Waarom vreemdgaan?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » vr 30 december 2005, 15:04

Ik heb eens een storm van kritiek over me heen gekregen over dit zelfde verhaal. Ik vind vreemdgaan iets anders dan als hier bedoelt wordt. Vreemdgaan is voor mij een relatie aanknopen met iemand buiten je bestande relatie.
Ik ga wel eens naar dames toe voor b.v. een massage. Ik krijg daar een nabehandeling maar dit is dus voor mij geen vreemdgaan. Dit is kortstondig genot met iemand die ik na een uur al vergeten kan zijn.
Mijn vrouw vind pijpen absoluut niets voor haar, ook hier is al een topic over dus daar ga ik verder niet op door.
Ik vind dit wel fijn en af en toe gan ik mij, betaald, laten pijpen. Dit vind ik dus ook niet vreemdgaan.
Zo zie je dus dat voor iedereen de grens ergens anders ligt.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » vr 30 december 2005, 15:38

ja vreemdgaan is voor iedereen weer verschillend. Mijn grens is voor mij heel duidelijk in iedergeval en die verwacht ik ook van mijn lief. Ik vind vreemdgaan meer bedriegen en op een laffe manier aan je eigen egoistische genot komen. Dus seks hebben met anderen, of betaalde seks of trio's dat vind ik niet slecht tenzij de ander het niet weet.

Als ik mij afvraag waarom mensen vreemd gaan, dan kan ik er niet bij dat mensen dingen missen in een relatie. Is dat een reden dan om dingen te mogen verwzijgen? Als je dingen mist in een relatie waarom zou je het dan opzoeken bij een ander? Je partner komt er zo ook nooit achter wat je mist en zo kan er ook niks veranderd worden. En sterker nog mischien is jullie relatie op seksueel gebied wel helemaal niet jouw ding. Mischien word het tijd voor een andere nieuwe relatie (wel de oude verbreken).

Dus ik zie vreemdgaan meer als een bewuste egoistische laffe manier om aan je eigen trekken te komen. Vaak zijn het ook nog eens de vreemdgangers die spijt hebben achteraf (goh zo lekker was het niet) en die durven het niet te zeggen..

Natuurlijk zijn er uitzonderingen.. Maar dit is mijn kijk hierop.

OnzekereJongen
Berichten: 33
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 2:01
Locatie: Flevoland, Fulltime Baan

Berichtdoor OnzekereJongen » do 05 januari 2006, 20:20

Ben het met baby eens;)
Doe eens gek, dat is leuk voor de lol.

aksoj
Berichten: 8
Lid geworden op: za 03 juli 2004, 13:26
Locatie: noordholland

Berichtdoor aksoj » vr 06 januari 2006, 21:20

Was alles maar zo simpel, maakt leeftijd iets uit hoe je tegen vreemdgaan aan kijkt?
Lief hebben is een kunst!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 06 januari 2006, 21:46

In zekere zin wel, vind ik...

Bij 'prille' relaties spelen er andere waarden dan bij relaties van pakweg 20 jaar.

Het verdriet is anders, de onzekerheden bij de partner, én de redenen van de vreemdganger...

Ik 'keur' het algemene 'vreemdgaan' nog steeds af. Of het nou een prille relatie is of een langdurige. Maar er zijn verschillen, ja (en in sommige gevallen kan ik er wel inkomen)

happy_me
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 25 februari 2005, 19:39
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor happy_me » za 07 januari 2006, 0:19

Bedankt voor de tekst Shazia! *dikke zoen*
xxx enjoying life xxx

kumar1976
Berichten: 14
Lid geworden op: di 16 november 2004, 16:14
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor kumar1976 » di 31 januari 2006, 17:44

Ik heb een hele lieve vrouw.
Ze is knap en ziet er goed uit. Ik ben haar eerste vriend en nu dus haar man.
Op het gebied van sex was ze onervaren. Ze moest haar eigen lichaam nog leren.
Ik moest het haar leren. Geen probleem, maar ze is best wel preuts. In het begin mocht ik haar niet beffen wat ik zelf heerlijk vind om te doen. Toen ze daar overheen was mocht ik haar niet zoenen nadat ik haar had gebeft.
Een andere probleem, ik houd van gepijpt worden (welke man nou weer niet). Dat kon ze niet aan, ze vond het smerig. Ik rook niet, drink niet, eet veel fruit en was mijn mannetje elke dag goed schoon, dus aan geur en smaak kan het niet gelegen hebben. Nu als ze mij pijpt mag ik me van geluk spreken. Maar mijn fantasie gaat verder. Ik wil heerlijk klaar gepijpt worden of lekker op haar spuiten. Haar anaal nemen maar dit wil ze allemaal niet.
Soms zitten er wel een week of 2 tussen als we weer eens een keer sex hebben. Als we sex hebben is het wel heerlijk en geeft ze zelf wel toe dat we nog vaker moeten doen. Maar ja dan komt de drukte van onze leven weer naar boven en het zorg van onze kleine kindje.
Nu kan ik wel krijgen wat er ontbreekt in mijn relatie bij een collega van mij.
Ze is zelf wel getrouwd. Tot nu toe heb ik steeds de boot kunnen afhouden omdat ik van mijn vrouw houd en vreemdgaan niet ok vind. Maar toch heb ik af en toe het gevoel laat me nou een keer uit de dak gaan. Lekker genieten.
Heb veel met mijn vrouw over gesproken dat ik e.a. mis in onze sex. Ze weet het maar ze kan er niets aan doen zegt ze. Om mijn relatie om deze punten alleen maar te verbreken vind ik te ver gezocht want we hebben ook nog samen een kind.
Soms weet ik echt niet wat ik moet doen, wel een keer buiten de deur pissen of niet.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » di 31 januari 2006, 17:55

:? houd je 'mannetje' maar gewoon in je broek voor thuis, zou ik zeggen. Wat schiet je ermee op om een keer uit je dak te gaan met een getrouwde collega (hoezo het je moeilijk maken), buiten de deur te pissen? "Wat jeuk aan je snikkel en een vingerhoedje stijfsel" zouden van kooten en de bie zeggen en ik zeg daar nog bij 'een hoop ander gedoe', is het je dat waard???

Misschien word je nooit gepijpt door haar, missschien komt het er nooit van om anaal te neuken. Jammer dan. Koester wat je hebt en praat!!!Blijf praten over wat je mist en kom elkaar daarin tegemoet.

eL wordt hier heeel moe van... en boos :twisted:

flamoes
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 22:27

Berichtdoor flamoes » di 31 januari 2006, 21:54

Vreemdgaan omdat je thuis iets tekort komt... O wat slecht!!!
Dan krijg je heel makkelijk het idee dat het gewoon terecht is, omdat je snel vind dat JIJ het slachtoffer bent...

Je gaat dus eigenlijk een probleem proberen op te lossen voor jezelf, wat juist tegengesteld werkt, omdat je je partner en anderen opzadeld met een veel groter probleem.
En verder, je weet nu niet beter, maar als je er achter komt dat die andere vrouw je wel geeft wat je wil? Dan ga je juist meer verlangen naar iets wat je partner je niet kan geven. Ook al denk je dat zoiets niet gebeurd, het kan altijd. Daar wil je je relatie toch niet voor op het spel zetten? Reken maar dat je je nog meer gaat storen... Andere oplossingen zoeken heb je meer aan in zo'n geval.
Je kan nog zoveel verbeteren.. Heb het zelf ervaren. Klein voorbeeld; mijn vriendin is bijv gestopt met de pil. Haar libido is met 6000% toegenomen en ze doet dingen met me waar ik daarvoor nooit van heb durven dromen. Misschien een idee. Proberen kan geen kwaad.
Wat vaker tijd maken voor elkaar is ook heel belangrijk trouwens. Ook al is het moeilijk, probeer gewoon iets af te spreken waar niemand tussen komt. Geen excuses meer door geen tijd oid.

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » di 31 januari 2006, 22:37

in vele gevallen IS uitgebreid besproken wat fout liep, en wat er gemist word, doch als de andere partij zn beloften niet houdt eraan te werken, vind ik dat die evenveel schuld heeft en zelfs meer, dan de partij die vreemdgaat
die laat je dan immers ongelukkig wezen en trekt het zich niet aan,
maar niemand vraagt zich ooit af hoe egoistisch dat is

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 31 januari 2006, 23:30

Duidelijk geval van verschillende percepties...

Ik kan het niet met je eens zijn Brunetteke..

In mijn perceptie heeft degene die meer of sneller wil een keuze. Degene die tegen eigen grenzen aanloopt heeft die keuze niet. (over eigen grenzen heengaan noem ik geen keuze).

En dan nog... een slachtoffer moet toch niet bij de dader blijven hangen?
Dus als de vreemdganger zich daadwerkelijk een 'slachtoffer' voelt, en de partner als schuldige (dan gaat het mi om meer dan een seksueel aspect overigens), wordt het toch tijd een keuze te maken slachtoffer te blijven of weg te gaan...

Bij de posting van Brunetteke vraag ik me wel een beetje af.. waar ligt de grens? Want op een gegeven moment zou het als chantage gebruikt kunnen worden (wil je niet? dan ga ik vreemd hoor :( ) -dat komt voor namelijk.. met dezelfde verklaring erachter :?

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » di 31 januari 2006, 23:34

in vele gevallen IS uitgebreid besproken wat fout liep, en wat er gemist word, doch als de andere partij zn beloften niet houdt eraan te werken, vind ik dat die evenveel schuld heeft en zelfs meer, dan de partij die vreemdgaat
Dus omdat je partner graag gepijpt wilt worden en de ander wilt dit niet terwijl er al zoooo vaak over gesproken wordt, maar de vrouw nog steeds niet wilt pijpen is dit egoistisch?? Pff mijn vriendje wil niet dat ik zijn kont vinger, terwijl ik al zo vaak gesproken hebt dat dit mijn wens is, dus daarom is het maar normaal om het bij een jongen te doen die het wel graag wilt??

Soms krijg je na 100 jaar ineens fantasieen die er eerst niet waren bv. Of je wilt aan partnerruil doen en de ander wilt dit niet, moet het dan maar stiekum gebeuren? Is vreemdgaan (ik noem het liever laf bedriegen) dan wel legaal?

Als de ander hierom ongelukkig is dan zoek je een oplossing. Soms kom je erachter dat je mischien na 20 jaar op seksueel niet bij elkaar past. Dan kan je ook nog uit elkaar gaan zonder dat je elkaar bedriegt vind ik. Maar de ander zijn wensen respecteren vind ik doodnormaal. Maar de mensen die egoistisch zijn en daarom maar een keer buiten de deur willen pissen kiezen de makkelijkste weg. (is je leven dan ineens wel compleet na die ene wip dan?) Volgens mij kan je niet alles hebben in het leven..

engel
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 22:13
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor engel » di 31 januari 2006, 23:39

ik ben het helemaal met je eens Baby_19!
Afbeelding

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » di 31 januari 2006, 23:45

Psychologie l nieuwe perceptie over overspel bij man en vrouw door Liesbeth Vergauwen

Vrouw die vreemdgaat is sympathieker

Een man die vreemdging, kon lange tijd op meer sympathie rekenen dan een vrouw die haar partner bedroog. De tijden kunnen veranderen, ontdekte de Nederlandse psychologe Karlijn Massar. Een onderzoek bij 3.000 Nederlanders bracht aan het licht dat we het vandaag vaker aanvaarden als vrouwen een scheve schaats rijden, tenzij die vrouwen bloedmooi zijn.


Karel en Marijke hebben al vier jaar een relatie. Vorige maand zijn ze gaan samenwonen en ze willen erg graag kinderen krijgen. Karel is een aantrekkelijke man die veel succes oogst bij andere vrouwen. Wat Marijke niet weet, is dat haar partner vreemdgaat. Vindt u Karel een sympathieke man? Die vraag beantwoordden meer dan 3.000 lezers van het Nederlandse tijdschrift Psychologie magazine. Psychologe Karlijn Massar deelde de respondenten die deelnamen aan haar onderzoek willekeurig op in vier groepen die telkens een andere variant op het verhaal voorgeschoteld kregen. "De ene keer was Karel een erg aantrekkelijke man, in het andere scenario zag hij er helemaal niet zo goed uit", legt Massar uit. "Bovendien bestond er een versie waarin de man was vreemdgegaan, in de andere versie bleek de vrouw ontrouw."

Bent u verrast door het resultaat?

Karlijn Massar: "Eigenlijk wel. Lange tijd hanteerden Nederlanders een dubbele moraal. Als vrouwen hun partner bedrogen, dan was dat verwerpelijk. Tegelijkertijd gingen heel wat landgenoten ervan uit dat mannen nu eenmaal 'zo zijn' en dat ze er dus niets aan kunnen doen als ze vreemdgaan. Nederlanders zien zichzelf wel als open en ruimdenkende mensen, maar toch had ik verwacht dat die dubbele moraal nog steeds bestond. De resultaten van dit onderzoek bewijzen echter dat er iets veranderd is in de manier waarop we kijken naar mensen die vreemdgaan: mannen die hun partner bedriegen worden harder afgekeurd en minder sympathiek beoordeeld dan vrouwen. De proefpersonen gingen er bovendien van uit dat vrouwen eerder op zoek zijn naar een emotionele band, terwijl mannen gewoonweg uit zijn op seks."

Ontdekte u ook verschillen tussen de antwoorden van mannen en vrouwen?

"Vrouwen keuren vreemdgaan over het algemeen sterker af dan mannen, al zullen ze vaker begrip opbrengen voor seksegenoten die hun man bedriegen. Vrouwen veronderstellen dat seksegenoten zich na een slippertje schuldig voelen en dat maakt overspel in hun ogen minder erg. Die verschuivende moraal kun je al langer lezen in Nederlandse vrouwenbladen zoals Flair. Bij artikels over vreemdgaan klinkt vaak de ondertoon: 'Waarom zouden we dat niet doen, mannen doen het ook.'"

Is het niet mogelijk dat de proefpersonen hun best deden om sociaal wenselijke antwoorden te geven?

"Nee. We hebben niet gevraagd of mensen een ontrouwe man minder sympathiek vinden dan een ontrouwe vrouw. Op die manier zouden de resultaten natuurlijk vertekend worden, mensen zullen dan proberen om politiek correcte antwoorden te produceren. Om dat te vermijden hebben we de respondenten elk een andere situatie voorgelegd, er was dus geen enkele reden om niet gewoon eerlijk te antwoorden. Het is de eerste keer dat vreemdgaan op die manier onderzocht is, dat verklaart misschien waarom het resultaat zo verrassend is. Het betekent dat mannen hun eigen sekse niet langer in bescherming lijken te nemen, ik denk dat mannen eindelijk geëmancipeerd zijn. (lacht) Mijn conclusies gelden trouwens enkel voor Nederland, ik las bijvoorbeeld in een Italiaans onderzoek dat Italiaanse mannen die switch nog niet gemaakt hebben."

U onderzocht ook of aantrekkelijke mannen en vrouwen sympathieker beoordeeld worden dan hun minder mooie soortgenoten. Merkt u ook op dat vlak een veranderde mentaliteit?

"Nee, daar is die dubbele moraal nog duidelijk aanwezig. Aantrekkelijke mannen kunnen op meer begrip rekenen, terwijl mooie vrouwen afgekeurd worden. Mensen redeneren dat een man die veel succes heeft bij vrouwen gewoon geniet van wat hij kan krijgen. Maar aantrekkelijke vrouwen zijn al snel vamps die weinig begrip krijgen van hun seksegenoten. Die conclusie bevestigt eerder onderzoek over jaloezie bij partners. Toen probeerden we te achterhalen hoe mannen en vrouwen de bedreiging van een potentiële rivaal inschatten. Mannen blijken vooral schrik te hebben van andere mannen die een machtige sociale positie bekleden, vrouwen zijn vooral op hun hoede als een andere vrouw bijzonder mooi en aantrekkelijk is."

Ontrouw met een minder aantrekkelijke vrouw of een weinig invloedrijke man maakt ons minder jaloers?

"Vanuit evolutionair perspectief is het logisch dat mannen op zoek gaan naar aantrekkelijke vrouwen, want schoonheid staat synoniem voor jeugdigheid en gezondheid. Een mooie vrouw zal waarschijnlijk een groot en gezond nageslacht voortbrengen. Vrouwen gaan op hun beurt op zoek naar machtige mannen omdat die hun kroost het best zullen beschermen. Wanneer een rivaal voldoet aan die ideale eigenschappen, dan jaagt hij zijn seksegenoten schrik aan. Een knappe rivale zal makkelijker erin slagen om je partner definitief aan de haak te slaan. Net zoals een sterke, machtige man andere mannen meer angst inboezemt omdat die meer succes zal oogsten bij vrouwen."

Publicatiedatum : 14-01-2006
Sectie : Ego



dit geldt wel ook bij dit forum vind ik. Misschien moeten vreemdgaande mannen hun PR beter verzorgen, gaande van "ik wil me terug man voelen" (naar analogie met "ik wil me terug vrouw voelen) ipv "ik wil eens gepijpt worden" :P
bow down before the one you serve.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » di 31 januari 2006, 23:52

ik ben het helemaal met je eens Baby_19!
Ja toch. Ookal is het 2006 voor mij blijft het taboe. :D


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten