* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » za 24 september 2005, 8:47

Deze vlinder gaat zeilen. De warme trui en wat extra wind zitten in mijn tas. Het kanaal voor mijn huis ziet er niet erg zeil-bestendig uit, met hier windkracht 1,5.

Gelukkig is de storm, wat zeg ik, cycloon, in mijn eigen leven ook behoorlijk geluwd en is de terugkeer van de bewoners in mijn stad opgang gekomen. Ik blader in de stapel papieren, echte, fysieke, die je in je hand kunt houden en niet alleen maar in je ogen en mind hebt. *zucht*.


Het virt-broodje smaakte weer best. Nog even verder met de kamer opruimen - voor een sympathieke thuiskomst.


Dimpf

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » zo 25 september 2005, 21:48

druk druk druk vandaag :D Allemaal leuke dingen...

zo even een biertje!

groeten,

amazone hieperdepiep :D

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

.

Berichtdoor rusteloze dame » di 27 september 2005, 0:13

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » di 27 september 2005, 0:42

Santé! En proficiat :D
bow down before the one you serve.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 27 september 2005, 4:21

De meeste gasten van de verjaardag van RD zijn naar huis nu. Het was me het feestje wel. Afbeelding Afbeelding WAt een heerlijke band speelde er en wat hebben we gedanst met zijn allen. Jeanne en MikMak gingen uit hun dak in de horlepiep. Weer wat geleerd met zijn allen in het kader van nieuwe en wilde dansen. Organic zit nog achter me hier tipsy te zijn. Hij heeft vanavond uren met een mij onbekende schone gedanst. Uit een dubbeldekker zegt hij is ze gekomen. Hij glimt helemaal. Afbeelding Stralend middelpunt is RD Afbeelding , zij is ons voorgegaan in spetterende en opzwepende tropische ritmes. Ze was radiant mooi en had een exuberant charisma. Vanavond heeft ze weer een afspraak zegt ze ergens in een donkere kroeg met een uitdagende date. Ik ben benieuwd hoeveel energie zij nog overheeft. Mij heeft ze vannacht helemaal versleten Afbeelding Ik begrijp nu waar zij de bijnaam Miss Vitaal vandaan heeft. Nee, Droomvlinder, dat was nog niet de wekker van 6 uur, die je hoorde. Dat was nog een keer de Buena Vista Social Club die werd opgezet. De cycloon Dimpf is weer naar huis gegaan nadat ze huisgehouden heeft als een Amerikaanse orkaan. Amazone was evengoed onverwoestbaar. Wat kan zij verrukkelijk dansen en zingen zo midden in de nacht. Afbeelding Hellen zag ik voorbijkomen en Katarine vermaakten zich op de dansvloer. Het wachten is nu op de eerste croissants van MenM. Ondertussen neem ik mijn zoveelste Hoegaarden en hij smaakt me nog evengoed als vanavond om 9 uur toen het feest begon Afbeelding . Moge RD nog vaak jarig zijn dit jaar.
Hieperdepiephoerahoerahoerahoerahoera.

Annne, hem flink geraakt hebbende Afbeelding

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » di 27 september 2005, 7:42

Oeffffff wat een vroege vogels vandaag.

Van harte gefeliciteerd RD..... misschien dat je met de jaren wat rust zult vinden, maar zover is het nu nog lang niet als ik Annne mag geloven.

Ondanks de (zalige) concurrerende appeltaart lever ik bij deze toch ook weer wat croissantjes af, opdat de keuze moeilijk zal zijn vandaag.

Wat stijf in m'n botten door die wilde horlepiep van afgelopen nacht haast ik me nu toch weer naar m'n ouwe, trouwe bezempje. Er wordt op me gewacht........
En wat een heerlijk gevoel is dat eigenlijk toch!

Fijne dag allemaal en RD in het bijzonder,

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » di 27 september 2005, 8:14

=): heel hartelijk gefeliciteerd RD . Grappig m'n dochter werd op 23 september ook 30. Een heel aparte verjaardag is dat en ik genoot heel erg van het feest en ook van het jouwe hier in de kroeg .

Een flinke kop koffie nu om bij te komen ....
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Verse druiventrossen

Berichtdoor organic » di 27 september 2005, 20:28

Goed dat je even binnenkwam om je dertigste verjaardag te vieren, RD. Gefeliciteerd en een goed nieuw levensjaar toegewenst.

De reïntegratie en vooral andere sores even een beetje kunnen laten voor wat het is en de stap gewaagd om bij de enige nog overgebleven bovenbuurvrouw, met wie ik weleens contact heb, op bezoek te gaan. Al die jaren dat ik hier woon maak ik zo nu en dan vanuit de tuin een meestal standaard praatje, waarbij zij een aantal woningen verderop op het balkon staat. Zo'n jaarlijks terugkerend ritueel voor wanneer het mooi weer wordt. Langs deze weg niet al te gemakkelijk, maar behoefte aan meer leek er niet direct te bestaan, hoewel ze zo nu en dan anders deed vermoeden.
Na een voorzetje van mij kopte ze dit jaar dan in, onder het mom van de nieuwe keuken bekijken. Misschien speelde het veelvuldige vertrek van buren ook een rol. Bij de achterblijvers kan vandaaruit de behoefte ontstaan om de banden wat aan te halen. Verder krijg je (extra) het gevoel dat de tijd gaat dringen, als de jaren gaan tellen.
Het bezoek werd alsnog een paar keer uitgesteld omdat ze de boel nog niet aan kant had (Alsof ik daar al te zeer mee zit). Daarom vanmiddag gekozen voor de verrassingstactiek en na wat geestelijke voorbereiding en moed verzamelen, gewapend met een paar vers geplukte druiventrossen (van de druif in m'n tuin die vaak ter sprake komt, tijdens onze gesprekjes) naar boven gegaan en aangebeld. Ze deed open en reageerde wat nerveus. Mede omdat ze met het haar in de krullers niet echt ingesteld was op bezoek. Maar na een poosje verliep het toch redelijk ontspannen. Zeker als je in aanmerking neemt dat we nu niet direct eenzelfde levensstijl en belangstelling hebben. Met een uitnodiging voor een volgende keer op zak weer huiswaarts. En zo verder.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Inbreuk

Berichtdoor organic » do 29 september 2005, 20:53

Voor het 's nachts wakker zijn, altijd wel een boek bij de hand. Zoals momenteel Kronieken, de vertaling van Bob Dylan's meeslepende autobiografie Chronicles (eerste deel). Daarin staat een absurde uitspraak van een vriendin van hem, die me midden in de nacht hartelijk deed lachen: Geboren worden is een inbreuk op de privacy.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 01 oktober 2005, 8:42

Vanmorgen is het vochtig maar niet kil .Wat ik altijd zo grappig vind is het ritueel van m'n kattebeest . Ik sta op , loop de trap af en zie hem uit de keuken komen . Hij rekt zich uit, voor en achterpoten en scherpt z'n nagels op de matten voor de deur , telkens op dezelfde manier , elke morgen .
Dan maar kopjes geven en benenwrijven tot ik aan de koelkast raak .
Hij springt dan steeds tegen het aanrecht , begint profijtig te smullen en wanneer ik de keuken verlaat komt hij vlug even kijken of ik niet helemaal verdwijn. Maar nee , hij ziet me neerzijgen bij de pc en keert gerustgesteld naar z'n bordje . Wanneer hiervan het meeste verorbert is gaat hij bij de deur naar de hall zitten , likt pootjes en de rest en wacht tot ik de voordeur voor hem opendoe . Hij snelt naar buiten , en zet zich dan majestueus voor de voortuin. Alle voelsprieten bewegen en het hele lijf neemt gespannen de temperatuur en de sfeer waar . Geen vijanden of opdringerige wezend in de tuin , oef , hij loopt naar het hek , gaat daar nog even polshoogte nemen , en verdwijnt naar de kippenwei hierover ...een ritueel van een gehaaid einzelganger....

Mijn ritueel is niet zo standvastig , gelukkig maar , maar ik geniet van een heerlijk kopje koffie bij de verhalen van iedereen hier !
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » zo 02 oktober 2005, 5:41

Nachtzuster Aaargh hier, live vanuit het ziekenhuis. Mijn patiënten zijn zo rustig dat ik mijn best moet doen om wakker te blijven. Ik neem nog maar een bakje koffie. Kan er nou echt niemand even gecontroleerd uit z'n dak gaan? Even een kwartiertje actie, is dat teveel gevraagd? Gelukkig bevind ik mij in het uitstekende gezelschap van internet, kaastosti's en Harry Potter. Maar ik zal blij zijn als ik straks tegen de warme billen van Meneer Aaargh in slaap kan vallen.

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » zo 02 oktober 2005, 15:03

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 03 oktober 2005, 22:17

Zit ik ook eens een weekendje in een klooster. Een mens moet tenslotte ook eens comtempleren. Afbeelding . Dan komt Nympf weer voorbij. Wat heerlijk dat het je goed gaat in de stormen van deze woelige tijden Afbeelding Wat ik in een klooster doem Organic? Ik proef van de bieren van de streek. Hoegaarden schijnt er vandaan te komen. En verder denk ik na over de liefde, het leven en het weer. Van bidden is niet veel gekomen. Er waren teveel mensen die hun boodschap aan mij kwijt wilden. Afbeelding en Afbeelding . Op mijn zondagmiddag wandeling passeerde ik vele kroegen, die hiet in het topic bij herhaling zijn genoemd en ik dacht aan jullie. Tenslotte ben ik De Slegte ingegaan en het het complete cartoonoeuvre van The New Yorker gekocht voor een prikkie. Toen moest ik helemaal aan jullie denken. Intelligent, warm, scherp en intellectueel. Afbeelding

En dan nu mijn Hoegaarden, barmadam, Ik heb de smaak nu dubbel te pakken.

Annne, snel weer van zijn geloof gevallen Afbeelding

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 05 oktober 2005, 23:04

En het is weer woensdagavond. De tijd vliegt snel. De kroeg ligt er verlaten en schemerig bij. Het is nog vroeg voor het volk slapelozen. De barmevrouw kijkt me vragend aan. Het kan niet zijn dat ze niet weet wat ik graag wil drinken. Het zal zijn, dat zij wacht op de dingen die komen gaan. Een bliksembezoek van Rd misschien, of MikMak, die als een stormwind door het raam komt vliegen. En Organic heeft zich bij zijn bovenbuurvrouw teruggetrokken om te mediteren. Onze tuinmadelief Droomvlinder zal straks ongetwijfeld komen en warmte om zich heen verspreiden.
Het jaargetijde is raar. morgen 20 graden. Ze zijn gek geworden daar boven. Wie zal me vertellen waarom ik in oktober in een korte broek kan lopen en nog kan gaan zwemmen.

Proost, madammeke, toch wel gezellig, wij met zijn tweeen

Annne, geen herfstgevoel hebbende

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 05 oktober 2005, 23:16

Coucou Annne ben je al van je kloosterleven bekomen ?

Ik bekom van een heerlijke pan gebakken boleten , in goed gezelschap verorberd , met een heerlijk glaasje wijn . 20 ° morgen , wat leuk , dan wordt het vast een ijsje voor het wintert ...
In afwachting drink ik nog een lekkere frisse Hoegaarden , bier op wijn is venijn zegt men , maar Hoegaarden is dat wel bier ? :wink:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten