zwanger willen worden; hoe erg veranderd je seksleven?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mari
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 oktober 2008, 13:54

Re: zwanger willen worden; hoe erg veranderd je seksleven?

Berichtdoor Mari » wo 04 februari 2009, 10:07

Hoi

Dus, mijn vraag aan alle ervaringsdeskundigen: hoe erg wordt het?[/quote]

Je gaat erbij voorbaat al van uit dat het erg wordt?
Het hoeft helemaal niet erg te zijn, geniet er van!! Het beste is ook om niet te gaan rekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn. Dat kan per maand ook wel wisselen. Heb wel eens gelezen dat de eisprong niet altijd halverwege hoeft te komen, vanaf dag 7 is ook mogelijk. Gewoon vrijen wanneer je zin hebt.

Tijdens mijn 2 zwangerschappen had ik de eerste 3 maanden niet zo'n behoefte om te vrijen...
Hooguit eens per 2 weken, maar dat had meer met misselijkheid te maken. De maanden daarna kreeg ik juist meer zin! De laatste 2 maanden werd het weer iets minder, omdat mijn buik in de weg zat. Toen werd er juist wel veel geknuffeld

Na de bevalling stond ons leven op z'n kop (niet negatief hoor) maar dan krijg je gebroken nachten en ben je blij dat je kunt slapen. Maar dat is allemaal tijdelijk. Vanaf dat onze eerste een maand of 3 was werd er weer regelmatig gevreeen. Na de tweede had ik na een week of 4 al weer zin! Die overgang was ook niet zo groot.

Nu zijn ze 4 en 6 jaar. Het enige wat ik vind dat is veranderd is dat je niet meer ten alle tijde kunt vrijen haha. Het is dus wachten tot ze in bed liggen,maar dat vinden we helemaal niet erg. Ik zie het dan eerder als een lang voorspel! Ons sexleven is er niet op achteruit gegaan, integendeel!

Blijf aandacht voor elkaar houden,ook al ben je moe en heb je minder tijd voor elkaar,dan komt het helemaal goed!

Groetjes Mari

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » do 05 februari 2009, 11:40

Ik kan inmiddels antwoord geven op mijn eigen vraag. We zijn nu echt bezig met zwanger worden en zijn volop aan het klussen. Omdat manlief en ik beide een zeer drukke baan hebben en waarbij ik ook nog onregelmatig werk, gebeurt de seks niet zo heel frequent. In het weekend, of op vrije dagen, nemen we uitgebreid de tijd voor elkaar en hebben we wel vrijpartijen van 1,5 uur! Heerlijk. Eigenlijk is er dus niet zoveel veranderd. Ik ben nu nog aan het wachten op een regelmatige cyclus, maar temperaturen, ovulatietesten... nee voorlopig niet!
Eerst lekker zo proberen, we blijven iig volop oefenen ;)
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 05 februari 2009, 13:07

Enjoy it while it lasts, MissN.

Plupke
Berichten: 47
Lid geworden op: do 19 april 2007, 17:11
Locatie: Roosendaal

Berichtdoor Plupke » do 26 maart 2009, 14:50

Ik ben van mezelf niet zo'n fanatiek sexbeest.
Ik vind 2 keer in de maand al voldoende. Manlief wil graag meer en ach,
een goed gedekte tafel doet eten he..
De eerste was niet gepland (hahaha, kindjes plannen).
Ik had gewoon geen zin meer in die rotpil. Condoom gescheurd, meteen raak.
De eerste maanden had ik ongelooflijk veel zin.
De laatste maanden helemaal niet meer. Dat had meer te maken met het feit dat ik me voelde als een aan land gespoelde walvis dan als een
sexueel wezen (20 kilo aangekomen).

De 2e was stond ook niet in de agenda. Negen maanden na de bevalling van de eerste was ik weer zwanger. Gelukkig bij deze niks aangekomen, al zaten (en zitten) de 20 kilo van eerste er nog aan.

Ik zit nog steeds niet aan de anti-conceptie. Manlief vond twee wel genoeg en hij heeft de hand aan zichzelf geslagen (althans, dat heeft de arts gedaan).

Tja, sex tijdens de zwangerschap, het gebeurt spontaan en je moet wat inventiever zijn. En veel kussens, heel veel kussens hebben.
Sex na de zwangerschap. De eerste 6 weken liever niet, maar daarna ook gewoon weer, het gebeurt. De dames liggen allebei om half acht op bed.
Dus er kan zo eens een avond gevuld worden met wat anders dan TV of thuiswerk.
Als het donker wordt, zijn alle katten luipaarden.

kike
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 22 december 2004, 22:46
Locatie: Den Bosch

Berichtdoor kike » do 09 april 2009, 0:13

Zolang je het spontaan kunt doen, zonder planning e.d. - dat blijven doen ! Wij doen nu ovulatietests. (Hebben nog geen kind mogen krijgen en hebben sinds anderhalf jaar een kinderwens.) In het begin ging dat goed, en was het iets wat "erbij kwam"; een hulpmiddeltje extra. Maar mijn vriendin is nu 38, en we merken dat de tijd een rol gaat spelen. En dat de "goede dagen" steeds bepalender worden voor ons seksleven. Eerst ging het alleen om die vruchtbare dagen, later ga je er ook rekening mee houden dat het sperma een zo optimale versheid moet hebben, daarna dat je niet bekaf na een lange werkdag thuis komt - de tests worden steeds overheersender. Dat stel je vast, maar je bent je ook bewust van de tijdsdruk die toeneemt. Een moeilijk dilemma.

Cynthia
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 juli 2002, 1:01

Berichtdoor Cynthia » do 30 april 2009, 0:22

Zal eerlijk zijn. Het heeft 4 en een half jaar geduurd voordat ik zwanger was. Tests gedaan, temperaturen enz enz. Uiteindelijk naar de gynacoloog, onderzoeken, man lief diverse malen een pot(je) laten vullen. En toen was het raak!
Heb dus in het begin regelmatig spontane sex gehad en naar mate de tijd verstreek werd het meer en meer verplicht. En dus soms tegen ons beide zijn in. Is allemaal goed gekomen alleen nu, we hebben nu 2 prachtige dochters, heb ik meer rust nodig, lees slaap. Sex hebben we momenteel 1x per week en soms vaker. Door de kinderen en het werk heb ik meestal weinig lust mee om een lekker potje té sexen. Ligt aan mij en absoluut niet aan m'n vent.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » wo 06 mei 2009, 15:56

Ik herinner me die tijd nog zeer goed toen we eenmaal besloten om een kindje te verwekken dreven we de frequentie van de sex op tot dagelijks met uitschieters (wat een woord in deze context) tot meermaals per dag.
We beleefden er telkens evenveel plezier aan. Als we hét daarvoor 3 à 4 x per week deden wat ook al niet slecht was dan was dit eigenlijk wel voldoende om eelt te krijgen op bepaalde plekken. Ik zou bijna zeggen dat het een beetje spijtig was als mijn liefste al snel zwanger bleek te zijn.
Daarenboven was sex tijdens de zwangerschap ook een waar plezier.
Doordat na een poos zwanger te zijn de borsten zwaarder werden en haar poesje ook meer doorbloed was elk orgasme dubbel zo lekker en kon ze tijdens één vrijpartij echt meermaals en dan bedoel ik meer dan 5x een orgasme bereiken.
Wat nog leuk was aan die tijd was naarmate het buikje in de weg zat het bedenken van nieuwe standjes ook een belevenis was. Waar is de tijd, en nu shit is ze er al niet meer.

mayte
Berichten: 79
Lid geworden op: do 11 november 2004, 12:54
Locatie: manager

Berichtdoor mayte » wo 13 mei 2009, 18:46

Hey MissN

Het allerbelangrijkste is vrijen met plezier 8) , als een van de twee geen zin heeft, ook al is het "de vruchtbare tijd" gewoon niet doen.....

Ben zelf 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden, net toen we besloten hadden 'dan maar niet, we hebben het samen ook fijn. Hey leuk zo'n navelpiercing enz. ' nog geen 5 weken later was ik zwanger.. :lol: :lol:
Zie je wel, je kunt de natuur niet dwingen :wink:
do it like she likes it, so ur baby don't wanne sleep around!

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » wo 13 mei 2009, 19:26

Nee, maar de natuur dwingt jou wel natuurlijk. Leuke houding zolang je onder de dertig bent, maar uitermate stom als je echt zwanger wil worden. Simpele tip: stuur die vent eens langs de spermatoloog, dan weet je tenminste wat je aan 'm hebt. Geen moeite (in tegenstelling tot de ellende die vrouwen moeten ondergaan), en je weet in elk geval de helft. :)
Amor vincit omnia

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » vr 15 mei 2009, 8:07

Simpele tip: stuur die vent eens langs de spermatoloog, dan weet je tenminste wat je aan 'm hebt.
ehmmm
wil ik dat wel weten :lol:
nee, maar is dat echt nodig, meteen in het begin zeg maar? Ik vind het best overdreven. Eerst maar eens de natuur zijn gang laten gaan, daarna zien we wel verder.
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 15 mei 2009, 11:56

Ik zou daar niet mee beginnen, nee. Mocht blijken dat er iets niet in orde is, dan zou je misschien willen dat je het eerder had geweten, maar de kans is gewoon veel groter dat er niets aan de hand is, en om dan maar gelijk van het ergste uit te gaan... Na een jaartje proberen is het vroeg genoeg om je te laten onderzoeken. En geniet tot die tijd gewoon lekker onbevangen van elkaar.

Als ik naar mezelf kijk: Mijn man is om onbekende redenen volledig onvruchtbaar. Maar ik geloof nooit dat ik gelukkiger was geweest als ik dat vanaf het begin al had geweten. Het rotsvaste geloof in een goede afloop waarmee we zijn begonnen heeft ons ook door het traject van onderzoeken en KID (kunstmatige inseminatie met donorzaad) heen gesleept. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik kan een lange winter beter aan als ik eerst flink van de zomer heb genoten. :)

Dit geldt overigens niet als je al 35+ bent. In dat geval heb je namelijk haast, en dan kun je je geen jaren vrolijk en spontaan proberen veroorloven. Zelfs als je man nog tiptop in orde is, begint jouw voorraad goeie, gezonde eitjes tegen die tijd aardig leeg te lopen. En je weet, it takes two...

Succes ermee, MissN. En vooral veel plezier.
“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » za 23 mei 2009, 19:31

ik wil jullie laten weten dat ik zwanger ben! Echt heel erg leuk. De seks is voor ons gelukkig geen 'moeten' geworden en daar ben ik heel blij om.
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » za 23 mei 2009, 20:48

Gefeliciteerd MissN!
Geniet ervan!

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 24 mei 2009, 0:28

o wow ... da's pas fijn nieuws! gefeliciteerd!!!

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » zo 24 mei 2009, 7:13

Geniet van je zwangerschap, het is iets uniek :D


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten