Seks en zelfbeeld

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Seks en zelfbeeld

Berichtdoor millie » vr 13 februari 2009, 14:03

Ben benieuwd naar gedachtes over/ en ervaringen met de relatie tussen seks en zelfbeeld.

Bijvoorbeeld:

- Is er een relatie tussen je zelfbeeld en je verlangen naar seks?
- Is er een relatie tussen je zelfbeeld en de kwaliteit van de seks?
- Krijg je een beter zelfbeeld door goede seks?
- Krijg je een minder goed zelfbeeld door geen of te weinig seks?
- In hoeverre beinvloedt het zelfbeeld van je partner de seks?
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » vr 13 februari 2009, 14:24

Voor een relatie heb ik wel de metafoor van een slagroomtaart gebruikt, de punten geven de verschillende onderdelen aan van een relatie. Mijn idee is dat het heel moeilijk is alle punten op een gelijke wijze te bedekken, maar heel lege punten zijn wel een bedreiging voor de overige en voor de relatie in het geheel. Dus zelfbeeld en sex horen ook bij elkaar, als mensen groeien door elkaars invoed komt dat ten goede aan de hele taart.
All I ask of living is to have no chains on me

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » vr 13 februari 2009, 14:48

Bij mij werkt het wel zo ja... jammergenoeg, en eigenlijk zou ik beter moeten weten.
Voel ik me lekker in m'n vel zitten, vind ik mezel 'mooi', dan heb ik veel meer zin in sex.

Zit ik wat minder lekker in m'n vel, heb ik veel minder zin, vind ik mezelf ook vaak veel te dik.
Krijgt m'n man me dan wél zover dat ik lekkere sex heb :wink: dan voel ik me daarna juist weer wél opperbest. :lol:

Dus ja, bij mij is die relatie er dus wel...

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Seks en zelfbeeld

Berichtdoor Jippie » zo 15 februari 2009, 0:17

Ben benieuwd naar gedachtes over/ en ervaringen met de relatie tussen seks en zelfbeeld.

Bijvoorbeeld:

1 Is er een relatie tussen je zelfbeeld en je verlangen naar seks?
2 Is er een relatie tussen je zelfbeeld en de kwaliteit van de seks?
3 Krijg je een beter zelfbeeld door goede seks?
4 Krijg je een minder goed zelfbeeld door geen of te weinig seks?
5 In hoeverre beinvloedt het zelfbeeld van je partner de seks?
1. Niet het verlangen wel de verwachting dat het verlangen bevredigd wordt

2. denk het niet of je moet bijvoorbeeld erg klein geschapen zijn dat je daar een drogreden aan gaat vasthangen dat je geen vrouw kunt bevredigen.

3. Dat denk ik wel. Het streelt je ego

4. Zou kunnen. Ik zou de reden ergens anders zoeken, zeker als er ook goede periodes zijn geweest.

5. Op een vervelende manier want daar heb je weinig grip op. Als een vrouw bij voorbaat al zegt; "ik kan toch niet vaginaal klaarkomen" dan heb je als man toch een beetje het gevoel dat je in je hemd staat. Zegt ze het na de daad dan is de impact heel anders.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Re: Seks en zelfbeeld

Berichtdoor flauw van » zo 15 februari 2009, 10:28

- Is er een relatie tussen je zelfbeeld en je verlangen naar seks?
- Is er een relatie tussen je zelfbeeld en de kwaliteit van de seks?
- Krijg je een beter zelfbeeld door goede seks?
- Krijg je een minder goed zelfbeeld door geen of te weinig seks?
- In hoeverre beinvloedt het zelfbeeld van je partner de seks?
1. Jazeker,hoe beter ik in mijn vel zit,hoe verleidelijker ik me voel,dus ook meer zin aan sex heb.

2. Ja,na een fijne vrijpartij,waarbij ik me heerlijk heb kunnen laten gaan,voel ik mezelf op en top vrouw.
Kijk ik na zo'n vrijpartij in de spiegel,en zie ik de blossen nog op mijn wangen en mijn ogen nog twinkelen,dan voel ik me erg ''mooi''.

3. Zie antwoord 2.

4. Mijn partner zit goed in zijn vel,heeft vertrouwen in zijn kunnen over het algemeen,en straalt dat ook uit.
En een man die tussen mijn dijen ligt,en vol zelfvertrouwen met mij vrijt,is een man die ik niet meer wil missen.

Ik ken ook een periode waarin ik totaal niet goed in mijn vel zat,de sex was toen ook beduidend minder en niet zo frequent.

:)
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Seks en zelfbeeld

Berichtdoor Jippie » zo 15 februari 2009, 12:31

Ik ken ook een periode waarin ik totaal niet goed in mijn vel zat,de sex was toen ook beduidend minder en niet zo frequent.
Ik weet niet of dit met zelfbeeld wordt bedoeld.
Ik heb ook tijden dat ik wel wat anders aan mijn hoofd heb en seks een vrij lage prioriteit heeft. Maar dat ligt niet aan mijn zelfbeeld.

Ik denk dat zelfbeeld meer bedoeld wordt als jezelf, lelijk vinden, te dik, a-romantisch, te klein geschapen, alles hangt en niets zit strak in het vel.
Zelfbeeld heeft wel te maken met uiterlijk verzorging en het in conditie houden van je lichaam.

toch?

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » zo 15 februari 2009, 12:59

Je kan zelfbeeld eigenlijk op twee manieren opvatten.
Ten eerste het bestendige, algemene beeld dat je van jezelf hebt.
Ten tweede, als momentopname, bijvoorbeeld 'wat zit mijn haar goed vandaag' of 'wat zie ik er slank uit in deze broek'.

Ik geloof wel dat er veel vrouwen zijn die minder of geen zin hebben in seks als hun zelfbeeld laag is. Ook al ervaren ze dat zelf niet bewust als de reden.
En dat de meeste mannen juist extra naar seks verlangen (ter compensatie) als hun zelfbeeld laag is. Ook al zullen ze dat zelf niet als onderliggende reden van dat verlangen zien. Ik bedoel dan met verlangen wel een diepere drive dan gewone geilheid.
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 15 februari 2009, 18:06

@Millie,

Tja, zelfbeeld......
De laatste keer dat ik zonder meer geil werd van een man kan ik mij niet herinneren, dat zal misschien tijdens mijn studie geweest zijn.

Het bestendige, algemene beeld van mijzelf wisselt zo nu en dan. En dat heeft niet alleen met mijn uiterlijk te maken. Mijn werk, mijn kinderen, mijn familie, mijn vrienden etc. zijn daarin ook belangrijk.

Hoe zitten mensen (in casu ik) in elkaar?
Mijn uiterlijk is altijd ontzettend belangrijk voor mij geweest, vooral in negatieve zin. Mezelf lelijk voelen heeft altijd invloed op mij gehad en op mijn houding ten opzichte van sex. Maar het belangrijkste was en is nog altijd de waardering die ik van mijn partner krijg op mij en mijn uiterlijk. Over hoe ik eruit zie. En dan zal het best wel belangrijk zijn dat ik, al dan niet, lekker in mijn vel zit.

Ik heb meer met 'gevoelens' (om het woord liefde maar niet in de pen te nemen); gevoelens doen veel meer met mij. En over hoe ik gevoelens interpreteer. En natuurlijk, hoe lekkerder ik in mijn vel zit, hoe positiever ik andermans/vrouws gevoelens inschat. Een mens blijft immers een mens, toch?

Ik kan geil worden van een blik, een zachte aanraking, van aandacht, van wezenlijke interesse. Van weten dat mijn partner om mij geeft... En ja, mijn zelfbeeld is dan belangrijk, maar ook het beeld dat mijn lief van mij heeft en hoe hij dat uit....

Geilheid en liefde is een wisselwerking en ook als je even je geilheid niet kunt uitwisselen, dan is liefde net zo belangrijk.

En tegenwoordig zit ik ontzettend lekker in mijn vel. Zowel door mijn uiterlijk als door mijn lief. En dat komt omdat verlangen zo lekker 'diep' kan zitten. En dat heeft alles met 'respect' te maken.

Kortom neuken heb ik nooit gedaan om het 'neuken', ik ben niet van de vrije liefde, van het open huwelijk of relatie, van het 'alles moet kunnen'. Dit alles tenzij je het hier beiden over eens bent. Maar ook dit heeft weer alles te maken met respect voor elkaar.

Fuut
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Re: Seks en zelfbeeld

Berichtdoor flauw van » zo 15 februari 2009, 19:47

Ik ken ook een periode waarin ik totaal niet goed in mijn vel zat,de sex was toen ook beduidend minder en niet zo frequent.
Ik weet niet of dit met zelfbeeld wordt bedoeld.
Ik heb ook tijden dat ik wel wat anders aan mijn hoofd heb en seks een vrij lage prioriteit heeft. Maar dat ligt niet aan mijn zelfbeeld.
De periode toen ik niet lekker in mijn vel zat,bedoel ik dus letterlijk zowel figuurlijk.
Ik durfde me niet bloot te laten zien aan mijn man,het licht moest uit tijdens het vrijen.
Omdat ik mezelf erg lelijk vond.
Dus mezelf ook niet begeerlijk voelde.
En daardoor de frequentie erg laag was.

:)
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 15 februari 2009, 21:42

Je kan zelfbeeld eigenlijk op twee manieren opvatten.
Ten eerste het bestendige, algemene beeld dat je van jezelf hebt.
Ten tweede, als momentopname, bijvoorbeeld 'wat zit mijn haar goed vandaag' of 'wat zie ik er slank uit in deze broek'.
Het eerste zou ik een grof raamwerk noemen en het tweede een "fine tuning".
De marge over je goed voelen zit echter alleen in de fine tuning.
Ik geloof wel dat er veel vrouwen zijn die minder of geen zin hebben in seks als hun zelfbeeld laag is. Ook al ervaren ze dat zelf niet bewust als de reden.
En dat de meeste mannen juist extra naar seks verlangen (ter compensatie) als hun zelfbeeld laag is. Ook al zullen ze dat zelf niet als onderliggende reden van dat verlangen zien. Ik bedoel dan met verlangen wel een diepere drive dan gewone geilheid.
De gedachte achter deze theorie is nog niet zo gek. vrouwen willen gewaardeerd worden en mannen willen presteren.

Of de werkelijkheid ook zo is weet ik niet. Ik kan niet voor alle mannen spreken maar ik stel mijn verwachtingen af op mijn kansen (die weer afhankelijk is van mijn zelfbeeld). Seks is geen ultieme graadmeter voor je zelfbeeld dat hangt namelijk van veel meer factoren af. Gewoon aandacht is vaak al doorslaggevend.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Re: Seks en zelfbeeld

Berichtdoor Monique » zo 15 februari 2009, 21:48

Ben benieuwd naar gedachtes over/ en ervaringen met de relatie tussen seks en zelfbeeld.

Bijvoorbeeld:

-1. Is er een relatie tussen je zelfbeeld en je verlangen naar seks?
-2. Is er een relatie tussen je zelfbeeld en de kwaliteit van de seks?
-3. Krijg je een beter zelfbeeld door goede seks?
-4. Krijg je een minder goed zelfbeeld door geen of te weinig seks?
-5. In hoeverre beinvloedt het zelfbeeld van je partner de seks?
1. ja, als mijn zelfbeeld negatief is heb ik geen/weinig zin in seks.
2. ja, als mijn zelfbeeld negatief is, is de kwaliteit van de seks minder (of ik ervaar het als minder lekker).
3. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
4. ja, geen/weinig seks doet me twijfelen aan mijzelf
5. het heeft een groot invloed op de kwaliteit van de seks. Door een negatief zelfbeeld is de partner meer geremd en is de zin van de partner ook minder. Dit heeft dan weer invloed op de eigen behoefte (voor de partner). Voortdurend negatieviteit kan letterlijk de ander tot vreemdgaan aanzetten.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 16 gasten