Plaats hier je zinvolle mededeling

Het café is altijd open. Iedereen is er welkom voor wat warmte, gezelschap, een goed gesprek of gewoon just for the fun!

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 22 april 2010, 16:25

Originally posted by vir40:

zo denk je dat je een zoon hebt die lief leuk en aardig is en een vriendengroep heeft waar je trots op kan zijn
en zo heb je een zoon die heel veel jointjes heeft gerookt en vrienden heeft die het normaal vinden om die rotzooi te gebruiken.
Hij is ws nog steeds lief, leuk en aardig hoor...En zoals Carina al zei, mag je trots op hem zijn, omdat hij de moed heeft gehad om het te vertellen.
Zorg dat hij in elk geval weet dat ie bij je terecht kan om te praten, of dingen te vertellen. En ik zou hem idd ook het vertrouwen schenken. Hou het gewoon in de gaten!!

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 22 april 2010, 17:15

ik ga op mn moedergevoel en intuitie af en ik geloof hem. manlief heeft nog zn twijfels,het hakt er wel in hoor
zo denk je dat je een zoon hebt die lief leuk en aardig is en een vriendengroep heeft waar je trots op kan zijn
en zo heb je een zoon die heel veel jointjes heeft gerookt en vrienden heeft die het normaal vinden om die rotzooi te gebruiken.
Wat doen die joints af aan de mens die hij is? Wat moet er mis zijn met zijn vriendengroep als die blowen en af en toe hard gaan op een pilletje?

Mijn jongste blowde stevig, en nu vrijwel niet meer. ADHD en wiet gaan prima samen, alleen de risico's zijn evident.
De een drinkt een biertje, de ander rookt een joint. Niks mis mee, zolang ze maar wakker blijven.

Mijn jongste wilde er uiteindelijk ook over praten. Dat betekende slikken, niet de eerste dingen zeggen die in me opkwamen en ga maar door. De mens die hij is, de man die hij aan het worden is wordt niet beïnvloed door zijn rook- of drinkgedrag.

Zijn 'vrienden' laat hij ook niet vallen. Als je de verhalen van die jongens hoort valt je mond open, en hij realiseert zich dat hij mazzel heeft omdat wij hem zijn blijven steunen en in hem zijn blijven geloven.

Natuurlijk lopen er zwakke figuren tussen, maar hij doet zijn stinkende best om die jongens te helpen. En dát is een eigenschap die waardevol is.

Toen hij wat vrijer over die vrienden durfde te praten, omdat wij er verder niet over oordeelden, hebben we de gelegenheid gekregen om hem uit te leggen dat degene die geen werk en geld heeft elke keer als hij een paar euro in zijn zak heeft de vrijheid heeft om te beslissen of hij dat geld in zichzelf investeert, of dat hij er voor kiest om wiet te halen en zijn dag voorbij te laten gaan. Hij steelt zijn eigen leven.

Eigenlijk wel een heel topic waard, dit verhaal....

Ik wens je nog veel meer wijsheid toe, en hier heb je vast een hulpje voor het geval het verhaal meer lagen heeft....

Iago.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8421
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » do 22 april 2010, 18:51

dank je voor jullie reacties


in het verhaal wat hij gisteravond vertelde gingen geen alarmbellen rinkelen bij mij


ik ben ook blij dat hij het vertelde,al was het eerst met tegenzin,want zo zei hij dit heeft een jaar geleden gespeelt.
maar hij zei wel dat hij al vanaf zn eerste jaar middelbare school een jointje begon te roken.


en ik ben blij dat zn ex vriendin zo verstandig was om bij ons aan de bel te trekken
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 22 april 2010, 22:39

:) Manlief is door voor de volgende ronde in het sollicitatieproces. Hij mag opkomen voor de Engelse test en de capaciteiten test.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » do 29 april 2010, 20:10

Op NL3 vanavond om 21:00u "De Waarheid Over Eten" - deze keer over voeding en seks

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8421
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » za 01 mei 2010, 21:31

ik weet niet wie het tijdschrift de margriet heeft..

maar daarin staat een recept van een new york cheesecake


en ik heb em vanmiddag gemaakt,en net een stukje gepakt



1 woord

WOW
vir heeft zichzelf wederom overtroffen :wink:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8421
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 02 mei 2010, 16:25

ik als ajax-fan feliciteer fc twente met hun kampioenschap
ze hebben het verdient
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 02 mei 2010, 16:27

Hihi, ik als PSV-fan feliciteer ze ook, maar alleen omdat ik iedereen behalve Ajax het kampioenschap gun :P :P

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 02 mei 2010, 16:29

Zoals ik al op twitter schreef: Liever Twente dan f of p. :twisted:




:P
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » zo 02 mei 2010, 19:53

Dacht dat het hier over zinvolle mededelingen ging? kan iemand mij uitleggen wat er zinvol is aan voetbal :twisted:
Probeer me niet te begrijpen, ik ben onnavolgbaar. ;)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 02 mei 2010, 20:37

Dacht dat het hier over zinvolle mededelingen ging? kan iemand mij uitleggen wat er zinvol is aan voetbal :twisted:
Wij proberen jou niet te begrijpen, probeer jij dan ook ons niet te begrijpen :wink:

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8421
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 02 mei 2010, 20:42

amen
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » zo 02 mei 2010, 21:06

Ik probeer het niet te begrijpen, ik vraag wat er zinvol aan is, dus bij deze nogmaals.
Probeer me niet te begrijpen, ik ben onnavolgbaar. ;)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 02 mei 2010, 22:27

Ik bedoel dat iets wat voor mij zinvol is, voor jou zinloos kan zijn.
Voetbal kàn best zinvol zijn hoor...

Maar als het leuk is, dan is het toch zinvol? :wink:

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » zo 02 mei 2010, 22:40

vind je het zinvol als ik dat beaam? anders moet ik het bij de zinloze plaatsen namelijk, of is het alleen zinvol als ik het zinvol vind en is het anders zinloos. Helpt best verwarrend allemaal hoor. :wink:
Probeer me niet te begrijpen, ik ben onnavolgbaar. ;)


Terug naar “Café Shespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten