weer het groen blaadje ben.... :)

Mag ik nog even zeggen dat ik vantevoren niet had kunnen denken dat dit zón leuk en respectvol topic zou worden!


:kiss: voor iedereen! (ongeacht je leeftijd :wink: )
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » do 14 oktober 2010, 21:47

:wink: Maar daardoor wel weer tot de doelgroep waar ik schaamteloos mee kan flirten en waarbij ik dan weer het groene blaadje ben.... :)
Make my day and let's meet : your AH or mine? :lol: (or any other place) :wink:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » do 14 oktober 2010, 22:11

:lol: :lol: :lol: Hamsteren!!!
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » do 14 oktober 2010, 23:18

Konijneren ! :lol: :lol: :lol:
Niets is blijvend, alleen de verandering


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten