Onthouding

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Onthouding

Berichtdoor thisWaltz » zo 12 september 2010, 13:30

Het is nu al bijna een jaar geleden zijn dat ik nog eens seks heb gehad. Jaja, een jaartje onthouding. In het begin moeilijk met een opspelende jongeheer, bij warm weer ook moeiijk, maar nu kan ik daar mee leven.
Tussen mijn 20ste en 50ste een testosteronbom. Nu is dat veel minder.
Hoewel, ik zou wel nog graag eens gaan fuifen en feesten gelijk de beesten.
Zijn er nog die het al een tijd geheelonthouder/ster spelen en hoe houden jullie het vol-er rekening mee houdend dat zin bij vrouwen meer in het hoofd zit en bij mannen in hun geslachtsapparaat.

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 13 september 2010, 10:40

Hej TW,

Wat een interessant onderwerp! Met zo veel sex onderwerpen om ons heen vergeten we bijna dat er soms voor sommige mensen even geen sex is. De een zal er wat meer (en langer) ervaring mee hebben dan de ander maar voor iedereen is er wel een periode in het leven dat er geen sex in het vooruitzicht gesteld is. Ik geloof net als jij ook wel dat er verschil in beleving zit tussen mannen en vrouwen maar misschien nog wel meer tussen jonger en ouder?

Ik heb voorafgaand aan mijn scheiding ongeveer 8 maanden geen sex gehad, toen kwam ik mijn huidige levenspartner tegen. Toen het mij duidelijk was dat hij me 'wilde' ben ik meer dan enthousiast bovenop hem gesprongen :oops: . Ik werd maar wild van al die maanden onthouding en dat was niet omdat mijn geest zo graag wilde hoor. :wink:.
Ik heb daar toentertijd semi-vrijwillig toch voor gekozen en hield het dan ook vol omdat het nu eenmaal zo was. Maar ik vond het wel vervelend.

Mijn partner heeft er ook veel ervaring mee. Ik leerde hem kennen toen hij 38 was en hij had toen zeer bewust al 3 jaar voor onthouding gekozen. Zijn verklaring: "ik heb 20 jaar om me heen geneukt, ik heb er geen zin meer in en als mijn allessie voorbij komt weet ik dat vanzelf en wil ik daar de liefde mee bedrijven."
Ik heb hem uiteraard gevraagd of hij het niet miste enzo... maar daar had ook hij na een bepaalde tijd geen last meer van. Hij liet zijn leven gewoon even lekker voorbij gaan met andere hobbies en bezigheden.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Septembermijmeringen.

Berichtdoor thisWaltz » do 16 september 2010, 21:19

Hej TW,

Ik heb voorafgaand aan mijn scheiding ongeveer 8 maanden geen sex gehad, toen kwam ik mijn huidige levenspartner tegen. Toen het mij duidelijk was dat hij me 'wilde' ben ik meer dan enthousiast bovenop hem gesprongen :oops: . Ik werd maar wild van al die maanden onthouding en dat was niet omdat mijn geest zo graag wilde hoor. :wink:. Ik heb daar toentertijd semi-vrijwillig toch voor gekozen en hield het dan ook vol omdat het nu eenmaal zo was. Maar ik vond het wel vervelend.
.
Is bij vrouwen zin niet cyclusgebonden? Tijdens menstruatie en eisprong veel zin, erna afhankelijk.
Ik tracht al een dag of twee te bellen naar de organisators van een privé-eroparty. Maar krijg geen antwoord. Volgende maand aan nieuwe Oosteuropese relatievorming beginnen, maar ernaast zal ik maar hopen dat ik, net zoals vorig jaar, een blinde erodate opvis. De nood is minder, maar zou wel graag eens een vrouwenlijf voelen, die vaginale warmte, die borsten...mmmm... mag er niet aan denken. Parenclubs vind ik als alleengaande te duur, zeker als je geen sexgarantie hebt.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » do 16 september 2010, 22:34

Hier een tegenhanger van je TW,

Tussen 1999 en nu heb ik maar 1 keer een vrouw gepenetreerd, en dat was nog wel in een bordeel waarvan ik eerst dacht dat het een massagesalon betrof....dus niet eens met de bedoeling om sex te hebben :lol: .

OK, laat mij maar een geval apart zijn, maar ik heb eigenlijk niet echt de behoefte aan sex. Mogelijk hangt dat met zo'n langdurige droogstand samen en met een deel vermoeidheid en depressie, ik weet het niet....
maar ik kan het spel ook niet spelen wat de hele wereld speelt, tussen man en vrouw. Ik heb me er maar zo ongeveer bij neergelegd. Neuken en ik, dat gaat niet samen. In elk geval niet het jagen op vrouwen alleen omdat ze een lekker ding zijn.

Als het mij gegund is om eens wederzijds verliefd te worden, zal ik wel zien hoe ik het seksuele vorm ga geven. Maar nu is het dus nul komma nul.
Ook masturberen boeit me nauwelijks meer en heb ook de drang niet.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 16 september 2010, 22:36

cyclus gebonden? Sinds ik geen pil meer slik heb ik geen verschil in deel van de cyclus gemerkt... ik heb zin... bijna iedere dag of er moet me emotioneel iets dwars zitten dan wil ik alleen knuffelen... maar meestal kan dat ook weer uitmonden in.....
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Elfri

Re: Septembermijmeringen.

Berichtdoor Elfri » vr 17 september 2010, 8:06


Is bij vrouwen zin niet cyclusgebonden? Tijdens menstruatie en eisprong veel zin, erna afhankelijk.
je zou het wel verwachten natuurlijk maar ik heb geen verschil in zin tijdens, voor of na een eisprong. Dat werkt per vrouw weer anders denk ik. Ik zie dat Sav ook geen 'last' heeft van minder zin :wink:.

Ik heb wel altijd gedacht dat het aan mijn leeftijd te wijten was (hormoonpiek) maar nu 2,5 jaar verder is het niet verandert. Ik het altijd zin, nagenoeg iedere dag tenzij mijn lijf echt nee zegt. :)

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » vr 17 september 2010, 9:09

Hier een tegenhanger van je TW,

Tussen 1999 en nu heb ik maar 1 keer een vrouw gepenetreerd, en dat was nog wel in een bordeel waarvan ik eerst dacht dat het een massagesalon betrof....dus niet eens met de bedoeling om sex te hebben :lol: .

OK, laat mij maar een geval apart zijn, maar ik heb eigenlijk niet echt de behoefte aan sex. Mogelijk hangt dat met zo'n langdurige droogstand samen en met een deel vermoeidheid en depressie, ik weet het niet....
maar ik kan het spel ook niet spelen wat de hele wereld speelt, tussen man en vrouw. Ik heb me er maar zo ongeveer bij neergelegd. Neuken en ik, dat gaat niet samen. In elk geval niet het jagen op vrouwen alleen omdat ze een lekker ding zijn.

Als het mij gegund is om eens wederzijds verliefd te worden, zal ik wel zien hoe ik het seksuele vorm ga geven. Maar nu is het dus nul komma nul.
Ook masturberen boeit me nauwelijks meer en heb ook de drang niet.
Wou dat ik zo geweest was. Dan kan je je beter concentreren op andere dingen in plaats van te worden beheersd door een niet aflatende drang/zucht naar sex.
Ik jaag niet op vrouwen. Ik zet gewoon een advertentie en om de zoveel tijd reageert er eentje met wie ik seksuele betrekkingen heb. Parenclubs zijn me te duur geworden. Hoewel, ik denk dat ik me voor het eerst in een paar jaar een keertje op een gangbang ga trakteren. Een mens mag ook wat. Masturberen interessert mij niet. Vaginale warmte wel :).

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Berichtdoor junglelife » za 18 september 2010, 20:55

Onthouding, vertel mij wat, de laatste keer was al een jaar geleden en daarvoor weer een jaar en daarvoor weer een jaar en daarvoor en zo kan ik nog wel even doorgaan.....geen wonder dat ik nu dus net gescheiden ben :wink: maar verder gaat alles goed hoor :P

Chick
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 18:20

Berichtdoor Chick » ma 20 september 2010, 20:17

Zeker een interessant onderwerp.
Ik ben één van de weinige dames van mijn leeftijd (21) die al 2 jaar aan onthouding doe, terwijl als ik een vriend heb ik niet van hem af kan blijven.
Het is wel volledig op eigen initiatief, heb al vaak de kans gehad om een avontuurtje of meer te hebben, maar ben nog niet de juiste persoon tegengekomen voor een lange relatie en one night stands passen niet bij me.
Ik vind het ook een uitdaging om tijdens het uitgaan natuurlijk te flirten maar wanneer ik gedurende het gesprek doorkrijg dat het geen blijvertje is om dan niet in de verleiding te komen om het te ver te laten gaan.
Zoals het voor mannen een uitdaging is om een meid in bed te krijgen, is het voor mij een uitdaging om het juist niet te doen :P

Groetjes,

Chick

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » ma 20 september 2010, 22:29

houdt 'onthouding' dan ook in dat je niet masturbeert?

ik bedoel
wanneer vind je het onthouding?
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Masturbatie incluis.

Berichtdoor thisWaltz » di 21 september 2010, 14:40

Ja. Ook masturbatie. Wanneer is het onthouding: als je geen sexueel contact meer hebt(gehad) gedurende een zekere tijd (+3 maand). Ik nader al bijna het jaar.

Voor mij is een maandelijkse masturbatie enkel nog een "aflaten van overtollig zaad", maar veel genot heb ik daar niet meer van.
Het is een te mechanistische handeling geworden.

Elfri

Berichtdoor Elfri » di 21 september 2010, 15:54

wanneer vind je het onthouding?
Goede vraag... ik masturbeer zelf eigenlijk nooit. Ergens heb ik daar vanuit mijn jeugd al nooit behoefte voor gekend maar er zijn dames en heren die dat natuurlijk heerlijk vinden en regelmatig doen. Is dat dan ook onthouding?

Want wat onthoudt je (of wordt je onthouden) eigenlijk? een orgasme of sex of misschien wel de beleving van sexen met een ander...
Anderzijds.. moeten we het dan niet geheel onthouding noemen? Of slaat dat ook op de genotsmiddelen buiten sex.

TW,
ik kan wel heel gemeen zijn en zeggen dat als masturbatie erbij hoort, zoals je nu zegt, je zelf dus ook niet aan onthouding doet. Maar misschien ligt het meer in de beleving. VINDT jij het onthouding als je niet neukt, of VOELT het als onthouding als je wel masturbeert? Dat kan voor zo veel mensen in beleving verschillen dat de zwaarte van het niet kunnen neuken of sexen ook voor iedereen anders ligt.

Heb jij er dagelijks last van of heb je er meer vrede mee... misschien is dat wel de vraagstelling?

:D Elfri.. die hopelijk met je mee denkt.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Stoom afblazen.

Berichtdoor thisWaltz » di 21 september 2010, 22:22

wanneer vind je het onthouding?
Goede vraag... ik masturbeer zelf eigenlijk nooit. Ergens heb ik daar vanuit mijn jeugd al nooit behoefte voor gekend maar er zijn dames en heren die dat natuurlijk heerlijk vinden en regelmatig doen. Is dat dan ook onthouding?

Want wat onthoudt je (of wordt je onthouden) eigenlijk? een orgasme of sex of misschien wel de beleving van sexen met een ander...
Anderzijds.. moeten we het dan niet geheel onthouding noemen? Of slaat dat ook op de genotsmiddelen buiten sex.

TW,
ik kan wel heel gemeen zijn en zeggen dat als masturbatie erbij hoort, zoals je nu zegt, je zelf dus ook niet aan onthouding doet. Maar misschien ligt het meer in de beleving. VINDT jij het onthouding als je niet neukt, of VOELT het als onthouding als je wel masturbeert? Dat kan voor zo veel mensen in beleving verschillen dat de zwaarte van het niet kunnen neuken of sexen ook voor iedereen anders ligt.

Heb jij er dagelijks last van of heb je er meer vrede mee... misschien is dat wel de vraagstelling?

:D Elfri.. die hopelijk met je mee denkt.
Ja, niet neuken of moet ik het zoeter vrijen noemen is onthouding en masturbatie voelt als onthouding. Jij bent geen man, maar een keer per maand moet ik dat zaad kwijt. Je kan het vergelijken met moeten te plassen, dat vocht moet er eens uit.
Zoniet loop ik de muren op. Dus maar effe vlug aftrekken. Daarbij wordt het gemis aan het vrouwenlichaam geaccentueerd.

Niet dagelijks, neen, na een maand of zo. Ik heb met huidige toestand wel vrede, maar ga volgende maand eens een aantal dames aanschrijven met relatiebedoelingen en nog maar eens een contact-advertentie zetten in drie talen.
Gewoonlijk wordt daar door het vrouwvolk met een maand vertraging op gereageerd.
Tegen uiterlijk november zou ik graag mijn eerste verjaardag onthouding vieren met een erotische blind-date. Zoniet leg ik maar een die dure centen neer voor een gangbang.
Ik wil dit jaar eindelijk eens een vrouw d'r lijf en vaginale warmte voelen.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » wo 22 september 2010, 10:37

@TW
Aan de inhoud van al jouw tussenkomsten knoopte ik de conclusie dat jij nooit hoe zal ik zeggen "droog staat " wat vrouwen naast je betreft ?
Maar ik zit er duidelijk naast niet ?

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Mijn vriendin.

Berichtdoor thisWaltz » wo 22 september 2010, 13:10

Ja, je zit verkeerd. Het begint na bijna een jaar noppes, nada toch wat te spannen.
Vroeger was ik van het idee: als je ziek bent, ga je naar de dokter, als je tandpijn hebt, naar de tandarts en als je zin hebt in sex naar de gangbang. Wegens de fiscus, die constant hier van die "leuke" brieven in de bus steekt, vallen deze me de laatste tijd wat té duur uit en de privé-sexfuiven met een toegangsgeld van 30 euro in een straal van 100 km zijn er niet meer. Wel nog "paradefuiven", maar daar heb ik niets aan.
Bovendien heb ik mijn wagen ingeruild voor een gratis abonnement op het openbaar vervoer. Er stopt wel een bus voor de deur van mijn favo club, maar dan is er weer mijn vriendin, de fiscus.

Dat beperkt je bewegingsvrijheid. Eens op een vrijdagnamiddag richting Wieringerwerf rijden (300 km) is er niet meer bij.

Ik moet eerst een paar maanden adverteren alvorens er een of andere vrouw ver weg van haar dorp dat sexcontactblad koopt en me daaruit haalt. Soms hou je er een vrijvriendin aan over, soms een eenmalige erodate en soms reageert er niemand. Ik kan er mee leven en vrede mee nemen, maar mijn jongeheer niet. Als man zal Tissot wel weten dat die een eigen leven leidt.

Vroeg me af of er nog mensen alhier aanwezig ervaring hebben met onthouding.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten