Samen met een vrouw maar niet lesbisch

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Samen met een vrouw maar niet lesbisch

Berichtdoor miki » di 18 juli 2006, 15:48

Een wat eigenaardige titel misschien, maar het zegt wel precies zoals het is. Ik ben sinds anderhalf jaar samen met een vrouw, maar ben, voel, zie mezelf niet als lesbisch. Ik wil hier op She graag mijn verhaal doen en eventueel horen of er mensen zijn die zich hierin herkennen.

Ik ben een aantal jaar geleden redelijk actief geweest op She. Maakte toen een turbulente tijd door, vlak na mijn scheiding in een nieuwe relatie met een wat oudere man. Vooral op seksueel vlak in die tijd 'volwassen' geworden, genoten, gedroomd, gehuild, geleefd vooral.

Tijdens die relatie kreeg ik - tijdens een van mijn reguliere afspraken - van mijn auralezer de vraag of ik wel zeker wist dat het voor mij een man moest zijn. Hogelijk verbaasd en enigszins beledigd heb ik gevolg gegeven aan zijn suggestie om eens met een andere bril naar alle vrouwen te kijken in mijn directe omgeving. Met als resultaat dat er één vrouw was (een vriendin die al jaren kende en die na een huwelijk een relatie had met een vrouw) die ik écht leuk vond met die andere bril.

Ruim een halfjaar later (mijn relatie was inmiddels voorbij tot mijn grote verdriet) kwam ik die ene vrouw tegen in de kroeg. Terwijl de situatie er helemaal niet naar was, raakten we in gesprek en begon mijn fascinatie. Aan alles was voor mij merkbaar en voelbaar dat ze een oogje op me had… ik vond dat lastig, spannend, heerlijk, moeilijk en fantastisch tegelijk. Wat moest ik aan met mijn gevoelens van nieuwsgierigheid, opgewondenheid en beginnende verliefdheid aan… wat zou dit betekenen voor mijn twee kinderen, hoe zouden mijn familie, vrienden en bekenden reageren, wat voor extra toestanden met mijn ex zouden er ontstaan?

Allemaal overwegingen van rationele aard.. allemaal zaken uit het verleden en de toekomst. En… het enige waar ik naar kon luisteren was mijn hart, dat al maar sneller ging kloppen als ze in mijn buurt was. Het enige dat ik deed was haar opzoeken, redenen bedenken waarom ze bij ons op bezoek kon komen, zodra de kinderen niet thuis waren samen dingen ondernemen. Tot het moment aanbrak dat ik bijna barstte. Ik moest mijn gevoelens kwijt en wilde daarover open zijn tegen mijn vriendin. Alle moed verzameld en haar geschreven dat ik zo nieuwsgierig naar haar was, dat ik de hele dag met haar bezig was, dat ik graag wilde ontdekken wat ik voor haar voelde, hoe ik daarmee kon omgaan, kortom dat ik het allerliefste samen met haar op ontdekkingstocht wilde gaan…

Een paar uur later reactie: “je had me niet gelukkiger kunnen maken dan met deze uitnodiging”. Sinds dat moment zijn we samen, heel voorzichtig, echt ontdekkend of een relatie met een vrouw iets voor me was. En het meest verbluffend was wel dat het vanaf de allereerste seconde vanzelfsprekend heeft gevoeld; volstrekt logisch, natuurlijk en heerlijk. Natuurlijk waren er hobbels, maar je overwint veel als je van elkaar houdt. Bovendien heb ik het idee dat we veel minder hobbels hebben gehad dan verwacht, mede omdat wij ons ook vanzelfsprekend gedragen; het is geen issue, we hebben het er niet over, het is gewoon.

In de loop van de tijd heeft zich een prachtige, gelijkwaardige, mooie, spannende en volwassen relatie tussen ons ontwikkeld. De kinderen reageerden zoals ze zijn: relaxed en eerlijk… wat zullen onze vrienden zeggen en… oh die vinden wij leuk. Mijn ex schoot zoals verwacht compleet in de spagaat, maar is er inmiddels ook aan gewend en bij onze familie en vrienden zijn we even ‘thuis’ als daarvoor.

Ik houd met hart en ziel van mijn vriendin, wil haar echt nooit meer kwijt, heb geen enkel oog meer voor wie dan ook, maar zeker niet voor andere vrouwen. Want dat is de kern van mijn vraag, verwondering, verzoek om herkenning… ik heb helemaal niets met andere vrouwen, voel me geenszins aangetrokken tot hen terwijl dat wel zo is naar mannen in zijn algemeen. Ik heb het gevoel dat de ontwikkelingen van twee jaar geleden (bij de auralezer begonnen) dienden als voorbereiding op mijn ‘openstellen’ voor een relatie met een vrouw. Zonder die tijd en ruimte was ik wellicht helemaal niet klaar geweest om een lesbische relatie aan te gaan. Ik had daarvoor nog nooit een seconde serieus stil gestaan bij de mogelijkheid en heb helemaal niet het idee dat een eventuele volgende relatie er een met een vrouw zou kunnen zijn. Ik houd niet van vrouwen, ik houd van mijn vriendin!

Zo, een heel verhaal… ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ben benieuwd naar eventuele reacties en/of herkenning.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Re: Samen met een vrouw maar niet lesbisch

Berichtdoor Ezoko » di 18 juli 2006, 16:29


Zo, een heel verhaal… ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ben benieuwd naar eventuele reacties en/of herkenning.
Waarom willen zoveel mensen van toevallige gebeurtenissen die een draai aan hun leven geven, zo graag geloven dat het allemaal voorbestemd was? Ik denk dat je gewoon altijd bisexueel geweest bent. Dat is er gewoon uitgekomen door een opmerking van iemand die beweert aura's te kunnen lezen, puur toeval dus.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » di 18 juli 2006, 16:36

Toeval bestaat niet.

Carina (eigenwijs)
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

havand
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 20:21
Locatie: Dordrecht -

Berichtdoor havand » di 18 juli 2006, 16:39

Miki,
Het is toch een feit dat er verschillende liefdes zijn. Niet iedereen heeft ze allemaal.
De een houdt van kinderen en de ander heeft niets met kinderen.
De een houdt alleen van mannen en de andere houdt zowel van mannen als vrouwen.
Wees dus blij dat je deze nieuwe liefde hebt gevonden en geniet ervan.
Maak er geen probleem van.
Kom ik van Mars?

Venuss
Berichten: 691
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 16:53
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Venuss » di 18 juli 2006, 16:39

Of het nu om een man of een vrouw gaat, who cares? Het gaat om een persoon. En toevallig is het een vrouw :wink:



Venusss, simpel 8)
Het geluk ligt voor het oprapen... even bukken volstaat ;-)

Noa
Berichten: 14
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:21
Locatie: Amsterdam / eigen zakie

Berichtdoor Noa » di 18 juli 2006, 16:56

Nou Ezoko, dat klinkt wel heel makkelijk en onrelevant. Het maakt toch eigenlijk niet uit in dit geval of het toeval of niet is? Het gevoel van Miki is duidelijk; ze is niet geinteresseerd in vrouwen in het algemeen, maar wel in haar vriendin.

Miki, ik heb geen ervaring met vrouwen en deze context, maar kan me jouw gevoel op een of andere manier wel voorstellen. Ik denk dat er verschillende gradaties zijn in het lesbisch-zijn. Sommige zijn zwaar overtuigd, al vanaf hun 14e, en andere vrouwens komen er rond hun 40e achter dat het toch wel veel voordelen heeft.
Als je daar een beetje tussenin zit, dan kan ik me voorstellen dat een gevoel van verliefdheid alleen getriggerd kan worden door maar héél weinig vrouwen (jij denkt zelfs 1). Je bent namelijk helemaal niet gewend om verliefd te zijn op die manier en stelt er veel meer eisen aan. Bij mannen weet je inmiddels precies waar je op moet letten en wat jouw voorkeuren zijn. Een vrouw moet misschien meer haar best doen om jou te triggeren.

Maar het gaat om de persoon zelf en als deze een voor jou perfecte combinatie in zich draagt dan kan ik me voorstellen dat je er niet omheen kunt; vrouw of niet. Maar het grappige is dat ook hetero's zich vaak niet kunnen voorstellen dat ze ooit een relatie willen met iemand anders dan hun huidige partner. Misschien is de clou wel dat als je blij bent met je relatie, je je niet kan voorstellen dat er een ander voor in de plaats kan komen. Man of vrouw...
Nou goed, dat waren mijn hersenspinsels tot nu toe. Heel veel plezier samen in ieder geval!
Noa

Miss*P
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 17:32
Locatie: Student

Berichtdoor Miss*P » di 18 juli 2006, 18:08

Of het nu om een man of een vrouw gaat, who cares? Het gaat om een persoon. En toevallig is het een vrouw :wink:
Venusss, simpel 8)
Miss*P helemaal mee eens en dus ook: simpel :lol:

ragna
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 17 juli 2006, 12:39
Locatie: makoum allef; ik doe wat ik doe...

Berichtdoor ragna » wo 19 juli 2006, 9:56

ezoko, ik vind je verhaal heel erg herkenbaar!

ik ben zelf 25 jaar samengeweest met een vrouw, dé liefde van mijn leven, mijn soulmate in alle opzichten. toen ik haar leerde kennen in 1980, was het van meet af aan duidelijk dat zij een heel bijzondere plek in mijn leven innam. zij was lesbisch en daardoor lag de overstap meer voor de hand... alhoewel ik daarvoor nooitoftenimmer iets anders voor een vrouw had gevoeld dan zusterlijke liefde of vriendschap.

seksueel was en bleef ik op mannen gericht, alhoewel ik volledig openstond voor nieuwe ervaringen met lesbische seks - maar op de een of andere wijze miste ik de spanning en de opwinding die ik wél met heteroseks ervoer.

we hebben 25 heel heerlijke en heel liefdevolle jaren gehad en nog is zij mijn allerbeste vriendin en de persoon waarvan ik het meeste houd op de hele wereld. desondanks ging het gebrek aan passie mij parten spelen en een jaar geleden ben ik met heel veel moeite uit de relatie gestapt. de eerste 3 jaren hadden we een open relatie gehad, waarbij ik ook minnaars had on the side. maar toen kon zij dat niet meer aan en heb ik dat dus opgegeven en daarmee mijn seksualiteit aan de kant gezet. ik heb ontzettend veel gekregen van haar en nog schieten de tranen me in de ogen als ik denk aan onze liefde, onze band en hoe ik die mis... maar ik kon niet verder, raakte mezelf totaal kwijt.

inmiddels heb ik een lieve vriend, met wie ik heerlijke seks heb en die het vuur van mijn passie brandend houd. maar de band die er tussen mijn vriendin en mij was (en nog is), zal ik nooit met hem hebben, ook al zouden hij en ik ook de 25 jaar volmaken.

ik heb lang gedacht dat ik bi was, maar dat is niet zo. ik val niet op vrouwen, alleen maar op mijn ex. was zij net als ik hetero geweest, dan waren we gewoon hartsvriendinnen geworden zoals we nu inmiddels zijn.

wees heel lang heel gelukkig met je vrouw!

love16
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 12:33

Berichtdoor love16 » wo 19 juli 2006, 17:08

Ik fantaseer de laatste tijd heel vaak om het eens een keer met een vrouw erbij te doen, lijkt me heel geil!

Goddesss
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 juli 2006, 11:22

Berichtdoor Goddesss » vr 21 juli 2006, 10:23

Of het nu om een man of een vrouw gaat, who cares? Het gaat om een persoon. En toevallig is het een vrouw :wink:



Venusss, simpel 8)
En zo is het maar net ..Je bent gelukkig nu met haar dus wat let je.
Liefde tussen 2 mensen is gewoon fantastisch. En of het nu m/v, v/v of m/m is.
Maakt niets uit ! Het gaat erom dat jullie je goed voelen wat een ander zegt of denkt gaat hen niets aan.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » vr 21 juli 2006, 11:59

Of het nu om een man of een vrouw gaat, who cares? Het gaat om een persoon. En toevallig is het een vrouw :wink:



Venusss, simpel 8)
En zo is het maar net ..Je bent gelukkig nu met haar dus wat let je.
Liefde tussen 2 mensen is gewoon fantastisch
Sex zonder meer kan anders ook fantastisch zijn, en heeft bovendien het voordeel dat het aantal participanten niet tot twee beperkt hoeft te blijven.

;-)

Tum Tum
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 25 juni 2006, 20:13
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor Tum Tum » vr 21 juli 2006, 23:34

Ik heb een huisgenoot gehad die 6 jaar een relatie heeft gehad met een vrouw. Daarvoor en ook weer daarna telkens alleen met mannen.
Is zij nu bisexueel? Nee.
Waarom toch de behoefte van mensen om alles in hokjes te plaatsen?
Zij is gewoon verliefd geworden op de persoon, en dat vind ik een heel mooi iets.
Als je daarvoor open kan staan, vergroot je ook alleen maar je mogelijkheden :D

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » za 22 juli 2006, 1:27

Ik heb een huisgenoot gehad die 6 jaar een relatie heeft gehad met een vrouw. Daarvoor en ook weer daarna telkens alleen met mannen.
Is zij nu bisexueel? Nee.
Waarom toch de behoefte van mensen om alles in hokjes te plaatsen?
Het is een behoefte die voortspruit uit noodzaak. Stel je de oermens voor die in het bos een beer tegenkomt. Wat denk je dat de beste kans op overleving biedt? Onbevangen op de beer afstappen om te onderzoeken of het dier eetbaar is of dat jij eetbaar voor hem bent, of denken "Hee, dat beest hoort in het hokje 'gevaarlijke roofdieren'. Wegwezen!"

Door de dingen in de wereld in categorieën in te delen, maak je natuurlijk generalisaties die niet altijd gelden, maar het is nu eenmaal ondoenlijk om de eigenschappen van alle dingen afzonderlijk te leren kennen.

Als de vrouw die jij noemt niet "bisexueel" genoemd zou mogen worden, hoewel ze sexuele relaties met mannen en vrouwen (of in elk geval één vrouw) heeft gehad, dan zou ik net zo goed niet "heterosexueel" genoemd mogen worden, ofschoon ik in mijn hele leven alleen maar sex met vrouwen heb gehad (nou ja, afgezien van dat ene experiment met een Thaise kathoey, maar die was zo grondig omgebouwd dat hij/zij eigenlijk als vrouw moet worden beschouwd ;-)).

Tum Tum
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 25 juni 2006, 20:13
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor Tum Tum » za 22 juli 2006, 10:48

Ezoko, ik kan het goed vinden in je antwoord...ik heb het iets te kort door de bocht en onduidelijk geformuleerd.
Ik heb namelijk met haar vele gesprekken erover gehad, en het was meer dat zij niet vond dat ze bisexueel was...ze wist gewoon niet waar ze zichzelf nu neer moest zetten. Uiteindelijk was onze conclusie dat dat toch het minst belangrijke was. Zij was gelukkig met de persoon van wie ze op dat moment hield, en dat is tenslotte het allerbelangrijkste!!

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Berichtdoor miki » ma 24 juli 2006, 15:29

Ik maak me geen zorgen, maak me al helemaal niet druk en ben dolgelukkig met de situatie waarin ik me nu bevind. Dank voor alle geruststellende reacties, maar om heel eerlijk te zijn was ik daar niet naar op zoek. Ik ben ook niet bezig met hokjes en of ik daar wel of niet in pas...dat boeit me helemaal niet.

Ik was en ben op zoek naar herkenning, naar andere mensen die vergelijkbare gevoelens kennen, hebben ervaren op dezelfde of juist een heel andere manier. Anders gezegd ben ik misschien nieuwsgierig naar de dialoog met gelijkgestemden en met mensen die anderszins ervaringen willen delen die hen op hun manier bezig houden.

Ik blijf benieuwd naar reacties.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten