De echte man...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

De echte man...

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 13:40

Lees ik net weer op een datingsite 'waar zijn de echte mannen gebleven?'

Ja, waar zijn ze!? Ik hoor zoveel vrouwen klagen dat ze noch in het echte leven, noch via dating sites een leuke echte man tegenkomen.

Zijn ze allemaal voorzien van een vrouw, zijn het allemaal watjes geworden, of is de vrouw zelf te veeleisend geworden? Wat denken jullie?

En wat maakt(e) dan die echte man.. dat ze er niet meer zijn?

't Is wel verdacht. Hoe kun je nu als vrouw van 25 je afvragen waar de echte mannen gebleven zijn? Alsof je door de eeuwen heen de echte mannen hebt meegemaakt en dat ze onlangs zijn uitgestorven. Nee, de dames in kwestie komen zelf net pas om de hoek kijken en kunnen helemaal geen vergelijking maken met mannen van vroeger. Het enige waar ze een vergelijking mee kunnen maken is met de man in de soap, de kasteelroman, of de romantische comedy. Maar dat zijn geen echte mannen, dat zijn fictieve mannen geschapen naar het ideaalbeeld van een vrouw.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 10 mei 2010, 14:06

Ik denk dat voor veel mannen niet duidelijk is wat de maatschappij (even lekker ruim gezegd) van ze verwacht.

Vroeger was alles duidelijk: hij zorgt voor het inkomen, doet de klusjes in huis, de vrouw zorgt voor de kinderen, het huis en eten op tafel.

Toen kwam de emancipatie, hij moest OOK koken, schoonmaken, zij ging OOK werken

Ondertussen zijn we, gelukkig hoor, aanbeland in een tijd waarin ouders samen zorgen voor de kinderen, waarin taken worden verdeeld over wie er het beste in is (de was, het koken) en wie er op dat moment de tijd voor heeft.

En blijkbaar willen vrouwen ook nog de stoere vent terug, die ons aan onze haren de grot in sleept.
Net als dat mannen de dame buitenshuis wil hebben op feestjes maar de hoer in bed.

Op datingsites, het gesprek in de kroeg.... daar doe je je voor zoals je denkt dat mensen je willen zien. Zonder rugzakje, geemancipeerd, luisterend oor
In dat opzicht zijn die mannen niet de echte man, omdat ze niet zichzelf zijn. (geldt ook voor vrouwen daar maar goed, ik reply puur even 'de echte mannen')

Ze zijn er beslist, we moeten als vrouw gewoon duidelijk zijn wat we verwachten. Heerlijk toch als hij je band plakt, lief als hij kookt, geen probleem om ook voor hem 's morgens het brood te smeren als je dat al voor jezelf doet of zijn overhemden te strijken. En in bed graag de ene keer lief en zacht, de andere keer dominant.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 14:40

@Suzette: het klinkt een beetje (niet alleen jij hoor, maar in het algemeen) alsof de man hier de schuldige is en zich moet aanpassen aan de nieuwe wens van de vrouw. De vrouw wilde emancipatie, de man ging er in mee, maar nu is het nog niet goed en moet de man naar wens van de vrouw meer mannelijkheid laten zien. Ik ben een recalcitrant rotjoch en denk dan 'bekijk het maar lekker'.

Ook ben ik nog steeds van mening dat die veeleisendheid niet zomaar ergens vandaan komt, maar gevoed wordt door ietssssss....

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » ma 10 mei 2010, 15:40

Fuzz, wat dacht je van de ikke-ikke-ikke mentaliteit van tegenwoordig aangevuld met een flinke dosis gebrek aan zelfkritiek.

Dit geldt trouwens voor mannen net zo goed als voor vrouwen. Daar zie ik niet zoveel verschil in, hoewel het "eisenpakket" van de heren op datingsites vaak meer op het uiterlijk zijn gericht.
Afbeelding

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » ma 10 mei 2010, 16:26

Hee Fuzz

Leuk die onzekerheid!
...vind ik wel wat hebben...

:wink:
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 16:34

@Sletje: Maar egoïsme en geen zelfkritiek zijn niet hetzelfde als veeleisend zijn hoor.

Een egoïst wil alles hebben, een veeleisend persoon wil alleen iets hebben als het aan zijn hoge norm voldoet. Je kunt best zelfkritiek hebben terwijl je desondanks een hoge norm hanteert. Ik denk overigens wel dat deze zaken in de huidige wereld hand in gaan met veeleisendheid.

Het lijkt mij er meer op dat we steeds meer in een wereld van bijna ongekende mogelijkheden leven. Je kunt alles krijgen, zijn en hebben wat je hartje maar begeert. Die illusie creëren we tenminste met zijn allen. Alles, behalve de ideale partner.

Misschien heb je gelijk over de veeleisendheid van mannen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je je vergist. Mannen zijn veel minder veeleisend dan je zou denken. Vrouwen moeten zelf voor zichzelf voldoen aan een fysieke standaard en natuurlijk vinden mannen het fijn om een mooie vrouw te zien, maar dat wil niet zeggen dat een vrouw in zijn relatie daaraan moet voldoen. Eerder het tegenovergestelde. Veel mannen zullen hartstikke onzeker worden als ze met een vrouw zijn die ontzettend mooi is en alle aandacht krijgt.

Ik hoor ook eigenlijk geen mannen zeggen 'waar is nou de echte vrouw gebleven'.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 10 mei 2010, 16:39

Ik kan niet precies benoemen wat nou een echte man is. Ik weet wel dat als ik ooit op stap ga, ik me inderdaad vaak afvraag waar nou al die leuke mannen zijn...Kom niet vaak iemand tegen waarvan ik denk 'Wow, die is leuk'

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 16:40

Hee Fuzz

Leuk die onzekerheid!
...vind ik wel wat hebben...

:wink:
Onzekerheid? Het spijt me, maar daar vergis je je :) Ik zal niet zeggen dat ik nooit onzeker ben, maar het heeft er in dit geval niks mee te maken. Sterker nog, ik ben een man die kan koken, klussen, hard maar ook lief en zacht nemen, etc. Dus ik maak me daarom geen zorgen :)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 10 mei 2010, 16:57

Misschien is het geen kwestie van veeleisend zijn, maar meer een kwestie van weten wat je wel of niet zoekt in een man. Ik weet dat ik toen ik 20 was veel minder goed wist wat ik wilde dan nu...

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 17:10

@Venus: maar dan ben je toch eigenlijk ook veeleisender geworden?

Misschien is het wel een kwestie van beter weten wat je wilt, maar dat is niet de lading van 'waar zijn de echte mannen gebleven'.

En tja, je kunt je afvragen of vrouwen die dat zeggen zelf de overtuiging hebben of de 'echte man' ooit wel bestaan heeft.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 10 mei 2010, 17:16

Je hoeft toch niet veeleisender te zijn, als je weet wat je wilt?
Ja, misschien eigenlijk ook wel. Ik weet dat ik nu idd met minder geen genoegen zou nemen. Maar dat wist ik niet toen ik 20/25 was, dus ik vraag me af of dat gegeven dan klopt, van die leeftijden.
Toch denk ik dat dat wel een gedeelte van de lading dekt. 'Vroegah' waren er genoeg mannen die ik 'wel leuk' vond, nu is 'wel leuk' niet genoeg meer. Ze moeten 'erg leuk' zijn, wil ik er iets mee beginnen.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » ma 10 mei 2010, 17:20

Hee Fuzz

Leuk die onzekerheid!
...vind ik wel wat hebben...

:wink:
Onzekerheid? Het spijt me, maar daar vergis je je :) Ik zal niet zeggen dat ik nooit onzeker ben, maar het heeft er in dit geval niks mee te maken. Sterker nog, ik ben een man die kan koken, klussen, hard maar ook lief en zacht nemen, etc. Dus ik maak me daarom geen zorgen :)

Beste Fuzzzz

Okee, ik vroeg me een beetje af of je het misschien een beetje beu bent,,,dat zoeken naar de "echte man". Ikke wel in elk geva; :wink:
Jij kan klussen, koken, hard en zacht nemen, maar ben je dan de echte man..?
Ik kan dat ook niet vanaf hier bekijken..maar misschien moet je gewoon het bijltje erbij neergooien...en zijn wie je bent!
Zoeken we dat uiteindelijk niet in elkaar?
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » ma 10 mei 2010, 17:32

@Venus: maar dan is het een kwestie van 'false perception'. Ik vind dat wel interessant. Heb net het boek Stumbling on Happiness uit en dat gaat heel erg over hoe slecht mensen zijn in het bepalen van hun toekomstige geluk en waarom dat is. Een van de redenen is dat we eigenlijk heel slecht zijn in het terughalen van wat we vroeger voelden en ervaarden. Meestal zijn dit afspiegelingen van de meest extreme momenten. Of heel goed, of heel slecht dus.

Het kan best zijn dat er nog steeds genoeg leuke mensen zijn, maar dat ons schild sterker is geworden, we dat meer en beter argumenten vinden om iemand af te keuren, maar dat als we ons eenmaal openstellen de persoon eigenlijk net zo gelukmakend is als vroegere relaties.

@Laars: ik ben niet op zoek naar een echte man hoor 8) Ook niet naar een echte vrouw, maar als ik dat was dan zou de puurheid voor mij wel de doorslaggevende factor zijn. Een oprecht, blij, genietend persoon, waarbij je dat ook in de uitstraling ziet. Dus ja, ik val op iemand die zichzelf is.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 10 mei 2010, 17:49

De échte man?
Ik las ooit ergens(nee,ik weet niet meer waar of van wie)dat de man nu maar eens dringend geëmancipeerd moet worden.

En ik denk wel te begrijpen wat de schrijver/ster bedoelde.

De man moest persé mee de keuken in,mee de kids opvoeden,enz....
En ondertussen werd hij zachter en zachter,mocht hij huilen,lief zijn e.d.

En nu mist de vrouw "de échte man"weer een beetje.
Zou het misschien kunnen dat het niet gauw goed is voor ons?

(telt voor de échte vrouwen ook hoor,een vrouw die alles zelf kan,wordt soms toch nog aanzien als een manwijf,of i.i.g. niet vrouwelijk genoeg....)

En zo blijven we allemaal een beetje bezig! :lol:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 10 mei 2010, 17:59

ik ben niet op zoek naar een echte man hoor 8) Ook niet naar een echte vrouw, maar als ik dat was dan zou de puurheid voor mij wel de doorslaggevende factor zijn. Een oprecht, blij, genietend persoon, waarbij je dat ook in de uitstraling ziet. Dus ja, ik val op iemand die zichzelf is.
Dat is voor jou dan toch de echte vrouw?
Iedereen valt toch op een ander type. Wat voor mij een echte man is, kan voor een andere vrouw wel een nerd, watje, of weet ik veel wat zijn.
DE echte man die is toch voor iedereen anders?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten