minnares zijn

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » di 21 juni 2005, 14:01

Sugar,


Je kan volgens mij best verliefd zijn zonder dat het je problemen bezorgt.
Verliefdheid is zo'n lekker gevoel - daar moet je ten volle van genieten.
Maar zorg er gewoon voor dat je het niet te sterk laat evolueren - hou de teugels strak voor jezelf.

Het feit dat het een collega is - maakt het er niet eenvoudiger op.
Dagelijks contact - lieve woorden - steeds die stem horen - de glinsteringetjes in zijn ogen kunnen zien - ja zelfs de mogelijkheid om elkaar even aan te raken, onopvallend.
Je weet ook veel persoonlijke dngen van elkaar - je kent waarschijnlijk ook elkaars partner ......
Al die zaken bij elkaar zijn dingen ... die het gevaarlijker maken voor jezelf.

Probeer in te schatten in welke mate je dit alles kan controleren - want anders ben je idd misschien wel beter af met en andere minnaar. :D


D.

Sugar
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 mei 2005, 21:20

Berichtdoor Sugar » di 21 juni 2005, 21:30

Bedankt voor de steun.

En ja, het is wel waar dat we zowiezo meer van elkaar gaan weten. We zijn dan ook begonnen met een goede vertrouwensband omdat we constant samen moeten werken, veel late uren en weekends. Maar ik heb mezelf altijd voorgehouden dat mijn werk altijd op de eerste plaats blijft komen. Ik heb nu net een leuke job gevonden en die wil ik niet graag kwijt.

En ja, we kennen elkaars partners van op een personeelsfeestje. En zijn vrouw kon op het toilet niet stoppen over mijn man te praten. Heel rare situatie, want ze vond mijn man toch zoveel mooier en sexier dan die van haar... Ik denk dat ze hem zel zag zitten. Terwijl ik gewoon van allebei hou en kan genieten! :twisted:

Ik heb dan ook besloten om het hem ooit te vertellen, maar voor nu wil ik nog wel even genieten van dat gevoel. Binnen een paar weken misschien. Mag ik je dan nog mailen om even uit te huilen? Want jij lijkt mij precies te begrijpen...
:D

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 22 juni 2005, 9:52

Sugar,

Je vindt me wel - schouder in de aanslag - oortjes gespitst. 8)


D.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 22 juni 2005, 15:13

Je kan volgens mij best verliefd zijn zonder dat het je problemen bezorgt.
Verliefdheid is zo'n lekker gevoel - daar moet je ten volle van genieten.
Maar zorg er gewoon voor dat je het niet te sterk laat evolueren - hou de teugels strak voor jezelf.
Dryade, vertel! Waar zit dat bedieningsknopje? Hoe houd je zo'n gevoel in bedwang? Wat is rem? Hoe rem je de ander, want er is immers interactie - kan je verliefdheid sturen? Of is het toch vooral je gedrag waarop je invloed probeert te hebben?

Je vertelde-schreef dat je afspraken met je minnares had gemaakt ... hoe kwamen jullie ertoe? Was dat uit ervaring, vanuit een besef dat je deze verhouding ten allen tijde ondergeschikt zou moeten kunnen gaan maken aan je basisrelatie (ik begrijp dat jij, misschien ook zij, een gezin hebben), nog anders?


Dimpf
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

Dryade
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 14:12
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Berichtdoor Dryade » wo 22 juni 2005, 15:43

Dimpf,


Ik zal je pb'tje sturen. :wink:


D.

daydreamer
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 14:12
Contacteer:

Berichtdoor daydreamer » wo 22 juni 2005, 15:49

Tja Dryade,

Dat probleem heb ik dus ook. We maken dus wel de afspraken, maar in de verliefdheid worden die afspraken al eens overschreden. En het is juist die verliefdheid (die ondertussen gegroeid is tot liefde) die het voor ons onmogelijk maakt om onze gevoelens voor elkaar af te remmen.
Wat niet wil zeggen dat onze gezinnen ineens niets meer voor ons betekenen. De scheiding is gewoon moeilijk te maken aangezien zowel mijn gezin als mijn vriend een belangrijk deel zijn van mijn leven

goede_vriend
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 22 november 2002, 2:01
Locatie: nederland, z.h.

FVC

Berichtdoor goede_vriend » do 23 juni 2005, 20:09

Er is zelfs een speciale groep op msn (foutevrouwenclub) die allemaal in hetzelfde schuitje zitten ...
TLB

zephyros
Berichten: 21
Lid geworden op: di 28 september 2004, 14:31
Locatie: belgië, student
Contacteer:

Berichtdoor zephyros » vr 24 juni 2005, 9:47

hoi iedereen.... tijdje geleden dak nog zelf eens gepost heb.... Vandaag wou ik nog eens de andere topics over "vreemdgaan" nalezen, maar wat zie ik: der staat hier ook weer eentje.... effe mijn verhaaltje vertellen, waarover ik me even erg schaam als verheug....

ik heb dus al 5 jaar een vaste relatie (kben nu 24), en ja, nu komt 't op trouwen aan. Nog 2 weken! Dat trouwen is echt heel gemeend en vanuit het hart, iets waar we al 2 jaar naar toe leven nu. Ik wil maar zeggen: geen kwaad woord over mijn vriendin........ Verleden week leerde ik heel per toeval een meisje kennen.... lief en mooi.... én blijkbaar direct met gevoelens voor mij. Zij heeft óók een vaste relatie, al bijna 3 jaar, maar ze omschrijft het zelf als doodbloedend, al weet ik zelf niet in hoeverre..... We delen dezelfde hobbys..... Dus spreken we een paar 2x af, eerst voor de hobbys, daarna zomaar...... Gisteren was ik bij haar thuis, en daar zijn we beginnen zoenen, om een lang verhaal kort te maken.... Maar wat nu???? Nu bevind ik me in een situatie die ik tot voor heel kort nog als heel ver van mijn bed beschouwde...."vreemdgaan"! Vlak voor mijn trouw!! Ik wil mijn vriendin zoiets niet aandoen, maar nu ist gebeurd, zo snel dat mijn hoofd er nog van tolt........! Ik lees hier over zoveel mensen die zoiets meemaken, die afspraken maken...... Maar ik sta pas aan het begin van iets dat ik niet ken, en tegelijk helemaal niet maar ook helemaal wel wil.........!! Wat een idioot, mega super en mega rot gevoel....... Ik weet van niks!! verwarring alom, ik weet zelfs niet wat vragen hier..... maar ik lees wel jullie reacties......
grtz
quis custodit ipsos custodies?

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » vr 24 juni 2005, 10:34

Hai Zephyros.
Wat rot voor je.
Toch moet ik omdat ik op afstand sta, een beetje lachen, vergeef me!
Het komt bij mensen zo vaak voor dat ze vlak voor zo'n grote stap als het huwelijk, maar ook andere "grote zaken des levens" (denk aan geboorte kind) een soort uitbraak pogingen doen..

De bekende vrijgezellenavonden zijn hier een geïnstitutionaliseerde vorm van...

Zal ik een advies geven? (...niet doen MK...) Laat het bij dit zoenen, Kijk naar je aanstaande bruid (hihihi) en wees niet bang. Geniet van het samenzijn met haar, ze is vast erg fijn als jullie al 5 jaar bij elkaar zijn.

MK, "dear MK..."

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » vr 24 juni 2005, 10:44

MK is me voor.

Doe het maar op zijn manier.
Heb ik ook ooit, heul lang geleden, zo gedaan. Het is goed gekomen (en zeker ook met die gabber in die mooie zomernacht, al heb ik hem nooit meer gezien.)

Ik wens je alvast een prachtig dag toe met een prachtige bruid :)


Dimpf
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » vr 24 juni 2005, 10:45

MK is snel!
soms

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 24 juni 2005, 14:48

Waarom trouwen mensen nog?

Ja ik denk ook gelijk; nét twee weken voor het huwelijk.. kan geen toeval zijn! Toch de bibbers lijkt mij?

Maar zeggen dat het 'zo snel was' dat je hoofd er nog van tolt.. je was er zelf bij... en hebt 2 maal met haar afgesproken.. zo snel ging het dus niet.

Enerzijds.... relativeer... het was een zoen... jou prive bachelorparty :wink:

Anderzijds.. vraag ik me echt af waarom mensen trouwen...

(zelf ben ik ook 24 en heb ook een relatie van 5 jaar... dus dan ga je het nog meer vergelijken.. :? )

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » vr 24 juni 2005, 14:59

ik zie jou ook nog wel een keer trouwen Jess

MK

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 24 juni 2005, 15:30

Ja ik denk ook wel dat ik ooit ga trouwen... (we zijn ook informeel, voor onbepaalde tijd verloofd haha)

maar niet met de traditionele gedachtengoed... heel romantisch... maar niet reeel...

Het papiertje gaat toch meer om financiele voordelen ed.. je kan het tegenwoordig haast niet meer als 'levenscontract' zien want zo werkt het gewoonweg niet, vind ik, zie ik...

Het feest; het vieren van onze liefde en ons samenzijn.... die komt er zeker... hahaha.. maar dat kan ook 'zomaar'

Jessebel -gaat de kerk in met een witte latexjurk :wink:

Sugar
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 02 mei 2005, 21:20

Berichtdoor Sugar » vr 24 juni 2005, 16:07

Zephyros,

Wees gerust, je bent echt niet de enige. Ik ben pas een jaar getrouwd en dus al weer verliefd op een ander. :?

In jouw geval zou ik het ook cold feet noemen. Kijk gewoon naar je vriendin en dan weet je toch of je nog van haar houdt of niet? Je trouwt hoop ik toch ook om die reden en niet omdat er sleur op de relatie aan het komen is... want dan is trouwen nooit een optie.
Mijn man en ik zijn beste maatjes en we kunnen echt over bijna alles praten, we doen heel veel samen en hij is de enige in de wereld waarmee ik mezelf oud zie worden en kinderen opvoeden. Maar net die extra vlindertjes vind ik dan weer bij mijn minnaar. Waarmee ik niet bedoel dat je een minnares moet nemen... dat moet je zelf uitmaken.

Laat gewoon je hart spreken en neem voor jezelf de juiste beslissing. Ik persoonlijk zou liever 2 weken voor mijn huwelijk gedumpt worden, dan na een paar maanden te moeten scheiden. Je gevoel is hier heel belangrijk in.

Sugar


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten