Maatinfo en testers gevraagd voor nieuw type hold-up kousen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Kitty
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 26 maart 2006, 8:32
Locatie: Stadje in zuidholland

Berichtdoor Kitty » ma 04 juni 2007, 16:16

Hoi Searcher,

Sorry, sorry, sorry ik had idd een gelezen ipv van geen en beken schuld :oops:

Een mooi (gratis) papieren meetlintje bij de gamma heeft de volgende maten opgeleverd: 69 lengte, 48 omvang, 38 confectiemaat

Hoop dat ik het hier een beetje mee goedgemaakt heb

Groetjes,
Kitty
Heb jij vandaag ook zo'n zin?
Jazeker, onzin

donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » ma 04 juni 2007, 21:28

Voor een evenwichtige opbouw van dit nieuw te ontwikkelen product, log ik graag even in.

Binnenbeen 80, omtrek 53, confectie maat 38.

@your service seacher.
Laatst gewijzigd door donna-donna op di 05 juni 2007, 8:24, 1 keer totaal gewijzigd.
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » di 05 juni 2007, 5:31

Helemaal, Kitty :D

:oops: Donna-Donna


searcher

PS, weet je dat je ook automatisch kan inloggen?

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » di 05 juni 2007, 21:32

Alle dames tot nu toe heeel, heeel erg bedankt!!!

Maar, er kan nog meer bij dus: Schroomt :oops: Niet!


En hoewel ik denk dat de nickname voldoende anoniemiteit (is dat met of zonder e ?)waarborgt, snap ik ook dat er veel dames zijn die hun maten liever niet op straten, pleinen of fora :shock: gooien.

Deze twijfelaars worden van harte uitgenodigd om te pm-en (zoals een aantal anderen dat ook al gedaan hebben) :D Of geef uw maten door via meldpunt M :wink:

Uw reactie wordt in alle gevallen vertrouwelijk behandeld.


8) Searcher

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » wo 06 juni 2007, 11:59

Een vrij normaal been, al zeg ik het zelf, hoewel in verhouding met de rest van het lichaam wellicht een tikje aan de korte kant:

Lengte: 80 cm
Omtrek: 65 cm
Normale maat: qua holdups geen idee, koop die dingen nooit, panty's koop ik meestal in een vrij grote maat (L of ongeveer 44)

Searcher, als je ze ook in mooie kleurtjes maakt wil ik zeker proberen ;)
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » wo 06 juni 2007, 12:33

Binnenbeenlengte: 88
Omtrek: 59
Confectiemaat: 40

Voor mij altijd een crime om passende kousen te vinden door de lengte die vaak ontbreekt aan die dingen, en dan kom je weer in de te grote maten terecht of houden je hold ups of kousen te laag op, of hangt het kruis van je panty tussen je knieën..

Gr. Mas.

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » wo 06 juni 2007, 12:39

Dijomvang net onder lies: 52 cm
bb lengte: 82 cm

Succes!

edit wegens typfout :oops:
Leven is het Zijn in jezelf durven toelaten.

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » wo 06 juni 2007, 13:08

Hoi hoi..

Ik doe ook mee :)

Dijbeen: 51 cm
BB: 78 cm

greetz eef :)

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 06 juni 2007, 13:55

@Massie
Wat jij schrijft zijn zo vaak gehoorde opmerkingen dat ik me echt afvraag of confectiefabrikanten nog wel eens hun kantoor of fabriek uitkomen.

Ook andere dames (die niet lang zijn zoals jij. maar juist wat "voller")hebben veel moeite om passende hold-ups te vinden. Anders dan bij panty's (waar de rek letterlijk uit de lengte of uit de breedte kan komen), luistert de maatvoering bij hold-ups veel nauwkeuriger...

Ik wil niet heel hoge verwachtingen wekken op dit moment; mijn concept is nog zeer prematuur, en de investeringen zullen waarschijnlijk fors zijn. Ik schat in dat ik in het begin een beperkte maat-, dikte- en kleurenrange zal voeren. Maar als dit eenmaal van de grond komt zie ik met de dag meer mogelijkheden.


Ook de anderen die inmiddels gemeten hebben weer heel erg bedankt. jullie zijn toppertjes :!:

:D searcher

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » za 09 juni 2007, 0:15

Geen idee van mijn beenmaat seacher, maar ik draag iig altijd S/M, dat is iig de maat op de hema-kousen en volgens mij ook bij oroblu, dacht ik. ik meet hetnog wel op!

Ik hoop alleen niet dat het zo'n panty wordt met een gat in het kruis want die dingen vind ik echt afstotelijk lelijk, en helemaal als ze ook nog eens een naad hebben op het been :roll: gruwel!!!

Inderdaad stay-ups blijven na een paar keer dragen gewoon niet meer goed zitten en het is me weleens gebeurd dat ik gewoon neerzat en ik de kous voelde opkrullen, zwaar embarassing als je op een vol terras zit en niet anders kan dan onder je rok graaien om dat ding terug te rollen.
Anders zo nodig NOG erger dat je kous afzakt als je opstaat om naar het toilet te gaan
:shock: :shock: :shock:

heb je hier wat aan?? groetjes Lady S.
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » za 09 juni 2007, 0:33

omvang: 62
lengte: 87

Moose en meten is trouwens altijd lollig zech... Eerst kwam ik uit op een omvang van 82 cm (ik dacht al, da kan to nie goe zijn? Da's maar een paar cm minder dan m'n taille) maar ik had de andere kant van de centimeter te pakken, staat een vage maatverdeling op. Daarna kwam ik uit op een beenlengte van 60 cm, leek me toch wat weinig. Was ik begonnen met meten met het eind van de centimeter ipv het begin :oops:

Maarreh, uitproberen graag!

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » za 09 juni 2007, 4:53

@ Moose
We hadden met meten hetzelfde probleem, ook zo'ouderwetse centimeter uit de naaidoos :wink: . Je staat genoteerd als testpiloot. Als het zover is stuur ik je een pb-tje.


@ Lady Saffrane
Maak je geen zorgen, het worden echt kousen, geen panty-achtig :evil: iets. Het afrollen wat jij noemt wordt veroorzaakt door het feit dat verreweg de meeste holdups tot ergens halverwege het dijbeen komen. Door een combinatie van de vorm van het been, zwaartekracht en materiaalmoeheid zakt 'ie dan af, heel vervelend...
Een tip voor het meten (als je de moeite nog even wilt nemen, graag!) is een centimeter bij de Gamma meenemen. Maar met een gewone duimstok kan het ook als je voor de omtrek een touwtje gebruikt.

greetz,
search

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » za 09 juni 2007, 19:00

@ Moose
We hadden met meten hetzelfde probleem, ook zo'ouderwetse centimeter uit de naaidoos :wink: . Je staat genoteerd als testpiloot. Als het zover is stuur ik je een pb-tje.


@ Lady Saffrane
Maak je geen zorgen, het worden echt kousen, geen panty-achtig :evil: iets. Het afrollen wat jij noemt wordt veroorzaakt door het feit dat verreweg de meeste holdups tot ergens halverwege het dijbeen komen. Door een combinatie van de vorm van het been, zwaartekracht en materiaalmoeheid zakt 'ie dan af, heel vervelend...
Een tip voor het meten (als je de moeite nog even wilt nemen, graag!) is een centimeter bij de Gamma meenemen. Maar met een gewone duimstok kan het ook als je voor de omtrek een touwtje gebruikt.

greetz,
search
Nou, dat klinkt iig goed!!!
De meting ga ik dan nu doen hoor; ik heb meerdere centimeters want ik maak nog wel eens kleding, en ja hoor ik ook nog zo'n ouderwetse lintmeter hahaha...
bb 73, o 62.5, confectiemaat is dus 36-38 want ik ben vrij klein.

ben erg benieuwd of je dit serieus meent, want een beter alternatief zou ik zeker uitproberen!!
groet Lady S.
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » za 09 juni 2007, 20:05

Ik ben zeker serieus. Ik ben al een jaar aan het fröbelen met self-made Stay-ups (hold-up is een term die in het engels ook (bank)overval betekent). Daar kun je de marathon mee lopen zonder dat íe een mm afzakt; nu mag de producent dit concept in de vorm van een productiemonster uit de fabriek toveren die precies doet wat een Stay Up moet doen: stay up van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Daarna volgt het ontwikkelen van een matenrange in diverse boord- en lengtematen. Weer testdragen, matenrange vaststellen, maattabel opzetten waaruit je kan aflezen welke maat de juiste is (alleen een confectiemaat is een te grove benadering, juist omdat de goede boordmaat zo essentieel wordt).

Aanvankelijk zal het een heel basic assortiment worden, e.e.a. afhankelijk van de investering (prijs en minimale omvang per serie).

Een lange weg nog te gaan dus, ik hoop dit najaar los te kunnen gaan.



searcher

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » za 09 juni 2007, 23:18

Ik ben zeker serieus. Ik ben al een jaar aan het fröbelen met self-made Stay-ups (hold-up is een term die in het engels ook (bank)overval betekent). Daar kun je de marathon mee lopen zonder dat íe een mm afzakt; nu mag de producent dit concept in de vorm van een productiemonster uit de fabriek toveren die precies doet wat een Stay Up moet doen: stay up van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Daarna volgt het ontwikkelen van een matenrange in diverse boord- en lengtematen. Weer testdragen, matenrange vaststellen, maattabel opzetten waaruit je kan aflezen welke maat de juiste is (alleen een confectiemaat is een te grove benadering, juist omdat de goede boordmaat zo essentieel wordt).

Aanvankelijk zal het een heel basic assortiment worden, e.e.a. afhankelijk van de investering (prijs en minimale omvang per serie).

Een lange weg nog te gaan dus, ik hoop dit najaar los te kunnen gaan.



searcher
Ok dan, nou ik hoor het graag als het uitkomt!!!
Zolang het betaalbaar blijft en dan bedoel ik max. 16-18 euro per set, prima hoor, ik betaal nou 8 euro voor oroblu, en 12 euri voor een hele chique set op een erotica-beurs.
Oja, je zal ook wat moeten gaan verzinnen op de teen, want die scheurt bij mij bijna altijd door, geknipte nagels of niet, dat maakt niks uit :roll:
Dan is de kous gewoon nog goed, maar zit er een gat onderaan bij de grote teen...

succes ermee, groet Lady S.
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten