Stelling 'sex is fijner als je elkaar al beetje kent'

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Aura
Berichten: 15
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 15:28
Locatie: Gelderland

Stelling 'sex is fijner als je elkaar al beetje kent'

Berichtdoor Aura » ma 05 maart 2007, 21:04

Nu hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk maar elkaar ontdekken en uitproberen wat je fijn vind is toch makkelijker als je elkaar al (niet persé door en door) kent? Dan voel je je ook meer op je gemak om te stuntelen zeg maar :D Maar misschien zijn er andere meningen, ik wil ze graag horen :D
~ It is better to have loved and lost than never to have loved at all ~

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » ma 05 maart 2007, 21:26

Ik vind dat ook wel. Bij ons is het ook zo dat hoe langer we bij elkaar zijn, hoe meer we ook proberen. Dat kan een bepaald standje zijn, maar hoe langer en hoe beter je elkaar leert kennen, hoe meer er over verlangens en fantasiën gepraat wordt. In het begin was ik daar wat terughoudender over, maar nu ben ik meer en meer, beetje bij beetje aan het "openbloeien" op dit gebied. Ik durf er ook opener over praten, wat ik in het begin niet durfde. Je moet je echt ook wel op je gemak voelen bij elkaar. Mijn vriend zegt steeds: "Jij gaat nog veel beleven op erotisch gebied" En ik denk dat ik hem nog ga geloven ook!
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » di 06 maart 2007, 12:22

Hoe langer je elkaar kent des te beter wordt het is mijn motto. De eerste keer seks met een vreemde is gewoon het diepe induiken. Je weet bijna niets van elkaar en dat kan wel eens wat problemen en/of misverstanden opleveren.
Als je een langere relatie hebt weet je precies van elkaar wat je wel en niet wilt of wel of niet lekker/leuk vind. De kwaliteit neemt zeker toe bij een langere relatie. Ik ben nu 25 jaar bij haar en de seks is ongekend heftig. Exact weten we van elkaar hoe we elkaar kunnen pleasen. We hebben het er nog wel eens over toen we net verkering hadden, we neukten als konijntjes maar het was alleen genot om het genot. Het had geen enkele diepgang (was wel lekker natuurlijk). Nu is misschien wat minder in aantal maar het gaat wel heel erg diep met elkaar.

Florian
Berichten: 345
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 2:03
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Florian » wo 07 maart 2007, 0:44

*
Laatst gewijzigd door Florian op zo 08 september 2013, 15:07, 3 keer totaal gewijzigd.

Silvie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 28 februari 2007, 23:03
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Silvie » wo 07 maart 2007, 0:52

Deel Florian z'n mening wel. Ik denk dat het met name te maken heeft met vertrouwen. Durf je jezelf te geven aan die persoon?
Het voordeel van je eigen partner is zeker dat hij/zij je door en door kent. Maar dat kan tevens een nadeel zijn :wink:
Als je erotiek ervaart met een "nieuwe" cq andere partner, kan dat heel verhelderend zijn. Kunnen bepaalde patronen doorbroken worden.
Lastig uit te leggen wat ik bedoel... :)
Toeval bestaat niet!

Florian
Berichten: 345
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 2:03
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Florian » wo 07 maart 2007, 2:28

*
Laatst gewijzigd door Florian op zo 08 september 2013, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Silvie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 28 februari 2007, 23:03
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Silvie » wo 07 maart 2007, 10:12

Yep, precies Florian! :wink:
Los daarvan... bij je eigen partner heb je soms te maken met een bepaald patroon. Kán het lastig zijn om aan te geven dat je eens wat anders wilt. Tuurlijk zou alles bespreekbaar moeten zijn, maar dan nog. Het is ook erg verrassend om mee te maken hoe een andere man/vrouw met jouw lichaam om gaat :)
Toeval bestaat niet!

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » wo 07 maart 2007, 23:46

Ik ben het met Florian eens. Met sommige mannen was het meteen precies goed, met anderen was het niet goed en werd het ook nooit goed. Maar één keer heb ik meegemaakt dat het begin niet goed was en het later verbeterde.

Een kwestie van vertrouwdheid? Ik weet het niet hoor. Ook als de vertrouwdheid er is, hoeft de seks nog niet goed te zijn. Ook op dit gebied moet je bij elkaar passen, denk ik.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 08 maart 2007, 18:22

hmmm lastige stelling... moet zeggen dat als ik een blik werp in mijn verleden ik meer lef enzo had ( ook voor onbekende dingen) met iemand waarbij ik lust voelde en geen liefde en dus ook niet bang hoefde te zijn dat ik diegene na een flater kon verliezen. Lust en onbekenden hadden altijd een ontzettend groot effect op mijn fantasie en ik heb ook menig fantasie dus juist uitgevoerd met een onbekende... In relatie`s en liefde ben ik veel voorzichtiger .. (huidige partner ff buiten beschouwing gelaten dat different koek en verhaal)en durf ik minder ... maar voelt het vaak wel beter om langzaam maar zeker dingen te integreren....


Hmmm das geen duidelijk antwoord op de stelling.. zucht dat vermoeden had ik al...

Savje
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

heelgewoon
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 september 2006, 21:27

Berichtdoor heelgewoon » wo 14 maart 2007, 8:38

even een andere kijk op de zaak :-)

als je een tijdje samen bent kan het ook zijn dat je in een routine geraakt. Als je dan een ander tegenkomt (vreemgaan mischien) dan kan het goed mogelijk zijn dat je een andere "sexuele zelf" kan uitproberen of dat je gewoon een andere sexual self hebt.

Dus, het kan zeer zeker beter worden en dat ervaar ik ook, maar uit voorgaande ervaring merkte ik ook dat juist een andere vrouw interesses en genot in mij naar boven bracht die ik maar half kende. Je zou dit ook "groei" kunnen noemen...

"my 2 cents", of hoe zeg je dat in fatsoenlijk nederlands?

een heelgewoon iemand

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » zo 18 maart 2007, 11:56

M'n schatteke en ik-zei-de-gek hebben elkaar een jaar of zeven geleden ontmoet. In 't buitenland, waar we allebei voor ons werk verbleven. Bij de eerste blik : donderslagen bij heldere hemel. De eerste avond hebben we ons weten te beheersen, de tweede avond niet meer :wink: . Heel heftig en het voelde als de fijnste sex ooit.
We hadden beiden een relatie en hebben elkaar nadien een aantal malen stiekum ontmoet. Steeds opnieuw heel heftige sex. Bij één zo'n gelegenheid hebben we 'n videocameraatje laten draaien :) . Stom toevallig kwam ik vorige week het bandje tegen en natuurlijk bekeken. Yeah...heel heftig :wink: , maar desondanks is het tegenwoordig fijner, mooier, bevredigender.
Niets is blijvend, alleen de verandering

vampirella

Berichtdoor vampirella » ma 19 maart 2007, 9:50

Ik las laatst een artikel over dit onderwerp, en dat wil ik jullie niet onthouden. De uitspraak is van shockshrink Ester Perel.

Een langdurige relatie en gepassioneerde seks zijn eigenlijk onverenigbare grootheden. De reden daarvoor: liefde heeft nabijheid nodig, lust afstand. Onvoorwaardelijke liefde levert geen onvoorwaardelijk verlangen op. Liefde wil alles van elkaar weten, passie heeft mysterie nodig. Liefde gaat over hebben, passie over willen. Liefde vraagt zelfopoffering, lust een soort egoisme. Hoe langer je bij elkaar bent, des te groter - als het goed is - de liefde en dus waarschijnlijk des te geringer de lust.

Ik heb hierover enige tijd na zitten denken, en ik moet zeggen dat het heel logisch klinkt. Alleen is het bijna not-done om dit hardop te zeggen volgens mij. Het past niet in deze tijd, het is een modern taboe... Je hoort toch (minstens) gemiddeld 2,21 keer per week spetterende seks te hebben, ook als je al jaaaaaaaaaaren bij elkaar bent?

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » ma 19 maart 2007, 17:27


Een langdurige relatie en gepassioneerde seks zijn eigenlijk onverenigbare grootheden. De reden daarvoor: liefde heeft nabijheid nodig, lust afstand. Onvoorwaardelijke liefde levert geen onvoorwaardelijk verlangen op. Liefde wil alles van elkaar weten, passie heeft mysterie nodig. Liefde gaat over hebben, passie over willen. Liefde vraagt zelfopoffering, lust een soort egoisme. Hoe langer je bij elkaar bent, des te groter - als het goed is - de liefde en dus waarschijnlijk des te geringer de lust.

Ik heb hierover enige tijd na zitten denken, en ik moet zeggen dat het heel logisch klinkt. Alleen is het bijna not-done om dit hardop te zeggen volgens mij. Het past niet in deze tijd, het is een modern taboe... Je hoort toch (minstens) gemiddeld 2,21 keer per week spetterende seks te hebben, ook als je al jaaaaaaaaaaren bij elkaar bent?
Waarom zou het onverenigbaar zijn? Citaat uit "Meet Joe Black" : Love is Passion, an Obsession, someone you can't live without". Onvoorwaardelijke liefde kan m.i. wel degelijk een onvoorwaardelijk verlangen opleveren ! Inmiddels al weer heel wat jaartjes samen met dé liefde van m'n leven, heb ik nog elke dag moeite om haar 's morgens te verlaten als ik naar m'n werk ga (ondanks dat we dan net 'n dik uur aan de ontbijttafel hebben gezeten). Ik rij een uurtje en we bellen zo mogelijk de hele weg... Dikwijls maak ik m'n werkdag niet af en ga 'n paar uur eerder naar huis. Thuis 'n roseetje met een toastje, overgaand in het diner. Al met al een uurtje of drie... Na het badderen, heerlijke sex. En ja hoor, een heerlijke mix van lust en liefde! On top of all: elke zaterdagnamiddag op tijd de telefoons uit, geen tv, wel kaarsjes en veel theelichtjes. Glaasje champagne erbij, massageolie en verzin het maar. Duurt altijd tot ruim na middernacht...en jaaaah spetterende sex!

Maar misschien vind ik het mooiste moment van de dag : als ze in slaap valt, in m'n armen, met haar hoofd op mijn borst en ik in alle rust nog een poosje ongestoord kan kijken naar het mooiste en beste wat me ooit is overkomen...
Niets is blijvend, alleen de verandering

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » wo 21 maart 2007, 18:07

voor mij heeft het alles met Overgave te maken, bij de ene persson kan ik dat wel, bij de ander absoluut niet.

Ik kom eerder tot Overgave wanneeer ik de persoon al wat langer ken....
live and enjoy

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 28 maart 2007, 1:51

Interessante percepties... ik ben het met iedereen wel een beetje eens :wink:

Ik denk dat het uiteindelijk ligt aan wie je zelf bent; in hoeverre je zelf 'in touch' bent met je eigen verlangen, je het durft te zeggen en tonen.. maar ook in hoeverre je in staat bent vast te houden aan het verlangen naar een ander.

Ik weet nu best goed waar ik van hou, wat mijn 'dingetjes' zijn. Mijn nieuwe vriend ook, en we zitten wat dat betreft op eenzelfde lijn (we zijn een beetje.. 'maf' :wink: ). Communicatie op dat gebied is totaal geen probleem, vinden we juist leuk (was een feest van herkenning!); met als gevolg dat het bij de derde keer seks net zo satisfying was, alsof hij me al jaren kende..

Passie in lange relaties.. heb ik hier geleerd en ook in dagelijks leven... kan des te mooier zijn juist, maar je moet er op een bepaalde manier voor ingesteld zijn (weten wat je hebt bijvoorbeeld, en dat niet vergeten, de vlinders kunnen blijven opwekken.. zijn dingen in je eigen 'mindset'), en/of ervoor werken.
In veel gevallen sterft het juist, waar de quote van Vamp van toepassing op is..

Mijn persoonlijke conclusie is dat het aan meerdere factoren ligt;
-in touch zijn met jezelf, je eigen lichaam
-durven communiceren (al dan niet lichamelijk) daarover
-op 1 lijn staan qua verlangens, behoeftes, fantasieen
:arrow: zijn factoren die het tot het 'beste' maken, of je nou een lange relatie hebt of dat je elkaar maar kort kent..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten