Wie herkent dit, ik voel me peuts...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Wie herkent dit, ik voel me peuts...

Berichtdoor webman » zo 09 oktober 2005, 21:26

na vele jaren een relatie te hebben gehad is mijn relatie dan nu toch stuk gelopen. 1 van de dingen waar op het mis is gegaan is de minimale en altijd gespannen manier van vrijen met elkaar. een gemiddelde van 1 keer in de 7 weken was voor mij te weining. hoe jard ik ook probeerde mijn aan te passen aan haar hoeveelheid. de keren dat we intiem waren, huilbuien van haar en ik kreeg dus steeds vaker een angst vooral dat het perfect moet zijn. ondertussen wel lezen en fantaseren over seks en mijzelf verkennend.

nu ben ik dan vrij kan doen en laten wat ik wil. ik heb altijd gedacht dat ik mijn gevoelens wel kan vertellen maar nu ik een nieuwe vriendin heb gehad voor een tijdje merk ik tot mijn eigen verbazing dat ik best wel preuts ben. ik ben niet gewend dat een vrouw voor seks kan gaan en het is nog vreemder voor me dat iemand me berijd en dat ze het fijn vind om mij te zien genieten en klaar te zien komen. ook ben ik dus nu de weg kwijt wart betreft aanvoelen hoe ver ze wil en wat ze wil. ik heb niet echt meer oog voor lichaamstaal. voel me maagd en ben angstig om te vetellen wat ik leuk/lekker vind. merk dat er schade is opgelopen in mijn vorige relatie en heb een behoorlijk onderbuik gevoel dat vrouwen toch altijd maar over hun grens gaan. seks en vrouwen dat klopt niet ( weet in theorie dat het niet zo is maar gevoel zit wel in mijn hoofd).
Wie herkent dit.., wie heeft een man gehad met de zelfde "schade" en vooral hoe voelde het om hem te laten zien dat je als vrouw wel kunt genieten.
Ook al schijnt de zon niet, de warmte is altijd voelbaar

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » zo 09 oktober 2005, 22:01

Hallo webman ,

Welkom op she :)

Volgens mij is elke nieuwe partner een kwestie van aanvoelen. Het voelt bijna weer als maagd zijn.

Grenzen verken je samen.. als ik jou was zou ik per moment gewoon genieten en niet alles te ver door analyseren, gezien de nieuwe relatie nog niet zo lang duurt.

Zodra jullie meer op elkaar ingespeeld zijn zul je merken dat erover praten veel ongecompliceerder gaat omdat je dan een basis hebt.

Ik hoop dat je iets aan dit antwoordt hebt :)

Mijn ervaring is dat ik weleens een vriend heb gehad die onzeker was.. en het tijd gunnen deed wonderen :)

groeten deFine
Laatst gewijzigd door deFine op zo 09 oktober 2005, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » zo 09 oktober 2005, 22:53

ja ik heb hier wat aan. weet eigenlijk ook wel eigenlijk hoe het allemaal zit weet dat vrouwen genieten maar heb zelf nu dus een probleem met of wat er gezegt word ook waar is.
veel lezen op shespot dus en nu eindelijk posten. dit terwijl ik het nooit deed omdat ik bang was voor de reactie.
tss grappig/mooi en zeker fijn om te voelen dat je gewild bent.
dat er iemand is die je "moet" hebben.

ik hoop dat ik dood word gegooid met reacties zodat ik alleen maar in positieve zin kan denken. zie je wel het bestaat wel. :)
Ook al schijnt de zon niet, de warmte is altijd voelbaar

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » zo 09 oktober 2005, 23:03

Het is niet een gegeven dat vrouwen altijd genieten dat hangt best met wat factoren samen :)

Ervan uitgaande dat jullie beiden verliefd zijn en elkaar graag ontdekken.. jullie je veilig bij elkaar voelen.. kan het alleen maar beter worden :)

En.. wat je geeft krijg je meestal terug :)

heel goed van je dat je dit gepost hebt webman.. en ik weet zeker dat er meer reacties zullen volgen.

groetjes deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

Richard
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 27 juli 2005, 10:45

Berichtdoor Richard » ma 10 oktober 2005, 9:28

Hoi Webman,

Waar jij mee te maken hebt is het "vastzitten" in je oude relatie.
Ik je vorige relatie heb je jezelf aangeleerd om een bepaalde houding aan te nemen en deze moet je nu weer afleren.
Het zal best lastig worden om het allemaal anders te gaan zien maar de tijd zal het je leren.

Wat ik voor nu kan zeggen is geniet lekker van elkaar en laat het over je heenkomen. Geniet van de manier hoe je nieuwe partner zich met jou bezig houdt maar geef wel duidelijk je grenzen aan... Ook naar haar.

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nieuw voor je is en soms een beetje vreemd. Misschien zelfs wel eng. Geef daarom aan haar aan wat je wel en niet wilt (voorlopig dan ;) )

Zolang jij tijdens het vrijen geniet en niet gespannen bent /wordt van eventuele handelingen van haar kant gaat het goed. Maar meld het meteen als ze een grens over gaat. Bespreek dit probleem misschien zelfs met haar zodat zij weet wat er aan de hand is en jullie samen, op een voor jou prettig tempo, om ontdekkingstoch kunnen gaan.

Voor jezelf zou ik zeggen ga lekker op ontdekkingstocht en geniet.

Veel liefde en ontdekking in je nieuwe relatie.
Groet.
Richard *- Die nog steeds een hoop ontdekt bij zijn partner :wink:
Alles op z'n tijd.

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » ma 10 oktober 2005, 22:23

Hier ben ik weer.
zoals al eerder gezegt. ik weet in theorie wel hoe het zit maar het gevoel he. ondertussen is mijn relatie over. we hebben van beide kanten besloten dat het nu niet goed is. allebei hebben we iets te verwerken en ik kon alleen maar eerlijk zijn door haar te melden dat mijn ex nog te veel in gedachten van mij zit verweven. ook het feit dat ik nog te veel dingen vergelijik met mijn ex vind ik niet ok. ik heb het met haar gehad over hoe ik mijn beleving voelde en zag en zij vond het ook een fijne tijd.
ik weet best dat er vrouwen zijn die 'kunnen' (mm waneer nu ' of " ) genieten van seks. zo is het niet alleen mijn eigen maagdelijikheid is een ietsie pietsie probleem. ben het niet heb wel wat ervaring maar mijn gedachte uitspreken wordt nog een probleem. maar ach. kijk hier doe ik het ook..lekker anoniem. heerlijk. volg shespot al jaren maar nu eindelijk openheid en schrijven wat ik denk/voel is al een hele stap voor webman.
mmm lastig hoor het niet typen van mijn eigen naam.

dank voor de leuke/aardige reacties en ga proberen om een positieve bijdrage te leveren aan het forum

webman
Ook al schijnt de zon niet, de warmte is altijd voelbaar

surprise
Berichten: 12
Lid geworden op: di 20 september 2005, 9:42

Berichtdoor surprise » do 20 oktober 2005, 8:21

Hallo Webman,

heb je berichten ettelijke malen gelezen,maar het is voor mij één wazig en onduidelijk geneuzel,sorry hoor,bedoel het positief,maar voor mij is het veel gepraat maar nietszeggend.
Eerlijkheid,openheid en vooral duidelijkheid over erotiek,naar jezelf en je partner,zal vele deuren openen.

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Berichtdoor nikki-wear » do 20 oktober 2005, 12:07

Surprise, het is jammer dat het voor jouw wazig is. Voor mij is het heel duidelijk, (na 1 keer lezen Geintje).

Maar je advies klopt wel.

Maar, Webman, wel doen wat je goed voelt. Niet doen wat niet goed voelt.

Ik kan je verzekeren dat vrouwen zeker kunnen genieten, dat ze ook het heft in handen kunnen nemen. Als dat gebeurt, laat het maar gebeuren. Laat ze maar op je zitten en laat haar maar genieten. Jouw beurt komt dan daarna wel. Maar probeer je sexleven niet te vergelijken wat de wereld zegt, wat het world wide web je laat zien en wat vorige relaties je hebben laten ervaren.

Want er is geen "handboek" hoe het moet en hoe je je moet voelen. Sterkte
grtz nik
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

lieve vrouw
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 september 2005, 12:30
Locatie: twente

Berichtdoor lieve vrouw » za 22 oktober 2005, 16:05

gelukkig reageerde define ook op het onderwerp,anders had ik het als vrouw zijnde vast niet gedaan!
Herinneringen aan een eerdere relatie kunnen schaden bij een volgende....dat heeft webman zelf ook al ontdekt.
Dat is niet alleen bij mannen,maar net zo goed bij vrouwen zo!
Mijn vorige relatie was niets mis mee sexueel gezien dan....mijn huidige vriend heeft een totaal andere ervaring,heeft niets "geprobeerd...geexperimenteerd" en daar pluk ik nu de "zure" vruchten van.
Het is misschien vanwege zn leeftijd en opvoeding dat ik al geruime tijd hem probeer "nieuwe"dingen te laten voelen en beleven,maar hij pakt het (jammer genoeg voor mij?!) heel traag op!
Praten over je eigen beleving is net zo moeilijk als je vorige relatie verwerken vrees ik.Met een nieuwe partner is het vooral van belang dat je open staat voor elkaar en het als een nieuwe start ziet.
Misschien moet je je zelf terug plaatsen in je jeugd?>straal verliefd en onwetend en tegenover sex staan als een open boek?
Jammer,maar begrijpelijk dat je je relatie nu gestopt hebt.Bij een volgende zou ik je willen aanraden alles eerlijk op te biechten voordat je misschien lichamelijk verder gaat.
Heel veel succes!
geniet van het leven....het is toch al kort zat

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 22 oktober 2005, 17:55

Het is al goed dat je hier gepost hebt.
Ondanks dat jouw ratio het weet hoe het kan zitten is je gevoel verwarrend. Je bent bevooroordeeld en daar moet je vanaf komen [zo gaat dat met vooroordelen]
Cognitief denken, constant weer en dan gaat dat vervelende gevoel vanzelf weg. Vergt wat training maar het helpt zeker. Elke psychotherapie werkt ook zo. Dus elke keer als jij die gedachten hebt zeg je tegen jezelf: is dit reeel? En ga ze toetsen, zoals je bijvoorbeeld hier doet. Niets zo vervelend als twijfel.

En ja ik heb ook al eens een partner gehad die niet gewend was dat een vrouw van seks hield. Maakte mij af en toe wel onzeker maar gelukkig heb ik genoeg vrouwen om me heen die ook van seks houden dus wist ik dat ik niet vreemd was. Hij is later weer een vrouw tegen gekomen waar hij gelukkig mee is en die ook van seks houdt. Heeft me zelfs bedankt dat ik bij hem iets heb losgemaakt :-)

Ik hoop voor jouw ex dat zij ook van seks gaat genieten. Ik denk altijd dat er iets is met mensen die niet van seks genieten. Trauma of zo. Kijk maar naar je eigen ervaring.

Geniet ze!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » zo 23 oktober 2005, 18:31

Het komt best goed daar ben ik van overtuigd.
tss leuk om de reacties te lezen en ook als is het voor de ene persoon vaag en de ander duidelijk, uiteindelijk is het mijn vraag. en een kleine oefening voor open zijn. zeggen wat ik denk en me niet druk hoeven te maken op een directe reactie.
ook ik heb vriendinnen die genieten van seks en weet dus donders goed hoe het zit.
maar ja gevoel en realiteit.. dus voorlopig maar geen nieuwe relatie.
eerst het vervuilde gevoel maar eens wegspoelen uit mijn brein.
en dan genieten.

dank,
Webman

lieve vrouw
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 september 2005, 12:30
Locatie: twente

Berichtdoor lieve vrouw » zo 23 oktober 2005, 18:35

Goed plan web!
En daarna opnieuw gaan genieten van liefhebben en liefde geven!
Suc6!! :D
geniet van het leven....het is toch al kort zat

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » zo 23 oktober 2005, 23:04

Hoi, en welkom WebMan,

"eerst het vervuilde gevoel maar eens wegspoelen uit mijn brein.
en dan genieten."

Ik begrijp wat je schrijft, en waarom je het schrijft. Tegelijkertijd denk ik, uit ervaring, dat je hoe dan ook in een volgende relatie bijna onvermijdelijk opnieuw op hindernissen zult stuiten. Je kunt jezelf niet helemaal schoonvegen, en opnieuw een "geestelijke maagd" of "emotionele maagd" worden. Je hebt - net als elk ander mens boven de 18, of 16, of 14 - baggage. Je hebt geleefd. Je hebt dingen meegemaakt.
Wat dat ook is, je kunt het niet wegspoelen, het is deel van wie je bent. Je kunt het ontkennen, je kunt het omarmen. Je kunt er mee aan de slag gaan, je kunt het negeren. Maar je kunt het niet wegspoelen.

Wat ik er mee bedoel?
Jij bent jij. Jij hebt schade opgelopen in eerdere relaties. Zoals ieder ander mens. Jij ziet het, je herkent het, je weet dat het er is, je bent bereid om er mee aan de slag te gaan. Dat allemaal is al een enorme winst in "de slag".
Uiteindelijk gaat het over - denk ik - het omarmen van je eigen seksualiteit, en meer nog die van een vrouw/van vrouwen.
De centrale vraag is, volgens mij, waarom jij de seksualiteit en seksuele kracht van vrouwen vreest, of er geen raad mee weet. Waarom voel jij je er ongemakkelijk bij, of zelfs door bedreigd?
Die vraag kan voor jou heel confronterend zijn, maar als jij het antwoord vindt, vind je ook de sleutel tot het bevrijden van je eigen seksuele beleving.

Denk ik.
In alle bescheidenheid.

Veel succes - het is een geweldige, prachtige, sensuele en fascinerende reis. :-)

Joep

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » ma 24 oktober 2005, 20:11

weggespoelen is voor mij de vooroordelen wegnemen/ accepteren zoals het is.
en het klopt dat ik ook mijn eigen ongemak en gedraai met gedachten moet accepteren
ik vrees niet de seksuele aantrekkings kracht van vrouwen. het is eerder de gewoonte geworden van het zal wel weer mis gaan en of hoe moet ik reageren op de signalen.
Daar speelt voor een stuk het verleden mee. moeder die zegt "seks is voor mannen, kijk er is bloot voor jullie mannen op tv.
En aan de ander kant een jeugd vriend + ouders die 100% anders waren. naakt in huis. de ouders weg en dan de dildo's tijdens slaapfeestjes die de slaapkamer werden ingeslingerd door het jeugd vriendje. naakt en lolita boekjes enz. enz.. en daar moet ik dan als opgroeiend hormoon persoon mijn weg in vinden.
nu dan eindelijk op weg naar openheid en genieten
webman

dmfun65
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 november 2005, 1:36
Locatie: hilversum

Re: Wie herkent dit.

Berichtdoor dmfun65 » di 01 november 2005, 2:11

na vele jaren een relatie te hebben gehad is mijn relatie dan nu toch stuk gelopen. 1 van de dingen waar op het mis is gegaan is de minimale en altijd gespannen manier van vrijen met elkaar. een gemiddelde van 1 keer in de 7 weken was voor mij te weining. hoe jard ik ook probeerde mijn aan te passen aan haar hoeveelheid. de keren dat we intiem waren, huilbuien van haar en ik kreeg dus steeds vaker een angst vooral dat het perfect moet zijn. ondertussen wel lezen en fantaseren over seks en mijzelf verkennend.

nu ben ik dan vrij kan doen en laten wat ik wil. ik heb altijd gedacht dat ik mijn gevoelens wel kan vertellen maar nu ik een nieuwe vriendin heb gehad voor een tijdje merk ik tot mijn eigen verbazing dat ik best wel preuts ben. ik ben niet gewend dat een vrouw voor seks kan gaan en het is nog vreemder voor me dat iemand me berijd en dat ze het fijn vind om mij te zien genieten en klaar te zien komen. ook ben ik dus nu de weg kwijt wart betreft aanvoelen hoe ver ze wil en wat ze wil. ik heb niet echt meer oog voor lichaamstaal. voel me maagd en ben angstig om te vetellen wat ik leuk/lekker vind. merk dat er schade is opgelopen in mijn vorige relatie en heb een behoorlijk onderbuik gevoel dat vrouwen toch altijd maar over hun grens gaan. seks en vrouwen dat klopt niet ( weet in theorie dat het niet zo is maar gevoel zit wel in mijn hoofd).
Wie herkent dit.., wie heeft een man gehad met de zelfde "schade" en vooral hoe voelde het om hem te laten zien dat je als vrouw wel kunt genieten.

Webamn, wat je niet zien en toch wilt weten.. vraag het. relaties lopen stuk op niet communiceren. Weet je iets niet, vraag het, twijfel je of je begrepen wordt, vertel het nog eens. Laat nergens onduidelijkheid over bestaan. Maak van eerlijkheid en openheid je levensmotto.
Vooral op het gebied van seks. vertel wat je wil, maar verwacht niet alles te krijgen.

Gewoon doen !


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten