Noem één goede reden om te trouwen...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » di 22 januari 2008, 19:45

dat is idd een mooie omschrijving :)

eef

annaxx
Berichten: 623
Lid geworden op: di 06 juli 2004, 9:25
Locatie: Provincie Groningen

Berichtdoor annaxx » di 22 januari 2008, 20:39

Door dit topic zit ik te peinzen en te peinzen, zoals jullie weten kreeg ik op oudejaarsavond de vraag of ik Mw John zou willen worden.........mijn antwoord was JA en idd met hoofdletters..........maar waarom wil ik dat??

Een hele tijd geleden heb ik het hem gevraagd en hij was er niet klaar voor, nu is hij er helemaal klaar voor.

De reden is duidelijk, hij heeft heel erg nagedacht over de vraag wat trouw is, trouw is zo betekenisvol, trouw aan jezelf, trouw aan je partner. In zijn vorige huwelijk is hij niet trouw geweest aan zichzelf en niet trouw geweest aan zijn partner..............maar nu is hij trouw aan zichzelf en trouw aan mij, daar staat hij voor, hij ervaart de vrijheid, het mogen zijn wie je bent, het mogen doen wat je wil, jezelf mogen zijn, dus TROUW aan jezelf.

Trouwen is voor ons niet de bezegeling van de liefde aan elkaar, maar trouw zijn aan elkaar.

Ik ervaar het ook heel anders dan in mijn eerste huwelijk, je bent jaren ouder geworden, wijzer, meer nadenkend, meer bewust. We trouwen bewuster.


Anna, genietend van alle voorbereidingen en erg bewust van het woordje trouw
Raak me waar ik voelen kan.......

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » wo 23 januari 2008, 14:17

ik zou trouwen omdat het dan naar elkaar en de buitenwereld toe een teken is van we menen het serieus met elkaar, we zien elkaar graag.
en natuurlijk is het handig als alles qua kinderen en erfenis geregeld is...

Mijn vriend wil misschien wel trouwen voor de romantiek, maar een burgerlijk huwelijk daar is niet veel romantisch aan en een kerkelijk huwelijk ziet hij momenteel niet zitten omdat hij zich niet echt meer kan vinden in de standpunten van dit instituut..
wat doe je dan he, hij vindt omdat we nu toch samen wonen er niet echt meer voordelen zijn aan een huwelijk... behalve dan financieel misschien omdat hij nog een paar jaar een doctoraatsbeurs gaat krijgen en ik volgend jaar ga werken.
Maar trouwen voor het geld staat wel heel ver af van zijn idee trouwen voor de romantiek...
Dus ik zal nog wat moeten wachten... al is er een ding dat ik nooit zou doen, en dat is me laten aanspreken met zijn familienaam... ik ben wie ik ben, getrouwd of niet 8)
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » wo 23 januari 2008, 14:30

hmmm...een beetje bot zal dit wel overkomen denk ik...

een beetje simpel gezegd:

je moet wel heel lang de 'prijs' betalen voor één dag romantiek, eenmaal getrouwd is het heel snel afgelopen met de romantiek!

het is dan echt niet anders dan samenwonen, de mooie momenten en ook de sleur is hetzelfde...

als je trouwt doe het dan omdat het voor jullie gevoelsmatig iets toevoegd aan de betekenis van jullie verbintenis...maar voor de romantiek...laat maar!
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 23 januari 2008, 18:34

ik heb werkelijk geen idee :P
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 23 januari 2008, 18:37

ik kan maar 1 reden bedenken...>
alles is dan ineens juridisch goed geregeld.

voor het overige ben ik het met Moni eens
The music is all around us...you only have to listen..

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 23 januari 2008, 18:39

It runs in the family hier. Gister is mijn neef (de oudste van mijn zus) stiekem getrouwd. Alleen de wederzijdse ouders waren erbij.
Ook vooral vanuit practische redenen. Ze hebben pas een kindje én (en das eigenlijk wel weer triest) zijn vader is zeer ziek. Ik heb hem nog niet gesproken, weet officieel nog niks, maar ik vermoed dat dat laatste er ook mee te maken heeft, gevoelsmatig.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » do 24 januari 2008, 12:48

eigenlijk offtopic... maar wat vinden jullie van "stukjes" op de bruiloft dan?


(zelf vind ik het afschuwelijk :) )

eef

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » do 24 januari 2008, 13:15

vreselijk!
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Berichtdoor Quibus » do 24 januari 2008, 13:58

Ja, trouwen op dinsdag, vóór 9:00 uur was gratis destijds. Geen idee of dat nog zo is overigens. :)
Als ik het goed begrijp dan moeten alle gemeenten een tijdstip hebben waarop je gratis kunt trouwen. Dat is vaak het minst populaire tijdstip van de week... en je moet dan toch nog iets betalen om de papieren te krijgen.
Concentreer je vooral op de mogelijkheden, niet alleen op de beperkingen.

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Re: Noem één goede reden om te trouwen...

Berichtdoor Quibus » do 24 januari 2008, 14:04

Ik erger me groen en geel aan de (toegegeven, meestal Amerikaanse) trouwprogramma's waarin HAAR(!) :roll: Mooiste Dag
Hmmm, ik vraag me altijd af hoe mensen denken dat de rest van hun leven er uit gaat zien als ze dan eenmaal getrouwd zijn en dus de mooiste dag van hun leven al achter zich hebben gelaten.
Concentreer je vooral op de mogelijkheden, niet alleen op de beperkingen.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » do 24 januari 2008, 15:34

:roll:
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 24 januari 2008, 18:33

Ja, trouwen op dinsdag, vóór 9:00 uur was gratis destijds. Geen idee of dat nog zo is overigens. :)
Als ik het goed begrijp dan moeten alle gemeenten een tijdstip hebben waarop je gratis kunt trouwen. Dat is vaak het minst populaire tijdstip van de week... en je moet dan toch nog iets betalen om de papieren te krijgen.
Het trouwen zelf was gratis. De rompslomp eromheen (trouwboekje, voorgenomen huwelijk) moest uiteraard wel betaald worden.
Om de romantiek toch een beetje te laten schijnen hebben we destijds voor het dure leren trouwboekje gekozen. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » vr 25 januari 2008, 11:43

mh, met mijn tweede post gisteren is blijkbaar iets mis gegaan
mijn vriend zijn broer gaat trouwen (vooral voor de formaliteiten in orde te krijgen met zijn buitenlandse vriendin)
en de prijzen bij ons zijn: huwelijken maandag tot vrijdag: 25 euro, lijkt me idd een redelijke prijs voor de administratie die er bij komt kijken,
maar op zaterdag is het 250 euro... ambtenaren in het weekend laten opdraven is duidelijk een dure grap!
pffffff, dan is het wel snel gekozen...
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » vr 25 januari 2008, 12:31

Ik ben (met mijn laatste ex) op maandag getrouwd. Was ook "gratis".
Ben wel in een trouwjurk getrouwd. De ambtenaar vond dit erg leuk. Normaal trouwen "gratis" mensen in een normale outfit.

Daarna koffie gedronken in een cafe in de buurt van het gemeentehuis. En een dinee gehad in een restaurant.

Het was hoogzomer. De McDonals was naast het restaurant en een aantal kinderen wouden een ijsje. Ik ben met de hele club naar de McDonalds gegaan (in mijn trouwjurk) Dat vonden de medewerkers geweldig. Al met al was het een mooie dag.

Wat hebben jullie eigenlijk gedaan met je trouwjurk??


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten