Relatie met een getrouwde/gebonden vrouw.....

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

royal
Berichten: 38
Lid geworden op: do 17 september 2009, 1:02
Locatie: overijssel

Berichtdoor royal » vr 25 september 2009, 15:01

Weet je ook waarom je verliefd bent geworden dan, ze zeggen weleens dat verliefdheid je overkomt maar als je, zoals je zegt een goede relatie hebt, dan toch verliefd wordt.....
ben ik wel benieuwd naar.
Was het iets wat je bij de ander vond en miste bij je eigen partner? Of was het toch de lust...al kan ik mij dat niet voorstellen.
an open mind is a joy forever

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » vr 25 september 2009, 15:07

IK denk dat het langzaam is gegroeid, eerst heel veel gepraat via chat/cam,
steeds vaker alleen maar prive met hem,
leerde hem beter kennen, en hij sprak me gewoon heel erg aan.

Mijn man had het toenheel erg druk dus weinig aandacht, tijd, sex, knuffels.
En als ik dan op de chat zat met hem, groeit de verliefdheid wel.

Laat ik het zo zeggen, ik voelde me door hem heel vrouwelijk, een bevestiging van mijn sexualiteit, mooiheid.
Als iemand anders dat tegen je zegt, behalve je eigen man, raakt dat je.
elke dag genieten van het leven!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 25 september 2009, 15:16

Maar ik laat niets aan duidelijkheid te wensen over : Efin is onvervangbaar en ongenaakbaar op nummer 1. Voor altijd.
Dat is mooi. Zonder meer. Het is romantisch en ontnuchterend stevig (= ook romantisch) tegelijk: een droomman met een droomvrouw...en iedereen weet waar hzij aan toe is. Punt. (naja, de praktijk zal wel eens anders zijn).

En, niet als kritiek op te vatten, maar als overweging op dit sprankelende, levende voorbeeld: juist daarom, juist omdat nr. 1 nr.1 is en dit niet ter discussie staat, is, ten diepste en in mijn ogen, zo'n relatie beperkt open. De openheid is, dat er onbeperkt gevreeen mag worden in de slaapkamer naar keuze. Het mag, of wordt misschien wel gestimuleerd, omdat het zoveel goede gevoelens kan geven. Fysieke monogamie is niet aan de orde. En toch noemt ondergetekende dit beperkt open...?

Ja dus.

Als een relatie werkelijk open is, als werkelijk alles kan dan is er bij elke ontmoeting met een van je partners kans op postitie-wisseling. Om dan balans te houden, en niet in een worstelpartij te belanden met jaloezie, onzekerheid, wantrouwen, naja de hele zooi die het leven interessant maar lastig maakt, vraagt volgens mij bovenmatig veel communicatiekunde enof levenservaring. Je hebt dan met keuzes te maken waarvoor je komt te staan als je ineens verliefd&meer wordt. Dat circus vermijd je door wel fysiek maar niet emo-psychisch op 'open' te staan. Denk ik te kunnen vaststellen.

Persoonlijk ben ik trouwens wel blij met de genoemde combi van geilheid én terughoudendheid van mannen richting gebonden dame, al dan niet zelf in een relatie zijnde. :oops:

@Royal (en dan stop ik). Ik had een goede relatie. Heb ik nog. Is eigenlijk nooit selcht geweest. En toch ben ik een paar keer gigantisch verliefd geweest. Voor een boost die m'n partner prima in huis heeft, maar die ik niet kon ontvangen.

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » vr 25 september 2009, 15:28

@ Mirthe

Soms weet ik niet goed of ik je adembenemend, of verademend vind. :)

Ik heb een beperkt-open relatie :)
Niets is blijvend, alleen de verandering

royal
Berichten: 38
Lid geworden op: do 17 september 2009, 1:02
Locatie: overijssel

Berichtdoor royal » vr 25 september 2009, 15:29


Persoonlijk ben ik trouwens wel blij met de genoemde combi van geilheid én terughoudendheid van mannen richting gebonden dame, al dan niet zelf in een relatie zijnde. :oops:
mooi gezegd Mirthe! inderdaad vind ik dat ook erg aantrekkelijk...en respectvol naar de dame in kwestie.
an open mind is a joy forever

royal
Berichten: 38
Lid geworden op: do 17 september 2009, 1:02
Locatie: overijssel

Berichtdoor royal » vr 25 september 2009, 15:31

@ Mirthe
én een vorm van wijsheid die wijst op een gezonde dosis levenservaring (over die combi gesproken)
an open mind is a joy forever

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 25 september 2009, 15:34

Nope EF. Beide :mrgreen:

@Royal, wil je dat toelichten? Het klinkt heel okay, maar ik wil Zekerheid hé! 8) :)

[mirhte buigt diep naar links en rechts, en, och heden, het decollete blijft jammerlijk verborgen :o ]

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » vr 25 september 2009, 15:39

ff een kusje voor Mirthe,
adembenemend!
:wink:
elke dag genieten van het leven!

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » vr 25 september 2009, 15:46

Mooi en wijs Mirthe.
Je mag op het voetstuk vandaag. 8)

Klein puntje ter overdenking:

Emotioneel-psychisch niet open staan maar fysiek wel.
Kan dat echt gescheiden worden denk je?
Helemaal tot in elke finesse?

Of is het zo dat de emo/psychische openheid er wel is, maar meer aan bewust gecontroleerde banden ligt door een geweten of anderszins? Ik kan me heel moeilijk fysiek openstellen zonder daar ook een emo/psychische openstelling bij te hebben eerlijk gezegd. Die emo/psychische openheid stuurt min of meer mijn fysieke openheid zelfs. Zodra de hormonen hun eigen pad dreigen te gaan volgen op een manier die het fysieke deel te dominant laat worden, klinkt er altijd wel ergens een alarmbel hier. Misschien niet direct, maar dat hij klinkt is een feit.

En ik ben daar blij mee. Dat bespaart veel ellende en dwingt tot nuchterheid en goede afwegingen maken die niet gaan beschadigen bij betrokkenen.

Emo/psychische openheid heeft gewoon veel meer nuances dan een fysieke openheid, dat is lichamelijk genot en klaar. De onderliggende openheid in mijn psyche verkent voor mij het fysieke terrein en de grenzen...

Dat ik er daardoor nooit overheen zal gaan is geen garantie evenwel.
De fysieke openheid en (aantrekkings-)kracht kunnen iets uitschakelen waardoor het alarm te laat gaat rinkelen. Dan ben ik wel blij met een persoon inderdaad die ook die emo/psychische openheid bezit compleet met die alarmbel voor terughoudend zijn. Zo is er bijna altijd wel eentje die op tijd 'Halt' roept.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 25 september 2009, 17:00

Gelukkig sta ik niet alleen daarboven en kan ik kusjes terug geven :D

@VonK :
"Emotioneel-psychisch niet open staan maar fysiek wel.
Kan dat echt gescheiden worden denk je?
Helemaal tot in elke finesse?"

Mijn antwoord is: nee, dat lijkt me niet. Het gaat niet om absolute scheidingen, dat is te rigoureus. Bovendien gebeurt het toch allemaal in dat ene lichaam dat je hebt.

royal
Berichten: 38
Lid geworden op: do 17 september 2009, 1:02
Locatie: overijssel

Berichtdoor royal » vr 25 september 2009, 20:29

Nope EF. Beide :mrgreen:

@Royal, wil je dat toelichten? Het klinkt heel okay, maar ik wil Zekerheid hé! 8) :)

[mirhte buigt diep naar links en rechts, en, och heden, het decollete blijft jammerlijk verborgen :o ]
Graag....maar daarvoor ga ik eerst even mijn gedachten ordenen tijdens zwemuurtje :-)
an open mind is a joy forever

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » za 26 september 2009, 0:00

De ladies hebben me nog wat aan het denken gezet.
Het scheiden van het fysieke en emo/psyche.
Voor sommigen is dat mogelijk, bv mannen die een prostituee bezoeken.

Ik heb dat niet met mijn vriendinnen.
Niet ter zake doende, maar als gegeven : het is pure toeval dat het er drie zijn. Eigenlijk volgden ze elkaar op. Maar diegenen die uit beeld leken, doken wat later onverwacht toch weer op. Vandaar.

Met alle drie heb ik een nadrukkelijk klik, het emo-gedeelte dus.
Hetgeen me frappeerde toen ik erover nadacht, is dit : met degene waarmee ik het minst fysiek iets deel, heb ik verreweg de meest nadrukkelijke klik.
Efin is zondermeer nummer 1. Maar als mijn platonische geliefde bij ons is, noem ik haar 1b en Efin 1a. Ik laat 1b erg dichtbij komen. Misschien wel, omdat het veilig voelt, omdat het fysieke deel ontbreekt. En dat is ook maar goed zo.

Beperkt-open. Mooi gevonden Mirthe.
Ik bedenk me ondertussen dit : m’n platonische relatie is de mooiste. Omdat het al dan niet aangaan van het fysieke deel – en de mate waarin - makkelijker reguleerbaar is, dan het emo-deel. Met haar ga ik zo’n beetje all the way, qua gevoelens. En dat is eigenlijk veel meer bevredigend dan het fysieke all the way gaan. Een zoen van haar … is eigenlijk vele malen lekkerder dan een wilde sexcapade met één van de beide anderen.
Niets is blijvend, alleen de verandering

royal
Berichten: 38
Lid geworden op: do 17 september 2009, 1:02
Locatie: overijssel

Berichtdoor royal » za 26 september 2009, 2:03

@Royal, wil je dat toelichten? Het klinkt heel okay, maar ik wil Zekerheid hé! 8) :)
Om samen in zo'n relatie te kunnen staan moet je samen inderdaad, zoals je zegt, los komen van menselijke emoties als door jou beschreven. En terughoudenheid op dit specifieke gebied van relaties is volgens mij niet zomaar een eigenschap die bij iedereen in voldoende mate aanwezig is, vaak helpt een gezonde dosis levenservaring daar wel bij. Als ik eerlijk naar mijzelf kijk weet ik dat vroeger veel meer moeite had om mijn geilheid niet te zeer laten overheersen.....de balans met terughoudendheid was ver te zoeken. Al zegt dat ook weer veel over mij, misschien was ik op dat moment wel gewoon eenzaam of wilde ik getroost worden...door me door die emoties teveel laten leiden heb ik weleens verwachtingen geschept die ik later niet waar kon maken....
an open mind is a joy forever

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » za 26 september 2009, 10:40

Dank voor de replies!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten