Wel/geen reden beeindiging relatie?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ricardo

Berichtdoor ricardo » vr 04 juli 2003, 2:34

Dus niemand hier heeft last van jaloezie... Nou ik kan me er wel iets bij voor stellen. Je hebt er nou eenmaal last van, maar je kan er alleen maar met haar over praten. Ga nou niet zitten broeden op dat gevoel...

Gast

Berichtdoor Gast » vr 04 juli 2003, 9:35

Bedankt voor de antwoorden so far. Het helpt. Ik weet niet waarom mijn bericht er twee keer op staat. Lijkt wel gekopieerd.

Hoe specialer ik haar ga vinden hoe 'jaloerser' ik word, want ik realiseer me dan dat ik niet te enige ben dat zo'n speciaal iemand heeft meegemaakt. Als ik dit tegen haar zeg, maakt ze duidelijk dat NIEMAND haar op deze manier heeft meegemaakt, omdat juist omdat het zo klikt het zo speciaal is. Ze heeft nog nooit ziets geweldigs meegemaakt. Ik focus me teveel op het fysieke wat ze met anderen heeft gedaan.

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » vr 04 juli 2003, 15:32

Die beelden waar jij last van hebt, die roep je niet uit vrije wil op. Die zijn er gewoon. Je eigen rationaliteit en die van anderen helpen er geen zier tegen. Net zoals ze komen, verdwijnen ze ook weer. Heb geduld, iedere keer dat ze voorbijkomen, slijten ze ook iets af. Naar verloop van tijd zijn ze niet meer belangrijk voor je. Funny. Het is een van de mysteries waarmee een mens in een relatie geconfronteerd kan worden. Je hoeft niet eens jaloers van aard te zijn, en toch kunnen die beelden er ineens wel zijn. Als je het van de positieve kant bekijkt, kun je het ook uitleggen als dat je gewoon heel erg veel van je vriendin houdt. En dat spreekt ook duidelijk uit je verhaal, vind ik. Keep goin'

Special77
Berichten: 10
Lid geworden op: di 01 juli 2003, 14:07

Berichtdoor Special77 » vr 04 juli 2003, 16:36

Wow, goede tips allemaal.
Bitter: inderdaad, ik ben helemaal niet jaloers. Ik hoop dat het inderdaad verdwijnt. Ik projecteer misschien wel mijn eigen gedrag en denken op haar en andere jongens, vervolgens keur ik dat af, wat in feite betekent dat ik mezelf 'afkeur'. Snap je.

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » vr 04 juli 2003, 21:42

er is geen knop, dat is 't 'm juist. en het gaat er niet om of het het waard is of niet, want dat is een rationele benadering van het probleem (dat zich juist aan ratio onttrekt). dus die jongen zo opbeuren is natuurlijk goed bedoeld maar heeft geen zin. hij wéét dat het absurd is en toch is het er. het vetrekt pas als het zover is

Roccoco
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 12:41
Locatie: omgeving Breda en heeeeel actief ;-)

Berichtdoor Roccoco » za 05 juli 2003, 12:45

fijn dat ze eerlijk tegen je geweest is over haar vorige relaties. misschien had ze dat beter niet kunnen doen en dan had jij je niks hoeven af te vragen.
Overigens ben ik juist bezig met m'n vrouw om haar en mijn belevingen van vroeger "boven water te halen" omdat dit voor haar heel erg onduidelijk is.(onderdeeltje van tantraboek.....heerlijk overigens!!)
En dan merk ik hoe moeilijk het is om hierover open te praten. Dus de openheid van je vriendin moet jou heel veel waard zijn.

ben blij met haar en kijk lekker vooruit...vooral dat ze niks mee voelt voor hen, lijkt me genoeg te zeggen.

Toitoi en geniet van elkaar..........

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » ma 07 juli 2003, 3:00

selene, ook als wij zouden gaan bomen zou ik nog beweren dat er niet zo'n knop is! :wink:

Special77
Berichten: 10
Lid geworden op: di 01 juli 2003, 14:07

Berichtdoor Special77 » di 08 juli 2003, 10:15

Bedankt voor alle reacties. Ik krijg echter de beelden niet uit mijn hoofd en dat gaf zoveel onzekerheid bij mijn vriendin dat ze de relatie heeft beeindigd. Van de ene kant zwaar klote, van de andere kant ben ik van mijn probleem af. Nu ik dit zo schrijf besef ik me wel dat ik de makkelijkste weg heb gekozen...dat is nooit mijn stijl geweest.

Reacties..?

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Berichtdoor Quibus » di 08 juli 2003, 16:13

@Special77

Jij bent de enige die kan bepalen of het inderdaad de makkelijkste weg was.
Probeer het positieve aan de situatie te zien: Zolang als je er iets van geleerd hebt, ben je toch wat rijker dan voorheen.

Misschien is het ook geen gek idee om eens te kijken of je iets aan de waarde (voor jezelf) van je ideeen over een partner en haar vorige sexuele ervaringen kunt doen, zodat je bij de volgende relatie niet tegen iets vergelijkbaars aanloopt?

Succes er mee!

Quibus

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » wo 16 juli 2003, 11:50

hey special
ik las je post bij de topic van spot the difference over antigif voor jaloerzie

ik ga denk ik nog maar een keer hetzelfde zeggen als daar...
namelijk dat je je relatie niet moet beoordelen op wat je parnter voordat jullie wat hadden allemaal wel of niet gedaan heeft, het gaat er toch om hoe jullie het samen hebben en hoe ze tegenover jou is en hoe jullie je bijelkaar voelen?
Ik kan snappen dat je wel even slikken moet als je oog in oog staat met iemand waarvan je weet dat ze er sex mee gehad heeft, maar dat is toch geen reden om een relatie te verbreken?
Voor mij persoonlijk is er maar 1 reden om een relatie te verbreken en dat is omdat de relatie zelf niet goed zit... niet om een verleden...
Lees mijn post maar eens bij de topic van jaloerzie van spot the difference, misschien dat je daar wat aan hebt, hoewel ik daar al zon beetje hetzelfde zeg als hier ;)

xxx
nothing will kill me except a silver bullet

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » wo 16 juli 2003, 13:13

persoonlijk denk ik dat onzekerheid altijd een vrij grote samenhang heeft met jaloerzie, onzekerheid over jezelf of je wel tegen degenenen op wie je jaloerzie dan gericht is op kan, of gewoon omdat je niet zo zeker van jezelf bent, of onzekerheid tegenover je partner, of hij/zij wel zo trouw is als je denkt, of onzeker om iemand te vertrouwen omdat je vertrouwen al eens of meerdere malen geschonden is...
vaak kleven aan een oordeel gevoelens/staten van zijn die je oordeel minder zuiver maken..
jaloers zijn over dingen die in het verleden gebeurd zijn en dan om die reden een relatie verbreken die eigenlijk, puur in het hier en nu bekeken, heel goed werkt is in mijn ogen gewoon doodzonde, liefde is niet iets wat iedereen zomaar krijgt, als je het dan hebt ga er zuinig mee om, gooi het niet zomaar weg omdat er een vlekje op zit... kijk naar wat je in je handen hebt...
mensen doen elkaar en zichzelf zo vaak te kort door emoties/staten van zijn als jaloerzie.. echt dood en dood zonde.

ik geloof inderdaad wel dat jaloerzie meer is dan gewoon een gevoel, maar ik denk dat er wel veel verschillende gradaties van jaloerzie zijn...
als ik mijn vriend bijvoorbeeld zie praten met een hele mooie meid en ik zie aan haar dat ze hem wel heel leuk vindt, heb ik wel even zoiets van das mijn vriend missy.... en hou het wel een beetje in de gaten en als het me dan te ver zou gaan zou ik denk ik even subtiel een zoen komen brengen aan mijn lieffie... op zo'n moment ervaar ik dat wel als een emotie en niet als een staat van zijn... maar aangezien de ene persoon nu eenmaal jaloerzer is dan de ander zal het toch ook wel zoiets zijn.. misschien beide wel?

xxx
nothing will kill me except a silver bullet

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » wo 16 juli 2003, 18:45

selene, ik weet niet of we nog aan het bomen waren, maar je voorlaatste post vind ik toch wel sterk ernaar neigen dat er NIET zo'n knopje is dat zomaar omgezet kan worden. "een staat van zijn" en dat " je het met logisch denken niet wegkrijgt" schrijf je, en dat is nou precies wat ik bedoel! special, erg vervelend voor je dat het zo gelopen is. je hebt een goede kans dat je dit meteen voor de laatste keer hebt meegemaakt, waarom dat zo werkt, geen idee, maar het is heel goed mogelijk.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 17 juli 2003, 7:12

alles heeft natuurlijk altijd veel meer kanten, dat ben ik het meteen met je eens, maar om die allemaal te belichten in een forumpost is best moeilijk ;)

maar ik denk wel dat iemand die vrij stevig in zijn of haar schoenen staat en een positief zelfbeeld heeft (wat men vaak een zeker persoon noemt) minder snel jaloers is, minder bang is om de controle te verliezen misschien?

*niets is zwart/wit* (volgens mij heb ik die al vaker gebruikt op dit forum ;) )
nothing will kill me except a silver bullet

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 17 juli 2003, 8:51

jaloerzie lijkt me nou juist wel iets wat pijn doet eigenlijk :s
nothing will kill me except a silver bullet


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten