Hoe voelt het om man te zijn?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Faeton
Berichten: 50
Lid geworden op: di 20 januari 2009, 20:59
Locatie: Vinex-midden

Berichtdoor Faeton » wo 18 februari 2009, 14:11

Nou OK dan... iedereen behalve fraai gewelfde, getalenteerde blondines uit de provincie dan :lol:
Huwelijk is een wetenschap (Honoré de Balzac)

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Re: Hoe voelt het om man te zijn?

Berichtdoor Quibus » wo 25 februari 2009, 14:08

Kijk ik ben een vrouw, ik zal nooit weten hoe het is om man te zijn.

Maar wat is nou bijvoorbeeld iets wat je liever anders had?
Wat is het beste als je een man bent?
En is het echt zo makkelijk om staant te plassen?
Wat vind je het grootste vooroordeel als man zijnde?
Wat vind ik fijn aan man zijn? (niet volledig en niet in een bepaalde volgorde)

Geen maandelijkse sores.
Niet zo sterk op je uiterlijk worden beoordeeld.
Veel minder geroddel als mannen onder elkaar.
Kracht. Als iets niet op techniek kan, er gewoon botte kracht tegen aan kunnen gooien.
Meer praktische vorm van ruimtelijk inzicht.
Staand plassen: zeker bij mijn hobbie (wildwatervaren) is al die lagen kleding uit doen een stuk lastiger dan 1 rits een stukje openen en de rest van je lichaam lekker warm houden!
Zo'n beetje je hele leven voort kunnen planten.
Op latere leeftijd fysiek nog relatief goed geconserveerd zijn.
Veel minder gedoe met de overgang.
Niet onbedoeld of ongepland zwanger kunnen raken.
Niet hoeven te bevallen.
Niet zo oud hoeven te worden (die extra jaren komen er alleen maar aan het einde bij, wanneer je al flink gammel begint te worden).
Minder taboe op meerdere sexpartners of relaties hebben.
Kwaad of agressief mogen worden waar dat van vrouwen niet zou worden geaccepteerd.
Veel minder discriminatie op geslacht.
Geen glazen plafond in de carriere.
Een breder scale aan banen.
In alle landen en religies voor vol aan worden gezien.
Veel minder last van koude extremiteiten hebben.

Wat vind ik niet zo fijn?
Toch niet zo'n sterke natuurlijke band met je kind hebben als een vrouw heeft.
Minder gevoelig zijn voor sociale subtiliteiten.
Meer op je hoede moeten zijn voor strijd, zowel in de zin van naar een oorlog worden gestuurd maar ook tussen mannen onderling.
Minder keuze in kleding en sneller afgerekend worden op iets dat meer gekleurd of te opvallend is.
(Tot een bepaalde leeftijd) Meer initiatief moeten nemen en meer actief moeten zijn in het vinden van een partner.
Vaak (fysiek) meer actief moeten zijn met sex.
Scheren.
Prostaatkanker.
Pas als laatste het "zinkende schip" mogen verlaten... Geldt ook bij gijzelingen e.d.. Zijn wij minder belangrijk dan vrouwen en kinderen?
Maatschappelijke verwachtingen over het tonen van emoties.
Minder vaak na elkaar klaar kunnen komen.
De verwachting dat je handig(er) bent en dus moet kunnen klussen, ook al snap je er niks van en heb je iets nog nooit gedaan. Kleiner zijn en kleinere handen hebben heeft met klussen best vaak voordelen, hoor! :-)

Ik weet net of er een van de bovenstaande dingen het beste is. Veel is van persoon tot persoon verschillend, en er hangt ook nogal wat af van de situatie waarin jij je bevindt. Een vrouw in het midden-oosten of hier, een baan in een bepaalde sector, de leeftijd etc..
Concentreer je vooral op de mogelijkheden, niet alleen op de beperkingen.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Mijn 2 cent

Berichtdoor thisWaltz » do 26 februari 2009, 11:54

Kijk naar beneden en je ziet geen borsten en tussen je benen daar een paar ballen en een ding, die hun eigen leven leiden.
Die ballen drukken meer en mee samen naarmate langere onthouding en dat ding wel dat wipt soms ongewenst recht :oops:
Vrouwen kunnen ook staand plassen. Was het geen Amsterdamse, die op het gedacht van de plastuit kwam? Die tuit is een handig hulpmiddel, maar niet strikt nodig voor vrouwen om rechtopstaand te plassen.
Een voegere vraag op dit forum of menstruatie na jaren geen gewoonte wordt, werd hier op negatief antwoord onthaald.
(cfr.topic: vrouw zijn)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten