de verleiding

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

havix
Berichten: 45
Lid geworden op: di 24 augustus 2004, 14:43
Locatie: zuid holland

Berichtdoor havix » wo 30 januari 2008, 11:31

Ik weet het dragon lady maar ergens blijf ik hopen dat als hij merkt dat het bij hem niets verandert dat hij dan ook kan accepteren dat er bij mij ook niets zou veranderen ten opzichte van hem.
Het is heel erg dubbel en voor mij ook moeilijk maar ik kan hem ook niet dwingen dingen te doen waar hij niet achter staat.
Wel kan ik blijven hopen dat het ooit verandert en af en toe het subtiel ter sprake brengen.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 28 maart 2008, 15:18

Lieverds...ik heb het vertelt...en het mag!
Ik ben oneindig trots op mijn man en hou nog meer dan ooit van hem.

Een paar maandjes geleden was het helemaal mis tussen ons, toen is er veel gezegd en heb ik mijn verlangen naar een minnaar uitgesproken. Het maakte tenslotte niets meer uit wat ik zei, mis was het toch.

Er is een wonder gebeurt! Wij hebben veel gepraat, nu nog steeds praten we veel...over van alles...dingen waar we vroeger omheen draaide...ook dingen die er (nog) niet waren/speelde. Het is bijna alsof ineens alles bespreekbaar is, we geen geheimen meer voor elkaar hebben.

De liefde is diep, de waardering enorm. Het is niet makkelijk, onze relatie is anders geworden...meer volwassen, terwijl we nog momenten hebben dat we ons net onhandige pubers voelen. Emoties zijn zo moeilijk te sturen en ze ondermijnen vaak datgene waar we zo hard voor vechten.

We zijn gegroeid, naar elkaar toe maar ook innerlijk.

Ik ben dankbaar voor de gelegenheid dat ontstond. Mijn wereld en de zijne stortte in en toch vonden we ergens de inzicht en kracht om vast te houden aan de liefde dat er nog was. Maar ook om los te laten...te durven los te laten...alle ideeen dat we hadden. Ze pastte niet meer...we waren ze ontgroeid.

Jeetje...ik heb het gezegd! Hij weet het en het mag! Natuurlijk hij ook...zonder een greintje twijfel.
Zijn liefde zal ik eeuwig koesteren.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » vr 28 maart 2008, 15:59

Monique, wat heerlijk voor je. Ook heerlijk dat jullie alles kunnen bespreken na jaren.
Ga zo door, blijf open en eerlijk en gun elkaar alles.

Veel geluk.

vlinder32
Berichten: 522
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 19:56
Locatie: gelderland en ben huismama

Berichtdoor vlinder32 » vr 28 maart 2008, 18:15

Ohhhh Monique, wat heerlijk voor je zeg!!! Echt super!

En wat een supervent heb je zeg, hihi ook dat mag dan wel gezegd worden he ;)

En blijf praten over alles, maar probeer ook uit te vissen bij hem hoe hij tegen alles aankijkt. Als jij een minaar hebt wat hij wel of niet wil horen van je. Want dat lijkt me ook iets wat je moet vragen van te voren aan elkaar. Wil hij bv alle detail horen of alleen de grote lijnen? Als je dat weet, kun jij zijn grenzen nog beter respecteren.

Meid, veel plezier met alles wat er nog op je pad gaat komen!!

Liefs Vlinder
vertrouw op je eigen instinct, die vertelt je heel vaak wat goed voor je is

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 28 maart 2008, 19:29

dank je, lieverds, ik ben ook echt super gelukkig over alle ontwikkelingen

@vlinder...zo ver zijn we ook al gekomen...goed he!!

kuss
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

vlinder32
Berichten: 522
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 19:56
Locatie: gelderland en ben huismama

Berichtdoor vlinder32 » vr 28 maart 2008, 19:34

ja echt super zeg!!

enneuhhh, genieten maar ;)
vertrouw op je eigen instinct, die vertelt je heel vaak wat goed voor je is

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » vr 28 maart 2008, 19:35

mooi van jullie........ :wink:
en ja geniet er nu maar van
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » vr 28 maart 2008, 20:47

Dat is voor ons nog een droom....een hele verre droom

Wat heerlijk voor je Monique!!
I found the greatest love of all inside of me

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » vr 28 maart 2008, 20:55

Voor mij ook.

Heel fijn voor je Monique en ga ervan genieten.

x

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Berichtdoor Benno » za 29 maart 2008, 21:52

Ook voor mij is het verhaal van Monique herkenbaar.
Mijn vrouw en ik waren beiden in voor buitenechtelijke ervaringen: ik wou het via partnerruil proberen, terwijl zij als het haar uitkwam wel eens iets met een andere man wou, echter zonder mij erbij. Partnerruil ging dus niet door, het andere wel... voor haar dan toch, want een andere vrouw versieren wou mij niet lukken en daar had ik mij eigenlijk al bij neergelegd toen mijn vrouw me vertelde dat ze enkele sekscontacten had gehad.
Mijn (achteraf bekeken, onverstandige) reactie was dat ik door zelf ook vreemd te gaan, het "evenwicht" zo snel mogelijk wou herstellen... maar dat lukte mij nu nog minder dan voordien. De hieruit ontstane frustratie maakte mijn ongenoegen over het onevenwicht nog heviger en dat had geen prettige weerslag op onze verstandhouding.

Na heel wat nadenken moest ik tenslotte concluderen dat de avontuurtjes van mijn vrouw haar affectie voor mij nooit hadden verminderd en onze relatie nooit in gevaar hadden gebracht. Zo ben ik gaan beseffen dat ook een "half-open relatie" best kan, m.a.w. dat net zoals Havix het zei, het voor het huwelijk geen bedreiging hoeft te zijn als slechts één der partners er een seksmaatje op na houdt.

Dat ons seksleven er zelfs stevig op vooruitgegaan is gegaan, verklaren wij door de grotere openheid die we nu hebben, maar ook door het nieuwe besef dat je als man je vrouw steeds moet blijven (her)veroveren.
Ik weet nu ook dat het destijds door mij zo gewenste "evenwicht" helemaal niet hoeft. M.a.w., je kunt best net zoals in het geval van Kronkel als man zelf seksueel monogaam blijven terwijl je je vrouw een pleziertje buiten de deur gunt. Ik weet dat mijn vrouw er geen probleem mee zou hebben mocht ik zo'n pleziertje ook hebben, en voor mij is dat voorlopig voldoende. Of dat mij echt nog overkomt zien we wel, op dit moment lijkt mij dat geen hoofdzaak.

walraven
Berichten: 153
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 18:03
Locatie: noorden v/h land

Berichtdoor walraven » zo 30 maart 2008, 13:36

He Monique, fantastisch voor je. Hoewel ik het niet zou kunnen in mijn relatie. Fijn dat iets waar je al zo lang naar hunkert dan toch waarheid wordt.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 30 maart 2008, 17:34

jullie zijn schatten...bedankt voor de leuke reacties!

:kiss:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten