Uitrekken door nuvaring?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

aapje annie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 augustus 2006, 13:43

Uitrekken door nuvaring?

Berichtdoor aapje annie » wo 30 augustus 2006, 14:02

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier maar lees al een hele tijd mee. Ik ben vanaf de eerste dag erg onder de indruk geweest van hoe hier met elkaar wordt omgegaan; zeer respectvol en enorm open voor andermans gevoelens, gedachten en problemen.
Daarom heb ik beslist om, nu ik zelf ook een beetje in de knoop zit, om me te registreren en jullie hulp te vragen.
Ik ben zo ongeveer drie maand geleden overgeschakeld van Pil op Nuvaring. Op zich ben ik er zeer tevreden over (geen maagproblemen meer).
Maar nu maak ik we echter zorgen over iets anders. Ik heb het gevoel dat die ring mijn vagina een beetje (veel) oprekt, dat ik daar beneden wijder wordt. Ik merk dit vooral aan het feit dat ik tijdens het vrijen mijn vriend niet zo goed meer voel, waardoor ik veel moeilijker tot een hoogtepunt kom.

Hebben jullie nuvaringsters de zelfde ervaringen en denken jullie dat dit mogelijk is?

groetjes,

aapje annie

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 30 augustus 2006, 14:20

Hai Aapje annie.
Welkom op shespot!

Ik ben zelf geen nuvaring gebruikster, maar mijn eerste ingeving na het lezen van jouw verhaal is de volgende:

Zou het kunnen zijn dat je, nu je de pil niet meer slikt. natter wordt (opgewondener) dan voorheen? Ik kan me zo voorstellen dat hoe natter jouw vagina is, hoe minder wrijving je voelt tijdens het neuken.
Nogmaals, ik denk even "hardop" met je mee. Misschien dat ervaren nuva ring gebruiksters er een andere visie op hebben en die met ons willen delen?


Greetz Shazzz
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 30 augustus 2006, 15:43

Ik dank dat Shaz een punt heeft. De Nuvaring (ik gebruik 'm al een jaar of 3) kan je vagina echt niet oprekken, daar is-ie veel te flexibel voor. 't Zal inderdaad eerder iets met de vochthuishouding te maken hebben.

Noa
Berichten: 14
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:21
Locatie: Amsterdam / eigen zakie

Berichtdoor Noa » zo 01 oktober 2006, 11:17

he aapje annie!

ik gebruik inmiddels ook al een paar jaar de nuvaring, en ben errug tevreden. Ik heb niks ervaren van wat jij beschrijft. Ik voel de nuvaring ook niet zitten, dus er staat geen spanning op, dus ik kan me niet voorstellen dat het dan kan oprekken. Een goeie suggestie, van de vochthuishouding! Hopelijk is het wel net zo lekker als ervoor, maar ik zou me geen zorgen maken over het oprekken.

Noa

Elfquest
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 28 juli 2006, 15:11

Berichtdoor Elfquest » zo 01 oktober 2006, 14:09

Ik gebruik sinds kort ook de nuvaring maar ik merk ook geen verschil.
ik denk hetzelfde als @Shazia, je krijgt nu minder hormonen binnen. Ik ging er wel vanuit toen ik switchte dat er iets zou gaan veranderen. De verassing was dan wat :D

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 14 december 2006, 13:35

even uppen over de nuvaring
ik vraag me af of er ECHT minder hormonen in zitten dan in de pil
(lichtste pil bevat 15 microgram oestrogeen, hetzelfde dan de nuvaring, en 60 microgram progesteron ( de nuvaring bevat 120 microgram/dag-dit is het dubbele)
en ik lees ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bijwerkingen bij vrouwen die hem gebruiken

ik vond hem ook erg groot en voelde die wel erg goed zitten (misschien ben ik niet zo wijd geshapen) na enkele uren was hij er al uit, soms twijfel ik wel het nog eens te proberen, maar denk niet dat die echt minder bijwerkingen heeft (veel informatie over anticonceptie is .. reclame)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 14 december 2006, 16:10

Nuvaring bevat 0,015 mg EE (oestrogeen) en 0,12 mg etonogstrel (progesteron). Voor de duidelijkheid; dit is wat de ring dus per dag afscheidt. (de waarde die je noemt is volgens zal misschien de hele ring zijn, waar je dus bijna een maand mee doet).. :)

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » do 14 december 2006, 16:31

En qua bijwerkingen: Niks, noppes, nada hiero. Als je de ring voelde zitten en 'm verloor, heb je hem waarschijnlijk niet diep genoeg ingebracht.

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » do 14 december 2006, 16:42

Als je 'm voelt zitten of de ring verlies, heb je 'm idd niet goed ingebracht. De enige keren dat ik 'm steeds verloor was tijdens het vrijen, doordat de penis hem van zijn plaats haalde. Dus haalde ik 'm er bij het vrijen even uit, en na het vrijen er meteen weer in. Ik geloof dat er een bepaalde tijd voor stond, dat het dan nog veilig is.

Nog even een reactie aan aapje annie:
Zelf werd ik ook vochterger door de nuva, en voelde daardoor ook minder. Je zou evt. wat andere standjes kunnen proberen waardoor je de penis wat beter voelt.

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 14 december 2006, 17:41

mn genoemde waarden zijn juist (komen overeen in microgram met de mg die ook aangegeven werd)

ik werd er wel vrij snel misselijk van en had veel hoofdpijn daardoor had ik hem al na 2 uur weer eruit gehaald

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 14 december 2006, 18:18

Hmmm Brunetteke de waardes die ik noem komen toch echt overeen met wat er in het boekje/bijsluiter staat...

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » do 14 december 2006, 19:02

Hmmm Brunetteke de waardes die ik noem komen toch echt overeen met wat er in het boekje/bijsluiter staat...
0,015 milligram = 15 microgram
0,12 milligram = 120 microgram

Jullie zeggen dus hetzelfde :wink:

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 14 december 2006, 21:14

dat bedoelde ik inderdaad, ondertussen is er een nieuwe pil mirelle, die nog minder hormonen bevat (15 microgram oestrogeen en 60 microgram progestageen hormoon) maar ik had er veel bijwerkingen van (vlekken in het gezicht,hoofdpijn,misselijk) dus ik vrees van de ring ook

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » do 14 december 2006, 21:47

Zelf kreeg ik van de nuvaring en de implanon heel veel bijwerkingen, maar van de Diane35 (redelijk zware pil) juist helemaal niet. Ligt niet aleen aan de hoeveelheid hormonen, maar ook aan welke hormonen, hoe ze tot elkaar in verhouding staan en hoe het word opgenomen. Zo word de nuvaring via je vaginaslijmvlies opgenomen, de implanon door je bloed en de pil via je maag. Als het via je maag word opgenomen legt het een langere weg af dan bijv, via je vagina, waardoor het meer invloed heeft op je hele lichaam.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 15 december 2006, 18:51

sorry, misverstand zat me niet in de mg'tjes maar ik las verkeerd, dacht dat je bedoelde dat nuvaring 60 mg prog had... lalala :wink:

Sja.. ik ben ook bang voor negatieve bijwerkingen, die zullen vast ook komen. Maar dat hebben ze allemaal. Ik wil gewoon degene met de minste bijwerkingen. Pillen gaan toch door je lichaam en beinvloeden naar mijn idee meer dan een plaatselijke ring of spiraal. Maar het minder of niet ongesteld worden dat vaak het geval is bij mirenaspiraal ervaar ik ook weer als groot nadeel (gevoelsmatig iets). Koperspiraal.. sja daar heb ik ethisch (ook gevoelsmatig) iets tegen, plus; ik vind ongesteld zijn niet meer zo erg, maar het moet niet erger worden...

Voordeel van Nuvaring boven spiraal is dat je het zelf kunt afbreken zonder poespas. Ik wil Nuvaring een paar maanden proberen.. en anders laat ik m eruit. Brunetteke, waarom probeer je het niet langer uit, zodat ook zeker weet dat bijwerkingen niet tijdelijk zijn (omdat je lichaam moet wennen)?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten