minnares zijn

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 29 juni 2005, 8:39

Sugar,


Het gevoel dat iemand je zo ver krijgt dat je dingen doet die je anders nooit zou gedaan hebben is geweldig.
In zijn aanwezigheid verleg je onwetend bepaalde grenzen alsof het niets is - je geniet er zelfs mateloos van.
En wanneer hij weer weggaat dan staat die grens daar weer - een grens die je niet meer opent tot hij weer in je brein binnendringt.

Er zijn termen die dat kunnen benaderen zoals : verminderde geremdheid - blind vertrouwen - verliefd zijn - overwinning op een schaamte ….. en in feite is het een combinatie van dat allemaal.

Indien je dat gevoel hebt - dan mag je dat niet meer lossen en er enkel maar van genieten. Eén kanttekening : hou rekening met eventueel vooropgestelde afspraken die je met hem maakte.


D.

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 29 juni 2005, 8:44

Knoppen - geen knoppen …. Uitzetten - aanzetten.
Er wordt veel te veel in't wilde weg over gepraat - ook door mensen die er nooit geweest zijn.

Bepaalde gevoelens kunnen heel sterk zijn - tot het oncontroleerbare toe. Ze beginnen een eigen leven te leiden. Dus spreek niet van een knop of afstandsbediening.
Als je minnares bent of minnaar dan is er op het vlak van gevoel maar één zaak super belangrijk - hou alles binnen het controleerbare, want eens je over die grens gaat - wordt het nog heeeeel moeilijk om afstand te doen.
Pijn is onvermijdelijk - dat krijg je er steeds gratis bij.


D.

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » wo 29 juni 2005, 8:57

Dryade,

Maar eens er gevoelens zijn dan is het controleerbare al ver te zoeken. Gevoelens kun je nu éénmaal niet controleren, ze leven hun eigen leven

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 29 juni 2005, 12:19

Als je dat wel kan en het een knop noemt? wie ben jij om te zeggen daar niet over te spreken?

Hey iedereen is anders hoor! En ja, sommigen zullen dit wel als zwakte zien, dat oncontroleerbare, in de macht zijn van een man.... :?

'Dan mag je dat niet lossen en er enkel van genieten?' :shock:
Wat je daar beschrijft is gaat vér van 'controle' hebben hoor.

Grom ik moet weg....

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 29 juni 2005, 13:17

Dryade,

Maar eens er gevoelens zijn dan is het controleerbare al ver te zoeken. Gevoelens kun je nu éénmaal niet controleren, ze leven hun eigen leven
Net zoals ik reeds zei.
Ben je dan niet net één stap te ver gegaan?

D.

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 29 juni 2005, 13:21

'Dan mag je dat niet lossen en er enkel van genieten?' :shock:
Wat je daar beschrijft is gaat vér van 'controle' hebben hoor.

Grom ik moet weg....
Je kan enorm genieten in de zone die zich nog bevindt binnen het "verliefd zijn". En dat is ergens nog controleerbaar.

Maar Jessebel, ik denk dat je daar uitgebreider moet over praten hoor. Het hele plaatje mooi en ordelijk hier proberen te schetsen in 5 zinnen is onmogelijk. We denken ergens wel dezelfde dingen - maar de verwoording is vaak net iets anders. Kwestie van interpretaties ...
En vanaf wanneer spreek jij over gevoelens hebben .... waar eindigt verliefd zijn. Begrijp je?


D.

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » wo 29 juni 2005, 13:29

Als je die stap te ver bent gegaan, weet je het dan niet pas als het te laat is?

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 29 juni 2005, 17:32

Dumpy, ja het is erg ingewikkeld ;)

Dryade, de pijn krijg je er gratis bij - maar IK weet dan dat ik me heb kunnen verbinden en verbonden ben geweest met wat voor mij zielsbelangrijk is. Voor mij werkt het kennelijk op die manier.

Daydreamer, waarvoor zou het dan te laat zijn? :roll:
Is het erg?
Misschien is het vooral ongelooflijk lastig, maar niet altijd erg??


Dimpf

Dumpy
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 11:48
Locatie: Belgische Plantrekker

Berichtdoor Dumpy » wo 29 juni 2005, 20:37

Als je iemand graag ziet, is het nie altijd makkelijk om daar zomaar afscheid van te nemen, tenslotte wil je die persoon wel heel graag voor jou.
Dus om dan te zeggen ik wil hem niet meer is niet zo simpel.


Heb hem nog gesproken, hij wil nog langs komen en ik heb gezegd, tja maar geen sex(niet simpel, maar dan voel ik mij mss minder misbruikt, alhoewel ik er natuurlijk ook plezier aan beleef). Geen probleem zei hij, daar is het mij niet om te doen. Wat moet ik daar nou mee.. :shock:

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 30 juni 2005, 2:42

'Dan mag je dat niet lossen en er enkel van genieten?' :shock:
Wat je daar beschrijft is gaat vér van 'controle' hebben hoor.

Grom ik moet weg....
Je kan enorm genieten in de zone die zich nog bevindt binnen het "verliefd zijn". En dat is ergens nog controleerbaar.

Maar Jessebel, ik denk dat je daar uitgebreider moet over praten hoor. Het hele plaatje mooi en ordelijk hier proberen te schetsen in 5 zinnen is onmogelijk. We denken ergens wel dezelfde dingen - maar de verwoording is vaak net iets anders. Kwestie van interpretaties ...
En vanaf wanneer spreek jij over gevoelens hebben .... waar eindigt verliefd zijn. Begrijp je?


D.
Goed je hebt een punt.. wat jij 'het controleerbare' noemt, noem ik waarschijnlijk die knop. Wat 'orderlijk in 5 zinnen betreft' ... soms (nee meestal) heb je gewoonweg niet alle tijd om er 100% op in te gaan... het moet overzichtelijk blijven... op een forum. Plus; na wat Misselene allemaal schreef heb ik weinig toe te voegen :wink:

Enorm genieten binnen die zone.. ja daar geef ik je groot gelijk in... maar geestelijk afhankelijk zijn van iemand... een man die je eigenlijk voor jezelf zou willen hebben (??)... vind ik al ver gaan... voor jezelf (voor MIJ als ik in die posite zou zitten).

@ Dimpf; ik zie de laaste tijd dat je als het ware steeds op de bres springt voor degenen die 'gedumpt' zijn...
Maar... wat vind jij dan van mensen die een ander aan het lijntje houden? Misschien omdat dat persoon 'the guts' niet heeft duidelijk te zijn... of voor het eigen gemak.. omdat het eigenlijk wel goed uitkomt zo... :?

Naar mijn mening is het niet altijd verkeerd om duidelijk te zijn.. voor degene die het gevoel nog heeft kan dat hard zijn ja. Maar die kan dan iig meestal verder.

Zachtjes 'laten vallen' kan zoveeeel harder zijn. En verwarrender.

Kijk... als het opzet is... doen alsof er gevoelens zijn.. spelen en weer 'weggooien'.. dat is een ander verhaal...

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » do 30 juni 2005, 9:02

@ Dimpf

Dryade sprak over genieten van die verliefdheid maar je toch aan afspraken houden. Ik spreek nu louter voor mezelf maar ik heb ondervonden dat hoe verliefder ik ben hoe meer ik die afspraken ga "buigen". Ik kan gewoon die verliefdheid niet controleren. Geen kwestie van niet willen maar van niet kunnen. De gevoelens leiden hun eigen leven en al de rest kan daar niets aan veranderen. De meesten hier weten dat ik een minnaar (o ik haat dat woord) heb. In het begin hebben we afspraken gemaakt in de trend van "onze echtgenoot komt steeds om de eerste plaats" en toch hebben we verleden week aan elkaar moeten toegeven dat we elkaar soms belangrijker vinden dan onze partner. Dat is stilletjes gegroeid, zonder dat we het eigenlijk merkten en ineens was het er in volle glorie.

Nu ja misschien is het goed dat mijn vriend volgende week voor 3 weken op verlof vertrekt. Een beetje afstand tussen ons laat ons misschien de kans om onze gedachten en onze gevoelens te ordenen. En toch ga ik hem ongelooflijk missen :(

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 30 juni 2005, 13:32

@Daydreamer, wordt wakker. Je bent op een hellend vlak. Stop die trein.
En prijs je gelukkig dat je je positie onderkent ten opzichte van je beide mannen. Doe daar wat mee. Nu!

@Jessebel ... even niets nu.
Zie elders 8)


Dimpf
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » do 30 juni 2005, 13:39

Dat is wat ik bedoelde met een stap te ver. Die stap komt er voor je er erg in hebt en dan kun je niet meer terug

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » zo 24 juli 2005, 19:54

zodra je "gehuwde " minnaar zn vrouw erachter komt ben je sneller gedumpt dan de wind, is altijd zo, zelfs al heeft ze maar een licht vermoeden, dus dan word snel duidelijk dat jij meer diende voor de lusten, maar degene waar hij echt van houdt is zn vrouw, en alle contact word plots verbroken uit zelfbehoud, een gehuwde minnaar die zegt ik hou van je bedoelt eerder mn pik houdt van je
elke minnares komt vroeg of laat voor de breuk te staan met alle hartzeer erbij, en dan besef je wat het "maar" was, terwijl het op het moment zelf zoveel leek

Romana
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 22:12

Berichtdoor Romana » ma 25 juli 2005, 22:44

Ik ben via de chat verliefd op hem geworden, toen we elkaar in levende lijve ontmoette, wat nog klikte ook, vertelde hij getrouwd te zijn, ik was dat ook en dat voelde nogal veilig toen, ik hoefde nog niets te doen. We waren allebei niet gelukkig in onze relatie maar kenden ook de verhalen van is verliefdheid wel een reden om veel overhoop te halen. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder, allebei weg bij onze partners, we wonen op onszelf maar zijn veel bij elkaar. Ik weet niet hoe het verder zal gaan, het is een lange moeizame weg maar we houden veel van elkaar en zijn allebei blij dat we de stap gezet hebben. Ik heb er geen spijt van maar heb het geluk een man te treffen die daadwerkelijk voor mij bij zijn vrouw wegging. groetjes Romana.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten