* HET FILMHUIS

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

elserina
Berichten: 477
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor elserina » di 12 september 2006, 20:47

aha, dus het was toch die forms emotie omtrent deheer spader :-)
compleet begrijpelijk!

Beheer
Site Admin
Berichten: 667
Lid geworden op: za 14 april 2001, 1:01
Contacteer:

Berichtdoor Beheer » ma 02 oktober 2006, 20:29

Vanavond, of eigenlijk vannacht:
00:50 02:35
Wild orchid
=============
(ARD)
genre: Drama, Erotiek, Thriller
land: Verenigde Staten
regisseur Zalman King
wordt ook besproken in de shespot-film-rubriek
(erotiek - Delta of Venus en meer films van Zalman King)

Intimacy
============
Vrijdag 6 Oktober 00:40, NED2
Drama uit Frankrijk / Engeland
Met Mark Rylance, Kerry Fox, Susannah Harker e.a
Vraag voor wie gaat kijken: is dit een film, die shespot moet aanraden in haar film rubriek? of niet? (persoonlijk vond ik ht geen erotiserende film, hoewel er wel expliciete vrijscènes in voor komen)

veel kijk plezier,
katja

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » wo 01 november 2006, 21:10

Allen daarheen ! :)
(ik heb een paar trailers gezien... belooft veel leuks !)


EDEN
2 November is de première van Eden: een lichtvoetig relatiedrama over liefde en de kunst van het koken. De speelfilm van Michael Hofmann past in de traditie van sensuele eetfilms zoals Eat Drink Man Woman, Bella Martha en Como Agua Para Chocolate. Op het International Film Festival Rotterdam 2006 won Eden de Tiscali Publieksprijs.

Gregor, een corpulente, excentrieke chef de cuisine, runt een klein restaurant aan de rand van een stad. In zijn vrije tijd zit hij vaak op een terrasje, waar hij wordt bediend door Eden. Eden is getrouwd met Xaver en heeft een dochter van vijf met het Downsyndroom, Leonie. Gregor ziet Leonie voor het eerst in het park als ze bij de fontein speelt en erin dreigt te vallen. Hij is zeer gecharmeerd van haar (en haar moeder) en besluit een cake met eigengemaakte chocolade voor haar verjaardag te bakken. Als Eden de chocolade proeft, is ze compleet verrukt.

Ze bezoekt de keuken van Gregor om meer te kunnen proeven van zijn kookkunst, wat uitmondt in een innige maar platonische relatie. Eden en haar huwelijk bloeien op en ze raakt eindelijk weer zwanger. Xaver wordt echter jaloers op Gregor en vernielt zijn wijnkelder. Dit doet Gregor besluiten het stadje te verlaten, maar eerst wil hij Eden nog een laatste keer zien. Eden is een charmant, lichtvoetig relatiedrama over de kunst van het koken en de liefde.

Regie & Scenario: Michael Hofmann


Afbeelding

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » wo 01 november 2006, 21:14

Heeft er iemand "Elemaintaire deeltjes" gezien ?




Woehah ! :)
die is de moeite !

Die scene in de parenclub... oef :oops:

en zo mooi ... liefde in zijn zuiverste vorm.. namelijk die waar je letterlijk gek van wordt :wink:

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 01 november 2006, 23:21

Ik heb zo'n negatieve recentie van Elementaire deeltjes gelezen dat ik niet durf.......
Ik vond het boek erg goed en wil dat beeld/idee ook niet laten verstoren.

Amada

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » do 02 november 2006, 21:58

Over negatieve recensies gesproken: trek je er niet te veel van aan, vooral niet als ze in de Volkskrant staan. Wat een stelletjes zeikerds zijn dat zeg. Eden, hierboven al door Melixande aanbevolen, kreeg vandaag maar twee sterren (van de vijf) voornamelijk omdat het eten te flets in beeld gebracht zou zijn... Ze hadden waarschijnlijk de culinaire recensent gestuurd! Nota bene de publieksfavoriet op het Rotterdamse filmfestival... (heerlijk, nog maar drie maanden en dan is het weer zover) Ik heb 'm toen ook gezien en ik vond 'm ontroerend en grappig tegelijk.

eric46
Berichten: 2546
Lid geworden op: ma 09 oktober 2006, 4:01

Berichtdoor eric46 » vr 03 november 2006, 22:59

Euhm, iemand ooit Walk the Line gezien? Over het leven van Johnny Cash.
Ben geen mega-fan van zijn muziek, maar de intensiteit van die man, zijn leven, de passie tussen hem en June Carter spetterden van het doek af.
Ik was er echt even stil van.
Non è possibile dividere la storia di noi due.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » do 16 november 2006, 23:01

Kruistocht in Spijkerbroek, ik weet dat ik de doelgroep een beetje ontgroeid ben maar ik heb er erg van genoten. Leuk stukje Rotterdam-promotie ook :lol:
Wel raar dat er Engels wordt gesproken maar dat wende bij de Discovery of Heaven ook vrij snel.

En wat schrijven die zuurpruimen van de Volkskrant? De montage hapert. Daar heb ik nou niets van gemerkt.

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » vr 17 november 2006, 10:30

Ik heb recentelijk 2 films gezien die zwaar afgekraakt werden in de pers.
Beide films staan nu in mijn lijstje met favorieten.
Ik denk dat ik die 'zuurpruimen' maar eens in de gaten ga houden ...
een verdomd goeie graadmeter om vooral wel naar een film te gaan kijken!

Eden heb ik inmiddels ook gezien. Een heerlijke film !

Walk the line staat niet op mijn lijstje ... ik vind Johnny Cash een geweldige karakteristieke vent... maar dan wel de 'echte'.
Vind ik altijd lastig met films over een beroemdheid... dat je naar een andere beroemdheid zit te kijken.
Maar aan de andere kant... er draait een film over het leven van H.Brood, over J.Cash over George Michael... ik zal m'n criteria moeten bijstellen misschien.... heel misschien :wink:


Kruistocht in Spijkerbroek...... daar ben je noooooit te jong voor :wink:
Moet ik ook nog zien...... en Little Miss Sunshine en Buddah's Lost Children en Forever en Pretpartk Nederland en Babel en...en ... en .. :roll:


Melixande*


*cinemajunkie

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » vr 17 november 2006, 11:24

Wat Johnny Cash in Walk the line, volgens mij, zo karakteristiek maakt is de acteerprestatie van Joaquin Phoenix. Ik vind hem een ongelooflijk acteur die zich volledig geeft in zijn rollen en ze ten volle beleefd en laat beleven.

Ik vond de film Ray over het leven van Ray Charles ook heel erg sterk, maar wederom kwam dit ook grotendeels door de ongelooflijke prestatie van, dit keer Jamie Foxx. Ook hem vind ik een acteur, die naast de looks, ook een geweldige attitude heeft.

Saar xxx

eric46
Berichten: 2546
Lid geworden op: ma 09 oktober 2006, 4:01

Berichtdoor eric46 » zo 19 november 2006, 17:54

Als een spijkerbroek goed past, begrijp ik niet dat het kruis tocht. Sorryyyyy, melig :oops: :lol:
Heb hier nog een DVD liggen om te bekijken. Werd me aanbevolen. Elizabethtown met Orlando Bloom en Kiesten Dunst. Heeft iemand die al gezien? Melix of Saar?
Non è possibile dividere la storia di noi due.

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » zo 19 november 2006, 19:25

Nee, sorry heb ik nog niet gezien eric... maar, mag ik dit als een uitnodiging op een dvd-avondje opvatten :lol:

Kruistocht in spijkerbroek staat zeker nog op mijn verlanglijstje, al is het maar voor de muziek die gemaakt is door mijn lievelingsartiest... Ozark Henry... Hij maakt echt hemels mooie muziek, en niettemin is hij natuurlijk een Vlaming!!!!!

Saar xxx

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » zo 19 november 2006, 23:43

Passende muziek inderdaad van Ozark Henry. Nog meer Belgische aspecten: het script is geschreven door Belgen en Belgie wint erin met 1-0 van Nederland bij voetbal (en dat laatste is wel heel opmerkelijk in een van oorsprong Nederlandse film en zeker in een film over een kruistocht :wink: )

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » zo 19 november 2006, 23:47

Ik heb vandaag Memoires of a geisha bekeken...

heel erg mooie film, ze hebben terecht 3 oscars gewonnen want elk beeld leek wel een schilderij op zich...

eric46
Berichten: 2546
Lid geworden op: ma 09 oktober 2006, 4:01

Berichtdoor eric46 » ma 20 november 2006, 0:38

Saar is bij deze uitgenodigd voor een avondje DVD :wink:
Elizabethtown dan toch?
Non è possibile dividere la storia di noi due.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 7 gasten