* HET FILMHUIS

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 14 december 2005, 16:43

Ja, von Trier kan er wat van... :D

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » wo 14 december 2005, 16:58

Volgende op het "moet ik zeker zien lijstje"..is "breaking the waves...

Hopelijk ook zo goed?
Miracles will happen as we speak!

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » wo 14 december 2005, 19:25

Het tweede deel uit Van Triers trilogie is nu ook verschenen id cinemazalen. Het verhaal pikt in op Dogville, al moet je Dogville nu niet gezien hebben om iets van die film te snappen. Nicole Kidman en James Caan spelen wel niet meer mee (wat oorspronkelijk de bedoeling was)

De titel? Manderlay
bow down before the one you serve.

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » wo 14 december 2005, 20:00

Ja,had ik al iets over gelezen...ben wel benieuwd...wel jammer Van Nicole Kidman..zie ik echt graag bezig...
Miracles will happen as we speak!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 23 december 2005, 23:25

Caché van Michael Haneken heeft me geboeid . Hij kreeg de prijs voor de beste "mise en scène" in Cannes 2005 . Je houdt er wel een malaise aan over , maar gelukkig werd er geen happy end op z'n amerikaans aangeplakt . Mooi gespeeld door Juliette Binoche en Daniel Auteuil .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » za 24 december 2005, 11:46

Vorige week Broken Flowers gezien met Bill Murray. Viel me een beetje tegen, 't idee is leuk, verlopen veertiger gaat een aantal exen van twintig jaar geleden langs, maar er is niet echt uitgehaald wat er in zat.

De vriendin met wie ik was had er ook meer van verwacht, sterker nog: halverwege de film hoorde ik gesnurk naast me. En gisteren sprak ik een vriend die me vroeg hoe het afliep want hij had het eind gemist. Hoezo het eind gemist? "Ik was in slaap gevallen..."

Overigens liep het niet echt af. Ik zat te wachten op de verrassende ontknoping maar plotsklaps verscheen de aftiteling.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 24 december 2005, 12:22

oef , gelukkig dat je dit hier meld Frans , ik wou er ook heen ,dit bespaart me tijd en geld ...
In Caché is ook geen ontknoping , dit frustreert me wel vaker , maar in deze film is het zinvol ( caché , verborgen tot het einde toe ....)
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » za 24 december 2005, 14:05

Blij je een dienst bewezen te hebben, Droomvlinder...

Heeft iemand hier trouwens "March of the Pinguins" al gezien? Franse natuurfilm die in de VS al tien miljoen bezoekers heeft getrokken, over het merkaardige familieleven van de keizerspinguins. Mannetjes die twee maanden lang in de kou staan zonder eten om het ei van hun vrouw uit te broeden (kom daar bij mannetjesmensen maar eens om :lol: )

Ik wil 'm graag zien, maar ik zie een beetje op tegen het commentaar van Urbanus. Jawel, die is ingehuurd om de Nederlandse tekst in te spreken. Vijfentwintig jaar geleden moest ik erg lachen toen hij op zijn microfoon tikte en "Test, Test....ikel, ikel..."zei, maar ik vrees dat mijn gevoel voor humor zich sindsdien in een wat andere richting ontwikkeld heeft. Onbegrijpelijk dat ze juist hem hebben gevraagd. Maar misschien kan iemand me geruststellen dat het meevalt....

Nathaniël
Berichten: 51
Lid geworden op: za 24 december 2005, 2:22

Berichtdoor Nathaniël » za 24 december 2005, 14:09

Frans, ik heb die film inmiddels gezien. Ik vond hem erg mooi. Ik heb me niet gestoord aan de stem van Urbanus. Al moest ik af en toe wel denken aan bepaalde scenes die ik ooit van Urbanus zag. Maar echt storend vond ik het dus niet.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » za 24 december 2005, 14:10

Jah, die film wil ik ook wel eens zien. Als klein manneke was ik een grote fan van "L'ours", beetje een vergelijkbare film :D

Ingesproken door Urbenis??? :shock: . Die is toch al een decennia niet meer grappig. Wordt ie dan niet in de originele versie uitgebracht? (franse of engelse voice-over?)
bow down before the one you serve.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 08 januari 2006, 10:57

Gisteren Iceberg gezien , een beetje omdat ik me vergist had in het uurrooster . Pff , ik hou niet zoveel van dit soort humor , te burlesk . Zag iemand anders hem? Soms waren er wel mooie en grappige beelden maar ik vond het "met de haren getrokken" zoals wij hier soms zeggen.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

jesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 november 2005, 18:18
Locatie: antwerpen

Berichtdoor jesa » ma 16 januari 2006, 21:49

Christiane F...samen met oudste zoon,dacht dat het hem wel tot nadenken zou stemmen.
Miracles will happen as we speak!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 16 januari 2006, 23:46

Vorige week de film 'Life Aquatic' gezien. Qua humor zoals 'The Royal Tenenbaums' (zelfde regisseur).

Ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik deze films nou leuk vind of niet. De 'weirdness' trekt me wel...


Afgelopen zaterdag ben ik naar 'The Merchant of Venice' gegaan met mijn moeder. Ik had het boekje lange tijd terug gelezen, mijn moeder heeft het vroeger opgevoerd en kende nog alle teksten uit haar hoofd :shock: (Ssssst mam! :lol: ). Maargoed. Mooie film. Persoonlijk mijn favo van Shakespeare (filmisch vond ik Romeo&Juliette mooier overigens).

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 21 januari 2006, 18:04

Deze week de film; "Hitchhikers guide to the Galaxy" gezien :D

Vond ik echt een leuke film... Vol Britse humor/trekken (Stephen Fry, Bill Bailey, etc), vergelijkbaar met series zoals Red Dwarf maar ook Monty Python (op een vage manier).

En dan met als extra element; medewerking van de Henson studio!
Dus ook de (nostalgische) herkenning in films zoals Labyrinth ed.

Nouja, dus... een film zoals ik die al een tijd niet meer gezien heb!
Hartstikke leuk, vond ik! :lol:

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » zo 22 januari 2006, 0:16

Ik vond The Hitchhiker's Guide zo leuk dat ik meteen het boek ben gaan lezen, plus alle vervolgen (voor 12 euro in een heel dik boek, dat laat je niet liggen)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 14 gasten