Vaginaal orgasme, hoe??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Cupid
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 augustus 2003, 22:04

Vaginaal orgasme, hoe??

Berichtdoor Cupid » zo 24 augustus 2003, 22:41

Hallo Allemaal,

Ik ben een man (jongen) van 23 jaar oud en heb geregeld vaste of losvaste relaties. Nu zit ik met het volgende: Ik ben met ca 15-20 vrouwen sex gehad en heb (bij mijn weten) nog nooit een vaginaal orgasme bereikt (woordkeuze is niet echt goed). Zijn er mensen die hier iets over te zeggen hebben en eventueel wat tips. Alvast bedankt!!

Groeten Cupid :?:
Love is Free

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » zo 24 augustus 2003, 23:08

Hoi Cupid

De meeste onderzoeken beweren dat maar 20% van de vrouwen vaginaal kan klaarkomen, dus zo gek is het niet. Mij (v) lukt het eigenlijk ook nooit, ik heb het toevallig 1 keer meegemaakt en dat was het dan. Dus het hoeft helemaal niet te betekenen dat je het 'niet goed doet'.

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » ma 25 augustus 2003, 11:53

Ik kan al heel mijn leven vaginaal klaarkomen...
maar vraag me niet hoe ik dat doe...

het enige wat ik kan vertellen is, dat er veel (maar zeker niet alles) is gelegen in het kennen van het eigen lichaam. Masturbatie is een goede weg ... maar of dat bij alle vrouwen geldt????
I don't know ....

Gast

Berichtdoor Gast » di 26 augustus 2003, 0:13

Hoi Cupid,

Even kijken of ik je vraag goed begrepen heb....
Je bedoelt dus, dat jij nooit in een vrouw haar vagina bent klaargekomen, maar wel anders (bijv, door gepijpt of afgetrokken te worden..)?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 26 augustus 2003, 9:12

Inderdaad, zo kun je de vraag ook nog lezen.

Maar een man kan natuurlijk geen vaginaal orgasme krijgen. Het is voor een vrouw (nu ik spreek over vrouwen die ik intiem heb gekend) niet per se noodzakelijk om een hoogtepunt te krijgen. Mannen hechten daar veel meer waarde aan. Vrouwen kunnen intens van strelen, masseren en andere intimiteiten genieten zonder dat er een orgasme aan te pas komt.

Nou.., nu zullen de vrouwelijke liefhebbers mij wel weer neersabelen

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Berichtdoor Hickey » di 26 augustus 2003, 12:18

Ik geloof, nee, ik weet bijna zeker, dat ik vanmorgen een vaginaal orgasme heb meegemaakt ;)

Ik was met m'n nieuwe lover... hmmmmm... hij was errug goed...

*magblijvenenzo*

Sire
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 20 september 2002, 1:01
Locatie: Centre, France

Berichtdoor Sire » wo 27 augustus 2003, 22:08

Puur vaginaal orgasme bij de vrouw bestaat slechts voor een aanzienlijke minderheid.
Vampiertje behoort tot die, maar de vraag is of dat puur vaginaal is of een combinatie tussen clitoraal & vaginaal.
Zelfs bij een puur clitoraal orgasme (de meeste), zal toch de vagina zelf contracties opleveren, wat bij de man dan een zekerheid biedt dat zijn partner idd. is klaargekomen.
Maar dit is ook weer geen ijzeren wet, want sommigen hebben zelfs helemaal geen samentrekking in de kringspier die vagina heet.
De techniek om dat voor de vrouw althans te trainen, zijn de bekkenbodespieren. Dwz. 'ophouden van plas' leidt tot aanspannen van die spieren....iemand die dat goed beheerst, heeft zelfs het vermogen de man leeg te zuigen.
Als je dat als man overkomt denk ik dat je nooit (meer) een reden hebt om bij haar weg te gaan...its really 7th heaven! :D :lol: ,

Sire

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » wo 27 augustus 2003, 22:57

Technisch gezien weet ik niet precies wat er allemaal gebeurd, ... maar ik kan inderdaad heeeel lang plas ophouden (echt dan te verstaan :-) )

En ja ... het is puur vaginaal bij mij ... ik heb daarbij een heel grote g-plek. Een die haast elke keer voelbaar is ... dat maakt ook een verschil.
Daarenboven heb ik ook een grote clitoris ... wat mij heel duidelijk het verschil in klaarkomen kan aangeven. Clitoraal is bij mij heel wat heviger en soms onmenselijker (maar dan van genot) dan vaginaal. Vaginaal is gematigder, maar ik het langer en meermaals ... clitoraal is bij mij heel hevig, maar eens gekomen ... ist gedaan :-).

Alles is bij in ' t groot ... en dat kan ook een rol spelen.
Maar het klopt blijkbaar wel dat het "inhouden" een serieuze factor is.

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » do 28 augustus 2003, 1:43

Ha Jippie,

Hier n eerste sabeltje jouw kant op: voor mij is mijn orgasme tijdens een vrijpartij de slagroom op de taart. En laat die taart zonder slagroom dan maar zitten! :)

En btw zijn het eigenlijk de mannen of de vrouwen die erop gericht zijn / verwachten dat de man daadwerkelijk spuit? :idea:

groet'n, An

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » do 28 augustus 2003, 9:31

En btw zijn het eigenlijk de mannen of de vrouwen die erop gericht zijn / verwachten dat de man daadwerkelijk spuit? :idea:
groet'n, An
Ik ga als man niet voor half werk, waar ik aan begin dat maak ik af.Afbeelding

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » do 28 augustus 2003, 13:30

Ik ook duss.. does that make me a man? :?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » do 28 augustus 2003, 14:33

ehh.... Jij verwacht dus dat de man daadwerkelijk spuit? ...of eh... waarschijnlijk bedoel je dat je ook gelanceerd wil worden naar de zevende hemel.
In dat laatste geval ben je gewoon een gezonde vrouw.
Afbeelding

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » do 28 augustus 2003, 15:29

Bedankt voor je mooie omschrijving en illustratie, maarreh.. got you there, Jippie:
Ik ben dus ‘n gewone gezonde vrouw (joepie!), omdat ik ook niet van half werk houd en graag in de 7e hemel beland. Dus de vrouwen die jij intiem hebt gekend en die niet perse een hoogtepunt hoefden te krijgen zijn geen gewone gezonde vrouwen?!

(Ik vind het eigenlijk lullig om je rechtlijnig op je woorden proberen te pakken maar sorry daar had ik ff zin in. En wie een sabeltje uitgooit..)

Maar wat ik boeiend vind is het idee dat het orgasme van de man eigenlijk niet mag ontbreken terwijl de vrouw ook wel zonder kan. Volgens mij zowel in de beleving van mannen als vrouwen. Ik snap ook wel, heus ook uit eigen ervaring, dat de vrouw niet altijd ‘hoeft’.
Okee okee, t zal wel biologisch / door evolutie bepaald zijn, doordat de vrouwenschoot ook wel zonder orgasme een zaadje kan ontvangen. Zo benne we geconditioneerd, niet? Stom eigenlijk want voor het grootste deel van de sex-praktijken gaat het puur om genot enzo, en is t niet ten behoeve van de voortplanting. Het is eerder een issue dat bevruchting voorkomen wordt..
Maar het is gewoon niet eerlijk! Als je vaginaal klaarkomen verstaat als orgasme m/v bereiken door penis-in-vagina contact, waarom hij wel en zij niet! Voor beider plezier pleit ik daarom voor vaginale orgasmes voor alle vrouwen! (en in het ziekenfonds graag ;) Of klink ik nu als een gefrustreerde feminist?!

An -in een Calimero-bui

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » do 28 augustus 2003, 16:41

Maar het is gewoon niet eerlijk! Als je vaginaal klaarkomen verstaat als orgasme m/v bereiken door penis-in-vagina contact, waarom hij wel en zij niet! Voor beider plezier pleit ik daarom voor vaginale orgasmes voor alle vrouwen! (en in het ziekenfonds graag ;) Of klink ik nu als een gefrustreerde feminist?!

An -in een Calimero-bui

:-)
Ik weet het niet
maar het is ergens waar ... veel vrouwen moeten weten "hoe" ... terwijl veel mannen het gewoon kunnen ... :-)

Maar veel vrouwen stellen zich ook rap tevreden met de clichés van "vrouwen hoeven niet per se .. mannen altijd ... dus het hoeft niet" etc. Ik vind dat nog teveel vrouwen zich daar maar bij neerleggen en zo het overroepen verschil tussen man en vrouw nog groter maken. JE kunt heus "leren" klaarkomen ...... ontdek je jezelf .... vraag raad aan dokter, aan vrienden, ... wees niet preuts of beschaamd om te vragen ...

En .... ik kan me niet voorstellen dat je als mens (hier nu vrouw zijnde) echt content met vrijen zonder klaar te komen ......
het doel van seks is biologisch kinderen baren...
maar dat is slechts een paar keer in je hele leven het doel
Al de andere keren is puur genot het doel ...... en seks zonder klaarkomen ...... doet deugd ....... maar is geen puur genot vind ik ....

Dus ...... geen gefrustreerde feminist hoor !!!!
Alleen moet elke vrouw dat recht willen he :-)

Sire
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 20 september 2002, 1:01
Locatie: Centre, France

Berichtdoor Sire » do 28 augustus 2003, 19:32

Ojee, die Jippie krijgt nu zowat vertraagd de banvloek over zich heen van vele vrouwen!
Eigenlijk had ik dus allereerst op Vampiertje willen ingaan in haar laatste antwoord op mij.
Zij dus zegt in feite dat ze ook nog eens gezegend is met een 'grote' en dus vindbare G-spot! Of die G-spot op de een of andere manier toch ook nog verband heeft met de clitorus, weet ik niet. Maar ook al zit die plek in de vagina en is niet wetenschappelijk uitgemaakt welke rol die nu wél of niet zou spelen in een puur of gemengd clitoraal/vaginaal orgasme, feit is wél dat Vampiertje zelf aangeeft dat ze via klit klaarkomen een tijdje helemaal niet een 2e keer klaarkomen meer hoeft!!!
Vele andere vrouwen zullen -zoals uit de literatuur bekend- via clitoraal orgasme- vele keren kunnen klaarkomen, waarbij dat voor de man alleen op te merken valt dat zijn partner lichte trillingen ondergaat ed.
Maar geen vaginale samentrekkingen ofzo. Net als mannen is dus ook iedere vrouw anders en niet alleen fysiek!!!
Sire :wink: 8)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten