Missen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

eline
Berichten: 24
Lid geworden op: do 01 september 2005, 16:05
Locatie: zo nu en dan in Nederland, studente

Missen

Berichtdoor eline » wo 12 oktober 2005, 10:24

Hi,

Weet niet waar ik dit topic moet plaatsen dus zet ik het hier neer. 8)

Voor mijn studie zit ik een poosje in het buitenland. Nu heb ik een vriend en ja jullie raden het al ik mis hem :roll:. Gelukkig heb ik een internet verbinding zo dat de kosten beperkt blijven, maar op de een of andere manier elke keer als we op msn zijn hebben we ruzie of is er irritatie. Ik weet dat ik juist niet op hem moet afreageren dat ik hem mis maar op de een of andere manier lukt het niet. Het lijkt wel alsof ik me tegenovergesteld van mijn gevoelens uit :!:

Nu wil ik eigenlijk weten of jullie deze situatie herkennen en wat jullie in die situatie gedaan hebben.

Liefs,
Eline

Rabbi_Yentl
Berichten: 350
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 14:15
Locatie: Oosten van het land, parttime muziekdocente en rabbi in opleiding

Berichtdoor Rabbi_Yentl » wo 12 oktober 2005, 11:23

Ik herken je situatie wel.

Ik miste hem toen ook vreselijk en vond het bij elk contact ook weer vreselijk om de telefoon weer neer te hangen. Het liefst was ik 24 uur per dag met hem aan de telefoon. Na een tijdje werd ik er helemaal depri van, en dat ging ik op hem afreageren. Ruzie was het dan nog net niet, maar wel hevige woordenwisselingen. Ik ben toen met een soort dagboek begonnen, heb alles van me afgeschreven. Dat hielp wel. en ik ben hem brieven gaan schrijven. Ook dat hielp.

Ik hoop dat het van je afschrijven helpt, en dat je weer gauw in zijn armen kan zijn!
Is aan het vechten en zal overwinnen!

spottie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 19:53

Berichtdoor spottie » do 13 oktober 2005, 17:16

Ik heb met m'n vriend afgesproken dat we nooit meer een discussie beginnen via msn :-D bij ons was dat echt niet goed, je krijgt de ander z'n gezichtsuitdrukking niet te zien, je kan vaak geschreven niet zo goed uitdrukken wat je echt wilt zeggen, het kan echt tot misverstanden leiden over vaak futiele dingen,en ik werd er ook sneller door geirriteerd op hem.
normaal maken we ook niet vaak ruzie, en sinds we niet meer in discussie met mekaar gaan op msn gebeurt het ook veel minder ... probeer het gewoon echt te vermijden, zet het eventjes van je af wat je zonodig wil uitpraten, of waar je het moeilijk mee hebt, en probeer het erna "live" uit te praten, of desnoods via de telefoon (is al een beetje beter). Als ik op msn niet akkoord ben met mijn vriend, dan leidt dat zo vaak tot ruzie, terwijl dat helemaal niet zo is via de tel of als ik bij hem zelf ben...
dus ik zou die irritatie niet te zeer bij jezelf zoeke, wssch ben je gewoon wat slecht gezind omdat je hem mist...

groetjes

eline
Berichten: 24
Lid geworden op: do 01 september 2005, 16:05
Locatie: zo nu en dan in Nederland, studente

Berichtdoor eline » do 13 oktober 2005, 17:34

@ Rabbi_Yentl
Schrijven doe ik eigenlijk altijd al. Dus ik schrijf ook veel van me af. En vaak werkt het ook. Maar omdat de mogelijkheid er niet is elkaar ook af en toe te zien stapelt het zich een beetje op zeg maar.

@ Spottie
Een goede tip, want inderdaad als ik hem zie of als ik hem spreek via de telefoon is er niets aan de hand. En ja soms ben ik inderdaad chagerijnig omdat ik hem mis.

Eline

IJsbeertje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 07 maart 2003, 2:01

Berichtdoor IJsbeertje » vr 21 oktober 2005, 0:07

Liefste Eline,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen bij het missen.

Bijna anderhalf jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. Vanaf het eerste moment wist ik dat hij een reis van een jaar naar Australie aan het plannen was. Daarom wilden we niet verliefd worden. Maar ik denk mede door alle omstandigheden dat we juist een gigantisch sterke band kregen. Toen ging hij na nog geen 3 maanden weg. we beloofden elkaar te wachten op elkaar. Nooit heb ik zoveel verdriet gehad om iemand.

Uiteindelijk om het verhaal niet te lang te maken. Heb ik een pauze in mijn studie genomen, gewerkt als een gek om geld bij elkaar te krijgen. En ben ik hem na 4 maanden achterna gegaan. Een beslissing waar ik nooit spijt van heb gehad.

Als ik terugdenk aan die 4 maanden voel ik nog het gemis. Het hunkeren naar contact. Ik belde hem veel, we hadden internetcontact wanneer mogelijk en smsten elkaar door de dag heen. Ook schreef ik regelmatig een brief.

Ik merkte zelf dat de manier om serieuzere zaken te bespreken toch de telefoon was, of via email zodat je goed nadenkt en emoties gerelativeerd worden voordat je een reactie geeft. Ook merkte ik dat het voor allebei nodig was om veeeeel vaker dan normaal allerlei zaken nog eens extra te zeggen, op een andere manier uit te drukken, je liefde op zoveel mogelijk verschillende manieren proberen over te brengen. Ook al was ik nog zo overtuigd van zijn liefde, hoe erger het gemis was hoe sneller ik onzeker/verdrietig was over iets.

Als je je allebei realiseert dat een situatie als deze extra inzet eist, ben je denk ik al een stuk opweg. En probeer gewoon allebei continue te beseffen dat je mekaar mist, en nog lang moet missen. En dat jullie allebei niks aan hebben aan ruzie maken maar dat juist al die fijne momenten-op-afstand jullie kracht geven en in deze situatie heel erg waardevol zijn. En jullie liefde alleen maar sterker zullen maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs, Sol
I'm a beautiful creature, that's what I am!!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten