De echte man...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » ma 10 mei 2010, 19:01

Ik ben wel met Fuzz eens dat het de laatste jaren een soort trend is, dat mannen weer mannelijker zouden moeten zijn.
Zag laatst een programma op tv waarin een aantal metromannen op een cursus gingen en allerlei stoere "mannen"dingen gingen doen om de "man" in zichzelf weer terug te vinden. Tjonge, toen voelde ik dus echt plaatsvervangende schaamte. En het ergste was nog de reden waarom ze dit zichzelf aandeden. Namelijk om uiteindelijk een vrouw te kunnen versieren...

Ik ben het met veel van de hiervoor gegeven reacties eens, laat iedereen vooral lekker dicht bij zichzelf blijven. Chemie tussen mensen is iets ondefinieerbaars en voldoet vaak ook niet aan vooraf opgegeven maatstaven. Je moet elkaar "ruiken" en herkennen. Al het andere (echte man of echte vrouw) is dan bijzaak.
Afbeelding

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 20:13

Zou het misschien kunnen dat het niet gauw goed is voor ons?
Dat is eerlijk gezegd wel het idee dat ik krijg bij veel vrouwen :) Maar daarbij vraag ik me tegelijk af of dat dus door cultuur en media wordt ingegeven of door de natuur. Ik denk alleen niet dat we daarop een antwoord zullen vinden door erover te praten.

@Venus: waarschijnlijk heeft iedereen een ander beeld van de echte man, maar het label suggereert impliciet toch een zeker archetype..

@Sletje: op zich is het een prettig gegeven dat als je als man aan je zelfontplooiing werkt (o.a. zelfbewuster en zelfverzekerder) dat je daarmee ook beter in de smaak valt bij vrouwen. Maar als puur het kunnen versieren van een vrouw je doel is, dan ben ik het met je eens dat je dan een beetje jezelf aan het verliezen bent.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 10 mei 2010, 20:49

Zou het misschien kunnen dat het niet gauw goed is voor ons?
Dat is eerlijk gezegd wel het idee dat ik krijg bij veel vrouwen :) Maar daarbij vraag ik me tegelijk af of dat dus door cultuur en media wordt ingegeven of door de natuur. Ik denk alleen niet dat we daarop een antwoord zullen vinden door erover te praten.

/quote]
heee niet zomaar één zin er uitlichten!
nee,ik denk dat het het gevolg is van een evolutie,eerder door mij aangehaald.
Nu denk ik ook dat de zin"waar zijn de echte mannen?" ook zou kunnen zijn:
"waar vind ik een man naar mijn zin?"of"waar vind ik een lekkere man die me aanvult?"
zomaar een manier van uitdrukken dus.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » di 11 mei 2010, 15:36

Volgens veranderd het ook met het verstrijken van de jaren.
Voorbeeld: in het begin van onze relatie was hij een stoere jongen, daarna door het samenwonen/mijn depressie is hij geleidelijk/vanzelf veranderd naar zorgzaam, attent, begripvol etc.
Nu het beter met me gaat, heb ik ook weer meer behoefte gekregen aan die stoere vent die hijwas, omdat ik niet meer zo op hem hoef te leunen.
Dus naarmate je langer samenbent, veranderd er ook wat in je behoefte aan wat voor soort man je "nodig"hebt.
Tenminste bij ons dan.
elke dag genieten van het leven!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 11 mei 2010, 20:20

@ Fuzz

ik had niet de bedoeling in mijn post de man de schuld te geven, misschien wel in tegendeel maar ik denk dat zowel mannen en vrouwen zijn gaan leven zoals we dachten dat dat moest volgens de andere/de maatschappij.

Het is denk ik goed dat in gezinnen de ouders samen voor alles zorgen, de kinderen, het huishouden, de klussen.
Mooi zou zijn als mannen dan ook nog de stoere vent in bed kunnen zijn (hun keukenschort dan maar afdoen) als hun partner dat wil en vrouwen weer gewoon hoge hakken aantrekken als hun man dat wil

Prima en goed als er een deel mannen en vrouwen gelijk op gaan in zorgtaken maar ik kan me goed voorstellen dat we (m en v) ook gewoon nog een stoere vent en een vrouwelijke vrouw willen

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » di 11 mei 2010, 23:08

Die laatste alinea ben ik helemaal met je eens, Suzette. Well said :-)

Ik ben het niet met je eens dat een man zijn keukenschort moet afdoen in bed, ik vind dat namelijk enorm kinky.

Nee grapje.. Ik ben helemaal voor een geëmancipeerde maatschappij, waarbij de man een stoere man is en een vrouw een vrouwelijke vrouw. Maar dat moet dan wel van binnen uit gebeuren. Als je als man je eerst als een lief zorgzaam watje gaat opstellen, omdat de vrouw dat wil en vervolgens maar weer stoer probeert te zijn omdat de vrouw dat wil... Dan is er iets goed mis.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » wo 12 mei 2010, 0:34

Niet altijd ben ik het met Fuzz eens, maar deze visie onderschrijf ik van harte. Net zoals vrouwen in deze tijd een tweede persoonlijkheid 'moeten' ontwikkelen in de vorm van een krachtdadige carrieèrevrouw, naast hun andere personae (de verleidelijke minnares, heerser over het huishouden en de zorgzame moeder), zo moeten mannen enerzijds de begripvolle lieverd zijn en anderzijds de stoere, daadkrachtige held uithangen. En het vervelende is dat we er niets bij winnen.

Hoewel ik grootgebracht ben als geëmancipeerd mens - zeg maar gerust een watje - ben ik langzaamaan weer gewoon man geworden. Daar voel ik me goed bij, net als de vrouwen die mijn leven hebben gedeeld. Voor mij zijn de mannelijke man en de vrouwelijke vrouw archetypes waar je niet al te veel aan sleutelen kunt. Ik begrijp best dat de doorsnee-man zijn nadelen heeft. Hij luistert slecht, draagt al na vijf minuten een oplossing aan, knipt zijn teennagels niet en besteedt het huishoudgeld aan een nieuwe bumper voor zijn klassieke MG. Maar hij is tenminste een echte man.

Ik neem de eigenaardigheden van echte vrouwen toch ook op de koop toe? Onvervalste vrouwelijkheid komt niet zonder een schoenenfetisj. Ze ligt twee uur in bad, telefoneert te veel en koopt veel te dure crèmes die niet helpen. Ik vind dat leuk. Ze is tenminste een echte vrouw.

Tja... niet politiek correct natuurlijk, maar mijn verlangen naar vrouwelijke vrouwen is niet anders dan de hang naar mannelijke kerels die ik keer op keer ontmoet bij de vrouwen die mijn pad kruisen. Inmiddels schaam ik mij er in het geheel niet meer voor. Integendeel!
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 12 mei 2010, 7:46

Ik neem de eigenaardigheden van echte vrouwen toch ook op de koop toe? Onvervalste vrouwelijkheid komt niet zonder een schoenenfetisj. Ze ligt twee uur in bad, telefoneert te veel en koopt veel te dure crèmes die niet helpen. Ik vind dat leuk. Ze is tenminste een echte vrouw.
Hellup...ik ben een echte vrouw... :?

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 12 mei 2010, 7:52

wat een flauwekul
de echte man/vrouw bestaat niet
de media dringt ons een beeld op waar veel mensen aan willen voldoen
en zien dat dan als het meest gewenste beeld
heeft niet zo veel met de werkelijkheid te maken
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 12 mei 2010, 8:22

Ik neem de eigenaardigheden van echte vrouwen toch ook op de koop toe? Onvervalste vrouwelijkheid komt niet zonder een schoenenfetisj. Ze ligt twee uur in bad, telefoneert te veel en koopt veel te dure crèmes die niet helpen. Ik vind dat leuk. Ze is tenminste een echte vrouw.
Hellup...ik ben een echte vrouw... :?
euh ik niet dan................ :cry:

maar ik jank wel met melige films,telt dat ook?
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » wo 12 mei 2010, 12:00

wat een flauwekul
de echte man/vrouw bestaat niet
de media dringt ons een beeld op waar veel mensen aan willen voldoen
en zien dat dan als het meest gewenste beeld
heeft niet zo veel met de werkelijkheid te maken
Dat is onmogelijk staande te houden. Er liggen eeuwen achter ons waarin de media geen enkele rol speelden, terwijl de perceptie van vrouwelijkheid exact gelijk was aan het huidige beeld. Liefdespoëzie van Petrarca is zeer herkenbaar voor de lezer van nu, waar hij de ideale vrouw beschrijft. De verschillen zijn bovendien al evident bij peuters, die van hun leven nog geen tijdschrift hebben ingezien.

Sterker nog: het is andersom. Media als De Volkskrant en Linda willen ons doen geloven dat mannen met plezier de hele dag zorgen voor hun kinderen en om de haverklap hun emoties bespreken met hun geliefde. Er zal ongetwijfeld een groep kerels zijn die daaraan plezier beleeft, maar keer op keer blijkt het mannelijk archetype onuitroeibaar. Als de media al een ideaalbeeld voorspiegelen dat niets met de werkelijkheid uitstaande heeft, dan is het toch de geslaagde zakenvrouw met drie kinderen en het uiterlijk van Julia Roberts. En dat ook zij vervolgens als een blok valt voor de stoere tuinman, dat is dan wel weer geloofwaardig.
Amor vincit omnia

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » wo 12 mei 2010, 12:25

Okee, dan ook geen gezeur meer van mannen die na de scheiding zo nodig hun kinderen willen opvoeden. Dat is bij deze ongeloofwaardig geworden. Of is dat te boud gesteld?
Samen lopen door omstandigheden

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » wo 12 mei 2010, 12:42

Dat lijkt me inderdaad een stap te ver. Verschillen tussen man en vrouw zeggen niet zo veel over de binding die zij voelen met hun zelfgekweekte genenpakketje. Ik denk wel dat mannen anders tegenover opvoeden staan dan vrouwen. Juist die verschillende visies maken de opvoeding compleet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat een man een rol wil blijven spelen in de opvoeding van zijn eigen kind. Dat is toch iets totaal anders dan 'zorgen voor'. of bedoelde je 't niet zo simpel?
Amor vincit omnia

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » wo 12 mei 2010, 14:00

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 2:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » wo 12 mei 2010, 14:02

Zijn echte mannen vaders?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 10 gasten