Klaarkomen en dan ..........

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Klaarkomen en dan ..........

Berichtdoor knipoog » wo 12 april 2006, 11:23

Ondanks dat ik vrouw ben wil ik namens een goeie vriend hier een vraag stellen.

Al in gesprek rakende over vrijen, klaarkomen etc. kwam er na enige schaamte een verhaal op de proppen.
Hij zit er echt mee en via mij wil hij proberen hier een antwoord op te krijgen.

Het blijkt nadat hij met zijn partner heftig en lekker gevreen heeft en daarna is klaargekomen.........hij dan direkt daarna misselijk wordt, moet hoesten en dit zich vaker uit in braakneigingen. Hij houdt zielsveel van zijn partner en wil er dat vrijen niet voor opgeven. Hij vindt het ook heel rot voor haar, nadat alles zo lekker was en dan dit verschijnsel.

Veel heb ik al gehoord , zoals niezen na het klaarkomen, in slaap vallen etc. maar dit!!!!!!

Ben zelf ook wel nieuwsgierig of meer mannen dit herkennen!!! :wink:

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » wo 12 april 2006, 12:05

Dit klinkt voor mij heel herkenbaar, niet na het vrijen, maar de symptomen ken ik wel.
Het heeft te maken met een bepaalde spierspanning in je spieren rond je middenrif.
Als bij bepaalde bewegingen of samentrekkingen deze spieren onder druk komen te staan dan kan dit inwerken op je longen en maag.
Bij mij staan die spieren vaak onder spanning en dat uit zich idd in heel veel hoesten maagklachten etc.
Waarschijnlijk spant hij zijn spieren op een bepaalde manier aan tijdens het klaarkomen of tijdens het neuken zelf dat dit zo'n ongewenst effect heeft.
Laat hij er eens op proberen te letten wat hij doet met die spieren (in het midden van je rug als een band lopend over je maag en longen naar voren toe) tijdens de sex, en laat hij eens proberen ze te ontspannen.
Anders is eventueel fysiotherapie oid een goede oplossing.

Gr. Mas.

diablo
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18 januari 2003, 2:01

Berichtdoor diablo » do 13 april 2006, 16:29

Misschien een allergische reaktie?

Hoewel braken niet wordt genoemd zijn deze onderstaande klachten bij hem misschien ook aanwezig?

Post-ejaculatie ziekte syndroom (Post-orgasmic Illness Syndrome)
Deze naam staat voor een zeldzame stoornis. Mannen die hier van last hebben krijgen kort na de zaadlozing een explosief-achtig warm gevoel in hun lichaam dat uitstraalt naar verschillende kanten. Kort daarna worden ze buitengewoon moe en bijna uitgeput en binnen enkele uren krijgen ze een griep-achtig beeld, met in wisselende mate verschijnselen van spierpijn, raar gevoel rondom ogen, keelpijn-achtige klachten, vol gevoel in het hoofd, en soms uitslag op hun lichaam. Ze worden prikkelbaar en hebben soms last van concentratie problemen. Dit bereikt een maximum op de 2de dag na de zaadlozing en deze klachten verdwijnen pas geleidelijk binnen of na ca. 1 week.
De klachten zijn zo erg dat de betreffende mannen op een gegeven moment geen zaadlozing meer willen hebben en seksueel contact vermijden. Over de oorzaak is niets bekend, maar mogelijk is hierbij sprake van een allergische reactie op stoffen die in het lichaam tijdens de zaadlozing of het orgasme vrijkomen. Het beeld kan daarom in principe ook bij vrouwen voorkomen.


Diablo

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » do 13 april 2006, 16:45

Wat Massie zegt klinkt heel logisch voor mij.
Ik heb een paar keer na het klaarkomen een hele enge gierende hoofdpijn gehad. Dat associeerde ik ook met de manier waarop ik spieren aanspan en misschien zelfs iets vreemds dat ik met mijn ademhaling deed. Ik slaag er nu in dat te vermijden en ik denk dat het komt doordat ik bepaalde spieren in mijn schouders niet meer zo aanspan. Ik vond het niet eens moeilijk om dat te leren dus als het zoiets is dan heeft hij geluk.
Zanna

benjamin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 19 april 2006, 0:42

Berichtdoor benjamin » wo 19 april 2006, 0:51

bij sommige mensen, zowel mannen als vrouwen, ontstaat er tijdens de sex (vaak na ejaculatie) plotse hoofdpijn. Dit kan gepaard gaan met braken en zelfs flauwvallen. Het wordt postcoitale hoofdpijn genoemd. Omdat het plots ontstaat is het vaak (als het de eerste keer gebeurt) ontzettend beangstigend zijn. Het is verstandig om bij plotse hoofdpijn naar een neuroloog te gaan omdat een gevaarlijke andere ziekte ook met plotse hoofdpijn kan beginnen. Dit gaat dan om een soort bloeding in de hersenen.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 19 april 2006, 21:14

Kan zoiets ook psychisch zijn? Dat je je, hoeveel je ook van je partner houdt, eigenlijk vies voelt over sex, of schuldig, of anderszins walgt van een associatie die je vanuit je verleden met sex hebt, en dan dus misselijk wordt?

Ik zeg maar iets....want het lijkt me niet onmogelijk.....
misschien niet in het geval van deze man, dat zou ik ook niet kunnen zeggen natuurlijk.

Pure.

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » wo 19 april 2006, 21:36

Wat Massie zegt klinkt heel logisch voor mij.
Ik heb een paar keer na het klaarkomen een hele enge gierende hoofdpijn gehad. Zanna
Ikzelf heb het een jaar geleden gehad......en dan niet NA het klaarkomen......maar vlak ervoor of TIJDENS......
Het was een hele gemene steek in mijn hoofd....die inderdaad beangstigend aanvoelde....
Ik kon me daarna ook niet meer goed ontspannen tijdens de sex...

Heel stom.....maar doordat ik de pil ben gaan slikken voor menstruatieklachten zijn deze steken ook weg gebleven... :shock:

Maar ja, dat zal wel geen optie zijn voor die vriend van jou knipoog! :oops:

kuss

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!

katech
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 05 juni 2006, 0:24
Locatie: Groningen

Berichtdoor katech » ma 05 juni 2006, 12:35

ben blij dat zoveel mensen met adviezen, tips komen.
lijkt me ook heel ongemakkelijk als je je NIET beter voelt na fijne sex :(

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » zo 25 juni 2006, 16:20

Up voor Kitty!!

:wink:

kuss

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten