Plaats hier je zinvolle mededeling

Het café is altijd open. Iedereen is er welkom voor wat warmte, gezelschap, een goed gesprek of gewoon just for the fun!

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 05 maart 2010, 17:10

:lol: :lol: Dat bedoel ik nou :lol: :lol:
Ik quote dat helemaal niet omdat je naar Inq verwees hoor...Ik bedoelde alleen dat iedereen reageerde vanuit een betrokkenheid.
Schreef ik het nou verkeerd, of las jij verkeerd? :lol: :lol: :lol:

Elfri

Berichtdoor Elfri » vr 05 maart 2010, 17:10

misschien dat iedereen nu zijn/haar idee en gevoel nu echt heeft kunnen weergeven.
Ik heb dat topic uit voorgevoel een beetje gemeden, ik het zelfs niet gelezen en dat komt doordat ik van te voren wist dat mijn emoties een open zienswijze in de weg zou staan. Een stukje zelfbehoudt dus maar ik voel aan alles dat iedereen het heel erg goed met elkaar voor heeft.

Ik vind het zinnig een toast uit te brengen op het feit dat zelfs afwijkende meningen mensen dichter bij elkaar kan brengen!

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 05 maart 2010, 17:11

*haalt snel de eieren weg van de vloer van shespot*

Zo! Dat ook weer opgelost

* doet voor de zekerheid ook weer de olifanteningang van de porceleinkast dicht*
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » vr 05 maart 2010, 17:17

LOl, Venus.
Maar ik heb ff geen antwoord. Wel een bak met piepers om te schillen 8)
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 05 maart 2010, 17:19

LOl, Venus.
Maar ik heb ff geen antwoord. Wel een bak met piepers om te schillen 8)
Kan je tijdens het schillen mooi over nadenken, gaan we daar een nieuw topic over openen :wink:

Succes met schillen!!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 05 maart 2010, 17:22

Ja, daar kan je heel wat over discussieren hoor. Wat schilt nou het beste, een aardappelmesje of een dunschiller, en als het een dunschiller is, welke werkt dan het fijnste, haal je de pitjes eruit, of laat je die erin, hoe zien jou aardappelen eruit na het schilllen...zomaar wat opties hoor...

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » vr 05 maart 2010, 17:23

Zo, we zijn terug op niveau :P

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » vr 05 maart 2010, 17:23

nou ,daar kan toch weinig mee gebeuren zou je zeggen...hoeft geen trammelant over gemaakt te worden
het enige wat er kan gebeuren is dat je je zelf in de vingers snijd 8)
: )

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » vr 05 maart 2010, 20:25


En tja, Lux hééft een uitgesproken mening ja. Maar zolang niemand anders gedwongen wordt om die mening te delen, hoeft niemand daar last van te hebben toch?

Hadden mensen hun commentaar wat minder als persoonlijke aanval verpakt, was het topic denk ik nog open geweest. Waar de meesten tegen zijn, is de boodschap, en niet de boodschapper. Het werd echter steeds meer zo dat Lux niets meer kon posten zonder dat daar automatisch op teruggetrapt werd. Plus dat de tegenstanders groepjes begonnen te vormen, daar werd het ook niet prettiger op. Probeer dan open te blijven voor wat iemand wil zeggen, en blijf niet hangen in vooroordelen, want dan is een discussie bij voorbaat al niet meer mogelijk.
Moet wel zeggen dat ik ook Lux genuanceerder vond worden op de latere pagina's.

Anyway. Zullen we eens ophouden met trappen?
wil hier toch nog even op reageren,
is laat,maar ben net bijgelezen,na mijn werk.

Iedereen heeft een uitgesproken mening over hun posting,anders deden ze het eenvoudigweg niet.
Ik vind dat geen nadeel,eerder een voordeel ,zelfs een geluk!

Maar sorry Pure,het is niet omdat een aantal mensen dezelfde mening deelt ,dat het automatisch "groepjes-vormen" is,dat vind ik eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht,alsof er een groot samenzweringsprojekt is............
verder vind ik het een beetje jammer,discussie mag er zijn,dacht ik...........
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » vr 05 maart 2010, 21:17


Lux is er niet op uit om haar gelijk te halen in het hele verhaal, geeft toe, wil de boel openbreken, maar jullie blijven steken uitdelen. Wat heeft dat voor zin? En ook jullie hebben een pm-functie.....
Ik denk dat Vir dat ook bedoelde...Dat ze dat beter via PM uit kunnen praten...
ja dat bedoede ik ook venus :):):):)

toch wel fijn als er mensen zijn die mij begrijpen :lol: :lol: :lol:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 05 maart 2010, 22:40

Volledig zinloos geloof ik maar vraag me wel af wanneer we dan afgekoeld zouden zijn...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » vr 05 maart 2010, 23:43

de verhitte stellingname in het topic is een logisch gevolg van het feit, dat het risico op kanker zoveel emoties oproept.....het raakt mensen in hun kwetsbaarheid....
Dus in antwoord op Savanne.....ik denk niet dat er een moment van afkoeling is......
Een mooi parallelproces vindt er wel plaats.......kanker zouden we het liefst willen negeren, doen alsof het er niet is, ontwaken uit een eventuele nachtmerrie waarin je belandt...... en willen beseffen dat alles maar een droom is.....nou een onmogelijke opgave....
Sluiten van een topic om de emoties te laten bedaren.....is eenzelfde mechanisme....
Je kunt ook zeggen: bij zoiets kwetsbaars ontkom je er niet aan dat de emoties hoog oplopen....so be it........en dat je dan op elkaars tenen staat.....kan even pijn doen, maar volwassen mensen handelen dit wel.....
en een volwassen forum ook...
AANRAKEN........raakt je

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 05 maart 2010, 23:48

Fijn je standpunt te lezen Patrick je verwoordt wat ik vanmiddag bedacht maar nog niet kon duiden
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » vr 05 maart 2010, 23:57

Vanmiddag kwam ik er achter dat alles weg was..
Mijn woorden, oprecht en vanuit mijn hart. Uiteraard ook een mening door ervaring, opleiding en vanuit mijn gevoel..

Ondanks dat ik rationeel begrijp dat de mods het nodig vonden om er een slot op te gooien voelt het verkeerd en rot.
Op mijn woorden zijn een slot gezet, alsof op mijn gevoel een slot gezet kan worden :?

Afkoelen... pff ik geloof er niet in, zeker niet gezien het onderwerp.!!
De woorden van Patrick zijn dan ook rake woorden en juist als je het mij vraagt...
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 06 maart 2010, 0:50

Ik vind persoonlijk wel dat de gemoederen gekalmeerd zijn en dat de topic weer open kan, toch?
Ik bedoel, we zijn allemaal volwassenen en diegene die zich (al dan niet) aangesproken voelden waarom er een tijdelijk slot op ging, zullen nu wel wat zorgvuldiger hun woorden kiezen.
Want hoe je er ook tegen aan kijkt, een interessant topic is het! En de discussie was ook boeiend.

Dus mods? Wanneer gaat het slot eraf? Wanneer mag iedereen zijn eigen woorden weer terugzien?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Café Shespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 20 gasten