De schaduw in mijn relatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

dark sunshine
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 23:28
Locatie: N-H

De schaduw in mijn relatie

Berichtdoor dark sunshine » vr 01 juli 2005, 0:21

Nooit gedacht dat ik dit zou plaatsen, maar nu is toch echt het moment aangebroken dat ik het kwijt wil en graag advies van anderen hoor.
Oke, ik ben dus dark sunshine en vraag me niet waarom ik deze naam gekozen heb. Leeftijd ed kun je verder vinden in mijn profiel.
Ik voel me af en toe zonnig maar ook weer vaak bekruipt me een schaduw die de zonneschijn overstelpt.

Waarom???

Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar omdat ik het gevoel krijg dat ik keer op keer een teleurstelling te verwerken krijg en niet weet hoe ik daarmee moet omgaan, wil ik graag jullie mening eens horen wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Allereerst moet ik jullie vertellen dat ik een sub ben. Een sub die graag (niet 24/7) het spel speelt.
Ik woon samen met mijn Meester maar ik heb het gevoel dat er de laatste tijd iets niet klopt.

Toen ik pas bij Hem woonde, speelde we het spel wat vaker, maar nu na een hele tijd is het zelden tot helemaal niet meer, terwijl Hij weet dat ik zo graag wil spelen.
Vooral de laatste tijd hoop ik iedere keer dat het moment er is dat er in huis de symptomen zijn dat we het spel spelen. Maar nee, weer vervaagd dan de hoop.

Jullie zullen vast zeggen: "Praat met Hem erover, zeg wat je voelt."
Maar dat DOE ik!!!
Vooral de laatste dagen praat ik er dagelijks over en iedere keer denk ik na het gesprek: "Nu komt het goed, nu duurt het niet meer lang."

Wat vooral me bezig houdt en wat ik ook wil vermelden is:
Hij heeft in het verleden een eerdere DOM/sub-relatie gehad waar hij echt trots op was.
Tenminste, Hij heeft me er veel over verteld.

En nu ben ik bang, dat ik niet aan Zijn verwachtingen voldoe.
Dat ik niet kan evenaren aan Zijn vorige sub.
Wat mij steekt is, waarom is dit niet bespreekbaar in onze relatie en geeft Hij mij iedere keer hoop en verval ik in een teleurstelling?
Het vreet aan me.
En omdat dit onderwerp een zeer gevoelig punt wordt in onze relatie, weet ik niet meer hoe ik het moet aanpakken.
de schaduw wordt groter en groter........

Annabel
Berichten: 42
Lid geworden op: di 15 maart 2005, 10:09

schaduw

Berichtdoor Annabel » vr 01 juli 2005, 7:19

Als ik je verhaal lees, voel ik je verdriet en eenzaamheid. Heel herkenbaar.
Ik zou om te beginnen een lijstje te maken met de positieve en negatieve dingen van Hem. Op deze manier krijg je meer inzicht in je relatie.
Je mag me ook privé mailen als je wil.
Heel veel sterkte, liefs Annabel

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » vr 01 juli 2005, 8:45

Er zijn wel meer relaties dat op een gegeven moment de sex wat minder wordt, maar dat wordt dan wat minder beoordeeld als 'teken aan de wand'.
Shespot staat vol met ''tekenen aan de wand'' als de één meer zin in seks heeft dan de ander.... Los van op welke manier er in deze relatie seks bedreven wordt, lijkt het duidelijk te zijn dat zij meer zin heeft dan hij.

Het zou kunnen zijn dat jullie interesses zijn gaan verschillen van elkaar. Wanneer zou hij je nou meer teleurstellen: als hij weinig zin heeft in ''het spel'' of als hij op een andere manier seks met je wil dan binnen zo'n spel? Denk je dat hij het gevoel heeft dat je openstaat voor een andere manier van seks dan jullie nu hebben?
PS Ik geloof niet dat de reden zou kunnen zijn dat zijn eerdere relatie een 'betere'sub was, eerder dat hij meer gevoelens voor haar had, dus los van de soft-bdsm.
Oef, dat is een aparte conclusie, sorry... Wie weet vindt hij het prettig om te vertellen dat iets ''goed'' was, omdat hij eigenlijk wil vertellen dat HIJ goed is... Wie weet is het gevoel van Dark Sunshine juist. Wie weet zijn de interesses van haar meester verandert en probeert hij dat nog voor zichzelf weg te stoppen door te praten over goede ervaringen.... of noem-maar-op.

Heb je het hem weleens op de man af gevraagd Sunshine? Dat je b.v. vraagt: 'Waarom wil je dat ik dit allemaal weet?'.

Hoe is jullie relatie buiten jullie SM-verhouding? Dit vraag ik ook uit nieuwsgierigheid. Ik ben benieuwd hoe een dom/sub-seksverhouding doorwerkt (of niet) buiten de seksuele aktiviteiten om bij jullie.

Hoe afhankelijk voel je je van hem? Of voel je meer gezonde aanhankelijkheid? Hoeveel invloed heeft hij op je algehele zijn (humeur, geluksgevoelens, keuzes etc.)?

Groetjes,
Lianne.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 01 juli 2005, 14:27

Ik zie nergens dat Dark Sunshine het over sex heeft... BDSM kan met sex zijn maar hoeft er niets (of weinig) mee te maken te hebben. En dat ze het 'het spel' noemt, wil niet zeggen dat het dan 'soft sm' is.

Dark Sunshine.... kan het zijn dat Hij je expres niet geeft wat je wilt? Hoelang is dit al?
Laatst gewijzigd door Jessebel op vr 01 juli 2005, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » vr 01 juli 2005, 14:29

Aansluitend op de posting van Jessebell vraag ik me dan af of het wel een spel is en niet meer een levensstijl?

dark sunshine
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 23:28
Locatie: N-H

Re: schaduw

Berichtdoor dark sunshine » ma 04 juli 2005, 0:31

Allereerst, sorry voor mijn late reactie.
Ik ben een paar dagen afwezig geweest, dus ik kan nu pas reageren.
Annabel .
Ik zou om te beginnen een lijstje te maken met de positieve en negatieve dingen van Hem. Heel veel sterkte, liefs Annabel
Annabel, natuurlijk heeft Hij veel positieve dingen. Denk aub. niet dat ik alleen voor de BDSM bij Hem woon, maar het is het NIET praten waar ik gek van word.
kirsten Sneu voor je.
In die zin is een soft-sm relatie net iets kwetsbaarder dan een andere realiseer ik me als ik je verhaal lees.
Er zijn wel meer relaties dat op een gegeven moment de sex wat minder wordt, maar dat wordt dan wat minder beoordeeld als 'teken aan de wand'.

Enige zou kunnen zijn dat de verminderende sex ook in het kader van de subrelatie ligt (dat hij je laat wachten), maar als ik je zo lees, dan betwijfel ik dat.

Sterkte, sorry dat ik er niet positief op reageer, enige is dat ik geen ervaringsdeskundige ben en dus niet weet of het klopt wat ik denk aan te voelen uit je posting (dat het inderdaad allemaal wat minder wordt tussen jullie).

PS Ik geloof niet dat de reden zou kunnen zijn dat zijn eerdere relatie een 'betere'sub was, eerder dat hij meer gevoelens voor haar had, dus los van de soft-bdsm.
Kirsten, de SEX is goed in onze relatie, alleen worden mijn verlangens omtrent het BDSM-gebeuren niet vervult. Zoals ik al schreef is onze BDSM-relatie niet 24/7 dus hebben we ook nog wel "gewone sex" die wel goed is.
Verder is onze relatie niet gebouwd op BDSM en ik ben er echt van overtuigd dat Zijn gevoelens ECHT oprecht voor me zijn en ook van betekenis.
Lianne Het zou kunnen zijn dat jullie interesses zijn gaan verschillen van elkaar. Wanneer zou hij je nou meer teleurstellen: als hij weinig zin heeft in ''het spel'' of als hij op een andere manier seks met je wil dan binnen zo'n spel? Denk je dat hij het gevoel heeft dat je openstaat voor een andere manier van seks dan jullie nu hebben?

Heb je het hem weleens op de man af gevraagd Sunshine? Dat je b.v. vraagt: 'Waarom wil je dat ik dit allemaal weet?'.

Hoe is jullie relatie buiten jullie SM-verhouding? Dit vraag ik ook uit nieuwsgierigheid. Ik ben benieuwd hoe een dom/sub-seksverhouding doorwerkt (of niet) buiten de seksuele aktiviteiten om bij jullie.

Hoe afhankelijk voel je je van hem? Of voel je meer gezonde aanhankelijkheid? Hoeveel invloed heeft hij op je algehele zijn (humeur, geluksgevoelens, keuzes etc.)?
Zoals je kunt lezen in mijn antwoord naar Kirsten, het draait niet alleen om de BDSM, maar Hij weet dat ik wel verlang naar een spel terwijl ik weet dat Hij het ook geweldig vindt om een spel te spelen.
Verder is onze relatie gewoon normaal hoor.
Ik stel me (dacht ik) niet afhankelijk van Hem op en geef als het nodig is heus wel tegengas!!!

Jessebel Ik zie nergens dat Dark Sunshine het over sex heeft... BDSM kan met sex zijn maar hoeft er niets (of weinig) mee te maken te hebben. En dat ze het 'het spel' noemt, wil niet zeggen dat het dan 'soft sm' is.

Dark Sunshine.... kan het zijn dat Hij je expres niet geeft wat je wilt? Hoelang is dit al?
Ik praat dus inderdaad alleen over BDSM en niet over de sex.
En of het nou soft of hard is, voor mij is het spel belangrijk en HIJ weet het.
De avond voordat ik deze topic plaatste, waren Zijn woorden naar mij toe: "Ik wil je bezitten en je weet wat ik bedoel!"
Daarom kan ik dit niet meer allemaal rijmen. Hij geeft aan dat ook Hij verlangt terwijl ik op dat moment aan Zijn lippen hang en hem smekend aankijk met een blik: "Verdomme, NEEM ME!!!"

Ik geloof niet dat Hij het expres doet Jessebel.

daydreamer Aansluitend op de posting van Jessebell vraag ik me dan af of het wel een spel is en niet meer een levensstijl?
Het is absoluut geen levensstijl.
In het begin van onze relatie heeft Hij kenbaar gemaakt dat Hij graag "het spel" speelt en absoluut niet 24/7.
Om mij dagen "aan een lijntje te houden", is absoluut niet Zijn stijl.
In het verleden als ik liet merken dat mijn behoefte heftig was om "het spel te spelen", verraste Hij me met bv. in de tijd dat ik in de keuken stond, het touw te hangen, tepelklemmen, kleding en de zweep ed. klaar te leggen, zodat het zichtbaar was dat we gingen "spelen", als ik terug in de kamer kwam.


Om nu even alles op een rijtje te zetten:
Ik heb met Hem gesproken, voor de zoveelste keer, afgelopen zaterdag.
Ik heb Hem duidelijk gemaakt, dat ik zo mijn vertrouwen kwijt raak in Hem, als Hij me iedere beloofd om een "spel" te spelen, terwijl Hij niets doet!!!
Hij heeft toegegeven dat Hij eigenlijk fout zat, maar heeft me geen duidelijke uitleg gegeven over het WAAROM!!!
Eerlijk gezegd, heeft Hij helemaal niet uitgelegd, WAAROM!!!

Ik heb duidelijk gemaakt dat mijn behoefte GROOT is, dat onderhand mijn enige wens en verlangen is, dat we "het spel" spelen.
(Voor alle duidelijkheid is de laatste keer ongeveer een maand of vier geleden geweest, dus zo extreem ben ik niet!!!)..

Verder weet ik dat Hij van me houd, dat Hij oprecht van me houd en dat is wederzijds.
BDSM is niet het belangrijkste voor mij in mijn relatie, maar Hij weet dat ik mijn behoeftes heb en ik wist dat Hij aan mijn/Onze behoeftes zou voldoen, tot een tijd geleden.
En Jessebel, ik wacht nu ongeveer 2,5 maand. Ik heb ook gezegd dat ik niet meer erom zou vragen en heel stom, iedere keer als ik bv in de keuken ben of zo, hoop ik dat ik toch de symptomen zie als ik weer in de kamer kom.
Maar tot nu toe word ik (ondanks de goede sex erom heen) iedere keer weer teleurgesteld.

dark sunshine
de schaduw wordt groter en groter........

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » ma 04 juli 2005, 8:35

misschien voelt hij zich niet meer goed in het spel, is hij het "een beetje moe" heb ik de indruk ?

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 04 juli 2005, 11:28

BDSM is ook een heel breed begrip. Zoveel mensen, zoveel smaken.

De één houdt enorm van bondage, de ander van zwepen en wil bvb niks met bondage te maken hebben.

Ik ga hier geen opsomming houden, maar zo zijn er heel veel facetten binnen bdsm.

Ben je er zeker van Sunshine, dat jullie interessegebieden elkaar op zijn minst overlappen qua bdsm?

Dat is het wat nu zomaar even bij me opkomt: bdsm kan in jullie beiden aanwezig zijn, maar misschien met andere accenten. Accenten die niet echt bij "elkaar horen".

Het is maar een idee van me hoor, maar wellicht wel iets om even over na te denken of om over te praten.

Sterkte

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

athena
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 juli 2004, 11:36
Locatie: Utrecht

Berichtdoor athena » ma 04 juli 2005, 11:51

Je post is heel erg herkenbaar voor mij, al hadden mijn ex en ik geen Dom/sub relatie. Bij ons was het vooral de seks wat wegbleef, en ik praatte er met hem over, vertelde hem mijn gevoelens, zat veel op shespot en bedacht hoe wij die passie terug konden krijgen in onze relatie. Maar die passie was er niet meer, het was doodgebloeit, en ik had het idee dat ik in mijn eentje vocht voor mijn relatie. Achteraf blijkt dat mijn ex ook het gevoel had dat hij alleen vocht, maar hij richtte zich vooral op de zekerheid, huisje boompje beestje. Terwijl ik passie en erotiek zocht.

Vechten voor je relatie (en ook de passie) doe je samen. Vraag Hem wat Hij mist bij jou, en vertel Hem wat jij mist bij Hem. Probeer dat samen te overbruggen. Het spel is een onderdeel van jullie passie, iets wat je nodig hebt bij Hem. Maak Hem dat duidelijk. Ik hoop voor je dat jullie eruit komen!

Liefs Athena
Every person is a new door to a different world

dark sunshine
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 23:28
Locatie: N-H

Berichtdoor dark sunshine » ma 04 juli 2005, 18:00

Orchid BDSM is ook een heel breed begrip. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Ben je er zeker van Sunshine, dat jullie interessegebieden elkaar op zijn minst overlappen qua bdsm?
Dat is het wat nu zomaar even bij me opkomt: bdsm kan in jullie beiden aanwezig zijn, maar misschien met andere accenten. Accenten die niet echt bij "elkaar horen".
Het is maar een idee van me hoor, maar wellicht wel iets om even over na te denken of om over te praten.

Sterkte

orchidee
Orchidee,

Hij is mijn LeerMeester geweest in het BDSM-wereldje!
Al mijn ervaringen met BDSM heb ik gekregen onder Zijn begeleiding.
Ik geloof niet dat ik ooit heb aangegeven dat ik meer verwacht of dat Hij meer verwacht van mij als we "het spel" spelen.
Want we maken dat altijd eerst bespreekbaar, dus ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit de reden is.

@ Athena,
Ik blijf praten tegen Hem over "ons" probleem.
Maar als ik geen duidelijk antwoord krijg en het meer een monoloog is dan een "gesprek" weet ik echt niet meer hoe ik het moet aanpakken!!!

@ Kirsten
Ik weet zeker of ik je begrijp?
Wat bedoel je met "gevoelsvermindering"??
Over het beleven/ervaren van de bdsm ben ik volgens mij duidelijk genoeg geweest in het antwoord naar Orchidee toe.

dark sunshine
de schaduw wordt groter en groter........

dark sunshine
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 23:28
Locatie: N-H

Berichtdoor dark sunshine » di 26 juli 2005, 19:08

We zijn een aantal weken verder.

Eindelijk hebben we kunnen praten hierover.
Luisteren, praten en vooral begrip.

De reden dat er door Hem veel "beloofd" werd en niets "gedaan" is me nu ook bekend.
Geen miscommunicatie,geen verschillende accenten in de beleving van BDSM.

Door het gesprek heb ik meer begrip gekregen wat er allemaal in Zijn hoofd speelt en probeer ik er rekening mee te houden.
Het is niet altijd makkelijk vooral omdat ikzelf er achter gekomen ben dat mijn "onderdanigheid" steeds meer de overhand krijgt.

Maar ik voel me prettiger nu.
Het zware gevoel in me is al een stuk lichter geworden.
Ook voor mij/ons zal de zon weer helder gaan schijnen. :D

dark sunshine
de schaduw wordt groter en groter........


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 15 gasten