* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 19 september 2005, 21:52

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » ma 19 september 2005, 22:27

Fijn te lezen dat het goed gaat met RD en lieve beste annne en organic wat is weggeweest, weg in mn hoofd soms even nodig maar ik wil niet zonder het biertje en de mooie woorden die me steeds weer naar hier verleiden, evenals de mensen met hun beschrijvingen die me steeds blijven boeien. Droomvlinder jouw tuin lijkt me heerlijk toeven zo aan het begin van de herfst! Lana dank voor je woorden.

Ik ben blij met de herfst! Prachtig seizoen...mistige ochtenden en soms heerlijk nog een zonnetje en de afgelopen dagen de maan...!

Proost op een mooie avond.

amazone

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 19 september 2005, 22:51

Nog meer herfstliefhebbers zie ik.....
Het is zo heerlijk om nu in het bos te wandelen. De bomen beginnen al te kleuren. De eikeltjes en denneappeltjes oogst is gigantisch.
Ik moet toch nodig weer eens een mandje meenemen om wat van dat spul te verzamelen. Het staat zo leuk in een grote vaas.
Ok, niet te vergelijken met de prachtige tulpen van RD...... maar toch echt wel het aanzien waard hoor.

Nu de zomer weer nagenoeg voorbij is, leef ik weer helemaal op.

Gelukkig blijft de kroeg hier dat heerlijke rustpunt in een woelige omgeving.......

Organic, heb je de bacardi coco al in huis? dan had ik daar graag wat van, met cola uiteraard.

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 20 september 2005, 18:37

Kijk, kijk het is weer gezellig in de kroeg. MikMak, je croissantjes zal ik morgen met smaak verorberen. Gelukkig ben ik vandaag op een steenworp afstands van je oventje, dus ik kan er morgen als eerste staan.
De eikeltjeskoffie moet je maar voor een ander schenken. Ik prefereer mijn heerlijke dampende espresso. Deze week zwerf ik door Nederland, brengt mijn werk me overal. Dus ik reken erop RD en Lana diep in de ogen te kijken. Als me dat lukt Organic dan zal van die gedenkwaardige momenten ontroerende beelden vastleggen.
Wat een schitterende tulpen RD, tulpen? in deze tijd? Het moet niet gekker worden. Dan de herfsttuin van Droomvlinder, daar lopen de trollen en de feeen feest te vieren. Ik zie het voor me. Genieten zal ik van de kleuren en de geuren.

Nu maar een Espresso want ik moet vanavond nog intelligente arbeid verrichten.

Annne, de vliegende hollander

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » wo 21 september 2005, 8:42

Mijn croissantjes raken nog eens wereldberoemd....... in Nederland :wink:

Tast toe Annne, ze zijn nog warm!
Heb er trouwens genoeg voor iedereen.... zelf sla ik even over. Teveel calorietjes en vliegend zal ik er daar niet zo veel van verbranden.

Fijne dag!

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 21 september 2005, 23:37

IK WORD RIJK EN BEROEMD.

Morgenachtend bij het krieken van de dag ga ik bij de parkeerplaats van de A15 staan, klim daar op mijn kist en zal met luide stem roepen:
CROISSANTS, CROISSANTS, de de heerlijkste croissants. 500 Meter ervoor heb al een gigantisch reclamebord neergezet met een zeer smakelijk uitziende croissant.
Manden en manden heb ik daar al klaar staan Afbeelding . Allemaal croissants van MikMak. MenM croissants noem ik ze. Knapperig, vol van smaak en een vleugje erotischgetint aroma. Het zal storm lopen en MikMak zal een dagtaak hebben om de voorraad op peil te heebn. Overmorgen staan we ermee op het Vrijthof, dan op de Grote Markt van Antwerpen en tenslotte op de Dam in Amsterdam. Ik zal ze wereldberoemd en razend populair maken MikMak. Kunnen we eindelijk de kroeg weer eens verbouwen. En jij kunt die villa aan het water kopen. Maar waarom zou je ook, je zult geen tijd hebben erin te wonen. Afbeelding

Proost allemaal, deze Hoegaarden gaat er wel in.

Kortom Jeanne kom jij koffie schenken voor al die hongerige truckers?

Annne

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

I.M. Joop Doderer

Berichtdoor organic » do 22 september 2005, 20:20

"Swieb" is aan z'n laatste zwerftocht begonnen. Nou ja, Joop Doderer dus, maar die twee namen waren nu eenmaal onlosmakelijk verbonden. Het Swiebertjes-effect zal dan ook blijven bestaan. Het viel me zelfs nog mee dat de NOS niet meldde dat Swiebertje was overleden.

Ik weet nog dat ik er helemaal kapot van was toen Swieb in de allerlaatste aflevering (en dat wou wat zeggen in dit geval!) afscheid nam en over die lange landweg lopend, met de knapzak aan een stok over z'n schouder, langzaam maar zeker uit het zicht verdween, richting Canada(?!). Daarbij uitgezwaaid door z'n ouwe, trouwe vrienden, onder wie zich voor deze speciale gelegenheid zelfs Bromsnor had geschaard. Tenminste, ik geloof van wel. Die was, naast dat hij stiekem toch wel van Swiebertje hield, ook wat opgelucht omdat hij Saartje nu helemaal voor zichzelf had, vermoed ik!

Dit keer dus een definitief afscheid. Bedankt en een goede reis (vergezeld van een mooie, oranje herfst maan) oude jeugdvriend.

P.S. Was Swiebertje in Vlaanderen ook een begrip?

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » do 22 september 2005, 21:37

hey Organic...
ik ken de naam Swiebertje wel, maar meer dan dat en het beeld van een landloper heb ik niet... Was blijkbaar of voor of na mijn tijd (° 1968)

Geen idee of Swiebertje hier dus ook een begrip was... :roll:
Katarine -vlaamse

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 22 september 2005, 21:55

Ach swiebertje.....
Toen was geluk nog heel gewoon, met "haartjes nat" nog even naar bromsnor, saartje en swiebertje kijken.
Dag Swieb.....


@Annne..... MenMcroissantjes :lol:


xx
MikenMak
m'n bezem brengt me overal

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 23 september 2005, 9:25

Hijs ik me daar om 4 uur uit m'n bed om met " het krieken van de dag " op de parking van de A 15 te zijn, met water in m'n mond voor een lekker Mik Mak croissantje ... en wie was daar NIET ???????? :roll: :roll:

Vlinder , alweer thuis en eet een geroosterd boterhammetje
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Re: I.M. Joop Doderer

Berichtdoor JeffreyBi » vr 23 september 2005, 9:38

Ik weet nog dat ik er helemaal kapot van was toen Swieb in de allerlaatste aflevering (en dat wou wat zeggen in dit geval!) afscheid nam en over die lange landweg lopend, met de knapzak aan een stok over z'n schouder, langzaam maar zeker uit het zicht verdween, richting Canada(?!). Daarbij uitgezwaaid door z'n ouwe, trouwe vrienden, onder wie zich voor deze speciale gelegenheid zelfs Bromsnor had geschaard.
Zo was het in mijn herinnering ook ja.. maar gisteren werd deze scene op tv herhaald, en bleek de knapzak gewoon twee koffers te zijn, en het uitzwaaien gebeurde alleen door Saartje en Bromsnor. Onze herinneringen waren wat geromantiseerd zullen we maar zeggen. ;)
I'm a creationist... I believe man created God.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Re: I.M. Joop Doderer

Berichtdoor organic » vr 23 september 2005, 20:49

Zo was het in mijn herinnering ook ja.. maar gisteren werd deze scene op tv herhaald, en bleek de knapzak gewoon twee koffers te zijn, en het uitzwaaien gebeurde alleen door Saartje en Bromsnor. Onze herinneringen waren wat geromantiseerd zullen we maar zeggen. ;)
Zaten we er toch niet ver naast, Jeffrey. Ook een mooi beeld, maar over het algemeen kun je zoiets beter niet terugzien, omdat het eerder afbreuk doet aan het geromantiseerde beeld wat is ontstaan.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 24 september 2005, 8:32

Nog nooit van Swiebertje gehoord , jammer duidelijk , maar ik weet niet of hij in Belgie een figuur was ...

Daar ik met emmers en zwiebers klaar sta om een kroeg te gaan "uitmesten" na een KNALFUIF , sla ik hier maar even een dweiltje uit .

Nu een lekkere cappucino en dan aan de slag .

Gelukkig staan hier wel enkele heerlijke croissantjes...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » za 24 september 2005, 8:44

Kom even binnen voor een kop koffie en een croisantje :) Heerlijk! Het is weekend en dat betekent tijd om gedachten te laten voor wat ze zijn en aan de schoonmaak te gaan en boodschappen te gaan doen. Met de herftst lijkt het weer drukker te worden hier, meer mensen die even de warmte van de kroeg zoeken :D

Droomvlinder geef mij ook maar een dweil in handen dan poets ik met je mee...!

amazone10

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 24 september 2005, 8:47

Tja, (v)Mieke (nog niet vergeten!) is vrijaf in het weekend, Droomvlinder, maar het gaat je uitstekend af zo te zien. Mogen we echt geen handje helpen?

Nou, een kopje koffie dan maar. Hop, even de benen optillen voor het stofzuigen!


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten