Getrouwd en ineens verliefd

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

in love
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 12:41

Getrouwd en ineens verliefd

Berichtdoor in love » za 19 februari 2005, 12:51

Hallo Dames

Ik wil graag jullie mening
ik ben een getrouwde man en door toeval een vrouw tegen gekomen
het is net of ik door de bliksem ben getroffen
helemaal verliefd :) :)
wat moet ik doen?????
ik leef nu

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » za 19 februari 2005, 12:55

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 27 februari 2005, 14:11

In je onderschrift staat - leef nu - :roll:

Verliefdheid is biologisch gezien een slechte zaak.
Hartslag en concentratie zijn op de hobbel en je bent veel te onrustig. Daarom duurt verliefdheid ook nooit zo lang. Maar de verliefdheid is wel wederzijds neem ik aan.:mrgreen:

Als jij het niet waard vindt om voor je huwelijk te gaan dan is de keuze niet zo moeilijk. Anders zou ik maar eens achter de oren gaan krabben wat je op het spel wil zetten, wat de gevolgen zijn en of je daar wel zo veel zin in hebt.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » zo 27 februari 2005, 15:30

Jammer dat je niet meer schrijft over de gevoelens van die vrouw naar jou toe.
Heeft zij ook een relatie....?
Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Is er ook al sex geweest, of is het liefde op het eerste gezicht?

Hoe is jouw relatie met je vrouw?
Zijn er nog gevoelens?

Nog zoveel vragen die vast hier gesteld zullen worden, voordat iemand echt advies kan geven.....

kusjes,

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!

TomCat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 februari 2005, 16:24
Locatie: manes van alles

Re: Getrouwd en ineens verliefd

Berichtdoor TomCat » ma 28 februari 2005, 2:52

wat moet ik doen?????
Gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Lekker.

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » ma 28 februari 2005, 6:03

Maarre.. Tomcat.. hij heeft een relatie hoor (huwelijk ) ;)
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 28 februari 2005, 10:43

In love wil zowel de kool ls de geit en dat gaat meestal niet op.
Hij kan zelf niet beslissen wat hij wil.. zijn huwelijk naar de kloten helpen of zijn verlangens voor een ander onderdrukken.

Het hele forum bij elkaar kan hem niet vertellen wat hij moet doen.

Ik zou aan in love willen vragen; waarom ben je verliefd geworden op die ander. Wat heeft zij wat je eigen vrouw niet heeft en wat schort er aan je eigen relatie dat je het ergens anders zoekt?
En als er een wederzijdse verliefdheid is wil je dan verder met deze vrouw of is er wel eens een mogelijkheid om verder te gaan met die vrouw? Want om puur voor de geiligheid een relatie op het spel te zetten is in mijn ogen ondoordacht.

Maar ik zou je wel één ding willen adviseren; blijf eerlijk!
Anders sta je straks met lege handen. Want zoals je nu je vrouw behandeld zo zul je haar straks ook behandelen. (vrouwen zijn niet dom :mrgreen: )
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » ma 28 februari 2005, 11:01

Verliefdheid is als een verslaving, zegt de Amerikaanse antropologe Helen Fisher. ,,Het gaat samen met grote afhankelijkheid, enorme stemmingswisselingen, intens verlangen. En iemand die gedumpt is, heeft echte ontwenningsverschijnselen.''
Door Ellen de Bruin

Je eet niet meer, je slaapt niet meer, er is maar één ding waar je aan kunt denken - die ene persoon. Je weet dat je diegene in gedachten veel mooier maakt dan hij is, maar dat moet dan maar; je krijgt genoeg energie van dat gedroom om je zelfbedrog te compenseren. Er zijn momenten dat je er wanhopig van wordt, maar zodra die ene weer in de buurt is, word je overvallen door hoop en verlangen en een stuiterend gevoel van geluk.

Antropologe Helen Fisher doet er sinds 1996 onderzoek naar, verliefdheid. Op de campus van de Stony Brook-universiteit in New York hing ze briefjes op met de tekst: 'Ben jij net verschrikkelijk verliefd geworden?' Ze legde twintig bovengemiddeld vaak giechelende, zuchtende en sereen glimlachende jonge mannen en vrouwen in een fMRI-scanner, een apparaat dat de doorbloeding van verschillende hersengebieden meet. Ze ontdekte waar verliefdheid zetelt in de hersenen en dat het geen emotie is.

,,Verliefdheid is net als honger en dorst een 'drive', een drift - dat woord is in de wetenschap enigszins in onbruik geraakt, maar het is een prima woord'', zegt Fisher. Bij verliefde mensen, ontdekte ze, zijn de hersengedeelten actief die geassocieerd zijn met de motivatie om een bepaalde prijs te winnen: de 'caudate nucleus' en het ventraal-tegmentaal gebied. ,,Dat deel van de hersenen maakt en verspreidt dopamine, een neurotransmitter die samenhangt met slapeloosheid, hongerverlies, intense energie en sterk gefocuste aandacht, de basiskenmerken van romantische liefde.''

Lust, de behoefte aan seksuele bevrediging, is iets heel anders dan verliefdheid. Bij seksuele gevoelens is de hypothalamus actief en wordt testosteron geproduceerd, zo hebben andere onderzoeksgroepen ontdekt. Romantische liefde is volgens Fisher een drift die sterker is dan de sex drive. ,,Ga maar na: je pleegt geen zelfmoord als iemand je afwijst in bed, maar mensen doen het soms wel als ze worden afgewezen door iemand op wie ze verliefd zijn. Mannen vaker dan vrouwen trouwens.''

Er zijn meer verschillen tussen de seksen als het om verliefdheid gaat, ontdekte Fisher in het hersenscan-onderzoek. ,,Mannen en vrouwen voelen zich wel ongeveer hetzelfde als ze verliefd zijn en globaal worden dezelfde hersengebieden geactiveerd. Maar bij verliefde vrouwen zijn tevens die delen van de hersenen actief die geassocieerd worden met het geheugen en met herinneringen, en bij mannen niet.''

En bij verliefde mannen, ontdekte ze, is tevens het hersengebied actief dat de verwerking en integratie van visuele informatie verzorgt. ,,Mannen zijn heel visueel ingesteld. Dat ligt voor de hand als je bedenkt dat vrouwen hun leven lang bezig zijn om te zorgen dat ze er leuk uitzien voor mannen - ze proberen in feite heel darwinistisch tekenen van jeugd, gezondheid en vruchtbaarheid te vertonen.''

Verliefdheid heeft een belangrijke evolutionaire functie, aldus Fisher. ,,Darwin vroeg zich af waarom sommige dieren zulke schijnbaar nutteloze, opvallende uiterlijke kenmerken hebben - de staart van een pauw, het gewei van een edelhert. Hij concludeerde dat dat tekenen van gezondheid zijn, waarmee die dieren laten zien dat ze een goede partner zijn. De romantische liefde sluit daar precies op aan; niet seks maar verliefdheid, romantische aantrekking, is de andere kant van die medaille.''

Het jammere van verliefdheid is wel dat het overgaat - en waarschijnlijk niet pas na zeven jaar, bij iets als een seven year itch, maar al eerder: er lijkt zoiets als een four year itch te bestaan. Fisher ontdekte dat wereldwijd de meeste echtscheidingen plaatsvinden na vier jaar huwelijk. Dat is lang genoeg, zegt ze, om het kind door de meest kwetsbare jaren heen te helpen.

Voor mensen die voor die tijd van hun verliefdheid afwillen, bijvoorbeeld omdat het object van hun liefde niets van hen wil weten, heeft Fisher tips. Je moet beginnen om jezelf als een verslaafde te zien: ,,Verliefdheid is ook echt een verslaving. Eerst is het genoeg om iemand op woensdag en zaterdag te zien, dan wil je hem elke avond zien en vervolgens wil je met hem trouwen. Dat voelt geweldig als het allemaal goed gaat en verschrikkelijk als het fout gaat. Iemand die gedumpt is, heeft echte ontwenningsverschijnselen: die ligt in bed te huilen, gaat zijn geliefde monomaan volgen of begint te drinken.''

Om dat onder controle te krijgen, zegt Fisher, moet je een vergelijkbare procedure volgen als mensen bijvoorbeeld bij de Alcoholics Anonymous doen. ,,Kaarten en brieven weggooien, niet bellen, niet schrijven, diegene uit je systeem bannen. Doe nieuwe dingen met vrienden, ga sporten. Dat is moeilijk, want je bent vaak te depressief om een stap te verzetten. Maar uiteindelijk beginnen de hersenen zich weer te herstellen.''

Jezelf voornemen om nooit meer verliefd te worden is in elk geval onzin, Fisher begint te giechelen bij de suggestie. ,,Nee, dat kan absoluut niet!''

BRON:Dit is een ingekorte versie van een artikel van zaterdag 15 januari in de bijlage Wetenschap en Onderwijs van NRC Handelsblad.

Lysa
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 16:11
Locatie: Zeeland

Berichtdoor Lysa » di 01 maart 2005, 16:47

Jammer dat "In love" geen verdere uitleg geeft....ben altijd benieuwd hoe dit soort situaties aflopen....... :oops:
Als de enige plaats waar ik je kon zien mijn dromen was, zou ik eeuwig slapen.

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » di 01 maart 2005, 17:32

Hoe het afloopt is vaak afhankelijk van wat boven komt te liggen,

de passie, het verstand......je relatie.....

vreemdgaan.....daar betaal je altijd een prijs voor


Patrick :oops:
AANRAKEN........raakt je

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » di 01 maart 2005, 22:39

jaa love ik ben eigelijk ook benieuwd

sfinxs

heb je de postings gelezen nu
wat ga je doen of ben je verward door je verliefdzijn .. en hoe denk je er mee om te gaan wat wil je zelf ...

in love
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 februari 2005, 12:41

Berichtdoor in love » wo 02 maart 2005, 13:32

Hallo allemaal

Het ligt niet zo eenvoudig om de hele situatie uit te leggen
maar ik ben blij met jullie reacties
Ik moet zelf een keuze maken en ik denk dat me dat gaat lukken :?

Groeten in love
ik leef nu

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 04 maart 2005, 21:05

de :? smiley wekt bij mij het gevoel dat je de tijdelijke vlinders even in een jampotje hebt gestopt.

Ik zal je het even moeilijk maken in love;

Gevoelens laten zich niet dwingen


maar kijk wel verder dan je neus (pik) lang is.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » za 05 maart 2005, 0:23

met verliefd zijn is niks mis... het is gezond en hoort bij het leven..

zet alle voors en tegens eens naast elkaar... je bent ooit ook getrouwd omdat je partner het was waar je verliefd op bent....
na verliefdheid komt houden van en daarna een sleur of regelmaat dat het gewoon zo is dat ze er is...
want de vuilnis zakken moet je bij haar ook buiten zetten en ook zij zal kribbig zijn op zijn tijd.....


verliefd zijn op een ander kan ook de verliefdheid in je huwelijk weer oplaten bloeien... :)
geniet van het verliefd zijn, maar maak er geen halszaak van....

ze zeggen wel eens... het gras is altijd groener..... en geloof me na dit grasveld komt weer een volgende... maar het geluk in je huwlijk kan je alleen maar kwijt raken....

succes....

Lez
Neem het leven zoals het komt en geniet van elk moment.

sannie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 06 maart 2005, 20:42

antwoord voor in love

Berichtdoor sannie » zo 06 maart 2005, 20:59

Als ik jou was zou ik uitzoeken waar de verliefde gevoelens vandaan komen.
Ben je je zielsverwant tegen gekomen? Of zit je relatie in een dip, zoek je de spanning?
Je kan er alleen maar achter komen door toch te gaan daten..al is het dan ws wel stiekem..
waarom iets op het spel zetten als je het allemaal nog niet helemaal weet..

Het is nu een aantal dagen geleden sinds je je vraag hebt gesteld.Hoe staat het op het moment met je gevoelens voor die andere vrouw? Ben erg nieuwsgierig. Mede doordat ik in een zelfde soort situatie zit, alleen ben ik nu de vrouw waar die getrouwde man opeens verliefd op is geworden.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten