* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 27 december 2005, 15:27

Vanavond ging mijn TV-programma weer. Op de andere zender zat Peter R de Vries. Ik denk dus niet dat veel mensen gekeken hebben. Maar ze zullen het wel een aantal malen herhalen. Jammer van zoveel werk.
Annne, ik heb iets gemist geloof ik, wat moet ik kijken en wanneer?

Amada

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 27 december 2005, 15:33

Leuk je hier weer even aan te treffen, Amada. Vertel je de afloop?
Het was zoals ik verwachtte en hoopte als vanouds. Gezellig bijgepraat. Binnenkort snel nog eens overdoen, in de kroeg ofzo. Nu in de hectiek van het gezinsleven niet echt rustig kunnen praten. En met manlief erbij ook niet over de relatieperikelen bijgepraat, toch wat me het meest bezighoudt de laatste 2 jaar.

Mijn zoon van 9 en ik vonden Harry Potter 4 echt heerlijk! En gelukkig nam zoon van 6 het goed op dat hij niet mee mocht aangezien de film voor 12 jaar en ouder is! De half-bloed prins is gelukkig ook weer uit. Mijn afstudeerscriptie heeft echt alle prioriteit nu. Maar het was ook weer erg jammer dat ik hem uit had. Hierna nog maar 1 boek....

Amada

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 27 december 2005, 23:01

Dag allemaal,

Kerstmis brengt weer veel mensen bij elkaar. Gelukkig bruist de kroeg weer van leven. Oude bekenden komen weer en het is alsof ze nooit weg geweest zijn. Wat een verrukkelijke sfeer.
Ik was er ook door getroffen. En een kerstgedachte vloog in mij. Ik dacht een tamme Kerstavond te hebben, voorafgaand aan een werkzame Kerstdag, maar ik zag mijn oude buurvrouw (92) voorbij sjokekn met haar rollator en kreeg een beter plan. Alle buren ouder dan 80 ben ik uit gaan nodigen voor een Kesrtavonddiner. Hun ogen glommen nog stralender dan die van kinderen Afbeelding . IK dacht dat ze om 9 uur moe zouden zijn. Mooi niet, om 11 uur heb ik ze eruit gezet en ze waren aardig aangeschoten Afbeelding . Helemaal gelukkig waren ze alle 7 en ik had een geweldig feest. Ik voelde me de kerstman Afbeelding te rijk. Het kostte zo weinig moeite om zoveel mensen op deze dagen blij te maken en eindelijk heb ik mijn huis ook moeten opruimen, dus ook ik had er groot profijt van.

Annne, alternatieve Kerstvogel

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 28 december 2005, 23:46

Wat een leuk initiatief Annne , ik denk ook dat ze hiermee heel blij waren je buren . Iedereen zal tegen elven vast wel echt losgekomen zijn.... wie weet vonden ze geen nieuwe vrienden onder elkaar !

Hier is alles stil en sneeuwwit .Het jaar zit er inderdaad bijna op Organic ...het was wel bewogen voor me . Voor het ogenblik wat kalmer , hopelijk gewoon wat genieten voor een tijdje ... Ik neem een warme chocolade en eet er een geconfijte kumquat bij , heerlijk is dat .

Amada , veel succes gewenst met je eindwerk . Het is al een flink tijdje geleden dat we elkaar in Antwerpen ontmoetten ...de tijd gaat snel .

Vanavond ben ik wat kort van stof , ik denk dat ik maar vlug onder het warm dekbed kruip , even dromen van de zomer en de lange zachte avonden .......
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 29 december 2005, 21:29

Romantisch, Droomvlinder, daar in de sneeuw. helemaal passend bij het jaargetijde. Ik zie het voor me en ben jaloers. Hier is het koud en glad, maar sneeuw heb ik niet gezien. De gezegenden onder ons in het barre Noorden of Oosten hebben het wel zei de weerman van de beeldbuis.
Een wandeling door de krakende sneeuw en de krakende kou lijkt me heerlijk.
Daarna een glas heerlijk chocolademelk Afbeelding of gluhwein Afbeelding of nog iets sterkers Afbeelding lijkt me een feest. Mutsen op in de sneeuw en mutsen af in de kroeg.

Wie komt stampend de kroeg binnen gestapt, de sneeuw van zich afslaand? Onze Amada, die zich vaker op glibberige paden waagt. En Jeanne, met haar supermoonboots, die ook haar weg zoekt tussen de vlokken door. En Dimpf met haar langlaufschoenen aan en haar puntmuts op. Zij gaat ook van het weer genieten.

Zie eens aan Organic, al je schapen Afbeelding Afbeelding Afbeelding komen weer terug in de stal. Neem je herdersstaf en zoek nog eens een schaap uit om te scheren.

Annne, mekkerend

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » vr 30 december 2005, 1:05

De kroeg is een warme plek en de winter en de dagen van bezinning en romantiek drijven ons kennelijk bij elkaar.

Hihi, Annne, je moest eens weten hoeveel plezier we hebben van onze sneeuwbestendige uitrusting. Ik heb maatregelen genomen met mijn outfit , vanwege val-gevaar. De wegen zijn hier en daar spekglad.
Verder is het genieten, de eeuwig groene jachtvelden vinden het helemaal niet erg om betoverend maagdelijk klaar te liggen voor de helden die haar durven te nemen.

Heja, Droomvlinder, lekker, nog een hete kop chocola met aankleding - en dan de frisse kou en het warme bed weer in :wink:

Dimpf

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » vr 30 december 2005, 1:28

*
Laatst gewijzigd door Jeanne op wo 11 april 2018, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Voetsporen in de sneeuw

Berichtdoor organic » za 31 december 2005, 0:51

Een tijdlang volgde ik tijdens een avondwandeling door de sneeuw de voetsporen van de enige ander die me was voorgegaan. Toch al een beetje mysterieus, maar dat werd het pas echt toen ik bij mezelf bedacht dat ik vreemd zou opkijken als de voetsporen zomaar ergens zouden ophouden en dat even verderop inderdaad het geval was!

Alsof er een hemelvaart had plaatsgevonden of zoiets.

Maar het bleek het werk te zijn van de wind, want het duurde niet lang of de voetsporen waren weer te volgen :wink:

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 01 januari 2006, 20:46

Aan alle kroegtijgers, kroeginkijkers, kroegsluipers en alle andere bezoekers:





gelukkig nieuwjaar



Moge de bron van Hoegaarden nooit opdrogen


Annne

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » zo 01 januari 2006, 23:21

Ook van mij de allerbeste wensen voor jullie allen!

Met de hoop dat er veel wensen uit mogen komen in het komende jaar.

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » di 03 januari 2006, 21:25

Allereerst de beste wensen, waarna om te beginnen weer terug naar het alledaagse (hoewel) met m'n eerste verhaaltje van 2006 :wink:

Weer een AH avontuur.

Eerst bij het koffiemeubel in contact gekomen met een man die op een onderhoudende manier over zijn herinneringen aan de oorlog vertelde, die hij als kind in het Friese Stegerda meemaakte. Hoe onderhoudend dan ook had z'n vrouw de verhalen kennelijk vaak genoeg gehoord want ze verdween snel de winkel in met haar mandje toen haar man van wal stak.

Gerelateerd aan deze tijd waren we het er over eens dat mensen over het algemeen met veel meer, veel minder tevreden zijn dan toen en dat er altijd wel een nieuwe vijand gevonden wordt, ook al is die nu niet meer zo gemakkelijk te definiëren. Ja ja, het blijft meestal niet bij een kopje thee of koffie nuttigen daar!

Het klapstuk kwam bij de kassa, toen ik, zoals wel vaker, een beetje zat te dollen door de lopende band van de kassa als sjoelbak te gebruiken. Deze keer raakte het mandje wat ik op de rand had gezet uit balans toen ik een zak appels er uit haalde en net nadat ik het had over het betere gooi en smijt-werk, lazerde het op de vloer, wat door het vele glaswerk een enorme rotzooi opleverde. De rode wijn en roosvicee (het kon weer niet missen :roll:) maakten dat het op een bloedbad leek. De caissière zei alleen van de lucht al bijna dronken te worden.

Vreemd dat ik, hoe lullig dan ook, nou juist onder dit soort omstandigheden weer zo kalm blijf. Zelfs wat opgetogen. Sowieso heel verschillend, zoals mensen in zo'n situatie reageren.

Ben maar weer opnieuw de winkel ingegaan om opnieuw boodschappen te doen en in de herkansing bij dezelfde caissière, maar een andere kassa, afgerekend. Wat deze keer vlekkeloos verliep.

Nathaniël
Berichten: 51
Lid geworden op: za 24 december 2005, 2:22

Berichtdoor Nathaniël » di 03 januari 2006, 21:43

Nathaniël komt binnen, groet iedereen vriendelijk, bestelt wat te drinken en gaat in een luie stoel zitten.
Wat een rotdag! :cry:

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » di 03 januari 2006, 23:56

Hey, welkom Nathaniël. Wat ook de oorzaak was, kom even lekker bij van die rotdag, heb je er toch nog wat aan.

sloffie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 21:06
Locatie: in Noord-Nederland

Berichtdoor sloffie » wo 04 januari 2006, 0:02

kom ook maar eens binnen.
schenken ze hier ook trappisten??

ga naast organic zitten en vraag haar hoe haar dag was.
(of is dat te standaard?)

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 04 januari 2006, 0:20

Veel te standaard, vooral omdat Organic een man is :wink:
Ik drink snel een glas baileys mee en duik dan heerlijk onder de warme wol....
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten