Hoe word ik onverschillig t.o.v. hem?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lisaluv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 maart 2002, 2:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Lisaluv » di 29 juli 2003, 11:40

Zo...het heeft even geduurd en wat dozen tissues gekost maar hier ben ik dan weer.
Dank, Selene...ik loop hier al wat langer mee (al ben ik er een jaartje niet actief geweest hier) en ik vertrouw inmiddels op jouw oordeel en inzichten. Aanvankelijk dacht ik wel aan: teveel een relatie-wens? (We waren op het laatst een soort Who's Afraid of Virginia Woolf aan het naspelen, of elk willekeurig ander toneelstuk/film over twee mensen die al te lang bij elkaar zijn) Of teveel een moeder-zoon-relatie? (Heb ik hem wel eens verweten: dat hij mij als een soort moeder zag die je rustig een poos kunt verwaarlozen omdat ze toch wel van je houdt) maar dat is het volgens mij niet.
Goedkeuring? Nou die zit dan wel heel diep...on the other hand...ik ben wel 25 kg afgevallen sinds ik hem "ontmoet" heb. (Ik zie er nu echt heel goed uit, vind ik zelf - en anderen ook) Toen ik het afkapte was ik wel bang dat ik weer aan zou komen, (is dat wijsheid of bijgeloof?) maar dat is tot op heden niet gebeurd gelukkig. Dus misschien is dat 'm wel...maar kleiner dan 1.70, met donker krulhaar en bruine ogen (zijn type) word ik toch nooit...althans...zoveel operaties heb ik er niet voor over :-)
Ik voel me zelf nog steeds afgedankt eigenlijk, en dat is iets dat ik met zijn eerdere vriendinnetjes nooit gehad heb, toen wist ik dat er minder aandacht zou zijn maar dat vond ik niet erg. Ik gun hem een relatie, want hij heeft dat wel nodig en dat kan ik hem toch niet geven. Ach ja, ik mis wel meer: aandacht, intimiteit, expres botte opmerkingen, woordgrapjes maken....
Jullie opmerkingen dat ik het me inderdaad zelf aandoe/toesta hebben ook wel geholpen; ik wist het ook wel, maar het is lastig loslaten...en als het dan voor iedereen zo obvious is dan voel ik me wel verplicht om er iets aan te doen :-)
...en gelukkig bleek hij vorige week ergens over te hebben gelogen en dat hielp ook mee...kortom...alles komt samen om er een streep onder te zetten. Ik geloof niet echt in lot of zo, maar soms gebeuren dingen wel op goede momenten!
Oftewel: de laatste dagen ben ik redelijk rustig waar het hem aangaat...en ik ben van plan het zo te houden.
Dank,

Liefs
Lisaluv
Feeling younger every day!

mature
Berichten: 52
Lid geworden op: di 15 juli 2003, 21:35
Locatie: anders

Berichtdoor mature » di 29 juli 2003, 13:51

Of Lisaluv er nog wat aan heeft denk ik niet, die heeft aan de reacties tot nu toe wel even genoeg lijkt mij ...

Maar ik wou nog wel even willen benadrukken dat het inderdaad het zeer speciale karakter is van internetrelaties om veel gemakkelijker veel dieper in te dringen dan in irl realties. Vooral ook omdat we geen ervaring hebben met deze nieuwe vorm van contact en er ook niet in zijn opgevoed.
Terwijl we met reële relaties al ervaring hebben sinds ons prille begin, met name het interpreteren van non-verbale signalen die volgens communicatiedeskundigen meer dan 75% van comunicatie uitmaakt, wat er eigenlijk gezegd word tijdens een gesprek is dus het kleinste gedeelte van wat er heen en weer gaat tussen mensen.
Internetcontact moet het dus hebben van dat kleinste gedeelte, wordt de rest ingevuld door de fantasie?

Als het erop aankomt denk ik moet je inderdaad in staat zijn iemand te blokkeren.... maar dat maak je o zo gemakkelijk weer ongedaan :-)

Als ik nu nog een mailtje krijg van mijn ex-cyberlief, met mijn verjaardag of zo, dan rollen er nog steeds tranen. Maar voor de rest denk ik er alleen aan terug met een positief gevoel, want anders dan bij Lisaluv heeft hij me juist mijn zelfvertrouwen op het gebied van uiterlijk teruggegeven.
Ik durfde gewoon met dit verouderde lijf geen lichamelijke intimiteit meer aan.
Toen hij te kennen gaf dat hij me begeerde en ik daarop reageerde : "je weet niet hoe ik er uit zie" was zijn reactie:
"Jawel , ik droom de zwaartekrachtplooien en pigmentvlekken erbij"

meiden zullen begrijpen dat ik toen on-herroepelijk viel

Lisaluv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 maart 2002, 2:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Lisaluv » di 29 juli 2003, 14:21

Hee, leuk mature, dat je reageert.

Het aardige van "mijn" internetvriendschap is, dat IK mezelf het zelfvertrouwen over mijn uiterlijk heb teruggegeven - hij heeft me een zetje gegeven van de eerste 5 kilo en daarna heb ik de rest helemaal zelf gedaan! Maar ik zal hem wel altijd dankbaar blijven voor dat "zetje".

Je zegt wel ware dingen over die communicatie, maar in real life en over de telefoon ging het ook heel goed - op de sex na dan, maar ach...als je getrouwd bent is dat misschien maar beter ook...en sterker nog, de laatste tijd konden we irl en per telefoon beter met elkaar overweg dan via mail. Meer lol, minder gezeik.

Maar zoiets als over de zwaartekracht en het pigment...DAT heeft ie nooit gezegd...kan me HELEMAAL voorstellen dat je dan smelt!!!

Liefs,
Lisaluv
Feeling younger every day!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten