Transgender

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » zo 31 augustus 2008, 11:44

Ik heb nu wel in de gaten dat het zinloos is om meer respect te krijgen voor transgenders.
Nee hoor. Maar jouw manier van discussie voeren is wel zinloos. Ik heb twee keer geprobeerd je uit te leggen dat deze discussie op een andere manier veel meer op zou leveren, maar kennelijk dring ik niet tot je door. Nou goed, dan houdt het wat mij betreft op.

Dag Kathoey, ik ga je topic verlaten. Ik wens je het allerbeste.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 11:56

Je vraagt me via een priveberichtje of ik..(and i qoute) : effe kan stoppen met die onzin..
effe?
Dit bevestigt voor mij nog meer dat je fake bent.
Dit is breezertaal, en geen taal van een allochtoon die net 5 jaar nederlandse taal kent.
Is het verboden om als allochtoon die hier 5 jaar is bepaalde woorden over te nemen?
Ik ken genoeg oudere mensen die ook zoals jij noemt "breezertaal" woorden gebruiken.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 31 augustus 2008, 12:23

Oh, omdat ik je "pissed off" hebt gemaakt, heb je ook gelijk geen respect voor andere transgenders?
Hoe kortzichtig kan je zijn.
Mijn vooroordeel t.o.v. thaise kathoeys houd helaas o.a. de volgende in:

aggresief, goedgebekt, ijdel, defensief en daardoor nog meer aggressief, mensen om te vermijden

zucht...jammer, jammer, jammer...maar ik had met deze topic voorgenomen mijzelf open-minded op te stellen en jou de voordeel van de twijfel te geven

hebben thaise kathoey's ook een andere kant? ik daag je uit....geef mij een reden mijn vooroordeel te herzien...

Jouw doelstelling met deze topic, dacht ik, was juist om de kortzichtigheid aan te pakken en een beetje respect te doen ontwikkelen.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 12:54

Mijn vooroordeel t.o.v. thaise kathoeys houd helaas o.a. de volgende in: aggresief, goedgebekt, ijdel, defensief en daardoor nog meer aggressief, mensen om te vermijden
Jouw doelstelling met deze topic, dacht ik, was juist om de kortzichtigheid aan te pakken en een beetje respect te doen ontwikkelen.
Praat je nou over alle kathoey's of over alleen mij?
Als ik over mezelf kan oordelen ben ik: ijdel, goedgebekt (tot op zekere hoogte), defensief (gezien de aversies) maar niet aggresief.
Als ik zo overkomt, dan profileer ik mezelf op de verkeerde manier.
Maar dat is niet mijn bedoeling.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 12:56

Dag Kathoey, ik ga je topic verlaten. Ik wens je het allerbeste.
Jammer, maar in ieder geval bedankt voor je interesse.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » zo 31 augustus 2008, 13:12

Ik denk dat NV weleens gelijk kan hebben. Er zijn hier al vaker personen geweest die al vanaf posting # 1 beginnen met herrieschoppen (ik hoef geen namen te noemen, denk ik).

Ik heb in een vorig virtueel leven weleens uitspraken gedaan waar mensen niet zo van gecharmeerd waren, en ondanks dat ik me voorgenomen heb om dat niet nog eens te doen, doe ik het nu toch:

Kathoey, je gedraagt je hier als een ontzettende valse nicht!
if you have it, flaunt it!
(E. Jinek)

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 13:48

Kathoey, je gedraagt je hier als een ontzettende valse nicht!
Wat is dan volgens jouw een valse nicht?

Een Thaise transgender? :(
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » zo 31 augustus 2008, 14:46

Beste KATHOEY

Ik ben het met de anderen eens dat je wat al te nadrukkelijk in een kramp schiet en het is ook niet nodig. Het gevolg is nu dat mensen gaan schelden en dat is weinig verheffend noch constructief. Ik vrees dat het door de nu ontstane sfeer, waar je ook zelf aan hebt bijgedragen, moeilijk wordt nog veel krediet te krijgen hier van de in de discussie betrokken personen (en dat snap ik, zou ik ook niet zoveel puf meer in hebben).


De keus is denk ik daarom aan jou...

1.
Of je begint met een schone lei vanaf hier en maakt duidelijk dat je het zo rot niet bedoelt allemaal. Je ongeduld en defensief gedrag komen vermoedelijk voort uit een soort van ingebakken wantrouwen in mensen omdat dat is wat je waarschijnlijk vaak tegenkomt en het moeilijk voor je is onderscheid te maken tussen onbegrip en niet begrijpen.....
Onbegrip is iets niet waarderen/veroordelen. Niet begrijpen is iemand niet helemaal kunnen volgen in zijn of haar redeneringen, informatie, leven etc. en om nadere toelichting te vragen. Niet omdat je verantwoording moet afleggen, maar omdat mensen gewoon even wat meer kijk op iemands probleem willen hebben. Niet als aanval, maar als oprechte belangstelling...

Als dat wordt afgeserveerd door nogal agressief te reageren zijn mensen natuurlijk pissig... Terecht ook...

2. Of je probeert het ergens anders overnieuw met de overweging om je eigen inbreng ook even goed onder een vergrootglas te leggen alvorens mensen te beschuldigen of te verdenken van onbegrip... Misschien is dit een optie? Mensen weten er daar gewoon meer van af ook denk ik.
http://www.genderactiongroup.net/forum/ ... 80fe1dcaa0



Hoe dan ook, ik heb wat bijgeleerd. Het woord KATHOEY kende ik niet en ik lees dat het slechts 1 van de 14 geslachtsidentiteiten in het Thaise boeddhisme is ... Heel bijzonder, maar ook ingewikkeld voor wie het niet goed kennen zoals ik.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 31 augustus 2008, 16:38

Ja, ik heb respect voor een Kathoey. (Ik denk steeds aan een kruising van Kathy en Joey :lol: )
Namelijk voor iemand die ik op mijn werk ontmoet heb. Die op 1 operatie na klaar was en daar zo vreselijk trots op was. Voor de wet was ze nog een man maar voor mij stond een op en top vrouw. Een thaise vrouw overigens. Ik heb gevraagd hoe het voelde, wat ze voelde, wat voor haar de doorslag had gegeven om door te gaan met de loodzware operaties en dergelijke. Het gevolg was een erg lang, open en zelfs intiem gesprek. Mooi! Echt heel mooi. Ik heb haar dan ook bedankt voor haar openheid en heb ontzettend veel geleerd.
Ze was zo blij met ons gesprek. Voelde zich echt serieus genomen. Iemand die interesse in haar had, als mens.

Maar voor jou, hoe rot ook, kan ik absoluut geen respect opbrengen. Het is al eerder genoemd maar ik vind jouw taalgebruik, hoeveel prive lessen ook, echt niet passen bij iemand die 5 jr in Nederland woont.
Je staat direct op de achterbenen, in de volle verdediging bij alles wat we zeggen. Op gerichte vragen krijgen we bijna geen antwoord. En dus ja, een faker is ook wat bij mij door het hoofd is geschoten.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 17:02

Ja, ik heb respect voor een Kathoey. Namelijk voor iemand die ik op mijn werk ontmoet heb. Die op 1 operatie na klaar was en daar zo vreselijk trots op was. Voor de wet was ze nog een man maar voor mij stond een op en top vrouw. Een thaise vrouw overigens.
Ook ik ben trots op mijn lichaam (zonder arrogant te zijn) en ik heb ook 1 operatie gehad.
Maar het probleem is internet, ik wordt beschuldigd van faker en grof taalgebruik.
Misschien als je mij zou leren kennen, zou je misschien van gedachten veranderen.
Ik vind het moeilijk om schriftelijk een bepaalde mening te defineren.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 31 augustus 2008, 17:08

Als je dat al van jezelf weet, waarom open je dan in hemelsnaam een topic op dit forum? Had misschien slimmer geweest om eerst te oefenen. Er zullen ongetwijfeld speciale fora voor transgenders zijn. Wellicht dat je daar je je daar beter kunt uiten?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » zo 31 augustus 2008, 17:15

Het lijkt me dat iedereen een topic mag openen, ongeacht of er elders betere fora zijn, mits er een van alle zijden open houding in acht wordt genomen. Het is niet fijn om voor faker te worden uitgemaakt als daar geen enkel hard bewijs voor is op vermoedens na....
Taal zegt niet altijd alles. Mensen kunnen soms heel snel een taal oppikken. En zelfs als dat taalaspect fake is, hoeft het onderwerp dat nog niet te zijn....

Op deze manier wordt KATHOEY meteen weer in een hoek gezet die niets anders kan oproepen dan een verdediging..... Ook niet echt slim.....

Over de forummanieren van KATHOEY heb ik eerder al een mening gegeven, maar het is een actie reactie die hier nu speelt...

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » zo 31 augustus 2008, 18:00

Als je dat al van jezelf weet, waarom open je dan in hemelsnaam een topic op dit forum? Had misschien slimmer geweest om eerst te oefenen. Er zullen ongetwijfeld speciale fora voor transgenders zijn. Wellicht dat je daar je je daar beter kunt uiten?
Ik dacht dat ik de taal na 5 jaar les voldoende beheerste.
Maar schijnbaar toch niet genoeg voor dit niveau op dit forum.
En speciale forums voor transgenders, ik zou het niet weten.
Mischien weet iemand een forum?
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 31 augustus 2008, 18:07

In het nederlands heb ik dit forum gevonden:

http://www.isistranscare.nl
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » zo 31 augustus 2008, 18:35

Ik heb veel klanten die van buiten NL komen, die zijn hier al hele veel langer dan 5 jaar zelfs. Die maken toch altijd nog bepaalde taalfoutjes die deze persoon niet maakt.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand avn buiten NL zo vlekkeloos NL kan schrijven en zich kan uitdrukken.
Mijn neefje is getrouw met een Thaise en die kan absoluut niet foutloos NL schrijven. Ook niet na de nodige cursussen hier en het feit dat ze met een NL man getrouwd is.

Ik geloof geen zak van de topic starter dat hij/zij is wie ze zegt te zijn.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten