mosterd na de maaltijd

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » vr 28 december 2007, 22:13

Ik laat mijn ega altijd eerst bijkomen als we niet bezig zijn met samen komen. Dat kan 10 minuten tot een kawrtier nemen. In die tijd lifkoos ik haar voorzichtig, blijf van haar gevoelige delen af, kan ze dan niet hebben. Maar elders maag ik haar wel loom en teder aaien, kussen.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » vr 28 december 2007, 22:21

samen klaarkomen is in de 30 jaar dat ik aan sex 'doe' nog maar 1 keer gelukt..dus ik heb de moed opgegeven :?
The music is all around us...you only have to listen..

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 28 december 2007, 22:24

overgave vind ik vreselijk moeilijk
Dat kan ik me voorstellen. Overgave sluit naadloos aan op vertrouwen.
Ken jij jezelf zo goed dat je partner jou kan kennen en vice versa...? Je hebt jezelf en elkaar te leren kennen. dat duurt gewoon 'even'. Misschien wil je te snel!

Mirthe (al ruim 25 jaar aan het leren kennen ;) )

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » za 29 december 2007, 0:59

Samen klaarkomen is ook niet altijd makkelijk.. In mijn relatie is het me nooit gelukt...
In een aantal heerlijke ontmoetingen met andere wel.. vol verbazing soms.. heerlijke ervaringen.

Maar mijn ervaring is dat alles staat of valt met vertrouwen en loslaten..
Dat laatste is mijn persoonlijke strugle :? maar ook dat gaat met momenten steeds beter en makkelijker...

Miss B, lerende los te laten
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 29 december 2007, 2:18

Maar , Badeendje; hoe kom jijzelf dan wel klaar?

Wat dat tegelijk klaarkomen betreft; voor MIJ is dat iets vanzelfsprekends.. voor mij is het gemakkelijk omdat ik tijdens seks altijd wel aan mezelf zit (;)) en mijn hoogtepunt goed kan 'timen'. Simpel eigenlijk; als ik het orgasme voel aankomen en we zijn nog niet 'uitgespeeld', blijf ik gewoon van mijn clitje af; dan blijft het zinderen maar stel ik het hoogtepunt wel uit.

Ik heb het een tijdje als frustrerend ervaren (dat ik niet zonder eigen vingers kan komen); maar zo zie je maar; ook seksueel heeft elk (?) nadeel ook weer zn voordeel :).

Ik zie dit als 'normaal' en hierdoor heb ik maar zelden te maken met dat mosterd ;) . MAAR.. for the record.. hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen dit zou 'moeten kunnen' of je er maar vooral hard op moet oefenen ofzo. Tenminste, ik moet ineens denken aan topics over spuitend klaarkomen.. waarbij ik zelf wel eens het gevoel krijg; "oh, mankeert er iets dat ik dit niet kan? mis ik iets? etc" (waarop ik dan tegen mezelf zeg; "nee kan ik niet, maar ik kan weer zoveel andere dingen :lol: ) -ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel...

Dat samen klaarkomen kan hier een uitkomst bieden, maar moet niet zoiets zijn waarop dan weer de nadruk ligt, of waar iemand dan misschien van denkt; shit, waarom lukt me dat nou niet?

Maar als iemand zich het wel afvraagt (;)); het is geen wonderlijk verschijnsel, alsof er ineens een samensmelting van lichaam ontstaat en er uit het niets een orgasme komt als een hemelse symbiose oid. Het heeft meer te maken met hoe goed je je eigen lijf kent, hoe je er zelf mee kunt genieten, en weet waar de aan en uit knopjes zitten.-en die moeten beide partners dan 'toevallig' kennen van zichzelf.

En daarbij haakt het toch wel in op badeendje, EN op loslaten, en op lekkere seks; namelijk, hoe zit je in je eigen seksuele vel, kan je ook echt genieten van alleen en enkel jezelf, weet je wat je lijf lekker vindt? Kan je je fantasieen laten losgaan? Voor je met een ander kunt losgaan 'moet' je dat natuurlijk eerst ook met jezelf kunnen :)

Dat is natuurlijk enkel een theorie. Misschien 'moet' je eerst bezig zijn met jezelf, je lijf, je seksualiteit, voordat je gaat kijken hoe er dingen kunnen veranderen in de seks tussen 2. Maar misschien sla ik de plank helemaal mis :)

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » za 29 december 2007, 18:48

En wat misschien ook nog wel kan helpen: Realiseer je wel dat voor heel veel mensen er weinig opwindender is dan te zien hoe vreselijk iemand geniet. Dus in jouw geval: Onderschat niet hoe ontzettend fijn het kan zijn voor je vriend om aandacht aan jou te geven en te zien wat dat met je doet. Zo bezien is het eigenlijk haast een beetje egoïstisch dat je hem dat ontneemt ;)

Het mosterd na de maaltijd gevoel als één van de 2 is klaargekomen ken ik wel, (of ik dat nou was en mezelf weer een beetje op wilde peppen om nog even met hem aan de slag te gaan of andersom) maar vaak zet ik me daar tegenwoordig vrij makkelijk overheen, juist doordat ik op een gegeven moment heb geacepteerd dat je helemaal niet altijd allebei klaar hoeft te koemn. Als ik een keer niet klaarkom is dat niet erg, maar als hij een keer niet klaarkomt, is het dat ook niet. En juist door de druk eraf te halen wordt het weer leuk.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 31 december 2007, 13:44

Hallo allemaal!! Een goede dag gewenst voor vandaag...:)

Ik heb al jullie verhalen even laten bezinken zodat ik een (hopelijk) zo duidelijk mogelijk antwoord kan geven en zodat ik zelf ook even heb kunnen nadenken..

Jessebel: klaarkomen is voor mij persoonlijk geen probleem als ik alleen ben. mijn vingers kunnen heel veel ;) de douchekop mits ik in bad zit is ook erg aangenaam (helaas hebben we geen bad meer) en ook heb ik een trillend vriendje speciaal voor clitorale stimulatie. Verder is het wel leuk om te vermelden dat ik er gisterochtend achter kwam dat als ik heel rustig mijn bekkenbodemspieren samenspan dat een zeer aangenaam gevoel geeft :lol: dus een aanrader..... Het klaarkomen met mezelf is ook geen probleem, het knopje omzetten als ik samen ben met mijn partner is wel het probleem en het probleem wordt groter als hij al gekomen is omdat hij gewoon dan al helemaal niet kan vingeren, soms ligt hij dan wel 5 minuten stil zonder dat hij het zelf door heeft (volgens mij slaapt hij dan, maar hij zegt van niet) Dus daar komt mijn mosterd na de maaltijd gevoel van.
Als hij na zijn orgasme met mij aan de slag gaat is het saai. zelfs zo saai dat ik een keer in slaap ben gevallen.. :oops:
Verder als we aan het knuffelen zijn geeft hij zich heel makkelijk en snel over aan het genot, ik vind het heerlijk om hem te verwennen en hij laat het over zich heen komen. Soms vraagt hij terwijl hij ligt te genieten, liverd wil jij ook niet wat, terwijl je aan zn hoofd ziet dat hij het heerlijk vind waar ik mee bezig ben, dus nee want dan ben ik hem aan het verwennen.

Tja en om me eerst te richten op mijn eigen ontwikkeling is ook lastig. we wonen samen dus voor elkaar uit de weg gaan en elkaar sexualiteit elkaar niet zien staan voor een poos is dus eingenlijk ook geen echte optie.
Weet je, ik ben blij voor je dat het bij jou zo goed gaat, dat je dit gevoel niet zo kent en dat er misschien ook een klein beetje hoop voor ons is...:)

@ moose:
Ja ergens diep van binnen besef ik het dat hij het ook opwindend vind als ik geniet, maar ergens tussen die oren van mij gaat dat toch weer mis. Dan wil ik de "macht" hebben in bed, of het stuur in handen en dan gaat het mis. Ik ben denk ik gewoon te perfectionistisch oid. Hij zegt het mij ook heel vaak dat hij vrijen zonder dat ik geniet niet leuk vind en dat hij dan liever helemaal niet vrijt. Dan denk ik ja, das logisch, maar elke keer gaat het ergens tussen die oren weer mis. daar ben ik nu ook aan het werken, maar dat haalt het gevoel van mosterd na de maaltijd niet weg, dat is gewoon meer iets practisch.
Ow en ik besef geheel dat Ik niet altijd moet klaar komen, maar ergens heb ik het gevoel dat HIJ altijd moet klaar komen (hij dwingt niets, t zijn gewoon mijn vreemde ideeen) Maar eigenlijk kom ik bijna nooit klaar tijdens sex.
Fijn dat jij je er wel overheen hebt kunnen zetten...:) want zelf iets denken en dat tijdens de daad ook beseffen is toch best wel ingewikkeld.

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

blitz46
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 17 augustus 2007, 9:52
Locatie: Amsterdam, divers

Berichtdoor blitz46 » ma 31 december 2007, 16:39

Ik denk dat dit toch een kwestie is van een beetje doorzetten met je vriend/man. Vanuit het mannelijke standpunt: ja, het is echt wel moeilijk om je goed te beseffen, dat je eigen hoogtepunt niet het 'einde' van het samenspel is, want als ik eerlijk toegeef, is ook nu nog dat gevoel best wel aanwezig. Ik heb mezelf echter al jarenlang geleerd dat er ook daarna nog verder geknuffeld en gevreeen kan worden. Maar het is voor mannen denk ik vast wel een echt fysiek gevoel: hoogtepunt, geweldig, nu....... ogen dicht, bijkomen, rust....
Dat moet je als man dus leren doorbreken, een vrouw kan het volgens mij iets makkelijker.
Ik denk dat het ook voor de meeste mannen (in ieder geval zeker ook bij mij) een redelijk bewuste keuze is, altijd te proberen de vrouw eerst het hoogtepunt te laten beleven (misschien meer als ze dat prettig vindt) en mezelf zo lang mogelijk uit te stellen. Dus een 'egoistische' vrouw die sterk voor haar eigen genot gaat: Prima, dat werkt voor mij positief. 'Mijn' mannelijke genot, komt echt wel, daar ben ik nooit bang voor. Bovendien wat hier ook gezegd wordt: het zien genieten en een hoogtepunt bereiken van je partner, maakt dikwijls dat ik me zelf nog veel geiler kan voelen.

Een ECHT gezamenlijk hoogtepunt: maak je waarschijnlijk niet zo gek veel mee, het is WEL geweldig, maar zelf stuur ik er nooit bewust op aan, als je je TEVEEL met dat soort gedachten gaat bezig houden, leidt het alleen maar af, en dat is ook weer niet de bedoeling.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 31 december 2007, 16:57

Maar Badeend, wat nou als ik je zeg dat ik weet dat de meeste mannen het bloedjegeil vinden als een vrouw OOK zichzelf bevredigd tijdens penetratie? Jouw man waarschijnlijk ook; en dan sla je twee vliegen in één klap! :D Jij kan jezelf zo lekker bevredigen EN het past bij jouw niet aflatende gevoel dat jij de touwtjes in handen wil hebben en vooral hem wil bevredigen..

Misschien helpt dat idee jou over die grens te helpen?

Technisch gezien; bij meeste standjes kan het (zelf vingeren tijdens de daad).

Wat dat samenwonen betreft; dat zelfontplooing is niet helemaal van toepassing, ik schreef dat vanuit het idee dat je wellicht ook op jezelf moeilijk kunt genieten van je lijf. Maar daarnaast; ook als je samenwoont heb je toch wel eens tijd alleen... Laat je hem eens alleen boodschappen doen ofzo 8)

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 31 december 2007, 22:20

Hoi Jessebel,

Bedankt voor je antwoord, er is echt een probleempje: penetratie is onmogelijk door pijn. Hiervoor ben ik ook in therapie hoor en we hopen dat het ooit nog over gaat al wordt die kans steeds kleiner :( een voordeel ongewenst zwanger worden is bij ons nu echt bijna onmogelijk.

dus vingeren tijdens de penetratie wordt lastig. Als ik mijn vriend verwen dan pijn ik hem meestal want dat vind ik het leukst. maar daar heb ik echt twee handen bij nodig al is het al om te zorgen dat ik niet om val :lol:

ik ben bang dat ik echt toch aandacht moet vragen voordat hij zijn deel krijgt en anders: volgende keer beter!

@ blitz
Mijn vriend kiest er bewust voor om nog met mij verder te gaan nadat hij is gekomen en als we "echt" zouden kunnen vrijen zou hij soms wel 3 a 4 keer kunnen komen. het probleem is meer dat hij met vingeren zijn aandacht er zo goed bij moet houden, dit is voor zijn orgasme al een groot probleem, maar daarna is het gewoon niet te doen... ik weet ook niet waardoor maar hij probeert het echt...

Gelukkig nieuw jaar!!

Badeendje
Wat is het leven mooi

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » di 01 januari 2008, 13:40

Hai badeendje,

Je begreep niet helemaal wat ik bedoelde, schreef je een paar dagen terug. Ik zal het nog eens anders proberen te schetsen. De man ligt op zijn zij naast zijn lief maar zij ligt op de rug. Zij heeft het been dat het dichtst bij hem is opgetrokken, zodat hij bij haar naar binnen kan met zijn manlijkheid. Hij heeft een arm vrij om haar over haar geslacht te strelen. Wanneer hij vooral op haar focust is er een grotere kans dat zij zal komen mits zij zich ontspant en hij haar aanvoelt in hoe zij het wil, hoe het daar ervaart. Wnneer hij het voorstadium van komen gewaar is kan hij ook zelf meer intenser neuken - mogelijk dat je dan saenkomt. Geen must - kan juist spanning geven zo'n voornemen, waardoor het niet lukt - spelenderwijs zonder moeten.
Soms kan een fijn gesprek meer doen, dan alle voorspelen bijelkaar - ontspanning en overgave en vertrouwen en empatie ook op fysiek vlak zijn essentieel.

Mau

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » wo 02 januari 2008, 20:22

Hoi Maurice,

Bedankt voor de moeite dit is echt stukken duidelijker..:)
Ik snapte echt niet wat je bedoelde en in mijn hoofd leek het dus op een soort van twister maar dan anders om... :lol: goed nogmaals bedankt..:)

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » wo 02 januari 2008, 20:49

Graag gedaan. Alle goeds, gezondheid en liefde voor dit jaar toegewenst.

Mau (die zelf eigenlijk ook al een ander nieuwjaar houdt)

Miss*P
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 17:32
Locatie: Student

Berichtdoor Miss*P » do 03 januari 2008, 17:56

Badeendje,

Ik herken je "mosterd na de maaltijd gevoel" heel erg. Ik heb daar zelf ook moeite mee, zeker als mijn vriend eerst komt en dat ik daarna nog moet, dan hoef ik voor mijn gevoel al niet meer. Komt ook bij kijken dat mijn vriend dan nogal moe is en dan voldoet aan de omschrijving zoals blitz46 zegt.
Dus ik kom nu 9 van de 10 keer als eerste klaar (en mijn vriend wordt ontzettend geil van mij verwennen of van mij als ik mezelf verwen). :lol:

Ook al is dit een moeilijk onderwerp voor jullie, misschien een idee om er toch over te praten. Waarom wil hij niet samen mastruberen, dat lijkt mij toch een fijne oplossing. Zo is de kans op samen klaarkomen misschien groter, je werkt tenslotte allebei naar hetzelfde (weliswaar individuele) doel.

Als praten echt geen optie is (al lijkt mij dat toch lastig in een relatie) dan zou ik egoïstisch zijn en gaan liggen en zijn hand maar sturen naar waar ik hem wil hebben. Dat moet dan toch duidelijk zijn? Als jij niet begint met pijpen is er toch een kans dat hij begint met jou te verwennen? Je kan elkaar blijven pleasen.. tenslotte kom je "alleen" klaar :D

Volg je me nog... :wink:


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten