* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Morgen (nog even)

Berichtdoor organic » wo 03 augustus 2005, 22:49

Met Annne in gedachten (dat ie net nu moet vertrekken!) vandaag ook voor thuis een sixpack Hoegaarden ingekocht, want er zijn morgen (hint) vast wel meer liefhebbers voor.

Er zijn in onze nachtkroeg toch nog wel genoeg gasten over om met me mee te vieren?

Hé, ik zie nu pas op de foto dat er een reis te winnen valt met Hoegaarden! Komt zeker uit de koker van Annne, zodat we hem en Nymph achterna kunnen reizen :wink:
Laatst gewijzigd door organic op wo 03 augustus 2005, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » wo 03 augustus 2005, 23:05

Als er iets te vieren valt Organic, dan ben ik van de partij !

De hoegaarden laat ik aan Annne, ik doe het wel met een frisdrankje oid.

Dan ga ik nu maar snel m'n bed in denk ik, anders ben ik morgenavond niks waard :wink:

trusten allemaal

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 04 augustus 2005, 7:16

Slingers, ballonnen, vlaggetjes.

Slaperig rommel ik wat rond om de boel hier te versieren.

Er is wat te vieren herinner ik me vaag met m'n nog erg duffe hoofd.


Ik hef m'n kop pittige espresso. Van harte Organic!!

HUGGG
MikMak
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Overwegend geslaagd

Berichtdoor organic » do 04 augustus 2005, 22:41

Dank voor de mooie versiering, MikMak!

Het zit er alweer bijna op. Had op weinig gerekend, maar achteraf gezien is de verjaardag overwegend verrassend aangenaam verlopen. Wat ook hielp is dat het samenviel met de festiviteiten op de donderdag hier, die juist deze dag heel geslaagd waren. Zonet bijvoorbeeld het afscheidsconcert van m'n neefje gezien met zijn band.

Ook vanmiddag viel de muziek weer enorm in de smaak. Om dat waar te nemen hoef je alleen maar naar het jongetje met de groene ballon te kijken.

Joany
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 maart 2002, 2:01
Locatie: nl

Berichtdoor Joany » vr 05 augustus 2005, 9:27

Net terug van vakantie lees ik dat ik Organic's feestje heb gemist. Alsnog van harte gefeliciteerd in ieder geval. Ik hoop dat het een goed nieuw jaar voor je mag worden!

Annne weg naar de witte stranden met blauwe zee, hij zal ongetrijwfeld genieten met allen die hem lief zijn.

Mijn vakantie was geweldig, een week in een compleet andere wereld met heeerlijke temperaturen. De kinderen hebben ook ontzettend genoten, we hebben het goed gehad met zijn drietjes, een vakantie met "gouden" randjes. Teruggekomen met een camera vol foto's, dus alle mogelijkheden om nog heerlijk na te genieten.

Joany, lekker gebruind

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » zo 07 augustus 2005, 9:18

Nog bedankt ook Joany!

Ibrahim Ferrer, wereldwijd bekend geworden als de Buena Vista Social Club zanger, is overleden. In 2000 werd hij als 73 jarige nog uitgeroepen tot "best new artist".

Afbeelding

Wat mij betreft eén van de beste dingen die de muziek overkwam, de afgelopen jaren, is dat Ry Cooder Ibrahim en zijn eveneens ooit vermaarde Cubaanse collega muzikanten, terugbracht onder de noemer Buena Vista Social Club, om ze nog eenmaal te laten schitteren als nooit tevoren. Dat het op de valreep was, blijkt wel als je nagaat dat er inmiddels drie leden van dit gezelschap zijn overleden.
Uit de documentaire die Wim Wenders over heen maakte, komt naar voren dat daarmee de authentieke manier waarop zij de Cubaanse Son speelden ook uitsterft.

Ik stop nog eens weer een kwartje in onze eveneens ouwe jukebox om weg te zwijmelen op deze muziek.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Jam

Berichtdoor organic » ma 08 augustus 2005, 21:09

Zeg, MikMak, als jij nou morgenvroeg weer voor de croissantjes zorgt, dan zorg ik voor de jam!

In het verleden gingen we er speciaal op uit om ze te plukken, maar kennelijk gebeurt dat niet of nauwelijks meer, want ik kon ze op de meest voor de hand liggende plaatsen, volop plukken.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 08 augustus 2005, 21:18

Ach Organic...... vroeger...... zaten we onder krassen van de struiken als we met ons emmertje bramen gingen zoeken.
We hadden nog geen computers waar we ons op konden vermaken, dus gingen we nog ouderwets buiten spelen :wink:

Verstoppertje, hinkelen, elastieken, tikkertje, stoepranden, buskruit? Doen kinderen dat tegenwoordig nog?

Maar ik dwaal af.
Morgenochtend zorg ik dat er weer vroeg croissantjes zijn. Ik kijk alvast uit naar je jam :lol:

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

Joany
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 maart 2002, 2:01
Locatie: nl

Berichtdoor Joany » di 09 augustus 2005, 0:25

Niet alleen bramen plukken (het liefst langs de spoorlijn vroeger, want daar groeiden de meeste), maar ook emmers vol bosbessen toen ik nog op de veluwe woonde.

Heerlijk was dat.

Lekker MikMak, morgen verse croissantjes met Organic-jam! Ik sluit me aan.

Joany, likkebaardend

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » di 09 augustus 2005, 6:44

mjammie
m'n bezem brengt me overal

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 09 augustus 2005, 11:09

ik plukte vroeger ook bramen om confituur te maken, at er tijdens het plukken ondertussen heel wat op. Tot ik de bramen eens nog geen halve dag liet in de keuken staan en het vol, vol, (VOL!) , zat met wormpjes... :mrgreen:

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » di 09 augustus 2005, 23:03

Tja, Katarine, laat het nou ook bij wormen goed in de smaak vallen! De Organic-Jam is geheel wormvrij hoor (toch?). Klinkt goed, Organic-Jam! Zullen we er een handeltje van maken? De nachtkroeg kan wel een extraatje gebruiken nu het vele gebruik van de terrasverwarming ons onverwacht op kosten jacht!

Joany
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 maart 2002, 2:01
Locatie: nl

Berichtdoor Joany » wo 10 augustus 2005, 0:26

Een super idee Organic, dan moeten we ook eigen etiketjes ontwerpen, dat doet het altijd goed. De prijs moet niet al te hoog zijn, dan loopt het niet hard genoeg, uniek is deze jam zeker wel. Annne zal niet weten wat hij ziet als hij terugkomt van zijn warme eiland, hij heeft die terrasverwarming niet nodig. Maar wij hier zijn er erg blij mee.

Vanmorgen heb ik me de croissants met de Organic-jam goed laten smaken. Inderdaad tijd voor verkoop!

Joany, met €-tekens in de ogen

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » wo 10 augustus 2005, 21:28

Niet te geloven zeg. Ik zag straks dat een piepklein bakje bramen € 1,50 op moest brengen. Bij de groothandel he, niet bij de groenteboer. Zouden mensen dat er echt voor betalen als je die dingen zo kunt gaan plukken?

Maar goed, Organic als jij nu veel jam maakt en als Joany nu voor mooie potjes en etiketjes zorgt, dan zorg ik wel voor een afzetkanaal. Ik zie die eurotekentjes ook helemaal oplichten :wink:

Ach, een beetje fantaseren is wel leuk.
Voorlopig zorg ik morgenvroeg wel weer voor de croissantjes. Wat organic-jam erbij zou heerlijk zijn!

tot morgenvroeg dus maar weer
MikMak
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Binnenlopen

Berichtdoor organic » do 11 augustus 2005, 8:26

We gaan nog binnenlopen als ik dat zo lees!

Eerst maar eens kijken hoeveel jam ik nog kan maken :wink: Tja, het blijft Shespot tenslotte en gezien veel andere onderwerpen buiten de nachtkroeg, moeten we nu ook weer niet teveel uit de toon gaan vallen!

Maar goed, de etiketjes dus. Mm, Joany's eerste schetsen daarvoor beloven veel. Leuk, zo'n zomerproject. Zeker met dit weer.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten