gestopt met mijn geheime minnaar

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

hibiscus

Berichtdoor hibiscus » zo 16 maart 2003, 14:01

Lieve Kirsten,

Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik heb zelf de relatie met mijn minnaar verbroken. Hij is getrouwd, ik ben (weer) vrij. Maar op die verhouding kon ik geen toekomst bouwen. Met heel veel pijn heb ik hem verteld dat we elkaar niet meer konden zien (en dat op een moment dat mijn leven bepaald niet op rolletjes liep). Ik heb momenten zat gehad dat ik op mijn knieën weer naar hem toe wilde kruipen. Het slijt wel, .....geloof ik. Afbeelding
Heel veel sterkte.

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » zo 16 maart 2003, 16:21

Kirsten
bij deze nog een virtuele arm om je schouder, sterkte!

donna
Berichten: 81
Lid geworden op: za 23 november 2002, 2:01

Berichtdoor donna » zo 16 maart 2003, 16:45

gadverdamme, ik word dus echt misselijk van al die 'herkenbaarheid' voor velen. Onbereikbare supervrouwen en mannen, misschien moeten degenen die zo'n onbereikbare supervrouw of man 'hebben' zich eens afvragen of ze nog zo super zouden zijn als ze wel bereikbaar zouden zijn. Oftewel: hoe creeer je een droomwereld voor jezelf. Je zult maar de man of vrouw van.. zijn. Ik ben het helemaal eens met Chiel; wees gewoon direkt eerlijk en niet als het al veel te laat is.

Donna, die weet dat je van meerder mensen kunt houden zonder te bedriegen

Pippin
Berichten: 595
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 1:01
Locatie: The Netherlands

Berichtdoor Pippin » zo 16 maart 2003, 17:59

Donna,

Geuite sympathie hoeft niet per sé in het feit te liggen dat iemand de exacte situatie herkent of zelfs onderschrijft. Ben jij nooit verdrietig geweest om het verlies van een geliefde, ongeacht de situatie?

Daarom krijgt Kirsten míjn sympathie en virtuele schouder. En omdat ze duidelijk aangaf even geen energie te hebben voor "het vingertje", bewaar ik een inhoudelijke discussie graag voor een andere keer...

Pip

[This message has been edited by Pippin (edited 16-03-2003).]

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » zo 16 maart 2003, 18:11

Hoi Kirsten,

Ben al een hele tijd niet meer op de site geweest, maar ik zag jouw berichtje en in het verleden heb ik zoveel zaken in jouw verhalen herkend.
Zelf heb ik ook al jaren een minnaar, maar het wordt steeds moeilijker en energieverspillend dat ik op het punt sta om er ook een punt achter te zetten.

Graag zou ik willen weten hoe je dit hebt aangepakt, want ik heb ook al zo vaak op het punt gestaan, maar dan wist hij me steeds weer om te praten.

Ik moet hier ook mee stoppen want het geeft alleen nog maar frustratie.

Chiel

Berichtdoor Chiel » zo 16 maart 2003, 18:35

ik quote roger even: "Het doet me verdriet te horen dat je het dubbelleven niet hebt kunnen volhouden."
Ik neem aan dat er nog mensen zijn die het met me eens zijn dat dit toch een omgekeerde wereld is...
Er wordt geroepen dat men alles wil opgeven voor een permanente relatie met een minnaar. Als dat niet blijkt te lukken gaat men terug naar de oude partner (die jullie er eigenlijk gewoon uit zou moeten gooien, maar dit niet kan omdat jullie hem/haar al tijden besodemieten zonder medeweten) en hier uitsnikken, om vervolgens van iedereen sympathie te krijgen...ik word hier kots en kotsmisselijk van....BAH!

Chiel

Berichtdoor Chiel » zo 16 maart 2003, 18:36

sla liever een arm om billy heen (ander topic), die verlaten is door haar man, omdat die dus wel koos van zijn superminnaar, maar nee hoor we gaan hier het kwaad omhelzen en laten het arme schaap maar aan haar lot over, valt me vies tegen van jullie, sorry!!!

Olga
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 22 maart 2002, 2:01

Berichtdoor Olga » zo 16 maart 2003, 19:08

Het kwaad?

Is de wereld verdeeld in goede mensen die trouw zijn en kwade mensen die ontrouw zijn en die voor hun schulden moeten boeten en geen medeleven, laar staan respect verdienen?
Ik dacht het niet!
En niet aleen omdat ik zelf tot "de kwaden" behoor, maar omdat mensen motieven hebben voor de dingen die ze doen, soms hele goede, in ieder geval begrijpelijke motieven.
Als je die motieven niet kent, is veroordelen een beetje dom.

Kirsten heeft iemand verloren en daarom rouwt ze. Ze mist hem gewoon heel erg en verkeerd door omstandigheden die ze zelf zo geschapen heeft in een positie waar ze haar verdriet niet met anderen kan delen. Daarom doet ze dat met ons.
Missen doet pijn. Geen contact meer hebben met iemand van wie je heel veel houdt is altijd verdrietig.

Kirsten, ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je de juiste beslissing genomen hebt, want ik kan me niet voorstellen dat je het "TE goed" met iemand kan hebben. Maar ook voor deze beslissing zal je wel je motieven (andere motieven) hebben gehad.

Pippin
Berichten: 595
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 1:01
Locatie: The Netherlands

Berichtdoor Pippin » zo 16 maart 2003, 19:11

Chiel,

Kirsten is al ruim een jaar geregistreerd lid van deze community en ze heeft verdriet en of dat nu is om een situatie die jouw goedkeuring wel of niet kan wegdragen, maakt geen donder uit. Ze heeft verdriet, punt!

Billy komt ook op de chat. In dit soort situaties geeft ik de voorkeur aan het meest directe contact, telefoon gaat boven een mail, een chat gaat boven een forumbericht. Dat is mijn persoonlijke keuze, en ik ben daarvoor geen verantwoording naar jou (of wie dan ook) verschuldigd.

Kirsten heeft haar verdriet. Billy heeft haar verdriet. Voor mij is er geen weegschaal nodig om "te beslissen" welk verdriet erger is. Of ben jij zo iemand die in een ziekenhuis op bezoek bij iemand die net een blinde darmoperatie gehad heeft, omstandig gaat vertellen dat je eigen leed "veel erger" is?

Pip

danique
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 2:01
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor danique » zo 16 maart 2003, 19:21

Mijn bijdrage aan deze topic is dat ik in de eerste plaats niet voor het bedriegen van een partner ben, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Voor iemand die steun zoekt -om wat voor reden dan ook op Shespotniveau- heb ik wel 10 virtuele armen.. Veel sterke Kirsten.

5

Berichtdoor 5 » zo 16 maart 2003, 19:21

Tja we zijn nu eenmaal mensen,het kan iedereen overkomen . Mocht ik zelf ondervinden. Je hebt zo'n wijzend vingertje en dan denk je plots he hoe kon mij dat nu overkomen,verliefd worden. Je kan je wel proberen verzetten maar als die andere partij blijft aandringen wordt het wel moeilijk,als het wederzijds is.

donna
Berichten: 81
Lid geworden op: za 23 november 2002, 2:01

Berichtdoor donna » zo 16 maart 2003, 20:37

Kirsten,

het moet toch fijn zijn voor jouw partner dat jij en je coach precies weten wat het beste voor hem is en weten wat hij wel en niet aankan. Geef mij ook zo iemand die de dingen voor je beslist zonder dat je daar een keus in hebt Afbeelding

Chiel

Berichtdoor Chiel » zo 16 maart 2003, 20:59

coach??? ik zeg hier niets meer over, wordt nu te absurd...sluit me bij donna aan: Geef mij er ook maar één!!!

Zoe
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 02 maart 2003, 2:01
Locatie: nederland

Berichtdoor Zoe » zo 16 maart 2003, 21:36

Zijn er nog wel mensen die gelukkig getrouwd zijn en gelukkig getrouwd blijven tegenwoordig??
Pff als ik dit lees schijnt het de normaalste zaak van de wereld te zijn dat iemand een minnaar of minnares heeft.
Zijn jullie allemaal vergeten dat jullie toen met hart en ziel "ja" tegen jullie partner hebben gezegd en in voor- en tegenspoed!! Ik word er raar van als ik dit allemaal lees. Sluit me aan bij Chiel, denk ook aan de andere kant van deze zaak.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 16 maart 2003, 21:38

Wat jammer dat iemand die verdriet heeft om welke reden dan ook en die hier zijn heil zoekt op een forum waar verwacht kan worden dat je iets kwijt kan zonder veroordeelt te worden ook nog een polemiek moet ondergaan .
Moraal en ethiek zijn 2 belangrijke dingen die verwant zijn maar niet hetzelfde .
Wij zijn allemaal mensen met gevoelens en twijfels en manieren om een situatie te beleven .Openheid is zeker een streefdoel maar is niet altijd een goede oplossing . Slachtoffers zijn niet altijd slachtoffers , beulen zijn niet altijd beulen .Je mag in het leven nooit zeggen dat iets je niet zal of kan overkomen , je kan alleen maar proberen zo integer mogelijk te zijn tegenover jezelf en anderen .Maar oordelen vind ik niet constructief .


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten