scheerdrama

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

theme
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 8:54

Berichtdoor theme » di 08 maart 2005, 14:03

Waarom worden wij vrouwen dan ook niet gewoon geboren met een Braziliaans streepje. Voor mijn part een breed streepje, maar in ieder geval een streepje in plaats van een driehoek zo groot als .. als.. als... nou ja, vul maar in.
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kunt

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » di 08 maart 2005, 16:50

Ik scheer me eens in de week... meer gaat niet lukken..

Massie als je scheert met olie moet je het mesje steeds onder heel heet water houden, dan pas gaat het olie steeds van het mesje. Verder ben ik verre van lyrisch over die shaving olieen; dat spul brand als een gek (blijkbaar alleen bij mij?) en zorgt voor veel meer irritatie (ojee te vaak verteld nu geloof ik :lol: ).

En dat streepje... ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is... een tip misschien; als je schuim gebruikt, met je nagel een streepje trekken in het schuim (zodat je haartjes zichtbaar worden) en daar langs scheren...

@Theme; omdat genen niet trendgevoelig zijn??? :lol:
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 08 maart 2005, 19:02

Al zou ik een streepje willen, dan lukt me dat niet. Puur omdat juist daar waar het streepje zou moeten, er zo goed als geen haar groeit bij mij.
Een streepje zou dan het meest lijken op de grasmat van de Arena :lol:

Ach en een horizontaal streepje is ook weer zo wat he!
Blijf wel helemaal glad, lijkt me handiger (en mooier)

Shazzz
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » di 08 maart 2005, 19:17

en een 'V' dan? als je aan beide kanten dezelfde lijn aanhoudt bij je liezen zeg maar (maar dan de binnenkant zodat het een kleinere driehoek is), dan heb je al het driehoekje... en als je er een golfje inmaakt heb je al een hartje, en als je de binnenkant weghaalt heb je een V tje (een pijl? of de V van ehhh Vrouw? of Victory :lol: )

Is er intussen niet een cursus beschikbaar bij het LOI? Creatief met Kutkappen? :lol: (bij nader inzien klinkt dat wel heel eng)
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

theme
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 8:54

Berichtdoor theme » di 08 maart 2005, 21:47

Jaaaa, een cursus creatief ontharen (klinkt al een stuk aardiger niet? :lol:) en dan krijg je er gratis sjablonen bij, hihi.
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kunt

theme
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 8:54

beenhaar

Berichtdoor theme » vr 11 maart 2005, 21:56

Tara, ik heb alleen ervaring met zelf harsen van mijn benen (vond dat al een hele onderneming en erg moedig van mezelf, dus mijn lieftallige poes heb ik nog nooit durven doen) en zelfs daar kreeg ik de haren er niet vanaf met de harsjes uit de drogist. Dus of de haren te stug zijn vraag ik me af. Volgens mij ligt het aan de kwaliteit van het spul. Of het er niet goed op hebben gesmeerd, dat kan ook nog. Ik had in ieder geval geen onthaarde benen na het harsen.

Ik heb trouwens ook gekeken naar haargroeiremmers, maar die zouden alleen werken in combinatie met volledige verwijdering van de haar. Dus na ontharing met creme danwel harsen. En creme werkt dus juist niet (meer). Kan dat trouwens ook, dat je haar went aan de creme? Ik bedoel, in het begin was ik zo glad als wat van VEET. Zou een ander merk dan helpen ???
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kunt

Miss_Nana
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 19:23

Berichtdoor Miss_Nana » wo 13 april 2005, 19:56

Ben 3 jaar geleden begonnen met scheren, en heb echt vanalles geprobeerd. Steeds kwamen de rode bultjes en ingegroeide haartjes terug. hoe gladder ik het had, hoe meer bultjes ik de volgende dag had :x
Toen ben ik baby olie gaan gebruiken, en me om de dag met de haarrichting mee gaan scheren, op deze manier bleef mijn huidje rustig, maar kon deze wel wat aan het scheren wennen. Langzaam heb ik opgebouwd om ook tegen de haarichting in te scheren. Nu heb ik helemaal geen probleemen meer, maar moet het wel elke dag doen om het glad te houden. Dus bij mij geld: De aanhouder wint!!! maar werd er wel heel vaak moe van hoor.... had het bijna opgegeven.

Ps: ook wel eens aan epileren begonnen, echt haartje voor haartje, pijn valt wel mee.... went.... maar je bent er zoooooooo lang mee bezig... haartje voor haartje met het pincet, dus eigenlijk gekkewerk!
Je moet alles in het leven geprobeerd hebben!!!!

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 13 april 2005, 20:10

ajee, scheerdrama's... ikzelf heb geen last na het scheren (olie en wegwerpmesje) van bubbeltjes of wat dan ook.ondervind wel een ander probleem... ik vind het ontzettend moeilijk om mooi te scheren ,zo'n streepje of wat dan ook lukt me nooit, vind het ook erg moeilijk om overal aan te geraken, een kwestie van 'bereikbaarheid' dus! herkent er iemand dit? :roll:

ikke1977
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 21:12

Berichtdoor ikke1977 » wo 13 april 2005, 22:39

ik probeer iig mijn best te doen, maar het resultaat blijft gewoon rode bultjes en jeuk. Alleen als ik de "randen" doe (dus geen Brazillian), dan gaat het nog incl. wat talkpoeder er op. Ik heb het ooit laten harsen; niet helemaal maar flink in de randen zeg maar, en toen viel het me meer mee als daarvoor. Maar het zou wel handig zijn als de pijn er niet bijhoorde :wink: , scheelt ook weer.................

Tommy
Berichten: 134
Lid geworden op: do 15 april 2004, 19:36
Locatie: België

Berichtdoor Tommy » wo 13 april 2005, 22:54

Weer eens een reactie van een man...hopelijk hebben vrouwen er wat aan.
IK had ook altijd last van rooie pukkels na het natscheren...vanalles geprobeerd (verschillende mesjes, scheerolie, gel etc). Bij electrisch scheren heb ik nauwelijks last, maar droogscheren vind ik gewoon 10 keer niks (voelt niet lekker, je bent veel langer bezig, je moet het bijhouden anders trekt het apparaat het niet meer...).
Maar goed toen las ik een artikel over dat de huidige scheermesjes eigenlijk te diep afsnijden, waardoor je kans hebt dat ze op een andere plek naar buiten groeien (oftwel een onsteking/pukkel). Dus nieuwe systemen met 3 mesjes of nu zelfs 4 zijn leuk voor de mensen die het kunnen verdragen, maar niet voor mensen met een gevoelige huid. Nu heb ik dus zo'n ouderwets scheermes (nee, niet zo'n klapmes, maar zo'n klassieke met wegwerpmesjes die aan 2 kanten snijden....zogenaamde krabbertje...helaas moeilijk te vinden)
Nu nauwelijks last van pukkels meer :)
God gave men perfect brains......but then the devil added testosterone.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 13 april 2005, 23:27

Maar ja, dan is het weer niet hartstikke heftig glad :wink:

theme
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 8:54

Berichtdoor theme » vr 15 april 2005, 0:47

Hoi,

Tijdje geleden deze topic gestart en daarna lang niet meer gekeken. Ik ben wel aan het scheren geslagen, maar ben er nog altijd niet kapot van. Het is wel een stuk makkelijker in de zin van minder geknoei dan ontharen met creme, maar het blijft mijn huid irriteren. Niet zozeer meer tijdens het scheren, dat gaat heel goed. Het wordt glad en best mooi. Maar daarna .... oooo dan jeukt het zo. En het staat zo lullig als je daar moet krabben, hihi.

Kortom; het scheren blijft gewoon een drama :lol: Ik denk dat ik het maar ga accepteren.

groetjes
Theme
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kunt

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 15 april 2005, 9:46

Na het scheren, eight hour cream van Elizabeth Arden,(maar is duur en niet overal te koop) of de goedkope variant die ook heel goed helpt, Sudocreme tegen rode babybilletjes te koop bij iedere drogist a iets van 3 euro per potje, aanbrengen zo vaak als nodig en je hebt geen last meer van jeuk en bultjes.



Groetjes Mas.

theme
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 8:54

Berichtdoor theme » vr 15 april 2005, 13:05

Thanks Massie, laat ik daar nou hele voorraden van hebben met twee kleine kindertjes in huis !!! En dat ik daar dan nog nooit ben opgekomen om dat te proberen. Trekt dat er dan wel een beetje in, want de billen van mijn kleintjes die blijven er altijd wel wat wituitgeslagen door uitzien. Ziet er anders ook zo gek uit, een witte poes :lol:
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kunt

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 15 april 2005, 13:18

Ja dat moet je even voor lief nemen, die witte poes, maar het helpt wel.. :lol:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten