hoe gevoelens tegenhouden bij one night stand

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

hoe gevoelens tegenhouden bij one night stand

Berichtdoor brunetteke » ma 04 juli 2005, 18:34

zet mn eerste stapjes voor een one night stand, heb geen of weinig tijd voor relatie, zelfs voor minnaar nauwelijks, dus besloot ik om maar even weer helemaal mn eigen weg te gaan, en af en toe een one night stand te doen, maar .. ik ben heel kieskeurig en als ik al eens een man tegenkom die ik de moeite vind om mee in bed te duiken zal ik maar zeggen :oops:

dan word het moeilijk om niet een beteje verliefd te worden en hem als vaste minnaar te worden, hoe doen jullie dat toch die one night stands zonder emotionele problemen daarna, elk gewoon verder, en niks gebeurd :roll: :lol:

tussenhaakjes
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 04 juli 2005, 18:40
Locatie: Rotterdam

One night stands

Berichtdoor tussenhaakjes » ma 04 juli 2005, 18:48

Zoveel vrouwen hebben er last van: verantwoordingsgedrag. Ze hebben een one night stand en worden verliefd. Ze zoenen een keer en worden verliefd. Omgaan met dit soort gevoelens is een kwestie van ze begrijpen......

Ooit wel eens verliefd geweest op jezelf na een masturbatiesessie? Waarschijnlijk niet. Ooit wel eens verliefd geweest op een goede vriendin die je 1 keer gezoend hebt, tijdens een dronken bui? Denk het niet.

Mannen die veel vrouwen hebben zijn stoer, vrouwen die veel mannen hebben zijn een hoer. Zo wordt, zowel door mannen als door vrouwen, maar als te vaak gedacht. Helaas!

Maar vrouwen hebben daar een trucje op gevonden. Ze maken zichzelf letterlijk verliefd. Want als er sprake is van ware, echte, bouquet liefde dan mag je sex hebben en dus is die one night stand verantwoord. Op zich niks mis mee, maar het compliceert de dingen wel. Want wat als je diep van binnen geen zin hebt in iets meer dan een one night stand? Wat als je gewoon jezelf bevestigd wilde zien? Of gewoon geil was? (Laten we het beestje maar bij naam noemen, want ook daar hebben vrouwen wel eens moeite mee; dat ze gewoon wel eens geil zijn)

Vrouwen moeten (klinkt dwangmatig maar zeker niet zo bedoeld) eens leren dat er wel eens gewoon sprake kan zijn van sex zonder gevoelens. Je vibrator heb je ook geen relatie mee. Emancipatie is volgens mij de vrijheid hebben sex te hebben zonder verliefdheid ;-)
Emancipatie is wanneer de vrouw net zo "plat" mag zijn als de man.....

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » ma 04 juli 2005, 18:55

haha, mooi gezegd
maar het komt niet door die etikette denk ik, ik kies gewoon man uit die ik wel echt de moeite vind en dat maakt het moeilijker natuurlijk, heb een beteje moeite met mensen "als een vibrator" te zien
maar vind het ook een beetje dubbel als een man zelf een one night stand doet met een vrouw, dat zij dan "de slet" is, hij doet hetzelfde dus is hij "ook de slet" dan, alleen zijn vrouwen misschien te braaf om het te zeggen :-)

maar zou graag ook wel van ervaringsdeskundigen horen wat ze de voordelen vinden van een one night stand en de nadelen

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 04 juli 2005, 19:01

:shock: hé ik wist niet dat een man te vergelijken is met een vibrator :lol:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » ma 04 juli 2005, 19:07

Nou ik heb anders wel degelijk knopjes 'that turn me on' hoor Droomvlinder. :wink:

Hans 8)

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » ma 04 juli 2005, 19:18

Ik heb het wel gedaan, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het mij niet bevredigd, buiten dan eventjes......
Ik wil ook alleen maar een man die de 'moeite waard' is.

Natuurlijk een 'heftige' avond en nacht is heerlijk, maar de volgende dag zit ik met een 'kater'.
Ik doe het dus ook niet meer.

Geen tijd om een 'relatie' aan te gaan, dan maar niet....
Dan maar zonder.
Ik heb geen zin in 'verdriet' om iets wat 'toch niet kan zijn'.
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » ma 04 juli 2005, 19:36

:) :P onder de indruk van tussenhaakjes zijn posting..
maar ook al geeft de vrouw toe geil te kunnen zijn en een one night stand te kunnen hebben dan nog kan ze verliefd worden misschien wel door de chemische afscheiding van naar de heftige vrijpartij..

sfinxs
uhhe heb vele vrouwen bewust zien zoeken, betasten van hun a.s vib hoor waar ze een passie mee delen *grinnik** echt waar 8)

tussenhaakjes
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 04 juli 2005, 18:40
Locatie: Rotterdam

One night stand

Berichtdoor tussenhaakjes » ma 04 juli 2005, 20:08

Biologisch gezien zijn noch de vrouw noch de man gebouwd om monogaam te zijn..... Op instinctief en primair vlak zijn we dus voor meerdere partners.

In onze (westerse) maatschappij wordt, met name de vrouw, verteld dat we monogaam zijn en op zoek naar die ene speciale alles vervullende liefde. Alles wat daar niet aan voldoet leidt tot nasmaak, verdriet en schuld........

We zijn hierdoor zo geindoctrineerd dat we ons, zowel mannen als vrouwen, vaak (te vaak) schuldig voelen over onze wensen, verlangens en seksualiteit. De grootste veroorzaker van vechtpartijen en moord is wereldwijd jaloezie. Vreemd als je bedenkt dat de moraal zoals wij die kennen, in de geschiedenis slechts bepaalt is door een handje vol mensen (een hoop van die mensen kennen we nu nog niet eens meer)

Het wordt tijd dat zowel man als vrouw (maar meer nog de vrouw) zich ontworstelen van de moraal en kijken naar wie ze zijn.

82 procent van de getrouwde vrouwen gaat vreemd. 79 procent van de mannen. 2 tot 3 (sommigen zeggen zelfs 6) kinderen zijn niet van de vader waarmee de vrouw getrouwd is of samenwonend. Klopt onze moraal????

Of is die moraal aan discussie onderhevig?
Emancipatie is wanneer de vrouw net zo "plat" mag zijn als de man.....

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » ma 04 juli 2005, 22:03

Bovenstaande vind ik een 'interessante'!

'biologisch gezien zijn noch man noch vrouw geschapen voor monogamie (o.i.d)'
Dat mag je me uitleggen.....

Wat dacht je van 'serieel monogaam'?
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

Vincent Rijgezel
Berichten: 72
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: rotterdam,Nederland

bio-logisch gezien...

Berichtdoor Vincent Rijgezel » ma 04 juli 2005, 23:14

Ik ben het eens met " "
Als er zo veel voorbeelden te noemen zijn waarin niet aan de norm wordt voldaan, dan kan je jezelf afvragen of die norm wel "de" norm verdient te zijn.
Zelf doe ik niet (meer) aan one-night stands. Liever two of three night stands, aangezien je de eerste keer samen elkaar moet ontdekken en weinig mensen zich bij de eerste keer helemaal kunnen geven.
Dus dit is een kwaliteits verhaal en geen kwantiteits verhaal. <even voor de duidelijkheid>
Wat betreft gevoelens voor de ander, ik neem aan dat je niet voor niets aangetrokken voelt tot die persoon. Ook al is er geen intentie om een relatie met diegene aan te gaan, is het wel belangrijk om wel met iemand te vrijen waar je ook verliefd op zou kunnen worden.
Zoals met al die andere vormen van communicatie is het prettig als je op 1 lijn bent met de ander. Dit zorgt voor een prettige en voorspoedige uitwisseling van ...euh...info! :roll:

Wat je ook besluit, volg je gevoel. Belangrijkste is dat jij jezelf wel de volgende dag in de spiegel aan kan kijken.
Zelf heb ik geen spijt van mijn one-night stands en kijk ik er ook met plezier naar terug, echter de keren dat ik vaker met dezelfde persoon naar bed ben geweest, ging het wel elke keer beter.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Re: One night stand

Berichtdoor Aaarghje » ma 04 juli 2005, 23:20

82 procent van de getrouwde vrouwen gaat vreemd. 79 procent van de mannen. 2 tot 3 (sommigen zeggen zelfs 6) kinderen zijn niet van de vader waarmee de vrouw getrouwd is of samenwonend.
En als je toch aan het uitleggen bent, Tussenhaakjes, dan mag je mij een linkje geven naar je bron voor deze bewering. Je klinkt heel zeker van jezelf.

Je hebt absoluut een punt wanneer je zegt dat verliefdheid op een one night stand ook cultureel bepaald is, maar je punt wordt voor mij niet indrukwekkender wanneer je met dit soort cijfers gaat smijten. Integendeel zelfs. Een theorie staat altijd open voor discussie, en jouw theorie prikkelt tot goede discussies. Maar cijfers en statistieken dienen wat mij betreft altijd vergezeld te gaan van een bron. Anders geloof ik het gewoon niet.

Aaargh, wil graag weten waar mensen hun wijsheid vandaan hebben. (Ik wil gewoon altijd winnen met Triviant, vandaar. :wink: )

Vincent Rijgezel
Berichten: 72
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: rotterdam,Nederland

cijfers

Berichtdoor Vincent Rijgezel » ma 04 juli 2005, 23:28

Bij nader inzien! Heeft Aaaarghje een punt!!

vooral dat stukje van "zes" kinderen???
In 1 gezin wil ik dan weten...hmmmm

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 05 juli 2005, 0:05

Bij cijfers horen altijd bronnen vind ik. Daarmee kan je het al dan niet serieuzer nemen..

Is het een proef geweest van de Internationale Vreemdgangers Vereniging, of van de Aktueel? Of van een officieel erkend onderzoeksbureau? Dan nog weet je niet zeker of er een steekproef is genomen onder de gemiddelde bevolking. (k heb zeer veel onderzoeksresultaten gezien.. ook van shespot overigens, en cijfers verschillen nogal)

Met 6 kinderen bedoelt hij volgens mij wel 6 procent van de kinderen :lol:

Ik ben best pessimistisch waar het gaat om vreemdgaan... maar deze percentages gaan wel erg ver...

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » di 05 juli 2005, 0:20

Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) vindt dat de vader het recht heeft om zonder de toestemming van de moeder zekerheid te krijgen over zijn biologische vaderschap. Vooral mannen en vrouwen van 18 tot 34 jaar zijn het eens met deze stelling (58 procent). Dit blijkt uit cijfers van een TNS NIPO bevolkingsonderzoek. Het onderzoek werd uitgevoerd ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe humatrix vaderschapstest. Ruim tweederde van de mannen zegt een vaderschapstest te overwegen bij twijfel. (...)In Nederland zijn geen harde cijfers bekend over het aantal ’bastaardkinderen’. Uit Amerikaanse en Britse gegevens blijkt dat ongeveer tien procent van de mensen een andere biologische vader heeft dan dat men steeds gedacht heeft. Uit een vrij recente studie naar erfelijke ziekten, uitgevoerd door Gentse genetici, blijkt dat maar liefst één op de acht kinderen jarenlang of zelfs levenslang ’papa’ heeft gezegd tegen iemand die feitelijk niet de vader was, maar dit zelf wel dacht…


(bron : de telegraaf)

1 op de 10 kinderen is dus een bastaard en wordt onbewust opgevoed door de vader als zijn "echte" kind :shock: .Ivm vreemdgaan heb ik voornamelijk cijfers gelezen tussen 50 en 70%.Verschillen tussen man en vrouw zijn nihil daarin
bow down before the one you serve.

athena
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 juli 2004, 11:36
Locatie: Utrecht

Berichtdoor athena » di 05 juli 2005, 8:45

Als ik een one-night-stand zoek, zoek ik daarvoor de leukste, mooiste en aantrekkelijkste man uit die ik op dat moment kan krijgen. Gevolg is vaak dat ik verliefd word, hij verliefd word, en voor ik het weet ben ik geen vrijgezel meer. Vervolgens duurt dat een paar weken, gaat die verliefdheid over, zie ik in dat ik niet serieus met hem verder wil, en gaat het weer uit...
Dat is ongeveer mijn ervaring van de afgelopen periode. :roll:

Achteraf denk ik soms wel "Alwéér in een sprookje gelooft..." maar toch kan ik er wel tevreden mee zijn. Als het op lange termijn werkt is het leuk, als het niets wordt heb ik iig weer een paar weken een boeiend sexleven gehad. En niet alleen qua sex...

Ik hou van mijn vrijheid, maar als single zijnde mis ik de seks soms wel. Maar... niet alleen de seks. Ook het zoenen, knuffelen, de aandacht, mooie woorden, een lief gebaar, snachts tegen mijn lief aan kroelen... En daarom wordt ik denk ik zo snel verliefd. Al die aandacht krijg je niet in een one-night-stand. Dan liever af en toe een we-zien-wel-hoe-het-loopt-verkering. En mocht ik dé man tegenkomen, dan merk ik het vanzelf wel, en is het zelfs na die paar weken (of maanden, of jaren) nog steeds leuk.
Every person is a new door to a different world


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten