Moppertopic

Het café is altijd open. Iedereen is er welkom voor wat warmte, gezelschap, een goed gesprek of gewoon just for the fun!

Moderators: Neena, JanWbr

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 11:39

beetje flauwe opmerking vind ik dat.
Ik bedoel ermee te zeggen, dat ik persoonlijk vind dat iedereen moet geloven wat hij/zij wil, dat ik iedereen in zijn waarde laat,
maar dat ik mensen niet ga vermoeien met mijn zienswijze.
Dat is precies wat ik bedoel,alleen in andere bewoording.


Even aangepast,er floepen zo ineens een paar postings tussen die er eerst niet stonden. (Bij mij althans)
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 31 maart 2010, 12:56

Waarom is dat van mij dan een flauwe opmerking? Ik zeg gewoon dat je moet doen waar je zin in hebt. Als discussies voor jou niet hoeven, dan moet je dat niet doen!
Maar het zou best wel eens kunnen zijn dat ik jouw zienswijze heel interessant vind, of dat als ik jouw zienswijze weet, dat ik dan denk: 'heey, dat is anders dan ik denk, maar misschien wel beter' Daar zijn discussies nl ook voor bedoeld! Je kan er van leren. En stel nou dat jouw zienswijze niet de mijne is, dan even goede vrienden hoor...alleen denken we over sommige dingen dan anders....en dan hoef ik jou of jij mij echt niet te overtuigen dat het één of het ander beter is, het kan nl ook allebei goed zijn!! Dat is ook mensen in hun waarde laten, maar dat is ook mensen leren kennen.

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 13:44

Precies Venus.

Alleen als er discussies zijn over politiek of over religie,dan is het einde zoek.
Want iemand die overtuigt gelovig is,die zal niet snel zijn of haar standpunt veranderen.
Maar die persoon zal tot in den treure proberen duidelijk maken waarom er een geloof is in wat dan ook.
En andersom ook.
En dat geld ook voor de politiek.
Ben je voor de PVV dan zullen ze je nooit om kunnen buigen naar een Groen Links.
En die discussies zijn dus zonder gebed,want niemand zal een ander het laatste woord erin gunnen.
Zelfs geen Amen.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » wo 31 maart 2010, 13:50

Waarom is dat van mij dan een flauwe opmerking? Ik zeg gewoon dat je moet doen waar je zin in hebt. Als discussies voor jou niet hoeven, dan moet je dat niet doen!
Maar het zou best wel eens kunnen zijn dat ik jouw zienswijze heel interessant vind, of dat als ik jouw zienswijze weet, dat ik dan denk: 'heey, dat is anders dan ik denk, maar misschien wel beter' Daar zijn discussies nl ook voor bedoeld! Je kan er van leren. En stel nou dat jouw zienswijze niet de mijne is, dan even goede vrienden hoor...alleen denken we over sommige dingen dan anders....en dan hoef ik jou of jij mij echt niet te overtuigen dat het één of het ander beter is, het kan nl ook allebei goed zijn!! Dat is ook mensen in hun waarde laten, maar dat is ook mensen leren kennen.
Ik vind discussies heel erg interessant, juist als er een zienswijze is die ik niet ken, of die ik niet helemaal begrijp. Ik vind het prachtig om daarover te praten, uitvoerig te bomen.
Maar, door mijn opvoeding, het is nooit goed genoeg, wat ik denk is niet het juiste etc, welles/nietes, heb ik uiteindelijk bedacht dat het raadzaam is om soms mijn mond maar dicht te houden.
en helemaal met je eens, als onze gedachten/zienswijze anders is, even goede vrienden, juist dan kan je soms wat leren, of juist denken, oh nee, zo werkt dat niet voor mij.
Maar zoals gezegd, ik vind het bijzonder belangrijk iedereenin zijn waarde laten, te laten geloven/zijn/voelen wat hij of zij vindt.
Als ze dat dan ook maar met mij doen.
En het is ook zo dat je juist door discussies mensen leert kennen, alleen moet ik me daar nog wat meer voor openstellen.
Maar ook dat komt goed.
elke dag genieten van het leven!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 31 maart 2010, 13:53

En daar ben ik het dus niet mee eens. Ik kan best ooit mijn zienswijze veranderen, doordat ik discussieer met iemand die steekhoudende argumenten heeft. En je hoeft een PVV'er niet naar Groen Links om te buigen, richting VVD is al een stap vooruit hoor! En hetzelfde geldt voor het geloof. Je hoeft iemand niet van een moslim in een katholiek te veranderen of zo, maar elkaars standpunten begrijpen en respecteren, dat zou al heel wat zijn.
In het topic over celibaat, heeft Jippie een hele duidelijke uitleg gegeven over de achtergrond van het celibaat, waardoor ik toch mijn mening op bepaalde dingen heb bijgesteld, gewoon omdat hij dingen vertelde die ik niet wist!!
En dan hoeft hij echt niet te proberen om mij elke zondag de kerk in te krijgen hoor, maar wel dat ik begrip heb voor mensen die wèl elke zondag in de kerk zitten. Daar gaat het toch om? Wederzijds begrip en respect!!

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 14:00

Zelfs hier komt weer een oeverloze discussie van! :?

Het gaat mij erom,dat er maar door ge-emmerd word.
En het eind is nog lang niet in zicht denk ik,omdat ieder in de basis bij zijn of haar standpunten blijft.
Over respect voor elkaar is iedereen het over eens,maar het er niet mee eens zijn en discussies oeverloos vinden heeft niks met gebrek aan respect te maken.
Ook niet met elkaar in zijn of haar waarde laten.
Met die uitspraken kan je iedere discussie mond dood maken.
Want waarom mag je wel eindeloos discussieren over geloof en politiek, maar mag je niet zeggen dat het een gebed zonder einde is.
En dat is het niet alleen op dit ''erotische vrouwenforum''.
Nee dat is al eeuwen zo.
En er komt altijd gedonder over.
Misschien niet nu, maar vast en zeker later.
Kijk de geschiedenis er maar op na.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » wo 31 maart 2010, 14:04

De discussie die deze discussie voedt heeft in principe niets te maken met wel of niet gelovig zijn. De insteek van de desbetreffende discussie was of naar aanleiding van recente openbaringen het celibaat niet verboden moest worden. Dat dan gaandeweg een discussie andere zijwegen worden bewandeld, daar aan gerelateerde onderwerpen ter sprake komen, dan wel ter discussie worden gesteld maakt de discussie enkel levendig en interessant. Als je daar dan vervolgens niet aan wilt deelnemen, dan is dat je goed recht. Maar om dan elders op het forum zo'n discussie af te kraken, vind ik niet nodig of bevordelijk voor de sfeer.

Met betrekking tot discussie over politiek. De PVV is een relatief nieuwe partij, die veel van haar aanhangers uit andere politieke geledingen heeft weten weg te trekken. Zo kan een voorheen overtuigd VVD-er of PVDA-er pur sang zich in de loop der tijd hebben laten ombuigen tot PVV-stemmer. Er worden niet voor niks verkiezingsdebatten gehouden. Op grotere schaal dan op Shespot.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » wo 31 maart 2010, 14:08

Zo, ik ga even ontzettend on-topic, dwars door de (oeverloze?) discussie heen.


En ik waarschuw vast.. het is een pure luxe-mopper. Maar wel een gemeende.

Ik wil HEM namelijk. Mijn hele lijf en leden, hebben en houwen, wil HEM. En dan niet alleen voor een goed gesprek. Maar voor stomende sex!!

Maar hij valt in de categorie "NIET DOEN PIP!!!"
Maar stel nou he, STEL nou, dat hij ook wil.

Afbeelding Dan nog kan ik het beter niet doen.

Denk ik.


Oooohhh!!!!

*MOPPER* Afbeelding

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » wo 31 maart 2010, 14:09

Oh Pipje, ik herken dat gevoel ontzettend goed. En dat is absoluut een flinke mopper waard hoor, dus hou je vooral niet in.
(Ben wel benieuwd naar die man geworden inmiddels :P )

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » wo 31 maart 2010, 14:10

hahahaha pip!

Zo kan je ook een geweldige discussie om zeep helpen! :lol:
elke dag genieten van het leven!

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 14:15

Als je daar dan vervolgens niet aan wilt deelnemen, dan is dat je goed recht. Maar om dan elders op het forum zo'n discussie af te kraken, vind ik niet nodig of bevordelijk voor de sfeer.
Dat is dan weer het mooie van een vrij en democraties land,waar een ieder zijn of haar mening mag uiten.
Er mag gediscuceerd worden,en mag over gemopperd worden.
En wat wel of niet bevordelijk is aan sfeer,is ieder zijn eigen gevoel erover.
Ik persoonlijk heb er geen sfeer bepalend gevoel bij.
Ieder kan en mag in dit land zelfstandig kiezen.
En ik kies op dit moment voor mopperen over een discussie die in mijn ogen zonder einde is.
En het heeft niks met de personen te maken,want als we namen aan gaan halen....ik heb voor Jippie veel respect en vind hem een erg intelligente man.
In andere topics volg ik hem graag.
Maar eindeloos is eindeloos.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 31 maart 2010, 14:18

En m.i. zijn opmerkingen die dan elders op het forum gemaakt worden n.a.v. andere topics ook niet echt sfeerbevorderend!
Jij hebt er misschien geen sfeerbepalend gevoel bij, maar ik wel, en dat is geen positief gevoel wat ik erbij krijg!

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 14:19

Nou om dan maar geen spelbreker te zijn voor ''jullie gevoel'',dan zal ik maar weer stoppen met mopperen he! :twisted:

*MOPPER UIT*
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » wo 31 maart 2010, 14:21

Ik vind de gemaakte cq. gewraakte opmerking Wat een oeverloos gezwets krijg je toch als er discussies gevoerd worden over politiek en geloof. echt niet sfeerbevordelijk en wel degelijk afkrakend. En tevens weinig respectvol ten aanzien van de mensen die participeren in dat desbetreffende topic.

C'est le tone qui fait la musique...
Laatst gewijzigd door Inquisitively op wo 31 maart 2010, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 31 maart 2010, 14:24

En ik ken geen frans,en vind dat dus onnadenkd jegens mensen die geen frans spreken of lezen.

En nu ga ik op zoek naar mijn potje met zout,als dat mag tenmniste?!?! :roll:
i've got the bullits,and i WILL shoot!


Terug naar “Café Shespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten